Oikeasti köyhät lapsiperheet eivät saa jouluapuja.
Röyhkeät rohmuujat saavat. Itketään joka paikassa kun ei ole rahaa ja sitten saadaan lapsille laatuvaatteita ja leluja ja ruuat ja elokuvaliput. Eletään muiden luomassa yltäkylläisyydessä.
Avatkaa silmänne ja katsokaa niitä oikeasti köyhiä lapsiperheitä. He eivät velkaannu kerskakulutuksella vaan maksavat laskunsa nöyrästi ja useimmiten ajallaan. Katsokaa heidän vaatteitaan, ne ovat kuluneita ja vääränkokoisia, ehkä 10 - 15 vuotta vanhoja ja paljon kiertäneitä.Auttakaapa joskus heitä.
Kommentit (54)
Oikeasti köyhiä lapsi perheitä ei edes ole suomessa, sillä tukia saa lapsille todella reilusti. Enemmän huolissaan olen yksin olevista sinkuista ja vanhuksista, heille kun ei apua heru mistään.
Mistä ja keneltä ne "röyhkeät rohmuajat" saavat lapsille laatuvaatteita ja elokuvalippuja?
Pitääkö niitä lapsia tehdä jos ei oo varaa 😏
Totta. Me ei edes haeta (kun ei tarvita), vaikka tulot huonoimman 5 % joukossa Suomessa. Noita avustuksia hakevat vain ne ahneimmat ongelmaiset, jotka eivät osaa vähiä rahojaan järkevästi käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Mistä ja keneltä ne "röyhkeät rohmuajat" saavat lapsille laatuvaatteita ja elokuvalippuja?
Facebook on täynnä kerjäys ja avustusryhmiä tyyliin jouluapua.fi jne. Ei siellä oikeasti tarvitsevat ole pyytämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Facebook on täynnä kerjäys ja avustusryhmiä tyyliin jouluapua.fi jne. Ei siellä oikeasti tarvitsevat ole pyytämässä.
Jos joku lahjoittaa toiselle jotakin ihan vapaaehtoisesti, ei se ole "röyhkeää rohmuamista". Röyhkeää rohmuamista on se, jos esimerkiksi kahvipöydässä lappaa koko täytekakun omalle lautaselleen.
Mistä muuten tiedät, että ne avunpyytäjät eivät oikeasti tarvitse apua?
Köyhät lapsiperheet ovat itse itsensä siihen suohon ajaneet. Lasten teko on valinta, etenkin ison perheen ja lemmikkien hommaaminen. Vahinko ei käy 7 kertaa.
Suomessa on ilmainen koulutus, yhtään lapsiperhettä ei ajeta sillan alle tai puuvajaan asumaan, on tuet ja lähes ilmainen terveydenhoitokin neuvoloineen päivineen. Täällä ei ole oikeasti köyhiä, eli heitä jotka asuvat slummeissa ja tonkivat ruokansa milloin mistäkin roskiksesta. Lapsille on koulutus, ei tarvitse tehtaisiin painua töihin. Suomen köyhät elävät kuin kuninkaalliset maailman köyhiin verrattuna.
Turha kerjätä sääliä, että perheen äiti on masentunut ja isä työttömänä. Nämä pitää huomioida siinä kohtaa kun aletaan lapsia väsäämään. Onko resursseja huolehtia jos jotain meneekin pieleen? Ehkä yhdestä tai max kahdesta lapsesta on kunhan ei tee typeriä ja lyhytnäköisiä valintoja kerta toisensa perään. Yleensä vielä ne loput 3-5 mukulaa ovat syntyneet tämän "masennuksen" ja pitkäaikaistyöttömyyden aikana. Mitä helvettiä heitä auttamaan, itse ovat soppansa keittäneet. Jatkuva apu vain ruokkii kerjäämistä ja kannustaa jatkamaan samaan malliin.
Oppiipahan edes lapset syy-seuraussuhteet mitä valinnoista seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi ne "oikeasti tarvitsevat" eivät sitten ole siellä pyytämässä apua? Mistä kukaan voi ne "oikeasti köyhät lapsiperheet" löytää? Esimerkiksi itse olen sen ikäinen, ettei lapsiperheitä tuttavapiirissä ole.
En halua auttaa köyhiä lapsiperheitä jouluna koska tuntuu että köyhät lisääntyvät eivätkä osaa käyttää ehkäisyä.
Ostan joka vuosi joulukukan yksinäiselle vanhulle se riittää minulle.
Vierailija kirjoitti:
Röyhkeät rohmuujat saavat. Itketään joka paikassa kun ei ole rahaa ja sitten saadaan lapsille laatuvaatteita ja leluja ja ruuat ja elokuvaliput. Eletään muiden luomassa yltäkylläisyydessä.
Avatkaa silmänne ja katsokaa niitä oikeasti köyhiä lapsiperheitä. He eivät velkaannu kerskakulutuksella vaan maksavat laskunsa nöyrästi ja useimmiten ajallaan. Katsokaa heidän vaatteitaan, ne ovat kuluneita ja vääränkokoisia, ehkä 10 - 15 vuotta vanhoja ja paljon kiertäneitä.Auttakaapa joskus heitä.
No mielelläni autan, kun kerrot, mistä löydän sellaisen "oikeasti köyhän lapsiperheen". Joka joulu olen antanut erilaista apua noiden faceryhmien kautta, kun en - ilmeisen tyhmänä - ole tunnistanut pyytäjiä "röyhkeiksi rohmuajiksi".
Mä niin rakastan tätä suomalaista uhriutumista.
Me ollaan oikeasti köyhiä mutta ei perkele kerrota kenellekään eikä saatana pyydetä apua. :D
Näinhän se on. Ne muut ovat röyhkeitä rohmuajia jotka eivät oikeasti tarvitsisi mitään. Me taas ollaan oikeasti köyhiä ja jäädään vallan ilman... :)
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti köyhiä lapsi perheitä ei edes ole suomessa, sillä tukia saa lapsille todella reilusti. Enemmän huolissaan olen yksin olevista sinkuista ja vanhuksista, heille kun ei apua heru mistään.
Miksi sitten syntyvyys on romahtanut kansallisen itsemurhan lukemiin?
Vierailija kirjoitti:
Köyhät lapsiperheet ovat itse itsensä siihen suohon ajaneet. Lasten teko on valinta, etenkin ison perheen ja lemmikkien hommaaminen. Vahinko ei käy 7 kertaa.
Suomessa on ilmainen koulutus, yhtään lapsiperhettä ei ajeta sillan alle tai puuvajaan asumaan, on tuet ja lähes ilmainen terveydenhoitokin neuvoloineen päivineen. Täällä ei ole oikeasti köyhiä, eli heitä jotka asuvat slummeissa ja tonkivat ruokansa milloin mistäkin roskiksesta. Lapsille on koulutus, ei tarvitse tehtaisiin painua töihin. Suomen köyhät elävät kuin kuninkaalliset maailman köyhiin verrattuna.
Turha kerjätä sääliä, että perheen äiti on masentunut ja isä työttömänä. Nämä pitää huomioida siinä kohtaa kun aletaan lapsia väsäämään. Onko resursseja huolehtia jos jotain meneekin pieleen? Ehkä yhdestä tai max kahdesta lapsesta on kunhan ei tee typeriä ja lyhytnäköisiä valintoja kerta toisensa perään. Yleensä vielä ne loput 3-5 mukulaa ovat syntyneet tämän "masennuksen" ja pitkäaikaistyöttömyyden aikana. Mitä helvettiä heitä auttamaan, itse ovat soppansa keittäneet. Jatkuva apu vain ruokkii kerjäämistä ja kannustaa jatkamaan samaan malliin.
Yhteiskunnan rakenteet alkavat jo natista alhaisen syntyvyyden takia, ja joku valopää syyttelee niitä, joiden ansiosta valtio saa vielä lainaa. Antaisitko sinä 20 vuoden lainan maalle, jossa on 20 vuoden päästä vain kroonikkovanhuksia?
Monessa näissä keräyksissä/ruokalahjakorteissa on,että vaaditaan/annetaan ensisijaisena lastensuojelun asiakkaille..ei niitä perus köyhälle lapsiperheelle missään tarjota..ja kaikki ”köyhät” ei todellakaan tarvitse lastensuojelua kun muuten on asiat kunnossa😊Jos vain tuloja katsottaisiin mekin saataisiin varmasti jotain,mutta täytyy pärjätä omillaan kun muuten ei ole mitään terveys tai muuta huolia😊
Nuo lapsista valittavat aivokääpiöt voisivat kyllä muuttaa johonkin 90-luvun Uralille.
Siellä näkisivät mitä alkaa tapahtua kun kukaan ei synny ja loputkin kuolee ympäriltä. Varmaan häävi fiilis siellä pystyyn lahonneiden teollisuushallien vieressä vettä vuotavassa elementtitalossa. Korjaajaa ei tule, koska paikassa ei asu kukaan (niitä muutamaa vanhusta lukuunottamatta) eikä tehdä mitään.
Epäilenkin että lapsivastaiset kirjoitukset ovat sitä ehtaa infovaikuttamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten syntyvyys on romahtanut kansallisen itsemurhan lukemiin?
Koska maailmasta on tullut turvaton, eikä meidän maammekaan ole turvassa maamme kaduilla ei enää voi kävellä turvallisesti lisäksi hallitus on tehnyt selväksi ettei oman maan kansalaisella ole oikeuksia tai ylipäätään väliä.
Ei saa ei.Pahaa tekee hyväntahtoisten ihmisten lahjoitushalukkuus.Olosuhteiden pakosta olimme kerran saamassa lahjakortin joulupata-keräyksestä.Kun joulun jälkeen kyselin lahjakortin perään,selvisi että sen tuoja oli päättänyt pitää kortin itsellään (tai ainakaan sen loppusijoituspaikka ei koskaan selvinnyt)..Nyt asioiden ollessa paremmin mietin kyllä hyvin tarkkaan miten muistan vähäosaisempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunnan rakenteet alkavat jo natista alhaisen syntyvyyden takia, ja joku valopää syyttelee niitä, joiden ansiosta valtio saa vielä lainaa. Antaisitko sinä 20 vuoden lainan maalle, jossa on 20 vuoden päästä vain kroonikkovanhuksia?
Se ei paljon auta, jos sossupummiperhe tekee lisää niitä sussupummeja. Valitettavasti niitä lapsia tehtailee pääasiassa ne, joiden jälkeläisistä ei tuu mitään muuta kuin samanlaisia syrjäytyneitä kuin vanhempansa. Kasvavalla lainanotollako luulet, että Suomi pysyy pystyssä?
Niitä lapsia kaivattaisiin ihan perusperheisiin, niihin, jotka käy töissä, maksaa veroja, tukee lastensa koulutusta ja kasvattaa lapset yhteiskunnan täysivertaisiksi kansalaisiksi. Tukea pitäis antaa pienituloisille ja keskituloisille palkansaajille niin, että noissa ryhmissä syntyvyys saataisiin nousemaan. Se sais Suomea nousuun. Ei se, että tulee lisää kuppaajia.
Höpölöpö. Ei tukea saa ainakaan järjestöiltä vain olemalla röyhkeä. Pitää olla sosiaalitoimen asiakas. Minä en missään epävirallisissa ketjuissa jaa apua. Ei kannata muidenkaan. Hyvä joulumieli-keräys ja Pelastusarmeija on paljon parempia ja luotettavampia väyliä.
Puhumattakaan rehdistä verojen maksamisesta.