Kiva joulu taas tulossa: teen joulun miehen suvulle mutten saa yhtään lahjaa
Kommentit (119)
Mä en ole koskaan ymmärtänyt kaltaisiasi. Miksi suostut moiseen? Kai hankit vielä kaikille lahjatkin?
Jos mä en saisi jouluna lahjoja ja olisin hankkinut muille, niin jo seuraavana jouluna en ostaisi kenellekään muulle lahjoja kuin lapsilleni.
Tästä aloituksesta ei käynyt ilmi, että hankkiiko ap sitten lahjoja niille sukulaisille. Ehkäpä he eivät tuo ap:lle lahjoja sen takia, että heidän mielestään aikuisia ei tarvitse lahjoa jouluisin ja varsinkaan ei silloin jos ei edes vietetä lahjojen avaushetkeä yhdessä.
Jos ap:tä kismittää joulujutut miehen sukulaisten kanssa muutenkin kuin tän lahja-asian takia niin kannattaa ottaa asia rohkeasti esille. Voihan olla että vaikka joku miehen sisaruksistakin on miettinyt että olisipa kiva viettää toisenlainen joulu.
No ei teille kovin montaa vierasta voi tulla jos sä jaksat sen järjestää. Kukaan ei siis tuo sinulle lahjaa? Syötte aina teillä, anoppiko siis saapuu?
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole koskaan ymmärtänyt kaltaisiasi. Miksi suostut moiseen? Kai hankit vielä kaikille lahjatkin?
Jos mä en saisi jouluna lahjoja ja olisin hankkinut muille, niin jo seuraavana jouluna en ostaisi kenellekään muulle lahjoja kuin lapsilleni.
Jos ei tee noin, niin millä sen jälkeen perustelee muille, että on kiva ihminen?
Tsori, mut mä en usko koko stooriin, ei tuollaista voi oikeesti olla.
Vierailija kirjoitti:
Tsori, mut mä en usko koko stooriin, ei tuollaista voi oikeesti olla.
Tarkemmin miettien, meillä voisi olla hyvinkin vastaava tilanne, ellemme olisi laittaneet alkavalle hyväksikäytölle stoppia.
No, mä en suostuisi. Ei ole kyllä koskaan kukaan ilman tuliaisia meille tullut.
Kerran oli epämieluisa vierailu, suku kutsui itsensä kylään. Tarjosin vain kaupan piparkakkuja ja kääretorttua. Eli täyttä shittiä. Luulen että tajusivat.
Laita niille kaikille akoille tekstarit tyyliin: " Voitko tuoda yhteiseen joulupöytään tortut/ salaattia/joululimppua", mitä nyt keksitkin. Kokeile edes. Ei se ota, jos ei annakaan :) Mä voin tulla painamaan lähetä-nappia, jos et uskalla.
Meillä on aina jaettu kuka tuo mitäkin ruokaa. Jättäisin pöydän aika kevyeksi jos sukulaiset tulisi vain syömään minun laittamaan ruokaa. Ehkä porkkanalaatikon siihen laittaisin tarjolle ja käyttäisin loput rahat omiin ja lasten lahjoihin.
Oletko sä ammattivalittaja päässyt eläkkeelle? Sittenhän sulla on viimeinkin omia tuloja.
Siis teet ja maksat?Miten osallistuu mies?Pistät joko tekemään tai maksamaan...tsi molempia jos kyse on hänen suvusta .
Ei mua se niin häiritse, ettei miehen siskot osta mulle lahjoja. Mut mieskään ei osta. Ei oo rahaa. Hän maksaa siskoille meidän talosta. Senkään takia en voi kieltäytyä joulunvietosta meillä. Se oli tapana jo kun anoppi vielä eli. Hän asui meidän kanssa täällä. Ja kun anoppi oli sairas, minä hoisin hänet ja talouden. Ap
En suostuisi.
Jos et kykene kieltäytymään, pyydät vieraita tuomaan kunkin ruokalajin mukanaan tuliaisina ja lisäksi kerrot oman ja lapsesi lahjatoiveen selkeästi.
Jos et pysty siihenkään, käytät rahat lapsen lahjaan ja joiluruokaan itsellesi ja lapselle ja tarjoat vieraille kattilallisen riisipuuroa.
Vierailija kirjoitti:
Ei mua se niin häiritse, ettei miehen siskot osta mulle lahjoja. Mut mieskään ei osta. Ei oo rahaa. Hän maksaa siskoille meidän talosta. Senkään takia en voi kieltäytyä joulunvietosta meillä. Se oli tapana jo kun anoppi vielä eli. Hän asui meidän kanssa täällä. Ja kun anoppi oli sairas, minä hoisin hänet ja talouden. Ap
Eli heidän pitäisi maksaa sinulle taannehtivasti omaishoitajuudestakin!
Nyt otat äkkilähdön jonnekin matkalle itsellesi ja lapselle, mies saa jäädä järjestämään joulun suvulleen. Olet osasi tehnyt miljoonasti jo.
Sittenhän laitat kun kerran niin haluat. Jos et haluaisi oikeasti ja tosissasi, tekisit asialle jotain. Nyt rutiset täällä, mutta salaa tykkäät, kun saat huushollata. Jotta hyviä jouluja sinne ihan toivomallasi tavalla, koska mitään muuta ei ole tässä elämässä pakko, kuin hengittää jos meinaa hengissä olla.
No jo oot ihme lahna jos et osaa kieltäytyä tai pyytää, eikun VAATIA rahaa kustannuksiin.
Oletko muutenkin miehesi+ suvun orja ja palvelija??? Onko oma tahto lannistettu?
(onko tuo alotus totta vai vedätys?? senverta outoa..)