Töissä käyvät, miten te jaksatte??
Miten te jaksatte? Lomia on vuodessa vain rajatusti, suurin osa menee töissä. Töissäkäyntipäivinä olet iltaan asti töihin sidottu, kun pääset kotiin, ehdit vain muutaman tunnin elää vapaa-aikaa kun ei voi valvoa pitkään, AI minkä takia, no huomisen TYÖPÄIVÄN. Koko elämä pyörii töiden ympärillä, ja vangitsee kaiken muun elämän. Ei voi lähteä ex tempore autolla Lappiin, kun maanantaiksi pitäisi selvitä takaisin TÖIIHIN. Kaikki pitäisi suunnitella niin niin etukäteen, ja entäs jos vapaiden koittaessa ei teekään mieli lähteä minnekään, vaan mieluummin lepää kotona kun kerrankin voi! Miten tällaista jaksetaan?
T. Nuori, joka aloittelee työelämää (kaikesta huolimatta)
Kommentit (112)
Hyvin jaksan. Mulla on todella paljon vapaa-aikaa ja töissäkin on ihan jees. Oikein mukavaa elämää vietän :)
Kyllähän se duunaaminen välillä tympii, mutta kun rahaa elämiseen on vaan pakko jostain saada. Sitten kun ajattelen vanhempiani, jotka ovat maanviljelijöitä ja töissään kiinni 24/7 vain muutaman hassun lomapäivän kera vuodessa, minullahan on asiat aivan saakelin hyvin kun joka viikonloppu vapaana ja pyhät päälle.
Tykkään käydä töissä. Jouduin aikoinaan olemaan saikulla monta kk ja se oli kammottavaa aikaa. En tehnyt mitään. Minusta tulee väsynyt ja aikaansaamaton jos en käy töissä.
Raittiit ja terveet elämäntavat, niin kyllä vaan kummasti jaksaa.
Se on vaan jaksettava kun maailma näin toimii. Tuntuuhan se ettei muuta sisältöä ole kuin se työssä käynti. Elämä pitää muokata sellaiseksi että niistä lyhyistä vapaa hetkistä nauttii.
Kun työ on tarpeeksi mielenkiintoista, siellä käy ihan mielellään. Ja jos työaika on vaikka 8-16, jää siinä 8 tuntia aikaa vielä töiden jälkeenkin tehdä ihan mitä haluaa. Ei minua ainakaan rasita työssäkäynti yhtään, päinvastoin. Se on kiinnostavaa, siellä tapaa ihmisiä, ja siitä saa vielä rahaakin.
Vierailija kirjoitti:
Tykkään käydä töissä. Jouduin aikoinaan olemaan saikulla monta kk ja se oli kammottavaa aikaa. En tehnyt mitään. Minusta tulee väsynyt ja aikaansaamaton jos en käy töissä.
Hyvinkasvatettu orja
Hyvin tätä jaksaa verrattuna opiskeluaikoihin, jolloin lomatkin oltiin töissä. Puolet hereilläoloajasta ollaan kuitenkin muualla kuin töissä arkisinkin. Sitäpaitsi työteosta saa rahaa, jolla voi sitten vapaalla ollessaan toteuttaa unelmiaan.
Eikä silti, ettäkö työtäni kovin rakastaisin. Jos voittaisin lotossa, saisin aikani muutenkin kulumaan.
Töissäkäynti on paljon rennompaa kuin opiskeluaika (jolloin kävin kaikki lomat ja vapaat töissä ja aina oli luettava niin paljon tuleviin tentteihin). Nyt lomat on oikeita lomia ja voin silloin matkustaa minne haluan. Enemmän mun elämää rajoittaa perhe ja nurehkot lapset kuin työ. Työ on monen asian mahdollistaja.
Täällä kans yks joka tykkää käydä töissä. Oon ihan duunari (nainen) ja tykkään töistäni ihan sikana. Olin kotiäitinä monta vuotta ja täytyy myöntää että olin onneton ja vähän masentunutkin, pinnan alla. Kyllä ainakin mun pää tarvii työpaikan, on syy herätä aamuisin, sosiaaliset suhteet ja rutiinit tekee hyvää ja tosiaankin, tästä kaikesta kivasta vielä maksetaankin! Mulla on vuorotyö ja noin joka kolmas viikko vaan 1 vapaapäivä/viikko eli viikonloppuja myöten töissä muttei haittaa yhtään, oon tosi onnellinen ja tunnen itseni tarpeelliseksi, olen osa yhteiskuntaa.
Kyl niille Lapin reissuille ym.ehtii. Eipähän tuu tuhlattuakaan ku aina töissä, rahat säästyy : )
Töissä on helppoa, vapaa on se joka kaataa seinät päälle
Koeta etsiä työ, joka tuntuu harrastukselta, jossa saat toteuttaa itseäsi ja josta nautit. En itsekään jaksaisi huonossa työpaikassa.
Vierailija kirjoitti:
Raittiit ja terveet elämäntavat, niin kyllä vaan kummasti jaksaa.
Mulla just toisinpäin, aiemmin join joka pe-la ja usein viikollakin ja töissäkäynti oli oikeasti jees. Nykyisin en käytä alkoholia lainkaan ja olen uupuneempi kuin koskaan ja töissäkäynti on pelkkää tervanjuontia.
N40
Varsinkin kun on määräaikaisia duuneja, niin onhan tämä syvältä. Omia lomiakaan ei saa neuvoteltua. 2018 kesällä viikon loma, jippii..
Mulla auttoi kun löytyi se mieluinen ala. Ekoina vuosina työelämässä oli kurjaa, ala ei ollut yhtään minulle sopiva. Joten vapaat meni ahistuneena että kohta taas töihin. Onneksi silloin kyse oli vain lyhyemmistä työpätkistä opiskelun lomassa eikä ollut taloustilanne sellainen että oisi tarvinnut ympärivuotisesti töissä olla opintojenkaan ohessa.
Nyt on vajaa vuosi mennyt lähes täyspäiväsesti töissä. Ensin harjoittelu, sitten jatkoin samassa paikassa kesätöissä ja nyt teen heille opinnäytetyötäni. Ja rakastan tätä työtä niin paljon että hyvin jaksaa :)
Opiskele lääkäriksi. Täydet lomat on 38 arkipäivää eli melkein 2 kk. Voit ottaa tutkimusvapaita ja on vara reissata.
Tai sitten opiskele joku audioala. Et saa töitä kuin pätkissä ja voit käydä junalla Lapissa.
Työt ei ole pakkopullaa vaan mielekästä ja viihtyisässä paikassa. Olen kotosalla ja neljän -viiden paikkeilla, joskus jo salilla käynyt. Enkö ole poikki.
Mutta ymmärrän pointtisi, nyt on rahaa mutta ei aikaa lomailla kuin rajatusti. Opiskellessa oli toisin päin. Mutta niin se vaan menee ellei ole fiksu ja valitse toisin ,eli töitä sen mukaan että joko niitä voi tehdä etänä vaikka Mauritiukselta käsin tai muuten vaan omat työajat (yrittäjä).
Elämä on.
En mä enää viitsi tehdä kuin pari kolme päivää viikossa tehdä hommia ja nekin aika laiskasti
Onhan noita töitä tullut jo tehtyä, nyt saa nuoremmat vuoron.