Kiva joulu taas tulossa: teen joulun miehen suvulle mutten saa yhtään lahjaa
Kommentit (119)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet katkera miehesi saamasta omaishoitajantuesta, jos ja kun olet itse moiseen järjestelyyn suostunut?
Miksi maksatte siskoille 100 000 talosta jonka arvo 120 000? Kaipa siinä miehelläsikin kuuluisi sama osuus olla kun siskoillasi.
Miksi valitat asioista joihin voisit itse vaikuttaa?En olekaan katkera. Älä laita sanoja mun suuhun. Kerroin vain miten asia on kun joku sanoi, että sain omaishoitaja korvauksen. En saanut, mies sai ja ne rahat meni miehen yritykseen.
Ja perunkirjoituksessa talon arvoksi merkittiin 200 000. Käypä arvo on nyt kolme vuotta myöhemmin korkeintaan tuo 120 000. Eli me ollaan oltu velkaa miehen siskoille 150 000 ja kolmessa vuodessa on maksettu heille melkein 50 000. Sata tonnia vielä jäljellä. Ja samalla mä tulin työkyvyttömäksi kun oman vuorotyön lisäksi hoidin meidän lapsen ja anopin. Miehellä on oma yritys, joka vie hänen kaiken ajan eikä tuota paljon mitään kun hänellä on työntekijöitä, jotka on koko aika sairaana ja sivukulut on ihan hirveät.
50 000 € kolmessa vuodessa tekee 1388€/kk. Miten tämä juttu nyt menikään? Ja miten teidän 60-neliöiseen mökkiin mahtuu teidän lisäksenne kymmenen henkeä syömään?
Laita nyt vaikka hius jokaiseen joululatikkoon niin eivät tule teille enää ensi jouluna.
Niin juuri tämä juttu meni. Ollaan maksettu kolmessa vuodessa miehen siskoille lähes 20 tuhatta euroa kullekin. Ollaan myyty metsää ja säästetty miehen yrityksen tuotoista. Ollaan käytännössä eletty mun pienellä eläkkeellä. Mitään tukia tai apuja on saatu.
Ja en kyllä ymmärrä tuota 60 m2 mökkiä? Meidän talossa on yli 200 asuinneliötä ja ruokasalin pöydän ääreen mahtuu helposti 20 ruokailijaa.
Jaha, että tällainen versio asioista tänään. Ok.
Tyhmä oot jos omin kustannuksin joulun teet suvulle. Itse en alkaisi.
M
Olet trolli tai tyhmä saamaton kynnysmatto. Hanki selkäranka ja heti!
Kerroit ,että on 200m2 asuintilaa,sali jne,ruokapöydän ääreen mahtuu 20henkeä.Missä ihmeen harakanpesässä te asutte noin väljästi ,kun talon arvo on vain 120000e (olen hyvin selvillä maaseudunkin perähikiän asuntojen hinnoista),,,ja mistä se raha tulee ,kun et tee töitäkään ja mies raataa,mitä raataa.Täysin ristiriitaista potaskaa koko juttu.
Mikä aikaansaamaton ihminen ap oikein on,kun ei saa suutansa auki ja tee selväksi,että te tarjoatte saunan ja joulupuuron ,,,ja sukulaiset ,jotka änkeävät teille , tuovat muut valmiit jouluruuat ja juomat. Ostat itsellesi ihanan lahjan ,etkä kenellekkään muulle mitään.
Lopun ikääsi saat kärsiä jouluistasi ,jos et saa suutasi auki,EIKÄ VARMASTI SÄDEKEHÄÄ TULE PÄÄSI PÄÄLLE,VAIKKA KUINKA KÄRSISIT.oma on valintasi
Facebookissa törmäsin juuri tänään linkkiin, jutussa englantilainen kotiäiti tarjosi sukulaisilleen jouluruoat ,mutta otti heiltä osallistumismaksun, oliko se 38 euroa / nuppi.
Pitäisikö sun tehdä samoin?
Lähdet vaan reilusti verestämään muistoja Aruballe, kyllä se joulu tulee sinnekin.
Vierailija kirjoitti:
Otat äkkilähdön viikoksi tai kahdeksi yksin, lasten tai miehen kanssa ja laitat lentokentältä tekstiviestin että hyvää joulua kaikille. Palaat tammikuussa.
Toimii.
Ei taida äkkilähtöjä saada joulun aikaan 3 viikon varoitusajalla.
Sinä olet tyhmä. Yhtään mitään joulua ei edes tarvitse viettää. Jos mies on se jonka mielestä täytyy, niin tehköön itse kaiken.
Helppoa teidän on sanoa että tarjoo vaan puuroo tai lähde Aruballe! Eikä meillä oo edes rahaa matkustaa. Nämä yhteiset joulut on tärkeitä sekä lapselle, että miehelle. Tää on miehen ja hänen sisarusten lapsuuskoti. Jotenkin erityinen fiilis kun kaikki kokoontuu täällä aattoaterialle, mies tarjoilee samppanjaa ja pitää joulupuheen, jota on miettinyt viikkoja. Se on mullekin tärkeä hetki. Mutta kun se ateria on syöty (josta mua aina kiitetään lähes kyynelet silmissä) niin toivoisin, että joku, mielellään mun mies, antaisi mullekin lahjan. Se niinkuin kruunaisi mun joulun ja tekisi siitä täydellisen.
Näitä palstoja lukiessani tajusin yht'äkkiä, että vaikka ihminen olisi 90 v. ja hokisi "älkää ostako lahjoja minulle" - niin todellisuudessa monet silti kaipaavat edes yhtä lahjaa. Senhän voi rivien välistä "lukea" - harvemmin sanotaan kuitenkaan suoraan. Joskus nuorena sinkkuaikuisena, kun menin lapsuudenkotiini jouluksi, sinne tulivat perheelliset sisarukseni suurella hässäkällä paketteineen. Kerran sitten kävikin niin, että en saanut yhtään lahjaa. Siskonikin lapset ihmettelivät, että etkö saanut mitään. Päätin tuolloin, että katsotaanpa ensi vuonna. Seuraavana jouluna sain kirjoja, puhelimen, parfyymin, vaatteita, viinipullon, suklaata..kaikki itse ostamiani ( sitä en kertonut kenellekään). Tosin sain ei-itseostettujakin lahjoja muutaman. Tämä vähän ohiksena.
Vierailija kirjoitti:
Helppoa teidän on sanoa että tarjoo vaan puuroo tai lähde Aruballe! Eikä meillä oo edes rahaa matkustaa. Nämä yhteiset joulut on tärkeitä sekä lapselle, että miehelle. Tää on miehen ja hänen sisarusten lapsuuskoti. Jotenkin erityinen fiilis kun kaikki kokoontuu täällä aattoaterialle, mies tarjoilee samppanjaa ja pitää joulupuheen, jota on miettinyt viikkoja. Se on mullekin tärkeä hetki. Mutta kun se ateria on syöty (josta mua aina kiitetään lähes kyynelet silmissä) niin toivoisin, että joku, mielellään mun mies, antaisi mullekin lahjan. Se niinkuin kruunaisi mun joulun ja tekisi siitä täydellisen.
Jos tämä joulunlaitto pikku eläkkeelläsi on sinulle nyt sitten lopultakin mieluisaa, niin tee se.
1) Jos taas et halua käyttää siihen vähiä rahojasi, kerro sukulaisillesi, että teillä on rahat todella vähissä ja tarvitsisit vähän yhteisestä kassasta tehdäksesi joulun.
2) Kerro mielellesi tämä asia. Jos et muuta pysty, lähetä tämä viesti. Kerro, kuinka teet työtä ja näet vaivaa, mutta nautit myös itse tuloksista ja toivoisit kovasti saavasi itsekin lahjan ja se kruunaisi joulusi.
3) Jos mies ei edelleenkään lahjaa osta, palaa kohtaan yksi. Kerää reilusti se kassa. Säästyneillä rahoilla osta itsellesi, mitä ikinä toivot. Pyydä käärimään se pakettiin tai kääri itse. Jouluna avaa lahja ja sano itsellesi: " Hyvää joulua, sinä ihana nainen!"
4) Ota miehen kanssa puheeksi liiketoiminnan järkeistäminen. Ei ole mitään järkeä maksaa jatkuvasti sairasteleville ja pitää töissä 13 ihmistä yrityksessä, joka ei tuota. Tämä pitää kertoa työntekijöille - pulju pyörimään tai heiltä loppuvat työt. Toiminta pitää saada tuottamaan tai käyttää energia muuhun.
Voi jumankekka, en koskaan suostuisi tuollaiseen järjestelyyn vaikka olisi miten paljon aikaa ja rahaa! Järjestäköön miehen suku oman joulunsa.
Lopeta ruikuttaminen ja aukaise suusi niille miehen sukulaisille, jos eivät muuten älyä.
Mikä helvetti teitä marttyyreitä vaivaa?? Sinä teet elämälläsi just niinkun ite haluat. Ja joulullas!
Ja marimari, anna kun arvaan että tuo sun elämänasenne on ajanut sut työkyvyttömäks? Kaikki on aina niin huonosti ja ite ei tietenkään mihinkään voi vaikuttaa... voi hyvänen aika sentään.
Mutta kun se joulun järjestäminen sukulaisille ei ole se ongelma. Uskokaa nyt! Vaan se, etten saa yhtään lahjaa!
Onneksi minä voin tehdä elämässäni, mitä itse haluan. Valitettavasti kesti vain 45 vuotta tajuta tämäkin, maailman yksinkertaisin asia. Konkreettisesti sen tajuaa sinä päivänä, kun tekee päätösen, että minä en ole enää uhri.