Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kivien oma aihe vapaa

Vierailija
04.12.2017 |

Mitä kivet puhuisi?

Kommentit (571)

Vierailija
381/571 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen timantti. Nostan esille aiheen, joka on edelleen tabu.

Timantin elämä ei ole helppoa. Muodostuminen kestää miljoonia vuosia, ja tämän aikana paineet ovat aivan käsittämättömät. Tämän puristuksen jälkeen olet uskomattoman kova, mutta kaikki näkevät silti suoraan sinusta läpi.

Tuo kaksijakoisuus on henkisesti raskasta. Lisäksi jo pelkkä muodostumisprosessi traumatisoi käytännössä jokaisen. Osa päätyy täydellisesti hiotuiksi jalokiviksi, mutta ylellinen elämäkään ei lopulta tuo mielenrauhaa. Toiset purkavat traumaansa rankkaan työhön teollisuustimantteina.

Tuntuu että tästä ei saisi puhua. Tavalliset kivet kadehtivat ja vähättelevät, ja timanteille asia on liian herkkä. Itse olen nuorempaa polvea ja synteettinen timantti, joten uskallan nostaa tämän asian esille. Uskon, että muutaman miljoonan vuoden päästä tämä keskustelu on jo yleisesti hyväksyttyä.

Vierailija
382/571 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi aina sanotaan, että työpaikat ovat kiven alla? Minun allani on ainoastaan multaa, ei siellä mahdu työskentelemään kuin madot ja niveljalkaiset, ja niitä on jo ihan riittävästi. En kaipaa ihmisjoukkoja alleni möyrimään.

Se on valhe, ja jottei paljastuisi ettei töitä ole ensinkään niin kerrotaan oikein hankala paikka josta etsiä. Kuulemma jotain sipiä saa syyttää sitten kun tulevat kaivelemaan.

Onko se joku rantasipi, jota syytetään? Olen muutamia nähnyt, ihan mukavia kavereita, vaikka joskus kakkaavat päälle. Vai olisiko sittenkin kyse sepelistä? Se on joskus rasittavaa, kun sepeli tulee sepeämään meidän lohkareiden asioista, vaikka eivät tiedä mitään paikallaan jököttämisestä, pelkkää ihmisten tekemää mursketta, joka kelpaa lähinnä teiden pohjaksi, mutta kuvittelee, että on jotenkin hienompaa olla autonrenkainen jauhamana kuin istua siinä mihin jäätikkö meidät asetti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/571 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita katukivetyksiä? Vituttaa kun jengi kävelee häpeilemättä yli joka päivä. Pahimmillaan jää auton alle useita kertoja päivässä. Mä en jaksa, jatkuvaa väkivaltaa. Vertaistukea?

Vierailija
384/571 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muita katukivetyksiä? Vituttaa kun jengi kävelee häpeilemättä yli joka päivä. Pahimmillaan jää auton alle useita kertoja päivässä. Mä en jaksa, jatkuvaa väkivaltaa. Vertaistukea?

Joo, olen Punaisella torilla katukivenä ja yksi päivä joku alaston taiteilija naulasi kiveksensä viereeni. Kivemmissäkin paikoissa olen ollut.

Vierailija
385/571 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, olen Punaisella torilla katukivenä ja yksi päivä joku alaston taiteilija naulasi kiveksensä viereeni. Kivemmissäkin paikoissa olen ollut.

Voi ei, kivenkovaa se on tuo katukiven elämä. Vaikka ei se niin helppoa ole näin hammaskivenäkään, jatkuvasti yritetään poistaa.

Vierailija
386/571 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pohdiskeva lapis lazuli. 

Vierailija
387/571 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te muut kestätte tuulta ja sadetta? Tai aurinkoa?  Olen asunut aina maan alla, mutta viitisen vuotta sitten minut ja pari kaveriani kaivettiin ylös. Kaverit vietiin pois kuorma-autolla ja minut nostettiin jonnekin nurmikolle. Olen täällä nyt ihan nakuna aukealla paikalla ja kaikki näkevät, kyllä nolottaa ja tuntuu kurjalta nuo jatkuvat säävaihtelut. Minulla on ikävä maan uumeniin ja ikävä ihanan pehmeää savea, joka ennen peitti kylkeni. Huoli on kavereistakin, toivottavasti ovat vielä yhtenä palana jossain. 

Vierailija
388/571 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pohdiskeva lapis lazuli. 

Täällä ylämaan spektroliittinä kuulee monesti, kun turistit sanovat, että Lapis on hyvät lazulit esim. Ylläksellä . Ainakin siellä korkeuksissa on varmaan hyvä pohdiskellakin.

Vierailija
389/571 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiinnostaa hirveen vähän mitkään asiat, pakko myöntää. Muita?

Vierailija
390/571 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua kiinnostaa hirveen vähän mitkään asiat, pakko myöntää. Muita?

On muitakin, täällä tippukivi, en jaksa kiinnostua mistään muusta, kuin itsestäni. Turisteja pyörii tuossa ihmettelemässä liikaakin. Olisipa hetken rauha tai pääsis lomalle, mutta ei, ei onnistu. En jaksa kiinnostua enää mistään. Mitä eroa on riippakivellä ja tippukivellä? En tiedä, masentaa, kertokaa kokemuksianne!

Vierailija
391/571 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kivi Lappajärveltä. Kaikessa rauhassa nautin kevätpäivästä, kun joku stalkkeri nappasi kuvan lehteen. Kyllä minä niin mieleni pahoitin. En antanut kuvauslupaa, voiko tästä tehdä tutkintapyynnön yksityiselämän loukkaamisesta? Nyt pärstäni leviää ties missä nettisaiteilla, apua!

Vierailija
392/571 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pääsisin pois rannalta? Olen lopen kyllästynyt meren jatkuvaan lääppimiseen, tätä on jatkunut vuosituhansia jo ja olen jo ihan pyöreä sen takia. Onneksi tänä talvena se jäätyi niin sai hetken olla rauhassa. 

Vierailija
393/571 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

We all float down here.

Vierailija
394/571 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten pääsisin pois rannalta? Olen lopen kyllästynyt meren jatkuvaan lääppimiseen, tätä on jatkunut vuosituhansia jo ja olen jo ihan pyöreä sen takia. Onneksi tänä talvena se jäätyi niin sai hetken olla rauhassa. 

#metoo?

Vierailija
395/571 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kirjahyllyssä ja katselen telkkaa. Idolini on Patsy Stone -hahmo.

Vierailija
396/571 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppista up

Vierailija
397/571 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka muu menossa Rolling Stonesin keikalle?

Vierailija
398/571 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka muu menossa Rolling Stonesin keikalle?

En pääse, olen sammaloitunut.

Vierailija
399/571 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Porvoolainen kivi. Minusta paljon puhutaan ja kirjoitellaan kaikenlaista

epäedulliseen sävyyn. Olen masentunut.

Vierailija
400/571 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juoksuun lähtöasemissa täällä Aurajoen rannalla. Haluan juosta Helsinkiin.

Siellä on kuulemma joku kaunis, ihana kivinainen nimeltään Amanda.

Tv. Paavo. N.