Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En kelpaa edes Postille jouluapulaiseksi

Vierailija
04.12.2017 |

En vain tiedä mitä ihmettä enää tekisin.
Olen hakenut kaikkia töitä ja mihinkään en kelpaa. Taskussa on hyvät paperit korkeakoulusta, mutta viiden vuoden aikana sadoista lähettämistäni hakemuksista ei ole ollut mihinkään. Muutamaan haastatteluun on päästy ja siihen töpännyt.

Olen hakenut kaikenlaisia töitä. Siivoojaksi en pääse koska kuulemma heti lähtisin jos löytäisin muita töitä (tottahan se on), kaupan kassaksi en pääse koska ei ole kassakokemusta, ja nyt tuli jopa että en kelpaa edes postille lajittelemaan kirjeitä jouluksi vaikka hakemuksessa sanoin voivani tehdä mitä vaan vuoroa, vaikka pelkkää yötä.

En tiedä mitä enää tekisin. Haluaisin epätoivoisesti työtä, ihan mitä vaan.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoissa vesissä liikutaan.

Vierailija
22/37 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne joulutyöt on täytetty jo syksyllä. Jos on ollut edes yhden kerran siellä töissä niin tulee viestiä loppusyksystö, että onko kiinnostusta ja mahdollisuutta työskennellä tänäkin vuonna joulussa.

Terv. Yksi jouluun menevä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä ap pois hakemuksesta se sun korkeakoulutus. Ei kaikkea kannata kertoa.

Vierailija
24/37 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei postiin pääse nykyään kuin hoonolla soomella. Matalan kynnyksen kotouttamistyöpaikka. Laadusta viis. T. Postilainen 11v.

Ilmankos rahakuoren näköiset kortit nykyään sattuu "katoamaan".

Onnittelukortit joutuu laittamaan aina ilman kirjekuorta, niin näkevät, ettei ole varastettavaa tarjolla.

Vierailija
25/37 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei postiin pääse nykyään kuin hoonolla soomella. Matalan kynnyksen kotouttamistyöpaikka. Laadusta viis. T. Postilainen 11v.

Ilmankos rahakuoren näköiset kortit nykyään sattuu "katoamaan".

Onnittelukortit joutuu laittamaan aina ilman kirjekuorta, niin näkevät, ettei ole varastettavaa tarjolla.

Kuka idiootti laittaa rahaa postissa?? Se on kiellettyä, mutta sen ei pitäisi olla syy olla laittamatta seteleitä kirjeellä. Vaan yksinkertaisesti syyn pitäisi olla se, että on täysin idioottimaista laittaa rahaa ajelehtimaan pitkin poikin Suomea. Rahat tilille, haloo.

Vierailija
26/37 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se Postin jouluapulaisuus ole mikään työkelpoisuuden mittari. Kuten ei mikään muukaan yksittäinen työ. Mua ei huolittu mihinkään hanttihommiin edes vuokrafirmojen kautta yli vuoteen vaikka hain kaikkea mihin ei vaadita ajokorttia (paitsi provikkapalkkaista myyntityötä), mutta sitten tärppäsi.

Vierailija
27/37 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat varman ja helpon työpaikan niin muuta Helsinkiin ajamaan taksia. Pitää tietysti olla ajokortti. Kurssi kestää muutaman viikon. Kuljettajista on pulaa. Jotkut firmat myös maksavat koulutuksen.

Vierailija
28/37 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat varman ja helpon työpaikan niin muuta Helsinkiin ajamaan taksia. Pitää tietysti olla ajokortti. Kurssi kestää muutaman viikon. Kuljettajista on pulaa. Jotkut firmat myös maksavat koulutuksen.

Pulaa on niistä kuskeista, jotka ajaa provikkapalkalla hiljaisia yövuoroja. Kuka jaksaa valvoa öitä, kun käteen jää muutama euro tunnissa ja asiakkaat on känniääliöitä? Osa oksentaa autoon ja osa käyttäytyy uhkaavasti kuskia kohtaan. Naiskuskeille seksuaalinen häirintä kuuluu myös kuvioon.

Vierailija
29/37 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä luulen, että ne sinne postiin hakee nuoria ja hyväkuntoisia. Opiskelijoita, eivät jää roikkumaan jalkoihin.

Joo, tuntuu että ne katsoo lähinnä vain ikää. Mun parikymppiset opiskelukaverit pääsi, minä, 39 v, en.

Jos 39 v ei ole työkokemusta ennestään niin ehkä tuossa syy miksi työnantaja ei lämpene. Mitä olet tehnyt koko elämäsi?

Vierailija
30/37 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vain tiedä mitä ihmettä enää tekisin.

Olen hakenut kaikkia töitä ja mihinkään en kelpaa. Taskussa on hyvät paperit korkeakoulusta, mutta viiden vuoden aikana sadoista lähettämistäni hakemuksista ei ole ollut mihinkään. Muutamaan haastatteluun on päästy ja siihen töpännyt.

Olen hakenut kaikenlaisia töitä. Siivoojaksi en pääse koska kuulemma heti lähtisin jos löytäisin muita töitä (tottahan se on), kaupan kassaksi en pääse koska ei ole kassakokemusta, ja nyt tuli jopa että en kelpaa edes postille lajittelemaan kirjeitä jouluksi vaikka hakemuksessa sanoin voivani tehdä mitä vaan vuoroa, vaikka pelkkää yötä.

En tiedä mitä enää tekisin. Haluaisin epätoivoisesti työtä, ihan mitä vaan.

Oletko kokeillut vapaaehtoistyötä tai jotain työkkärin kuntouttavaa tms.? Niistä saa ainakin työkokemusta.

Oma 3 vuoden työttömyyteni päättyi puoli vuotta sen jälkeen kun aloitin vapaaehtoistyön kahvilassa. Työnantaja arvosti kokemuksen lisäksi sitä, että olin tehnyt työtä omasta tahdostani muiden hyväksi ilman mitään korvausta.

Vierailija
31/37 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sairastanut käytännössä koko aikuisikäni - ei töitä, ei opiskeluja. Enkä pidä realistisena että koskaan pääsisin työelämään, mikäli tästä nyt kuntoudun työkykyiseksi. Jos ei pääse siihen putkeen mihin muutkin ajallaan, ei saa enää myöhemmin mahdollisuutta. Minussakin olisi potentiaalia, mutta se taitaa jäädä käyttämättä. Aika ankeat tulevaisuudennäkymät.

-Eri

Vierailija
32/37 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajalle vinkkinä että älä kerro kaikkea CVssä tai hakemuksessa, jos koulutus estää työn saamisen.

Tässä Postin tapauksessa ei ehkä näin ollut, mutta olen nähnyt muutamia työpaikkailmoituksia, joissa korostetaan aukotonta CV:tä. Ei siis voi olla kertomatta kaikkea tai on valehdeltava, mikä ei sekään ole hyvä juttu.

Epäilen, että tuolla tavalla pyrkivät ihan tietoisesti poistamaan liian koulutetut, jotka saattaisivat muuten hakea näitä hanttihommiksi luokiteltuja paikkoja. Minusta se on väärin, varsinkin kun koulutettuja painostetaan hakemaan kaikkea mahdollista.

Vierailija
33/37 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on niin pienet piirit että suhteiden merkitys on ylikorostunut. Niissä paikoissa missä minä olen työskennellyt on kaikki kesätyöt ja lähes kaikki muutkin työt jaettu suhteilla. Jos jää ulkopuolelle niistä jaoista niin sitten ei saa työkokemusta eikä osaamista. Ne jotka pääsevät osalliseksi eivät valita.

Vierailija
34/37 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovutin nuorena, kun luulin ettei musta ole mihinkään. Amis meni vielä läpi rimaa hipoen mutta töitä ei löytynyt muualta kuin puhelinmyyntifirmasta, josta sain kuukauden aherruksesta vajaan satasen palkkaa. Tajusin tulleeni huijatuksi. Sen jälkeen CV:ssäni on yli 7 vuoden aukko.

Sitten elämäni mullistui: sain diagnoosin myötä ongelmilleni nimen ja lääkitys toimi hyvin. Opiskelin iltalukiossa ylioppilaaksi ja pääsin yliopistoon. Rupesin jakamaan mainoksia, jotta saisin edes jotain työkokemusta pieleen menneen puhelinmyynnin lisäksi. Nyt mulla on kandin tutkinto ja työskentelen viikonloppuisin kaupassa opintojen ohella. Pääsin kesällä oman alani kesätöihin ja ensi kesänä luvassa on vastuullisempia töitä.

Toisin kuin pelkäsin, 7 vuoden aukko CV:ssä ei leimannutkaan mua ikuiseksi luuseriksi.

Vierailija
35/37 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain tasan yhtä työpaikkaa ja sain sen. Ikää 43. Tähän ikään mennessä en ole vielä ollut koskaan työttömänä.

Vierailija
36/37 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailta kannattaa kysellä korkeakoulutusta vastaavaa työtä.

Vierailija
37/37 |
04.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä luulen, että ne sinne postiin hakee nuoria ja hyväkuntoisia. Opiskelijoita, eivät jää roikkumaan jalkoihin.

Joo, tuntuu että ne katsoo lähinnä vain ikää. Mun parikymppiset opiskelukaverit pääsi, minä, 39 v, en.

Tuo on kyllä erikoista. Juuri Hesarissa luki tänään, että kasiluokkalaisista 16 prosenttia ei pääse edes kyykkyasentoon, kun lojuvat päivät pitkät. Toimittaja itse oli 25-vuotias ja kyykkyyn meno oli kuulemma yhtä tuskaa. Käsittämätöntä.

Voi siis olla, että työnantaja, joka kuvittelee ikärasismilla saavansa fyysisesti parasta työvoimaa, kokee työn tuottavuudessa aika kolauksen. Henkinen puoli kännykkäriippuvuuksineen on sitten vielä oma juttunsa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme