Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole enää feministi

Vierailija
01.12.2017 |

Päätin tänään, että en ole enää feministi. Tästä lähtien olen tasa-arvon kannattaja.

Palaan feministiksi, jos aate saa määriteltyä itsensä. Tällä hetkellä minulla ei ole aavistustakaan, mitä feminismiin kuuluu, koska sen alla ajetaan vähän kaikenlaista.

Kun ryhdyin feministiksi, esimerkiksi naisten kauneusleikkauksiin suhtauduttiin kielteisesti, mutta nyt monet feministit kannattavat niitä.

Kommentit (99)

Vierailija
81/99 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ole feministi. Olen miettinyt että jos tämä maa(ilma) jotain tarvitsee, niin vahvoja miehiä.

Olen todella vastaan tätä sukupuolineutraalia lässytystä ja ihmisten neuroosien ruokkimista. Tänäänkin luin niitä teatteri- ja elokuvamaailman ahdistelujuttuja, ja hyi helvetti. Jos ne on totta, me tarvitaan ehdottomasti miehille enemmän selkärankaa ja kunniantuntoa. Meillä ei ole varaa antaa enää yhdenkään vastuuntunnottoman poikasen kasvaa aikuisen miehen kokoiseksi. Tarvitaan vahvoja roolimalleja ja maskuliinisuuden arvostamista. Puheet toksisesta maskuliinisuudesta ja muu miesten säikyttely ja passivoiminen täytyy lopettaa.

Vierailija
82/99 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen naisena ja ihmisenä, että Suomessa naisten asema on ihailtava maailmanlaajuisesti katsottuna, ja suuren harppauksen edellä jopa moniin muihin Euroopan maihin, kuten Ranskaan ja Italiaan nähden. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, etteikö epäkohtia olisi edelleen: seksuaalinen häirintä, naisten esineellistäminen mediassa, palkkaerot, väheksyminen työelämässä. On hyvä, että seksuaaliseen häirintään on alettu kiinnittää huomiota ja siihen on varmasti aiempaa helpompi nyt puuttua. Muiden epäkohtien korjaamisessa ollaan vasta alkutaipaleella.

Muutokseen tarvitaan feminismiä, samalla tavalla kuin metoo-kampanjaan osallistuminen oli feministinen teko. On yhdentekevää, mitä tietyt itseään feministeinä pitävät haluavat soppaan lisätä, itse olen kiinnostunut ainoastaan siitä, että nainen saa töissä, kotona ja vapaa-ajalla olla yhdenvertainen miehen rinnalla.

Rasismin vastainen taistelu ja toisaalta maassa jouten olevat turvapaikanhakijat ovat asioita erikseen, eikä niitä pitäisi siis feminismiin sotkea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/99 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä olet ap siitä että 99℅ kaikista rikoksentekijöistä on miehiä? Kaikki sodat miesten aloittamista.

En ole ap mutta vastaan. Prosenttisi ovat viturallaan, sillä naisten osuus on suurempi kuin yksi prosentti.

Rikoksesta riippuen sukupuolijakauma ei ole aina 99-1, vaan esim. tavarataloista näpistelevät ovat yli puolessa tapauksista naispuolisia. Lasten hyväksikäytöistä tuomitut ovat useimmiten miehiä, mutta lapsia pedareille myyvistä tuomituista valtaosa on naisia. Murhaajat yleisesti ovat miehiä, mutta lastensurmaajista puolet ovat naisia. Riittääkö?

Et nyt ota huomioon että yhteiskunta peittelee miesten tekemiä rikoksia, etenkin silloin kun rikoksen uhrina on nainen. Ei ehkä päästä ihan tuohon 99% mutta läheltä liippaa.

-eri

En osta kantaa prosenttilukuun, mutta peittelyä selvästi on miesten eduksi. Esimerkiksi eilen katsoin netissä juttua tästä amerikkalaisesta Epstein /Lolita express-tapauksesta ja miljonäärimies oli kuulemma saanut USA:n hallituksen kanssa tehtyä sellaisen sopparin että sai 13kk tuomion todella lepsussa vankilassa, jossa käytännössä viettää vain yöt ja huitelee päivät pitkät muualla. Tavis olisi voinut saada samoista rikoksista jopa elinkautisen. Näin on rahakkailla miehillä aivan eri oikeudet kuin meillä muilla ihmisillä. Tämä keissi liittyy myös Bill Clintoniin, joka jätetty täysin syyttämättä näistä jutuista, mutta jos juttu avataan uudestaan, niin ehkä jotain tapahtuu. 

Tässä esimerkiksi jotain taustatietoa, tuota videota jonka eilen näin Facebook-feedissäni en löytänyt nyt pitkälläkään etsimisellä:

https://www.jacobinmag.com/2017/10/bill-clinton-harvey-weinstein-sexual…

VMP. Millainen sää siellä Pietarissa on?

Ei ollut kyseessä RT:n juttu asiasta, jos sitä yrität tässä vihjailla vaan The Real News Networkin juttu aiheesta. Tai mahdollisesti Democrazy Now:n. RT ei ole Facebook-feedissäni. Mitä tarkoittaa VMP?

Vierailija
84/99 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koen naisena ja ihmisenä, että Suomessa naisten asema on ihailtava maailmanlaajuisesti katsottuna, ja suuren harppauksen edellä jopa moniin muihin Euroopan maihin, kuten Ranskaan ja Italiaan nähden. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, etteikö epäkohtia olisi edelleen: seksuaalinen häirintä, naisten esineellistäminen mediassa, palkkaerot, väheksyminen työelämässä. On hyvä, että seksuaaliseen häirintään on alettu kiinnittää huomiota ja siihen on varmasti aiempaa helpompi nyt puuttua. Muiden epäkohtien korjaamisessa ollaan vasta alkutaipaleella.

Muutokseen tarvitaan feminismiä, samalla tavalla kuin metoo-kampanjaan osallistuminen oli feministinen teko. On yhdentekevää, mitä tietyt itseään feministeinä pitävät haluavat soppaan lisätä, itse olen kiinnostunut ainoastaan siitä, että nainen saa töissä, kotona ja vapaa-ajalla olla yhdenvertainen miehen rinnalla.

Rasismin vastainen taistelu ja toisaalta maassa jouten olevat turvapaikanhakijat ovat asioita erikseen, eikä niitä pitäisi siis feminismiin sotkea.

Samaa mieltä. Mutta pitänee sanoa, että nykyään mieskin esineellistetään, ja miehet kokevat myös seksuaalista häirintää. Osaa miehistä se ei tosin haittaa, kuten ei varmaan osaa naisistakaan. Ihan täysin samaa mieltä olen tuosta, että feminismiin sotketaan rasismin vastainen taistelu ja turvapaikanhakijat. Ne ovat täysin eri asioita. Enkä ymmärrä, miksi tasa-arvon kannattajat olisivat muita innokkaampia ottamaan vastaan machokulttuurien edustajia? Järjenvastaista. Propagandaa.

Vierailija
85/99 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tästä ketjusta taas jotain oppii, niin ainakin sen, että feminismi on lähempänä seksismiä kuin tasa-arvon ajamista. Pahat miehet joiden syytä kaikki, jopa heidän omat ongelmat (jotka ei ole oikeita ongelmia). Hyvät naiset jotka on aina uhreja, eikä koskaan tee mitään väärin ja jotka kaipaa huolenpitoa ja joita pitää varjella.

Täh? Minulle ei tästä ketjusta selviä ainakaan mitään muuta kuin että kovasti naisille vihaisia miehiä täällä pyörii vauva-lehden palstalla. Itse sanoin, että olen feministi siinä mielessä, että haluan naisille palkka- ja muuta tasa-arvoa.  Ihan legitiimi vaatimus. Miehet ovat lisäksi usein valta-asemissa päättämässä näistä jutuista. Ehkä kaikkien hoitoalalla työskentelevien naisten pitäisi laittaa pillit pussiin, ryhtyä työttömiksi ja sanoa, ettei me enää näillä liksoilla tehdä yhtään mitään hommia, hoitakaa miehet itse sairaanne? Muuten ei palkoissa esim. sillä alalla tapahdu koskaan mitään parannusta.  Jotain radikaalia pitäisi tehdä. Samoin siivousalalla.

Miten se on naisten syy, jos jotkut miehet avioeron jälkeen ryyppäävät entistä enemmän ja menettävät omaisuutensa ja asuntonsa ja joutuvat asunnottomina kadulle? Eivätkö naiset saisi mielestäsi erota tällaisista miehistä vaan pitäisi sietää, mitä tahansa käytöstä etteivät raukat joudu täysin hunningolle? Vai mitä yrität sanoa?

Miten miesten itsemurhat ovat naisten syytä? Mitä meidän naisten siis pitäisi tehdä niiden estämiseksi? Olisiko jotain konkreettisia järkeviä toimintaehdotuksia?

Vierailija
86/99 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Feminismi on aate, joka pyrkii parantamaan naisen asemaa. [1] Feminismin (naisasialiikkeen) alkuperäisenä tavoitteena 1800-luvulta alkaen oli miesten ja naisten samanarvoisuuden tavoittelu yhteiskunnallisessa elämässä.

Lähde: Wikipedia

Eli et kannata sukupuolten tasa-arvoa? Feminismi on ymmärretty väärin, sillä sen nimi on niin feminiininen.

Feminismi on aate, joka elää siitä, että naisille saadaan vakuutettua heidän olevan pahan pheitriarkin orjia. Olen 24v nainen 2017 -luvulla eikä tässä maassa ole mitään mitä en voisi tehdä, mutta mies voisi. Minun syrjiminen, ahdistelu on laitonta ja siitä saa rangaistuksen -poliiseilta ja oikeuslaitoksen, jotka pääosin koostuvat miehistä.

Et taida olla suomalainen? Kyllä tasa-arvo on aika hyvällä mallilla meillä täällä, mutta kyllä sitä naisten syrjintääkin edelleen tapahtuu koko ajan, se ei vaan ole niin räikeää kuin jossain muualla. Jos tasa-arvoa ei pidetä yllä, voi helposti sovinismi taas nostaa rumaa päätään. Viime kuntavaaleissa meidän kaupungissa väheni naisvaltuutetut niin että 43:sta vain 10 on naisia. Taisi olla viimeksi eduskuntavaaleissakin niin että naisten määrä vaan väheni, vaikka naispoliitikkoja oli paljon ehdokkaana. Kyllä se näkyy päätöksenteossa jos naisia on vain vähän.

En ymmärrä miksi feministejä syyllistetään siitä etteivät mene ulkomaille puolustamaan naisia, miksi pitäisi? Kyllä se riittää että pidetään täällä tasa-arvoa yllä, pitäkööt muiden maiden naiset omassa maassaan, toki voi joku täältä apuunkin mennä, mutta suurina massoina ei ole mahdollista mennä toisten sotia sotimaan.

Miehet menevät suurina massoina sotimaan toisten sotia....

Niin ja se on tosi huono juttu.  Minä en ainakaan välitä olla missään tekemisissä tuollaisten miesten kanssa, sivarius on yleensä ollut ehdoton edellytys parisuhteissani. 

Vierailija
87/99 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten perustelet? Minulla on käsitys että Italiassa ja Ranskassa saattaa moni naisten elämää koskeva juttu olla paremminkin kuin meillä. Italiassa naiset tekee esim. todella vähän lapsia, mikä on mielestäni hyvä juttu (eivät joudu kotiorjiksi) ja siellä on paljon osuuskuntatyyppisiä yrityksiä, joissa tasa-arvoiset palkat toteutuvat kautta koko firman. Ja Ranskassa toisaalta on paremmat äitiys- ja lääkäripalvelut ja lomat jollen nyt ihan väärin muista. Britanniassa oli paremmat äitiyspäivärahat ja lääkärisysteemit kuin meillä jo 1980-luvulla.

Vierailija
88/99 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten perustelet? Minulla on käsitys että Italiassa ja Ranskassa saattaa moni naisten elämää koskeva juttu olla paremminkin kuin meillä. Italiassa naiset tekee esim. todella vähän lapsia, mikä on mielestäni hyvä juttu (eivät joudu kotiorjiksi) ja siellä on paljon osuuskuntatyyppisiä yrityksiä, joissa tasa-arvoiset palkat toteutuvat kautta koko firman. Ja Ranskassa toisaalta on paremmat äitiys- ja lääkäripalvelut ja lomat jollen nyt ihan väärin muista. Britanniassa oli paremmat äitiyspäivärahat ja lääkärisysteemit kuin meillä jo 1980-luvulla.

Samasta meinasin itsekin juuri huomauttaa. Suomi on muuhun läntiseen Eurooppaan nähden jäljessä näissä asioissa, siitä vain harvoin puhutaan täällä.

Vierailija
89/99 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samasta meinasin itsekin juuri huomauttaa. Suomi on muuhun läntiseen Eurooppaan nähden jäljessä näissä asioissa, siitä vain harvoin puhutaan täällä.

Mikä harha saa sinut kuvittelemaan, että Suomi on osa läntistä Eurooppaa? Maantieteellisesti olemme niin syvää itä-Eurooppaa kuin on yleensäkin mahdollista Uralin tällä puolen. Henkisesti ja ideologisesti olemme oikeistolaisena kansana lähempänä venäläisiä kuin vaikkapa portugalilaisia.

Sinä saatat kuvitella kuuluvasi läntiseen Eurooppaan, ja poliitikot saattavat hokea sitä puheissaan, mutta todellisuuden kanssa tällaisilla hassuilla kuvitelmilla ei ole mitään tekemistä.

Vierailija
90/99 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelen hyvästä päätöksestä! 

Feminismistä kannattaa sanoutua irti sillä sen nimissä ajetaan paljon asioita, joilla ei ole mitään tekemistä tasa-arvon kanssa. Liian sinisiläminen suhtautuminen maahanmuuttoon, sukupuolettomuushömppä, miehen halveksinta, sukupuoliroolien alasajo, jne.  

Vierailija
91/99 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alunperin naisasialiike oli varsin militanttia ja syystäkin. Yhteiskunta, jossa naista ei tunnustettu täysivaltaiseksi jäseneksi, toimijaksi, vaan vain hyvin kapearajaisen miesten määrittelemien sukupuoliroolien edustajaksi. Epätasa-arvo oli monitasoista ja jopa kieleen sisäänrakennettua alistamista. Naisilla ei ollut juridisesti samoja ihmisoikeuksia kuin miehillä ja olemassaolo alisteinen aina jonkun miehen holhoukselle. Historiankirjoitus ylenkatsoi naisten historiaa, naisten saavutuksia tieteen tai taiteen  saralla työnnetiin marginaaliin ja toisarvoisuuteen.

Sitä mukaa kun naisten asema on parantunut yhteiskunnallisesti feminismi aate on yhä enemmän kiinnittänyt huomiota sukupuolten ja sukupuoliroolien kyseenalaistamiseen. Siis siihen, ettei ketään tule arvioida vain sukupuolensa edustajana ja ahdasrajaisten sukupuoliroolien vankina.

Lisäksi voidaan vielä todeta, että feminismiä on hyvin monenlaista. Feminismin vastustajat usein ymmärtävät aatteen hyvin karrikoidusti. Puhutaan  telaketjufemakoista, luodaan vastenmielinen uhkakuva, jota on helppo vihata ja kivittää tarkoitushakuisesti unohtaen koko naisasialiikkeen historia.

Vierailija
92/99 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti et myöskään kannata MIEHEN sukunimeä perheessä. Sehän on epätasa-arvoista. Hassua miten NAISTEN etua ei saa ajaa, heti pitää muuttaa asia neutraaliksi. Kun miehistä on kyse niin akat kehuvat miten oikein vapaasti saa valita miehen edun. Missä miesten nimenvaihdot naisten nimiin?

Naisten oikeuksia tarvitaan, koska miehet ovat polkeneet naisen ihmisoikeuksia tuhansia vuosia. Miesten kanssa joudutte rakentamaan yhteisen elämän, raukat. Niin ja nimikin tulee mieheltä kahdesti, jopa kolmesti.

Kerropa ap, miksi naisia joukkoraiskataan, silvotaan, tapetaan, abortoidaan, hylätään, vahdataan? Miksi naiset ovat paljon alistetumpia kaikkialla maailmassa?

Kannattaa vaan ihan reilusti olla feminismi. Sitä tarvitaan, koska miehiänne ei oikeutenne kiinnosta.

Vierailija
93/99 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, nykyään tuntuu että ei viitsi sanoa olevansa feministi, kun koko hommasta on tullut ääriajattelua. En siedä sellaista, mielestäni tasa-arvo on tärkeää, niin naisille kuin miehille, ei se, että naiset saa tehdä ihan mitä huvittaa.

Vierailija
94/99 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päätin tänään, että en ole enää feministi. Tästä lähtien olen tasa-arvon kannattaja.

Palaan feministiksi, jos aate saa määriteltyä itsensä. Tällä hetkellä minulla ei ole aavistustakaan, mitä feminismiin kuuluu, koska sen alla ajetaan vähän kaikenlaista.

Kun ryhdyin feministiksi, esimerkiksi naisten kauneusleikkauksiin suhtauduttiin kielteisesti, mutta nyt monet feministit kannattavat niitä.

Jotenkin tässä lähdetään siitä virhepäätelmästä, että kaikkien johonkin ryhmään kuuluvien henkilöiden pitäisi olla ajatusmaailmaltaan täysin identtisiä ja yhdenmukaisia. Aika pinnallinen syy ajatella että feminismi romukoppaan, jos joku feministiksi tunnustauva kannattaa kauneusleikkauksia, meikkausta tai vaikkapa tatuointeja. Ehkäpä feminismistä ajattelua edustaa nimenomaan se, että naisella on vapaus olla perinteisesti naisellinen, androgyyni tai vaikkapa maskuliininen ilman että hänen naiseutensa siitä miksikään muuttuu tai huononee. Voi vapaasti valita vastaako vallitsevia kauneusnormeja tai sitten ei.

Vierailija
95/99 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän päivän feministit esim. eivät osaa vastata kysymykseen "naisten oikeudet vai islam"

Se kieltämättä aiheuttaa voimakasta inflaatiota koko aatteelle..

Vierailija
96/99 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä AP. Tasa-arvoa kannatan minäkin mutta en suurinta osaa ismejä. Feminismi on nykyisin yksi hihhulismi muiden joukossa  joka saisi painua sinne historian hämäriin.

Vierailija
97/99 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tästä ketjusta taas jotain oppii, niin ainakin sen, että feminismi on lähempänä seksismiä kuin tasa-arvon ajamista. Pahat miehet joiden syytä kaikki, jopa heidän omat ongelmat (jotka ei ole oikeita ongelmia). Hyvät naiset jotka on aina uhreja, eikä koskaan tee mitään väärin ja jotka kaipaa huolenpitoa ja joita pitää varjella.

Täh? Minulle ei tästä ketjusta selviä ainakaan mitään muuta kuin että kovasti naisille vihaisia miehiä täällä pyörii vauva-lehden palstalla. Itse sanoin, että olen feministi siinä mielessä, että haluan naisille palkka- ja muuta tasa-arvoa.  Ihan legitiimi vaatimus. Miehet ovat lisäksi usein valta-asemissa päättämässä näistä jutuista. Ehkä kaikkien hoitoalalla työskentelevien naisten pitäisi laittaa pillit pussiin, ryhtyä työttömiksi ja sanoa, ettei me enää näillä liksoilla tehdä yhtään mitään hommia, hoitakaa miehet itse sairaanne? Muuten ei palkoissa esim. sillä alalla tapahdu koskaan mitään parannusta.  Jotain radikaalia pitäisi tehdä. Samoin siivousalalla.

Miten se on naisten syy, jos jotkut miehet avioeron jälkeen ryyppäävät entistä enemmän ja menettävät omaisuutensa ja asuntonsa ja joutuvat asunnottomina kadulle? Eivätkö naiset saisi mielestäsi erota tällaisista miehistä vaan pitäisi sietää, mitä tahansa käytöstä etteivät raukat joudu täysin hunningolle? Vai mitä yrität sanoa?

Miten miesten itsemurhat ovat naisten syytä? Mitä meidän naisten siis pitäisi tehdä niiden estämiseksi? Olisiko jotain konkreettisia järkeviä toimintaehdotuksia?

Vain sairas ihminen voi ajatella noin.."hoitakaa miehet itse sairaanne", muutenkin tekstistäsi käy ilmi että tasa-arvo on Sulle pelkkää vänkäämistä ja vastakkainasettelua ja kaikki on pelkkiä valtasuhteita joissa neuroottisesti pelkäät olevasi kaikessa altavastaaja. Dehumanisoit miehiä about joka lauseessasi.

Esität jotain kuvitteellisia Skenaarioita ja oletuksia asunnottomaksi joutumisesta ja päihdeongelmista ja pistät ne vain yksilön käytöksen piikkiin. Jos naisella menee huonosti niin sillon taas kyse on jostain "rakenteesta". Ihan täyttä roskaa.

Vierailija
98/99 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä yksi esimerkki feminismin aiheuttamista tuhoista jotka koituvat naisten itsensä vahingoksi, jopa hengenmenoksi, elvytys:

https://www.youtube.com/shorts/-5_F5A8Ev00

Vierailija
99/99 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä yksi esimerkki feminismin aiheuttamista tuhoista jotka koituvat naisten itsensä vahingoksi, jopa hengenmenoksi, elvytys:

https://www.youtube.com/shorts/-5_F5A8Ev00

Kyllä naisissa aina sen verran elonmerkkiä riittää että voivat huutaa sulle että: "Sä et saa koskea muhun!"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän