Kivien oma aihe vapaa
Kommentit (571)
Olen ex-rantakivi.
Minut heitettiin järveen kesällä. Tarvitsen kiviterapiaa.
On pimeää ja kylmää, enkä ymmärrä sanaakaan muiden kivien mutinasta. He ovat kai olleet aina täällä. Tuonne pohjaliejuun on vajonnut tuhansia kaltaisiani. Sieltä sameasta kadotuksesta kuuluu kammottavia huutoja.
Kaipaan rantaan. Siellä auringonlaskun säteiden lämmittäessä röpelöisiä kylkiäni, sain nauttia rantasipin surumielisestä sirputuksesta ja kesätuulen huminasta. Katselin purjeveneitä ulapalla, lokkien liitelyä sinitaivaalla.
Nyt vajoan. Kyyneleeni sekoittuvat mutaan ja levä kietoo minut tukahduttavaan vaippaansa.
Plup plup, kohtalotoveri! Maa kohoaa joka vuosi hitusen ja ollaan kohta taas rannassa. Vielä täältä noustaan.
Jag heter Sven, jag bor i österbotten i västra Finland. Ingen kan tala med mig. Jag är så ensam. Jag skulle vilja flytta till Åbo.
Finns det svensksprågika stenar i Åbo?
Vierailija kirjoitti:
Jag heter Sven, jag bor i österbotten i västra Finland. Ingen kan tala med mig. Jag är så ensam. Jag skulle vilja flytta till Åbo.
Det finns mänga svensksprägika stenar i Äbo!
Sven, du är välkommen :)
Miehet ovat pahoja uikuti uikuti ui.
Mun mies ei pane tikkuaraan ristiin tässä takassa.
Mun elämäni oli mukavaa vuosituhannet, kunnes ympärilleni rakennettiin koirapuisto. Miten täältä pääsee pois? Tuolta aidan toiselta puolelta hiekoitussora huutelee, että sä haiset. Tiedetään, mutta minkäs teen?
Lecasora on sementin äpäräpoika! Sitäpaitsi se käytti kemiallisia aineita sitä tehdessään.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen hautakivi ja vietän sen luonnollisesti täällä, vakinaisessa asuinpaikassani. Joulu on minulle arvokkainta ja tunnelmallisinta aikaa.
Ihmiset tulevat muistelemaan edesmenneitä, juurelleni tuodaan kynttilöitä ja kukkia. Minutkin pyyhitään lumesta. Koko hautausmaalla on kaunis kynttilämeri ja harras tunnelma.
Arvokastahan työsi on, mutta mua vähän latistaa se, että teikäläisiä on niin muokattu. Joskus näkee aitoja luonnonkiviä, minusta se luonnollinen look on parempi. Mutta tosin harvoin noita luomuja hautakiviä näkee. Minä haluaisin itse siihen hautausmaan kivimuuriin, mutta olen liian pieni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen hautakivi ja vietän sen luonnollisesti täällä, vakinaisessa asuinpaikassani. Joulu on minulle arvokkainta ja tunnelmallisinta aikaa.
Ihmiset tulevat muistelemaan edesmenneitä, juurelleni tuodaan kynttilöitä ja kukkia. Minutkin pyyhitään lumesta. Koko hautausmaalla on kaunis kynttilämeri ja harras tunnelma.
Arvokastahan työsi on, mutta mua vähän latistaa se, että teikäläisiä on niin muokattu. Joskus näkee aitoja luonnonkiviä, minusta se luonnollinen look on parempi. Mutta tosin harvoin noita luomuja hautakiviä näkee. Minä haluaisin itse siihen hautausmaan kivimuuriin, mutta olen liian pieni.
Hei pieni Kivi! Tämä on meille hautakiville vähän niinkuin virkaan kuuluva univormu, pitää mahtua tekstiä ja muuta, olla kiiltävä ja ryhdikäs. Toki luonnonkivet ovat persoonallisia ja kauniita.
Tuo kivimuuri on jo ajan rapauttama eli varmasti sieltä löytyy sinulle sopiva kolo ja tärkeä tehtävä.
Onko Kivivärjääjiä paikalla? Haluaisin vaihtaa väriäni. Olen harmaa kivi. Ja aina välillä joku Luja Tahto kulkee minun läpi! Tyydynkö vain osaani?
Vierailija kirjoitti:
Jag heter Sten, jag bor in Åland. Kom hit Sven!
Lähteekö tämä tonttumaali pois?
En ole yhtään huomiohakuinen kivi.
Punainen vaan ei ole mun väri, enkä tykkää olla koristeena. Tahdon takasin puistoon.
Kilttikivi viettää taas joulun yksin kotona, kun jännäkiven stalagmiittimuodostelmat nousevat ja laskevat ylös ja alas naiskiven antautuessa jännäkivelle hiljaa uikuttaen.
Olen tavallinen zirkoni, mutta olen esiintynyt Hollywood-elokuvassa itsensä Marilyn Monroen kanssa.
Elokuvassa Herrat pitävät vaaleaveriköistä olen yksi Marilynin vasemman käden rannerenkaan kolmannen rivin kivistä hänen laulaessaan Diamonds are Girls Best Friends. Marilyn oli aivan ihana persoona, niin vaatimaton ja ystävällinen. Sääli että hän kuoli niin nuorena.
Olen kari, terve. Mun elämä ei ole koskaan oikein kivaa. Jos vesi on ylhäällä, veneet ajaa päälle ja sitten veneilijät syyttävät minua kolhuistaan. Jos vesi on alhaalla, olen näkyvissä eikä veneet tule päälle, mutta sitten tulevat lokit ja ihmiset nauravat mulle, kun olen lokin kakan peitossa.
Joku askarteli minusta joulutontun. Laittoi liimalla huopalakin päähän ja teki parran. Liima kutisee päässä ja olo on epämukava. Nyt istun täällä kynttelikön vieressä tontuksi muuttuneena. On täällä kyllä kodikasta ja tunnelmallista. Mutta muutupa itse yhtäkkiä tontuksi.
Auttakaa! Olen niin ihastunut yhteen mieheen. Vahvat käsivarret, kitaraa soittava rokkari, pitkä ja tumma. Hän rakensi kesällä muurin puutarhaan ja asetti minut muurikiveksi. Voi, joskus hänen paljaat jalkansa kävelevät ylitseni. Kaverikivi pääsi grillikiveksi ja nyt mies viettää tosi paljon aikaa siellä. Tuntuu pahalta. Onkohan minulla vielä mahdollisuuksia, vaikka olen tällainen painava ja kulmikas maatiaiskivi? Kaverikivi on vaalea ja solakka ja pehmeäkulmainen. Rokkarimies hivelee usein hänen pintaa kun lämmittää grilliä. Tuntuu, että uppoan tänne turpeeseen ja peityn sammaliin. Rokkarimies kiirehtii vain ohi huomaamatta minua. Mitä voisin tehdä, neuvoja?
Inhoan päättäväisiä ja itsepäisiä ihmisiä. Olen harmaa kivi ja aina he yrittävät kovasti mennä lävitseni, vaikka minut voisi kiertääkkin... sattuu. Mikä neuvoksi? Onko olemassa karkoitteita ihmisiä varten? Auttaisiko suojaväritys? Anyone?!
Vierailija kirjoitti:
Inhoan päättäväisiä ja itsepäisiä ihmisiä. Olen harmaa kivi ja aina he yrittävät kovasti mennä lävitseni, vaikka minut voisi kiertääkkin... sattuu. Mikä neuvoksi? Onko olemassa karkoitteita ihmisiä varten? Auttaisiko suojaväritys? Anyone?!
Naamiointi voisi auttaa. Kasvata oikein tuuhea sammalpeite ja haali kuusia ja katajia suojaksi. Inhottavia tuollaiset harmaan kiven läpimenijät. Aina tunkemassa pahimpaan rakoon.
Terveiset täältä kiuaskiviltä miesten joulusaunasta. Kertakaikkiaan pöyristyttävää menoa. Luulimme, että telakoituminen on jotain avaruuskivien juttuja. Suunnittelemme pakoa.
Tiedän tunteen! Olen nököttänyt paikoillani Turun linnan perustuksissa yli kahdeksansataa vuotta. Ei uskalla paljon taukojumppaakaan harrastaa, ettei koko hökötys romahda niskaan. Sama juttu varmaan sinullakin. Ajatellaan positiivisesti; pääasia, että mieli pysyy virkeänä :)
terveisin Kohtalotoveri