Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiva joulu taas tulossa: teen joulun miehen suvulle mutten saa yhtään lahjaa

Vierailija
01.12.2017 |

Oon työkyvyttömänä kotona niin mulla on kuulemma aikaa tehdä.

Kommentit (119)

Vierailija
41/119 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan 100 000 velkaa miehen siskoille talosta, jonka arvo on ehkä 120 000. Ja me maksettiin anopille vuokraa 10 vuotta kun hän eli. Ja mä siis hoidin hänet omien töiden ohella. Siinä mäkin sitten sairastuin. Kyllä tässä olisi vaikka mitä valittamista. Mutta mulle riittäisi ihan se että joku ostais mulle edes kerran joululahjan.

Vierailija
42/119 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsori, mut mä en usko koko stooriin, ei tuollaista voi oikeesti olla.

Minusta taas täysin mahdollista, kyllä tuollaisia perheitä ja sukuja on jotka surutta jyräävät itseään heikommat ja käyttävät hyväkseen. Eihän se vaadi muuta kuin sen, että on jo alunalkaen huono itsetuntoinen, epävarma ja miellyttämisenhaluinen kynnysmatto niin kyllä porukalla saadaan nitistettyä loputkin omasta tahdosta.

Sen verran jätetään valinnanvaraa, että joko sitä on mieliksi tai sitten itkee ja on mieliksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/119 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan 100 000 velkaa miehen siskoille talosta, jonka arvo on ehkä 120 000. Ja me maksettiin anopille vuokraa 10 vuotta kun hän eli. Ja mä siis hoidin hänet omien töiden ohella. Siinä mäkin sitten sairastuin. Kyllä tässä olisi vaikka mitä valittamista. Mutta mulle riittäisi ihan se että joku ostais mulle edes kerran joululahjan.

Omaishoidontukeahan sä olet sitten palkan lisäksi saanut, eli korvauksen vaivoistasi. Toisen talossa jos asuu, niin vuokraa on ollut yleensä tapana maksaa, eli ihan kohtuullista sekin. Osta itse itsellesi jotain, niin saat ainakin jotain mitä todella haluat tai tarvitset, niin ne muutkin tekee, jotka lahjaa ei saa tai tietää ettei saa mitä toivoo.

Vierailija
44/119 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, laitat piakkoin viestiä miehen siskoille, että rahatilanteen vuoksi tarjoat kahvit ja riisipuurot ja raikkaita voileipiä, mutta sauna lämpiää kyllä, tervetuloa! Jos haluavat muuta, niin saavat tuoda tullessaan.

Vierailija
45/119 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut kun olin töissä. Miehelle maksettiin. Mut mä hoidin anopin käytännössä.

Vierailija
46/119 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs siinä jos tykkäät.

Vierailija
47/119 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En saanut kun olin töissä. Miehelle maksettiin. Mut mä hoidin anopin käytännössä.

Teidän perhe siis on saanut korvauksen vaivoista ja se siitä. Seuraava aihe!

Vierailija
48/119 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet katkera miehesi saamasta omaishoitajantuesta, jos ja kun olet itse moiseen järjestelyyn suostunut?

Miksi maksatte siskoille 100 000 talosta jonka arvo 120 000? Kaipa siinä miehelläsikin kuuluisi sama osuus olla kun siskoillasi.

Miksi valitat asioista joihin voisit itse vaikuttaa?

Vierailija
49/119 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ton saa loppumaan kätevästi kun soitat niille ja kerrot, että Stockmannilta löytyy lahjalista. 

Vierailija
50/119 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon työkyvyttömänä kotona niin mulla on kuulemma aikaa tehdä.

Oma valintasi jos et osaa sanoa EI. Minä osaan. Mikä  on sinun tekosyysi?

Vierailija
51/119 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita, että on selkä niin kipeä että hyvä kuin itse pärjää, että nyt jää teidän vierailu väliin tänä jouluna.  Ihan tekstarit laitat.  Ei sen kummempaa, vai nautitko sittenkin valittamisesta ja oletko vapaaehtoismartta.

Vierailija
52/119 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisitte antaneet talon mennä myyntiin ja ottaneet oman osuutenne ja menneet vaikka vuokralle.  Ei tarvitsisis passata ketään sen vuoksi että on muka velkaa.

Vierailija
53/119 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, laitat piakkoin viestiä miehen siskoille, että rahatilanteen vuoksi tarjoat kahvit ja riisipuurot ja raikkaita voileipiä, mutta sauna lämpiää kyllä, tervetuloa! Jos haluavat muuta, niin saavat tuoda tullessaan.

Tarkoitatko 'raikkailla voileivillä' ilman kinkkua?

Vierailija
54/119 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin makaa kuin petaa! Tosin tämä tarina ei ole tosi mutta kyllähän tällaisia "tossunaisia" Suomesta löytyy. Ei mitään selkärankaa tai omaa tahtoa. Aikuisella ihmisellä on vastuu omasta elämästä ja onnesta. Kukaan muu ei tule ja pelasta.

Vierailija
55/119 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet katkera miehesi saamasta omaishoitajantuesta, jos ja kun olet itse moiseen järjestelyyn suostunut?

Miksi maksatte siskoille 100 000 talosta jonka arvo 120 000? Kaipa siinä miehelläsikin kuuluisi sama osuus olla kun siskoillasi.

Miksi valitat asioista joihin voisit itse vaikuttaa?

En olekaan katkera. Älä laita sanoja mun suuhun. Kerroin vain miten asia on kun joku sanoi, että sain omaishoitaja korvauksen. En saanut, mies sai ja ne rahat meni miehen yritykseen.

Ja perunkirjoituksessa talon arvoksi merkittiin 200 000. Käypä arvo on nyt kolme vuotta myöhemmin korkeintaan tuo 120 000. Eli me ollaan oltu velkaa miehen siskoille 150 000 ja kolmessa vuodessa on maksettu heille melkein 50 000. Sata tonnia vielä jäljellä. Ja samalla mä tulin työkyvyttömäksi kun oman vuorotyön lisäksi hoidin meidän lapsen ja anopin. Miehellä on oma yritys, joka vie hänen kaiken ajan eikä tuota paljon mitään kun hänellä on työntekijöitä, jotka on koko aika sairaana ja sivukulut on ihan hirveät.

Vierailija
56/119 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti jokaisen pitää otat itse paikkansa. Nyt ilmoitat ajoissa ottavasi mielellään jouluvieraat, mutta et pysty tekemään kaikkea. Sitten pyydät suoraan ihmisiltä mitä toivot heidän tuovan pöytään.

Miten suhtaudut jos eivät sitten tulekaan? Luultavasti haluavat pitää perinteestä kiinni.

Vierailija
57/119 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaan nyt vielä että ainoa mistä olen katkera on se, etten koskaan saa edes sitä yhtä joululahjaa, vaikka laitan joulun 15 ihmiselle.

Olen vuoden mittaan laittanut rahaa sivuun eläkkeestäni, sienestänyt, poiminut marjoja, ostanut tarjouksista jne. Pystyn laittamaan ruuat ja kahvit kahvileipineen tälle porukalle. Se mikä kismittää on että sitten ei ole enää rahaa siihen minun lahjaani. Miehelle ostin tohvelit myyjäisistä. Mutta ei se osaa ajatella samalla tavalla minua.

Vierailija
58/119 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No avaa nyt jumalauta se suusi, Ammattivalittaja, äläkä täällä rutise! Kyllä tässä on eukko, joka niin saa mitä tilaa. Mitäpä luulet että tapahtuisi jos vaan yksinkertaisesti kieltäydyt laittamasta sitä joulua? Tuleeko ne miehen siskot ajamaan teidät pellolle siitä mökistä? Käy hakemassa viinipönttö, istu sille vuodesohvalle, nosta jalat ylös ja sano että ei huvita tänä vuonna. Sitten hörpit sitä viiniä, niin ei huimaakaan enää. Samalla voit selailla Wikipediasta itsellesi matkan uudeksi vuodeksi.

Vierailija
59/119 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset esimerkiksi virtsaa peruna- ja lanttulaatikoihin?

Vierailija
60/119 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, nautitko nöyryyttämisestä?