Kollega ei hyväksy ajatusta mun uran etenemisestä
Kyseessä on mua pari vuotta nuorempi mies joka tuli taloon töihin viime kesänä, eli ei ole ollut vielä puolta vuottakaan meillä töissä. Olemme molemmat jo yli nelikymppisiä, eli ei luulisi että joutuisi vielä tällaisia käsittelemään, mut niin vaan näköjään joutuu.
Mä olen ollut kohta 8 vuotta töissä samassa paikassa, tehden HR- ja toimistopäällikön töitä. Olen siis vastannut myös tän miehen palkkaamisesta; haastattelin häntä aikanaan pariinkin kertaan ja hänen hommansa on tuotannon puolella "safetyna", eli hän vastaa turvallisuudesta, ympäristöstä jne. Nyt meillä avautui positio jossa työskentelevä vastaa suoraan pääkonttoriin, saa vastuulleen enemmän alaisia ja talouspuolen juttuja.
Esimieheni pyysi minua tuohon työhön, hän tiesi että myös tuo työ vastaa aikaisempaa koulutustani ja työkokemustani. Otin paikan vastaan ja työ tuntuu olevan juuri minua itseäni; tiedän mitä teen, edessäni on silti uusia juttuja joihin mulla on uutta tarmoa tarttua jne.
Varmaankin tiedätte tunteen kun vaan tuntuu että "tää on mun juttu".
Mutta tää "tulokas". Hän jotenkin oletti että kyseinen paikka on hänen, vaikka se ei vastaa mitenkään hänen koulutustaan tai ammattitaitoaan, sen olemassaolosta ei ollut tietoakaan kun hänet on palkattu taloon, eli ei voi sanoa että hänelle olisi asiasta mitenkään edes mainittu haastattelussa tms.
Ja nyt tää mies käy suolaisena kärisemässä mun toimistossa miten tämän pitäisi olla hänen toimistonsa, ohimennen mainitsee miten jotkut vaan tuntuu saavan jännästi ylennyksiä suhteilla jne. vaan siksi kun sattuu olemaan nainen. Mä sanoin jo kerran hänelle että minua pyydettiin paikkaan koska minulla on työtehtävää vastaava ammattitaito toisin kuin hänellä, mutta ei vaan tunnu menevän perille.
Ei mulla muuta, halusin vaan purkaa mieltäni kun huomenna tuo mies taas tulee aamutervehdykselleen valittamaan kun häntä ei valittu vaikka olisi pitänyt. Ärsyttävää, mutta kaipa se tuosta ohi menee.
Kommentit (3)
Vierailija kirjoitti:
Mikä koulutus teillä on?[/quote
Mä olen koulutukseltani markkinointimerkonomi ja henkilöstöhallinnon assistentti sekä palkanlaskija. Olen opiskellut työn ohessa työpaikalleni räätälöidysti. Tämä mies on it-asentaja koulutukseltaan vaikka hänellä on siis HSE-puolen ammattitaito.
No tuohan on vielä aika viatonta vaikka varmaan rasittavaa. Pahempaa olisi sinuun kohdistuva mustamaalaamiskampanja, jonka olemassaoloa voisit vain arvailla pienistä vihjeistä ja ihmisten suhtautumisen muuttumisena. Tämä parhaassa tapauksessa ennen valintaa ja sen seurauksena et ylenisi vaan ko. Kampanjan masinoija. Kokemusta on.
Mikä koulutus teillä on?