Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on älyttömin kuulemasi tai todistamasi "Tein itse ja säästin" -tapaus?

Vierailija
01.12.2017 |

Ja kruunua tälle aloitukselle kiitos.

Kommentit (978)

601/978 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10mk maksavaa muovikauhaa varten ostetaan 50mk maksava lasikuitukittisarja, jotta vuotava kauha saadaan ehjäksi.

Siis toi on jo kova.

Vierailija
602/978 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että avioliitossa saa seksiä halvalla. Kuinka väärässä olinkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/978 |
18.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki itse tekemäni hiustenleikkuut.

Vierailija
604/978 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös kätevä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttavien omakotitalossa, edellisen asukkaan jäljiltä ollut putkiremontti, jossa lämmin käyttövesi kiersi patteriverkon kautta. Järjestelyn ideana oli se, että talo lämpenee suihkussa käynnin aikana ja muulloin lämmitys on säästötilassa...

Ei ole todellista?  Siinä menee kymmeniä litroja vettä hukkaan, jos haluaa lämpimän suihkun. On mahtanut olla jonkun yksin asuvan vanhanpojan keksintö?

Järjettömämpää en ole kuullut.

Kyllähän niissä kerrostalojen kylppäreiden pyyhepattereissa kiertää lämmin käyttövesi joissain.

Mutta oletko varma että siellä kiersi lämmin käyttövesi? Siinä ei ole järkeä, mutta jos se jätevesi kiertää niin siinä ollaan melkein järkevän äärellä.

605/978 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen joka päivä ruokaa, en osta valmiina muuta kun keittoja tarjouksesta. Säästän paljon ja syön terveellisesti.

Vierailija
606/978 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

myös kätevä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttavien omakotitalossa, edellisen asukkaan jäljiltä ollut putkiremontti, jossa lämmin käyttövesi kiersi patteriverkon kautta. Järjestelyn ideana oli se, että talo lämpenee suihkussa käynnin aikana ja muulloin lämmitys on säästötilassa...

Ei ole todellista?  Siinä menee kymmeniä litroja vettä hukkaan, jos haluaa lämpimän suihkun. On mahtanut olla jonkun yksin asuvan vanhanpojan keksintö?

Järjettömämpää en ole kuullut.

Kyllähän niissä kerrostalojen kylppäreiden pyyhepattereissa kiertää lämmin käyttövesi joissain.

Mutta oletko varma että siellä kiersi lämmin käyttövesi? Siinä ei ole järkeä, mutta jos se jätevesi kiertää niin siinä ollaan melkein järkevän äärellä.

Lämmin käyttövesi kiertää kylppärin "rättipatterissa" siksi, että lämmin käyttövesi pysyy kuumana eikä ala kasvaa legionellaa. Toteutetaan niin, että patterissa käynyt vesi palaa paluuputkea pitkin lämminvesivaraajaan. Näin lämmin käyttövesi virtaa putkistossa myös silloin, kun sitä ei hanasta valuteta. Säästää käyttäjiä ikäviltä taudeilta ja siinä sivussa säästyy myös jokunen vesilitra. Terveyssyistä tuo tehdään.

Vierailija
607/978 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäkukkien kasvatus: Ensin ostetaan siemenet ja idätetään taimet, ne kuolevat kun kastelu unohtuu yhtenä vkonloppuna, sitten ostetaan taimet ja ne kuolevat kun unohtuvat ulos hallayöksi. Sitten ostetaan valmiit kukat, mitkä kuolevat auringonpaahteessa amppeleissaan. Sitten odotellaan että syyskukat tulevat myyntiin. Tekemistä riittää keväästä syksyyn.

Vierailija
608/978 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maski kahvinsuodattimesta

Vierailija
609/978 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku saabisti oli Kalliossa laittanut autoonsa tarran "tein (tai korjasin) itse ja säästin." Auton ulkopeili oli murjottu. Liekkö vandaalli ivaillut, vaurio oli paikassa, johon ei voinut törmätä toisella autolla. 

Vierailija
610/978 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ostin kirpputorilta kympillä saastaisen, pas kaisen kånken-repun, vaikka puhtaita ja siistejä reppuja löytyisi lähimmästä Prismasta"

Vierailija
611/978 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kemissä joku "köyhä" kuoli nälkään 300 000 mk. pankkitilillään, 100 000 e. osuisi aika lähelle nykyindeksillä.

80 lukua se kai silloin oli.

612/978 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni sisko teki sukulaistensa hautajaisiin kammottavan kukkalaitteen, vaikka olisi ollut varaa ostaa vaikka 10 niitä kukkakaupasta.

Hautajaisiin nyt ei kannata paljoa rahaa panostaa. Mikä voisi olla ohimenevämpää kuin hautajaiset?

2500 kruunun kukkalaitteen joka menee roskiin heti puolen tunnin päästä. 

Vierailija
613/978 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Timpuri-Masa Turusta oli väärä hankinta tonteille.

Turus oli aikoinaan  maa, tontti, kaavoitus ja rakennustoiminnassa suhmurointia, "Turun taudin" nimellä.

Jos sumplimista ei nykyään vaikuttaisi olevan, on touhu ilmeisesti saatu salattua onnistuneemmin.  Hups.

Suomessahan ei ole korruptiota.

Vierailija
614/978 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkakarvaisen kissan turkin lyhennys. Saksilla lompsin, tuli aika peikko, kissalle lopputulos oli se ja sama.

Voi miten söpö! Peikko.. :)

615/978 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Kapanteri.- kirjoitti:

Kemissä joku "köyhä" kuoli nälkään 300 000 mk. pankkitilillään, 100 000 e. osuisi aika lähelle nykyindeksillä.

80 lukua se kai silloin oli.

Samaa sarjaa kuin se miljonääri, joka kulki muovipusseista tekemissään vaatteissa, vaikka tilillä oli 2 miljoonaa.

Raha ei tuo onnea, jos pää ei ole kunnossa.

Vierailija
616/978 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkakarvaisen kissan turkin lyhennys. Saksilla lompsin, tuli aika peikko, kissalle lopputulos oli se ja sama.

Voi miten söpö! Peikko.. :)

Tää on aika veto.

Vierailija
617/978 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tiedä sopiiko tää nyt ihan tähän ketjuun, mutta mua huvittaa mun perunoista intoileva kaverini. Kasvattaa parvekkeella sangossa perunansa ettei tarvii  ostaa kaupasta. Mun mielestä peruna on ihan sitä halvinta ruokaa, eikä sitä tosiaan kannata kasvattaa ite ainakaan kaupungissa kun lähikauppa on vieressä. Johan se erikoismultasäkkikin maksaa enenmmän kun puolen vuoden perunat.

Vierailija
618/978 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästän tulitikuissa. Puhallan ain heti, kun yksi kynttilä on sytytetty, ja otan siitä tulen toista varten. Yhdellä tikulla voi näin sytyttää montakin tuikkua.

Sanomattakin selvää, että säästö ei ole vaivan väärti.

Kuulostaa tutulta. Itse yritän aina samalla tikulla sytyttää kiukaan ja padan alle tulet pihasaunassa, välimatkaa n metri

nimim.usein palaa sormenpäät

Vierailija
619/978 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosipohjaisessa "Lasilinna"-teoksessaan Jeannette Walls kertoi tehneensä itselleen hammasraudat joskus teini-iässä mm. rautalangasta. Hän tajusi tarvitsevansa sellaiset, mutta isä suhtautui epäluuloisesti koululääketieteeseen (ja itse asiassa melkein mihin tahansa yhteiskunnan tarjomaan palveluun) ja halusi olla vapaa kaikesta.  Samanuuntaista ajattelutapaa kuin näillä kaikenlaisilla rokotevastaisuus/hyvinvointi-tyypeillä tänä päivänä. 

Vierailija
620/978 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en tiedä sopiiko tää nyt ihan tähän ketjuun, mutta mua huvittaa mun perunoista intoileva kaverini. Kasvattaa parvekkeella sangossa perunansa ettei tarvii  ostaa kaupasta. Mun mielestä peruna on ihan sitä halvinta ruokaa, eikä sitä tosiaan kannata kasvattaa ite ainakaan kaupungissa kun lähikauppa on vieressä. Johan se erikoismultasäkkikin maksaa enenmmän kun puolen vuoden perunat.

Monet viljelee, koska haluaa. Oma kasvatettu on parempaa. Ei ole tarkoituskaan säästää, vaan saada kokemuksia...