Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on älyttömin kuulemasi tai todistamasi "Tein itse ja säästin" -tapaus?

Vierailija
01.12.2017 |

Ja kruunua tälle aloitukselle kiitos.

Kommentit (978)

Vierailija
341/978 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämäm koululainen eksäni teki hammastahnansa itse kalkkitahnasta ja murskatuista pastilleista että jää rahaa tupakkaan ja nuuskaan. Ja reikiä nolla... eikun. Hyi hitto sitä kellertävää lemuavaa kitaa. Sitten ihmetteli miksen halunnut suudetta.

Tää on ehkä tyhmintä, mitä oon ikinä kuullut. Ei kilin kellit sentään!

342/978 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee mieleen työtoveri joka ei halua maksaa kukkakauppiaalle askartelusta vaan ostaa monta nippua markettikukkia ja solmii ne yhteen tiiviiksi läjäksi. Samalla rahalla hakisi kukkakaupasta pienen nätin sidotun kimpun.

Mä teen aina näin! 👍👍

Ostan esim. Pirkan reilun kaupan ruusuja ja vihreät haen pihalta. Esim. marjakuusen oksat näyttävät todella kauniilta kaupan tulppaanien kaverina.

Kukkakaupan kimput ei aina edes ole kovin nättejä hintaansa nähden!

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/978 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätin säästää ja leikkasin pitkät hiukset itse polkaksi.

Sen jälkee kampaamossa tehtiin usea tunti töitä jotta niska olisi vähän kivemman näköinen. Mutta jouduin ottamaan siihen pidennykset :)

Nyt naurattaa. Silloin ei.

Vierailija
344/978 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri säästi autopesun hinnan kun ajoi illalla tyhjälle vantaanjoen

varrella olevalle hiekkarannalle ja pesi uudehkon autonsa.

-

No kaikki vantaanjoen varrella tietävät että joki on ruskea siksi kun

vedessä on runsasti pohjasta irronnutta hienoa hiekkaa ja kuivuttuaan

kaverin auto oli kuin hiomapaperilla hangattu.

345/978 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden ystäväni kaverin turkkilainen mies tarjoutui tapetoimaan portaikon seinät ja maalaamaan portaiden kaiteet.

Ystäväni suostui, kun ilmaiseksi näin ystävällisesti apua vähävaraiselle yh-äidille tarjottiin.

Raput oli päällystetty sellaisella tummanruskealla huopakankaalla, vähän samanlaisella mitä hotelleissa ja laivoilla näkee.

No, ensin se maalaaminen: maalia oli roiskittu sinne tänne, tummanruskeat portaat olivat aivan valkoisissa maalitahroissa. Koko rappuja peittävä kangas oli revittävä irti ja uusittava.

Ja sitten se tapetointi: tapetti oli tyylikästä ja klassista pystyraitaa. Heppu oli liimaillut pieniä tapetin palasia palapelityyliin, osa raidoista meni pystysuoraan ja osa vaakasuoraan...

Tuli kalliiksi repiä kaikki irti ja teettää ammattilaisella...

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Vierailija
346/978 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän joulukranssi ulko-ovessa 😅 En taas tiedä miksi ajattelin että osaisin.

Näitä on muuten oikeasti helppo tehdä itse! Tein todella näyttävän jouluovikranssin pajunvitsoista, jotka punoin isoksi kranssiksi ja ostin parilla eurolla Etolasta muovikukkia, lehviä ym. tilpehööriä koristeiksi sekä käpyjä. Ihan valehtelematta kaupassa en ole nähnyt yhtä hienoja.

Vierailija
347/978 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikean halpis tietokonetuolista katkesi selkänoja ja käsinojat. Köytin höskän kasaan vyöllä kun en jaksanut ostaa uutta. Kiikkerä ja vaarallinen istua, muuton jälkeen vasta heitin roskiin.

Käytin legginssit ja sukat niin loppuun, että niissä oli paljon reikiä, joita hätäisesti parsin kasaan. Käytin ehjiä kenkiä ja päällyshousuja niin kukaan ei huomannut virityksiäni. Noloin oli 3 rikkinäiset ja nukkaiset sukkikset päällekkäin.

Olin opiskelija, mutta raha ei ollut niin tiukassa, etten olisi yksiä sukkahousuja saanut ostettua. Olin vain muuten vaan nuuka.

Vierailija
348/978 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni sisko teki sukulaistensa hautajaisiin kammottavan kukkalaitteen, vaikka olisi ollut varaa ostaa vaikka 10 niitä kukkakaupasta.

Minä vein pomon hautajaisiin ison puskan päivänkakkaroita. Nyhdin niitä nipun mukaan ihan kirkkomaan vierestä.

Edullista, eikö totta?  Turha maksaa liikaa mistään kukkasista.

Vierailija
349/978 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin katsomassa keskeneräistä kesämökkiä jossa välittäjän mukaan kaikki oli tehty talkooporukalla ja kuulema saunakaljat ja neuvoaantavia napattu jo ennen talkoita :D Hirsikehikko oli koottu vähän sinnepäin, lattiavalut olivat vinoja ja niissä oli epämääräisiä "möykkyjä", kattohuovat olivat rullassa pihalla sään armoilla , mutta keittiökaapistoja oli jo alettu asentamaan, putket olivat päässeet jäätymään mistä oli seurannut vesivahinko jne..... takka oli kyllä hieno, mutta sitä ei voinut käyttää, koska siinä oli iso halkema kun oli liian pian muurauksen jälkeen laitettu täysi hönkä päälle....

Vierailija
350/978 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma kokeiluni kesältä: Tomaattien kasvatus

Kasvihuone 88e

Turpeet ja mullat 50e

Helmikuussa taimet kasvamaan ja jokapäiväistä hoitoa syyskuulle asti, eli puoli vuotta työtä.

Tulos: Tomaatteja n. 4 kg.

Aikamoinen kilohinta ja työhinta tomaateille. Mukavaa kylläkin oli, mutta ensi vuonna ostan tomaattini kaupasta.

Kaupan tomaatteihin verrattuna itse kasvatetuissa on kuitenkin se ero että itse kasvatetuissa on maku.

Vierailija
351/978 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää meidän talo. Itse ei tätä tehty, mutta edellinen asukas teki. Sanonta "köyhän ei kannata halpaa ostaa" pätee just tähän. Kaikki tehty halvimmista materiaaleista ja mahdollisimman paljon itse. Halvinta lastulevyä, halvinta tapettia, halvinta kaakelia, seinäpatterit on ostettu jostain kierrätyskeskuksesta eikä ne oikein sovi niihin paikkoihin mihin ne on asennettu (esim termostaatteja varten on kaappien seiniin porattu reiät ja termostaatit sijoitettu sisälle kaappiin kun ei muuten sopinu). Kattopaneelit irvistelee ja maalia on sudittu siihen päälle "tilkkeeksi". Lattialistat ja kattolistat on ostettu jonain jämänippuna ja lätkitty vaan summanmutikassa paikoilleen, yhdessä huoneessa saattaa olla kolmea eri listaa. On varmaan muitakin omia patentteja mutta en nyt niitä kaikkia muista.

Ja kyllä, remonttia tehdään joka huoneeseen pikkuhiljaa kunhan ehditään.

Silti ostit?

Vierailija
352/978 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkahattutäti kirjoitti:

Yhden ystäväni kaverin turkkilainen mies tarjoutui tapetoimaan portaikon seinät ja maalaamaan portaiden kaiteet.

Ystäväni suostui, kun ilmaiseksi näin ystävällisesti apua vähävaraiselle yh-äidille tarjottiin.

Raput oli päällystetty sellaisella tummanruskealla huopakankaalla, vähän samanlaisella mitä hotelleissa ja laivoilla näkee.

No, ensin se maalaaminen: maalia oli roiskittu sinne tänne, tummanruskeat portaat olivat aivan valkoisissa maalitahroissa. Koko rappuja peittävä kangas oli revittävä irti ja uusittava.

Ja sitten se tapetointi: tapetti oli tyylikästä ja klassista pystyraitaa. Heppu oli liimaillut pieniä tapetin palasia palapelityyliin, osa raidoista meni pystysuoraan ja osa vaakasuoraan...

Tuli kalliiksi repiä kaikki irti ja teettää ammattilaisella...

Tässä tapauksessa olisi todellakin pitänyt tehdä itse ( ja säästää).

Vierailija
353/978 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mattapintainen Toyota kirjoitti:

Työkaveri säästi autopesun hinnan kun ajoi illalla tyhjälle vantaanjoen

varrella olevalle hiekkarannalle ja pesi uudehkon autonsa.

-

No kaikki vantaanjoen varrella tietävät että joki on ruskea siksi kun

vedessä on runsasti pohjasta irronnutta hienoa hiekkaa ja kuivuttuaan

kaverin auto oli kuin hiomapaperilla hangattu.

Kuulostaa oudolta. Meillä pestään aina auto jokivedellä, eikä se naarmuta. Pesuaine on vaahtoa, jota hierotaan kevyesti pehmeällä rätillä ja sitten huuhdellaan. Missä vaiheessa ne naarmut tulee?

Vierailija
354/978 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää meidän talo. Itse ei tätä tehty, mutta edellinen asukas teki. Sanonta "köyhän ei kannata halpaa ostaa" pätee just tähän. Kaikki tehty halvimmista materiaaleista ja mahdollisimman paljon itse. Halvinta lastulevyä, halvinta tapettia, halvinta kaakelia, seinäpatterit on ostettu jostain kierrätyskeskuksesta eikä ne oikein sovi niihin paikkoihin mihin ne on asennettu (esim termostaatteja varten on kaappien seiniin porattu reiät ja termostaatit sijoitettu sisälle kaappiin kun ei muuten sopinu). Kattopaneelit irvistelee ja maalia on sudittu siihen päälle "tilkkeeksi". Lattialistat ja kattolistat on ostettu jonain jämänippuna ja lätkitty vaan summanmutikassa paikoilleen, yhdessä huoneessa saattaa olla kolmea eri listaa. On varmaan muitakin omia patentteja mutta en nyt niitä kaikkia muista.

Ja kyllä, remonttia tehdään joka huoneeseen pikkuhiljaa kunhan ehditään.

Silti ostit?

He eivät selvästikään ole köyhiä.

Vierailija
355/978 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvihuone 88e

Turpeet ja mullat 50e

Helmikuussa taimet kasvamaan ja jokapäiväistä hoitoa syyskuulle asti, eli puoli vuotta työtä.

Aikamoinen kilohinta ja työhinta tomaateille. Mukavaa kylläkin oli, mutta ensi vuonna ostan tomaattini kaupasta.

Älä nyt, mun kasvihuone maksoi 450 €. 🤣 Muuten samat sanat. Tosin en aio luovuttaa. Tsemppiä sullekin, aika kultaa muistot. 😄

Vierailija
356/978 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin käytän teepusseja uudestaan... Teepussien "kuivatus" kuulostaa isommalta hommalta mitä se on, nakkaan pussin vain mikron päällä olevalle lautaselle ja käytän päivän aikana sitä toistamiseen. En tee tätä rahallisen säästön takia, vaan siksi että tuntuu vain typerältä materiaalin haaskaukselta heittää pussi pois kun voin aivan mainiosti käyttää sitä parin tunnin päästä toistamiseen huomaamatta eroa.

Anoppilassa oli tapana liottaa samoja teepusseja monta kertaa. Aluksi ihmettelin miksi tee on siellä aina omituisen mautonta ja muutenkin vähän erikoisen makuista.

Eihän niistä moneen kertaan liotetuista pusseista makua irronnut.

Vedenkin ottivat säästösyistä kuumavesihanasta. Ei tarvinnut sähköä paljon kuluttaa kun vesi oli jo valmiiksi lämmintä. Yön yök yön. Vanhan talon likaiset kuumavesiputket antoivat oman arominsa teelle 🤮

Kuumaa vettä hanasta ei saisi juoda. Itse olen tuollaisesta saanut joskus oikein kunnon oksennusripaskan.

Vierailija
357/978 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari ylpeää tee-se-itse-ei-se-niin-tarkkaa-ole omakotitalorakentajaa olen tavannut.  "Itselle tehty" ei välttämättä ole hyvä fraasi talon myyntiilmoituksissa.

B

Mun mieheni motto: kun itse tekee, saa semmoista, kun tulee!

Vierailija
358/978 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kanssa katseltiin parvekkeelle laudasta tehtyjä "paloja", kun jotain piti saada ikävän tuntuisen pohjan päälle. Valmiit palat olisi tulleet niin kalliiksi, joten ostetimme laudat tykötarpeineen, kun arveltiin saavamme paremmat ja halvemmat itse tehden. Ei me saatu niitä koskaan aloitettua ja laudatkin hävisi jonnekin. Tämä säästöyritys tapahtui vuonna 1989.

Vierailija
359/978 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoleen väliin jaksoin lukea, mut sitten meni liian koomiseksi, kun jollakin meni hautajaiskukkasroori kovasti tunteisiin.

Vierailija
360/978 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvihuone 88e

Turpeet ja mullat 50e

Älä nyt, mun kasvihuone maksoi 450 €. 🤣 Muuten samat sanat. Tosin en aio luovuttaa. Tsemppiä sullekin, aika kultaa muistot. 😄

Vaihtakaa tomaatit chileihin. Kotimaiset chilit maksavat kaupassa ainakin 30 €/kg. Minulla tulee tänä vuonna satoa ehkä 10 kiloa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi