Muutin landelta Helsinkiin ja tämä on parhain paikka ikinä!
Olen koko elämäni asunut muualla Suomessa. Muutin töiden perässä Helsinkiin enkä osannut edes kuvitella mitään näin hyvää. Täällä saa olla juuri sellainen kuin on, ketään ei kiinnosta. Ei ole kyräilyä selän takana, Koska kukaan ei tunne sinua. Kaikki palvelut vieressä ja julkiset kulkuyhteydet loistavat. Myin autoni pois.
Tämä on parhain paikka ikinä enkä enää koskaan muuta täältä pois!
Kommentit (497)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ei välitä toisistaan siellä, monesti ollut lehdessä juttua kuinka on löytynyt muumioituneita ruumiita asunnoista kun kukaan ei ole kaivannut. Ihmiset ei tunne omia naapureita siellä, kaikki on anonyymeja. Toista se on tiällä pienellä pitäjällä jossa kaikki tuntee/tietää toisensa
Parempi Helsingissä kuolleena muumiona kuin elävänä muumiona jossain Jäpyällä.
Ainoa ilo on uusi rollaattori, jolla pääsee S-markettiin.
hyvin sanottu
Vierailija kirjoitti:
Helsinki on Suomen parhain kaupunki. Totta se vaan on! Ja nimenomaan siksi, kun saa olla rento oma itsensä ja löytyy paljon tekemistä ja palveluita.
saahan sitä olla muuallakin mutta ei pervo, pedo tai homo. Te kuuluttekin stadiin
Vierailija kirjoitti:
Jep. Ihan sama miltä näytät ja mitä teet niin ketään ei kiinnosta. Saat olla juuri sellainen kuin haluat eikä tarvitse hävetä!
Tuo kuulostaa kyllä aika huolestuttavalta jos ketään ei kiinnosta mitä teet ja miltä näytät.
Päin vastoin tarvittaisiin enemmän yhteisöllisyyttä.
Helsinki <3
Mekin ollaan junan tuomia, nyt 23 vuotta Helsingissä ja ihan paras paikka Suomessa.
Kyllä täällä välitetään ja tervehditään naapuriakin. Jos et itse tervehdi jutustele, saat olla rauhassa. Se on vaihtoehto.
Onhan täällä yhteisöllisyyttäkin sitä kaipaaville, leikkipuistot, perhekerhot yms. ja tietyt asuinalueet ovat todella yhtesöllisiä. Naapurien kanssa moikataan aina, mutta annetaan kuitenkin myös oma rauha. Ja tosiaan muualta tulleita ei karsasteta, koska valtaosa on tänne jostain tullut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ei välitä toisistaan siellä, monesti ollut lehdessä juttua kuinka on löytynyt muumioituneita ruumiita asunnoista kun kukaan ei ole kaivannut. Ihmiset ei tunne omia naapureita siellä, kaikki on anonyymeja. Toista se on tiällä pienellä pitäjällä jossa kaikki tuntee/tietää toisensa
Oikeasti Helsinki on kyllä iso vankila joka imee sinun kaikki rahat,ei siellä voi tehdä vapaasti yhtään mitään.
Ei voi edes rauhassa kusta minne haluaa vaan heti on joku urputtamassa.
Kotirappusilta pitää voida kesäyönä pissiä kaikessa rauhassa ilman että kukaan näkee ,se on vasta vapautta se.
Hki on snadi mutta ainoa stadi. Täällä saa olla oma itsensä. Täällä on jos jonkinlaista dallaajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsinki on Suomen parhain kaupunki. Totta se vaan on! Ja nimenomaan siksi, kun saa olla rento oma itsensä ja löytyy paljon tekemistä ja palveluita.
saahan sitä olla muuallakin mutta ei pervo, pedo tai homo. Te kuuluttekin stadiin
Tjaa, kyllä meillä kylillä katotaan pitkään jo värjättyä tukkaa tai vaikkapa lävistystä. Tai sitä jos poikaystävä vaihtuu kerran vuodessa. Tai ihan mitä vaan pientäkin muutosta ulkonäössä. Hienointa että pitää vielä kantaa ne vanhempienkin synnit mukana, kun mitään ei unohdeta.
Vierailija kirjoitti:
Missään ei ole yhtä suvaitsevaista porukkaa kuin Helsingissä. Erilaisuus oikeasti hyväksytään. Kaikenlaiset tallaajat hyväksytään.
Ap
Juuri sen takia en muuttaisi ikinä Helsinkiin,järkyttävä suvakkilandia.Onneksi asun tarpeeksi kaukana.
Ootko se pitkälettinen räyhäsivari :n sivu-xx: sta? Taukki ,ei Tiksi oo stadi vaikka ootki duunissa Viikissä.
Vierailija kirjoitti:
Jännä, tai siis minäkin asun Tampereella mutta en taas koe tätä mitenkään Helsinkiä ahdasmielisemmäksi. Toki, oon kotoisin semmosesta kahden nakkikioskin kasvukeskuksesta että alta pois mutta olen sielläkin ollut aina oma itseni (eli erottonut) ja mulla saattaa olla aika paksu nahka näille jutuille. Mutta en siis täälläkään ole mitään isompaa ahdasmielisyyttä kohdannut, toki Helsinki on isompi ja mä tykkään isoista kaupungeista (etenkin suurkaupungeista) just ton fiiliksen vuoksi että voit olla huomaamaton ihmismassassa.
No esim. kuinka monta transua, ulkomaalaista tai muunsukupuolista näit tänään Treella? Tai tyrmäävän tyylikästä ihmistä? Et varmaan yhtään tai ehkä yhden ulkomaalaisen. Helsingin katukuvassa taas voit nähdää mitä tahansa mielenkiintoista minä tahansa päivänä. Pikkuisen on eroa katukuvassa.
Olen asunut monessa paikassa Suomessa ja minusta Helsingissä on vähän vaikea tutustua uusiin ihmisiin.
Olen ihan avoin ihminen, mutta silti. En silti moiti menoa, varmaan juuri vapaus olla mitä on, on omaa luokkaansa Suomen mittapuulla.
Helsingistä muualle on vaikeampi muuttaa. Meni vietävän pitkään ennenkuin pääsee porukoihin, kun ihmiset ei päästä lähelle. Olivat tosi varuillaan kun kuulivat mistä olen kotoisin. En sitä korostanut enkä ollut millään tavalla ylpeä tai muuten tärkeillyt. Vaikka näinhän sitä aina sanotaan.
Olet asunut niin vähän aikaa. Hesalaiset on todella jäykkiä ja ns ystävällisyys päälleliimattua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä, tai siis minäkin asun Tampereella mutta en taas koe tätä mitenkään Helsinkiä ahdasmielisemmäksi. Toki, oon kotoisin semmosesta kahden nakkikioskin kasvukeskuksesta että alta pois mutta olen sielläkin ollut aina oma itseni (eli erottonut) ja mulla saattaa olla aika paksu nahka näille jutuille. Mutta en siis täälläkään ole mitään isompaa ahdasmielisyyttä kohdannut, toki Helsinki on isompi ja mä tykkään isoista kaupungeista (etenkin suurkaupungeista) just ton fiiliksen vuoksi että voit olla huomaamaton ihmismassassa.
No esim. kuinka monta transua, ulkomaalaista tai muunsukupuolista näit tänään Treella? Tai tyrmäävän tyylikästä ihmistä? Et varmaan yhtään tai ehkä yhden ulkomaalaisen. Helsingin katukuvassa taas voit nähdää mitä tahansa mielenkiintoista minä tahansa päivänä. Pikkuisen on eroa katukuvassa.
Et voi olla tosissasi! :D Oletko edes käynyt koskaan Tampereella?
Helsingissä ihmiset eivät yleensä tervehdi naapureitaan, paitsi siellä missä itse majailen silloin kun siellä olen. Väki on kuitenkin alkanut vaihtua aiempaa nopeammin ja niitä uusia on hiukan vaikea saada oppimaan talokohtaisille tavoille.
Helsingissä on muuten se pieni ongelma, etteivät sopimukset välttämättä pidä.
Ostin kerran puhelimessa jäännöserän rakennustarvikkeita ja lupasin hakea ne kahden päivän päästä.
Myyjä oli kuitenkin rikkonut sopimuksen ja myynyt ne jollekin toiselle, eikä tavaroita enää ollut kun olisin ne hakenut.
Nyt olen tehnyt toisen ostoksen puhelimessa ja haen ne parin viikon päästä kun ehdin paikalle.
Siis haen jos ne vielä ovat siellä, sillä eipä tuostakaan myyjästä tiedä.
Ennakolta en halua maksaa, sillä pitäähän tavara ensin varmistaa laadultaan kelvolliseksi.
Oi tuli ihan ikävä Helsinkiä <3 se on kyllä paras paikka! Mä jouduin muuttamaan pikkukaupunkiin, mutta muistelen lämmöllä elämää Helsingissä.. siellä on todellakin ilmaa hengittää.
Helsinki on niin ihana. Kiva kuulla, että meitä on useampia, jotka arvostavat Helsinkiä. Itsekin alunperin Pohjanmaalta, ja rakastan asua Helsingissä. Muutin -93 ja edelleen tutustun vuosittain uusiin ihmisiin, joista tulee ystäviä. Naapurusto on todella mukavaa. On helppo hengittää. Kaupunki on myös todella kaunis.
Helsingissä on joo niitä rennosti omana itsenään palloilevia muutamia. Ihan himmeän oloista sakkia. Äläkä kuvittele, ettenkö sisäänpäin nauraisi kummajaisolemustasi. Kyllä minä nauran, enkä ota sinua vakavasti ihmisenä.