Tunnetko naisia jotka eivät periaatteesta tee aloitteita?
Täällä palstalla tuntuu siltä että se on jotenkin yleisin naistyyppi, mutta onko sellaisia pahemmin oikeasti edes olemassa? Ja perusteluksi ei kelpaa se että ei ole tehnyt aloitetta juuri minulle tai jollekin tietylle miehelle, ekiä sekään että yleensä mies tekee hänelle aloitteen, vaan että ihan periaatteesta ei tee aloitteita koska on nainen.
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en tee. Jos jotakuta miestä oikeasti kiinnostaa, hän kyllä lähestyy minua, kunhan teen olemassaoloni tiettäväksi. Itse lähestymällä olen päätynyt vain suhteisiin sellaisten miesten kanssa, jotka eivät ole lopulta olleet erityisen kiinnostuneita juuri minusta. Tämä ei siis ole siitä periaatteesta, että aloitteiden tekeminen ei kuuluisi naiselle, vaan kokemuksen tuomasta viisaudesta.
Niin päin on tietty sitten parempi, että joudut suhteisiin joissa itse et ole erityisen kiinnostunut juuri sinua lähestyneestä miehestä, jonka sitten ajallaan lemppaat.
Tässä on se taika, että tunnen paremmin omat motiivini "hyväksyä" miesten lähestymisiä kuin heidän syynsä kiinnostua heitä lähestyvästä naisesta.
Teiltä voi jäädä ne hieman ujot, mutta kuitenkin hyvät miehet väliin tuolla periaatteella. Tein aloitteen yhdelle erittäin komealle ja mukavan tuntuiselle miehelle. Tavatessamme hän oli hieman hermostunut ja tajusin, että hän on vain ujo. Muuten aivan mahtava mies, kun siitä vähän rentoutui. Erittäin fiksu ja huumorintajuinen sekä erittäin miellyttävä mies. Muutin kuitenkin ulkoimaille töiden perässä ja suhteesta ei sitten tullut sen kummempaa.
Vierailija kirjoitti:
Miehelle kuuluu flirttailla niin kauan, että se tekee aloitteen.
Tuo on muuten oikeasti naurettavaa jos nainen vänkää ja vonkaa ympärillä jatkuvasti mutta ei saa mitään aloitetta aikaan. Pahimmassa tapauksessa alkavat vielä valittamaan miehelle että tämä on aloitekyvytön.
Minulle on ihan sama tekevätkö naiset aloitteita vai eivät, mutta mikäli eivät aio aloitetta tehdä niin pitäköön sen lähestymisensä ja flirttailunsa tyylikkäänä ja hillittynä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on aloite?
Onko tää nyt teinikysymys taas?
Kyllä miesten tehtävä on piirittää, mutta saatan kyllä tervehtiä tai kysyä paljonko kello on.Toi on hyvä pidä toi, 105% aloite. Jos ei miehet tuosta tajua niin he eivät olleet worth it, siskoseni! x|
No, mun ei tarvi tehdä aloitteita. Ei oo koskaan tarvinnut, välillä joutuu harhauttamaan iltaelämässä että pääsee eroon.
Kannattaa kokeilla tehdä aloite! Se on hauskaa ja siinä pääsee tosissaan testaamaan omaa viehätysvoimaansa.
Missitkin tunnetusti pokaa rumiluksia epätoivoisina yöelämässä?
En kyllä ole ikinä huomannut että nuo aloitteita tekevät naiset olisivat jotenkin vähemmän kauniita. Itse asiassa vaikkei minulle kovinkaan moni nainen ole aloitetta tehnyt niin siihenkin joukkoon mahtuu hyvin laaja kirjo naisia. On ollut nuorempia ja vanhempia, kauniita ja tavallisia, uskovainen konservatiivinainen ja feministinainen, ihan perinteinen suomalaisnainen ja maahanmuuttajanainen. Persoonasta se vaan johtuu onko halukas tekemään aloitteita vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Minulle ei kauheasti tule mieleen itseni lisäksi kaveripiiristä muita heteronaisia, jotka menisivät itse aktiivisesti iskemään miehiä. (Tosin on yksi ei-hetero, jolle kelpaa miehetkin ja iskee heitä siinä kuin naisiakin.) Toisaalta näistä tuntemistani ei-aloitteellisista naisista 80% on sinkkuja ja saa käsittääkseni seksiä hyvin hyvin harvoin, eikä se taida heitä kiinnostaakaan samalla tapaa kuin esim. minua.
Minulle on jotenkin tosi turn-off, jos mies tulee iskemään minua. Liian helppo saalis. :D
Tämähän mielenkiintoinen selostus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on muuten oikeasti naurettavaa jos nainen vänkää ja vonkaa ympärillä jatkuvasti mutta ei saa mitään aloitetta aikaan. Pahimmassa tapauksessa alkavat vielä valittamaan miehelle että tämä on aloitekyvytön.
Minulle on ihan sama tekevätkö naiset aloitteita vai eivät, mutta mikäli eivät aio aloitetta tehdä niin pitäköön sen lähestymisensä ja flirttailunsa tyylikkäänä ja hillittynä.
Aivan parasta on, kun nämä leikkivät sitä vaikeasti tavoiteltavaa eli antavat jutuillaan ymmärtää etteivät mitään parisuhdetta kaipaakaan yms. Mutta hyrrääminen ja kiehnääminen senkun jatkuu, kun ilmeisesti haetaan sitä miestä joka on aivan toden tosissaan kiinnostunut ja puskisi läpi huolimatta naisen lannistavista sanoista tehdäkseen aloitteen ja valloittaakseen naisen sydämen.
Muistaakseni kaunotar ja nörtti-sarjassa naiset laitettiin tekemään aloitteita ja voi sitä kauhistelun määrää.Sitten ne ihmettelevät miksi miehet eivät käy baarissa kun siellä on niin "hauskaa".
Minä tein aloitteen netissä! Ei ollut treffisivusto. Mies hieman hämmentyi, mutta lähti juttuun mukaan. Onneks. Jälkeenpäin kertoi että yllättyi todella mun rohkeudesta ja on erittäin iloinen että otin ohjat käsiin. Ujo ihana mies, nyt avopuolisoni ja vauva tulossa :) kyllä kannatti vaikka jännitti!
Vierailija kirjoitti:
Tinderissä monen naisen kohdalla lukee, että "minä en aloita keskustelua". Minä taas pyyhkäisen heidän kohdallaan vasemmalle. Näin kummankaan ei tarvi miettiä keskustelun aloittajaa.
Lataa tinderin kilpailija bumble, siellä matchin syntyessä naisen on lähetettävä viesti tai matchi vanhenee 24h tunnin kuluessa. Mies ei voi edes lähettää viestiä ellei nainen tee sitä ensin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minä en enää tee aloitteita. Kun tein niin sain kuulla olevani epätoivoinen, helppo, säälittävä, epäilyttävä yms.
Parempi olla yksin kuin nöyryyttää itseään enempää.
Alat ymmärtää miltä miehistä tuntuu!
Enpä tiedä. Miehet saavat kannustusta ja hyväksyntää kun tuovat ongelmansa ja kokemansa torjunnan esille. Minä saan pelkästään alapeukkuja = kukaan ei hyväksy.
Olisinpa mies.
Ymmärrettävästi ainakin naiset kovin haluavat kannustaa miehiä lähestymään naisia ja täten löytyy kannustusta ja kannatusta, koska sehän olisi heille ihan kauhea skenaario ettei miehet lähestyisi lainkaan ja joutuisivat vaan olla ja möllötellä - jopa tehdä itse niitä aloitteita. En kyllä miehisestä näkökulmasta keksi mitään huonoa naisen aloitteellisuudessa, ellei nyt joka jamppaa yritä varattuja myöden.
Ai niin,juurihan täällä yksi naikkonen kertoi suhtautuvansa vihamielisesti lähestyviin miehiin - ja samalla ihmetteli mitä vaikeaa miehille on lähestyä naisia...
Minä en ymmärrä koko keskustelua. Koska se on muuttunut että naisen on sallittua ja hyväksyttyä tehdä aloite vieraalle miehelle? Kun minä olen ollut sinkku (vuonna 2000) niin kyllä silloin oli maksettu nainen tai vähintään kevytkenkäinen horatsu jos meni tekemään jotain "aloitteita" eli tyrkyttämään itseään (luultavasti kauheassa kännissä, liian paljastavat vaatteet ja liikaa meikkiä). Eihän kukaan itseään kunnioittava nainen alentanut itseään niin, eihän sellaisia naisia miehet huoli parisuhteeseen. Miesten ajatukset kun on olleet perinteisesti niin että jos nainen tekee hänelle aloitteen, tekee sen kaikielle muillekin miehille, siitäkin huolimatta että on "varattu".
En usko että aika on muuttunut vieläkään niin paljon että nainenkin voi säilyttää "hyvän maineensa" vaikka menisi tekemään aloitetta miehelle.
Vierailija kirjoitti:
Itse en tee. Jos jotakuta miestä oikeasti kiinnostaa, hän kyllä lähestyy minua, kunhan teen olemassaoloni tiettäväksi. Itse lähestymällä olen päätynyt vain suhteisiin sellaisten miesten kanssa, jotka eivät ole lopulta olleet erityisen kiinnostuneita juuri minusta. Tämä ei siis ole siitä periaatteesta, että aloitteiden tekeminen ei kuuluisi naiselle, vaan kokemuksen tuomasta viisaudesta.
Pakko lisätä että ei ne aloitteen tehneetkään miehet ole erityisen kiinnostuneita "juuri sinusta" jos olet iskuyritys numero 78.Jos mies saa pakit yseimmiten hän ei jää sinkuksi vaan ottaa huonomman vaihtoehdon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on aloite?
Onko tää nyt teinikysymys taas?
Kyllä miesten tehtävä on piirittää, mutta saatan kyllä tervehtiä tai kysyä paljonko kello on.Toi on hyvä pidä toi, 105% aloite. Jos ei miehet tuosta tajua niin he eivät olleet worth it, siskoseni! x|
No, mun ei tarvi tehdä aloitteita. Ei oo koskaan tarvinnut, välillä joutuu harhauttamaan iltaelämässä että pääsee eroon.
Kannattaa kokeilla tehdä aloite! Se on hauskaa ja siinä pääsee tosissaan testaamaan omaa viehätysvoimaansa.
Missitkin tunnetusti pokaa rumiluksia epätoivoisina yöelämässä?
En kyllä ole ikinä huomannut että nuo aloitteita tekevät naiset olisivat jotenkin vähemmän kauniita. Itse asiassa vaikkei minulle kovinkaan moni nainen ole aloitetta tehnyt niin siihenkin joukkoon mahtuu hyvin laaja kirjo naisia. On ollut nuorempia ja vanhempia, kauniita ja tavallisia, uskovainen konservatiivinainen ja feministinainen, ihan perinteinen suomalaisnainen ja maahanmuuttajanainen. Persoonasta se vaan johtuu onko halukas tekemään aloitteita vai ei.
En tiedä mitä Raamattu sanoo mutta minun tuttavapiirissäni uskovaiset naiset ovat nimenomaan niitä jotka haluavat itse tehdä aloitteen miehelle. Vaikka olisivat muuten vanhanaikaisia.
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten nainen sanoo "en mä mitään flirttaillut"...
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä koko keskustelua. Koska se on muuttunut että naisen on sallittua ja hyväksyttyä tehdä aloite vieraalle miehelle? Kun minä olen ollut sinkku (vuonna 2000) niin kyllä silloin oli maksettu nainen tai vähintään kevytkenkäinen horatsu jos meni tekemään jotain "aloitteita" eli tyrkyttämään itseään (luultavasti kauheassa kännissä, liian paljastavat vaatteet ja liikaa meikkiä). Eihän kukaan itseään kunnioittava nainen alentanut itseään niin, eihän sellaisia naisia miehet huoli parisuhteeseen. Miesten ajatukset kun on olleet perinteisesti niin että jos nainen tekee hänelle aloitteen, tekee sen kaikielle muillekin miehille, siitäkin huolimatta että on "varattu".
En usko että aika on muuttunut vieläkään niin paljon että nainenkin voi säilyttää "hyvän maineensa" vaikka menisi tekemään aloitetta miehelle.
Tajuatko että tämä "se tekee aloitteen kaikille muillekin" pätee aloitteen tekeviin miehiin ja paljon painavammin?
Vierailija kirjoitti:
Voisit tehdä vaikka uuden vuoden lupauksen, jossa lupaisit vaihtaa kantasi ja eläisit enempi tätä päivää. On näet ainakin minusta ja en usko, että olen ainoa joka näin ajattelee, että nainen olisi jotenkin huono tai tuomittu nenettämään "hyvän maineensa", jos hän tekisi aloitteen. Päinvastoin arvostan sukupuoleen katsomatta ihmisä, jotka ovat aloitekykyisiä ja toimeentarttuvia, eivätkä heittäydy avuttomiksi ja passiivisiksi, jos ja kun toivoisivat tai haluaisivat saavuttaa jotain, kuten nyt sitten vaikka miehen huomion tai löytää itselleen seuraa miehestä, mikä ettei vaikka päästä naimisiin.
Käyn varattujen kavereideni kanssa (itse olen sinkku) kohtuu useasti yökerhoissa tanssimassa, laulamassa karaokea ja pitämässä hauskaa ja koska olemme liikkeellä jo ennen kello kahdentoista ryysistä (karaoken ja väljän tanssilattian takia) herätämme monesti naisten kiinnostuksen ja se johtaa siihen että joskus tuntuu että meidän tekemisiä seurataan suurennuslasin kanssa. Jos joku nainen rohkenee tulemaan juttelemaan ja hänellä tuntuu olevan hauskaa meidän kanssa, niin toisen porukan naiset tulevat torppaamaan ja suolaamaan tilanteen. Jos juttelen jonkun mielenkiintoisen naisen kanssa, niin puolituttu nainen, joka ei normaalisti edes tervehdi minua saattaa tulla halaamaan, mutta ei tätä halaamaan tullutta naista silti kuitenkaan kiinnosta alkaa minun kanssa millekään, kunhan nyt vaan en nyt lämpeä tälle toisellekaan.
Itse en tee juuri koskaan aloitteita yökerhoissa ja olen törmännyt siihen että on paljon naisia, jotka yrittävät katsella silmiin, peruutella tanssilattialla tai baaritiskillä syliin jne ja tätä saattaa jatkua jopa vuosia jos en suvaitse aloittaa keskustelua. Eräs näistä naisista alkoi seurustella kaverini kanssa ja myöhemmin illanistujaisissa sanoi minun olevan vessapuheiden mukaan sen aikaisen baarin sekä tykätyin että vihatuin ihminen ja että heillä oli mm. ollut kilpailu siitä kuka saat minut lankeamaan. Juttelemaan kukaan heistä ei ollut kuitenkaan uskaltautunut.
Miehet halveksivat naisia jotka eivät tee periaatteesta aloitetta vaikka muuten ottavat rohkeasti kontaktia miehiin, mutta silti tekevät itse omat aloitteensa juuri niille naisille jotka eniten miehen aloitetta kerjäävät. Ujo ja hiljainen nainen joutuu kuitenkin tekemään itse aloitteen jos haluaa miehen saada.
Vierailija kirjoitti:
Käyn varattujen kavereideni kanssa (itse olen sinkku) kohtuu useasti yökerhoissa tanssimassa, laulamassa karaokea ja pitämässä hauskaa ja koska olemme liikkeellä jo ennen kello kahdentoista ryysistä (karaoken ja väljän tanssilattian takia) herätämme monesti naisten kiinnostuksen ja se johtaa siihen että joskus tuntuu että meidän tekemisiä seurataan suurennuslasin kanssa. Jos joku nainen rohkenee tulemaan juttelemaan ja hänellä tuntuu olevan hauskaa meidän kanssa, niin toisen porukan naiset tulevat torppaamaan ja suolaamaan tilanteen. Jos juttelen jonkun mielenkiintoisen naisen kanssa, niin puolituttu nainen, joka ei normaalisti edes tervehdi minua saattaa tulla halaamaan, mutta ei tätä halaamaan tullutta naista silti kuitenkaan kiinnosta alkaa minun kanssa millekään, kunhan nyt vaan en nyt lämpeä tälle toisellekaan.
Itse en tee juuri koskaan aloitteita yökerhoissa ja olen törmännyt siihen että on paljon naisia, jotka yrittävät katsella silmiin, peruutella tanssilattialla tai baaritiskillä syliin jne ja tätä saattaa jatkua jopa vuosia jos en suvaitse aloittaa keskustelua. Eräs näistä naisista alkoi seurustella kaverini kanssa ja myöhemmin illanistujaisissa sanoi minun olevan vessapuheiden mukaan sen aikaisen baarin sekä tykätyin että vihatuin ihminen ja että heillä oli mm. ollut kilpailu siitä kuka saat minut lankeamaan. Juttelemaan kukaan heistä ei ollut kuitenkaan uskaltautunut.
Tämä naisten torpedointi toimii näköjään SEKÄ miesten ETTÄ naisten lähestymisyrityksissä.Uskomatonta on että naiset väittävät toimivansa kaverinsa parhaaksi.
Varmaan minä..? En halua meinaan sellaista miestä joka ei tee minulle aloitetta, eli miksi tekisin jollekkin aloitteen ja sitten hylkäsit koska ei ole sellainen minkä haluan? :D