Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko loukkaus jos vien köyhän perheen oveen joulukassin jossa

Vierailija
03.12.2017 |

jouluherkkuja, kakkuja, torttuja, suklaata, glögiä.
Pikku lahjoja lapsille.
En halua loukata heitä tai mitään.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmmm... Minä en ehkä kumminkaan veisi. Antaisin mieluummin muhkean summan Hyvä joulumieli-keräykseen tai Pelastusarmeijan joulupata-keräykseen. Sieltä raha löytää perille hyvin, ei ole tasapuolisuus-ongelmia (eli että tulee auttaneeksi perhettä, joka ei olekaan eniten apua tarvitsevia), eikä saajalle tulee samanlaista noloa kiitollisuudenvelka-fiilistä kuin tuollaisissa saattaa helposti tulla.

Pyrkimyksesi on hyvä ja siitä kiitos, mutta miksi haluat antaa apusi noin? Etkö luota keräyksiin? Vai haluat henkilökohtaista glooriaa?

En ole AP, mutta olen valitettavasti tullut hyvinkin skeptiseksi näiden jouluapujakojen suhteen, ja haluan auttaa sellaista perhettä, joka pistää vähät rahansa riittämään. Tiedän parikin perhettä, jotka ovat sitä mieltä, että he eivät vielä ole niitä jotka kaikkein eniten apua tarvitsevat, mutta joiden tiedän aidosti oikeasti jättävän kaikki joulun makeiset, glögit, kynttilät jne ostamatta, jotta saavat lapsille jotkut toivotut lelut hankittua. Eli aitan mieluiten perhettä joka ei ole joka suuntaan käsi ojossa.

Mä en tajua tota. En todellakaan. Lienee Facebook-ajan ilmiö, että kaikki halutaan tehdä itse, kun muut ei mitään osaa. Todellisuudessa avustusjärjestöjen apu on tehokasta ja toimivaa, ja ne seuloo saajat tarkemmin kuin keskiverto-avmamma.

Niin, tuosta FB-jouluapu ryhmästä olen kuullut huonoja kokemuksia viime vuosilta ja itse olen niin saituri, etten ymmärrä yhtäkään avun tarvitsijaa joka röökaa tai jolla on joku periaate siitä, että ehkäisyä ei käytetä. Näin kuin esimerkiksi.

Kuulun kirkkoon ja olen iloinen kirkollisveron maksaja, koska uskon siihen, että kirkon diakoniatyö löytää ne hiljaisimmat avun tarvitsijat. Osallistun myös joulukirkkoon kolehtiin, lahjoitan rahaa Pelastusarmeijan joulupataan ja lähetän Unicefin joulukortit. Tämä vuonna olen myös aikeissa ostaa pari ammattia kehitysmaan naisille Naisten Pankin kautta.

Tämän lisäksi autan mielelläni näitä kahta opiskelijaperhettä (joiden melko varmasti tiedän olevan aidosti köyhiä tässä elämäntilanteessansa, koska heidän valintansa tunnen, mutta joiden näen pyrkivän kohti parempaa tulevaisuutta) ja jos se av-raadin mielestä on väärin, niin eipä minua paljon stressaa :)

Ja joo, hankin sillä itselleni, en glooriaa, mutta joulumieltä, joten on tässä omakin lehmä ojassa .

Vierailija
42/43 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itseainakaan uskaltaisi syödä. Ties mitä myrkyttäjähulluja liikenteessä nykyään. Koiriakin tappavat :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
03.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kuulla sinunkaltaisistasi ihmisitä, arvostivat he sitä enemmän tai vähemmän, hieno ele kuitenkin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän