Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikael Gabriel kärysi huumeista!

Vierailija
30.11.2017 |

Voi ei! Täällä mamma itkee, en olisi uskonut tällaista!

Kommentit (345)

Vierailija
201/345 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä sitten aloit sen sijaan, että vastaisit, syytellä kysyjää ja arvioimaan musiikillista kompetenssiani vailla mitään tietoa mistään.

Ei sinulla ole yhtään mitään musiikillista komptetenssia vieläkään. Et erottaisi edes polyrytmiä triolista.

Nyt sulla tais jäädä ns. levy päälle.

Haluatko esitellä taitosi tunnistaa musiikillisia nyansseja?

Vähän vaikeaa,  kun ei kerrota, että missä on keikka ja monelta.

Ei ole vaikeaa, sillä voithan todistaa taitosi jonkun nettivideon kanssa. Tunnistat jonkun soitosta vaikkapa polyrytmit, triolit ja vaikka vielä muutaman perusrudimentinkin.

No saisiko linkin siihen onnistuneeseen videoon, josta aikaisemmin joku kertoi.

En nyt ihan usko, että Ulrich tai Iommi saati kukaan noista muista soittajista osallistui tähän keskusteluun ja kehui, kuinka myssypäissään on soittanut jatsia hienommin, kuin koskaan ja siitä on onnistunut video.

Tule Muusikoiden.netistä videoita kysymään.

Vierailija
202/345 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meni kyllä maku Mikael Gabrieliin, vaikka ei tämä nyt yllätyksenä tullut. Ei se menestyskään tuo onnea, jos on sisältä rikki. Näkyyhän se tässäkin ja monen muun kohdalla, että sitten pitää koittaa vältellä sitä sisäistä tuskaa pössyttelemällä pää sekaisin.

Käyttäähän aika moni alkoholiakin ja se tuntuu olevan ihan ok.

Viikonloppuisin kun baarit sulkeutuu niin harvempi sieltä selvinpäin on tulossa, kyllä niillä on pää sekaisin, enemmän tai vähemmän.

Alkoholia ei ikimaailmassa lailistettais jos se nyt ois vielä kiellettyjen aineiden listalla.

Miten paljon alkoholi aiheuttaa haittoja, onnettomuuksia, väkivaltaa, tappeluja ja jopa henkirikoksia.

Ei alkoholikaan jatkuvasti käytettynä mitenkään hyvää tee, kännit jo kerran viikossa tai harvemmin aiheuttaa vaikka mitä, työllistää poliisiakin aikalailla vaikka on ns. laillinen päihde.

Ja ei, itse en käytä kannabista, eli tässä ei nyt ole siitä kyse.

Jostain syystä alkoholilainsäädäntöä kuitenkin ollaan höllentämässä taas kerran. Että vaikea sanoa, miten sen laillistamisen kanssakaan olisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/345 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomalainen kateus loistaa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kirjoitan kohta oikein kirja kirjoitti:

Minä olen legendaarinen cuppilainen. Olen kierrellyt cannabiscuppeja ihan alkuvuosista asti ja tavannut legendaarisia aktivisteja.

Palstan mytomaanikkokin sitten tuli paikalle. Miksi leikit taas tuota vanhaa roolileikkiäsi, vaikka et ole koskaan edes kannabista nähnyt?

Olet vain kateellinen koska olen ollut mukana porukoissa jo ennen sinua. Minä olen cuppilainen ja kirjoitan kirjaa pimeässä aktivistin huoneessani. Muutan maailmaa näppäilemällä kirjaimia.

Ei se sinusta tee mitenkään huonompaa jos et ole kierrellyt cuppeja kuten minä olen kierrellyt cuppeja. Se vain tarkoittaa ettet ole niin intohimoinen asian suhteen kuin minä olen. Toiset ne muuttaa asioita ja toiset vaan puhuu ympäripyöreitä musiikista sillä välin kun muut tekee työt ja juttelee esimerkiksi twitterissä Markin ja Tommy Chongin kanssa vähän niitä ja näitä. Pitää olla kansainvälinen ja puhua kielillä.

Siten maailmaa muutetaan pojut.

sinä olet edelleenkin pelkkä satusetä ja mytomaani.

yritä muuttaa ensin se oma maailmasi vähän enemmän tolkkua omaavampaan ja vähemmän nettiroolileikkejä sisältävämpään.

Vierailija
204/345 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut sellaisen käsityksen, että poliisin käyttämä pikatesti mittaa kannabiksen aineenvaihduntatuotteita, jotka eivät ole psykoaktiivisia. Verikokeet paljastavat sitten aktiivisten yhdisteiden määrän elimistössä. 

Jos alkometrin sijaan testattaisiin alkoholin aineenvaihduntatuotteita niin voivoi sitä "käryjen" määrää.

Verikoe tulee kertomaan oliko rikos uhriton vai ei. Eli vaaransiko kanssaliikennöijät vai ei. 

Vierailija
205/345 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä sitten aloit sen sijaan, että vastaisit, syytellä kysyjää ja arvioimaan musiikillista kompetenssiani vailla mitään tietoa mistään.

Ei sinulla ole yhtään mitään musiikillista komptetenssia vieläkään. Et erottaisi edes polyrytmiä triolista.

Ei ole vaikeaa, sillä voithan todistaa taitosi jonkun nettivideon kanssa. Tunnistat jonkun soitosta vaikkapa polyrytmit, triolit ja vaikka vielä muutaman perusrudimentinkin.

En nyt ihan usko, että Ulrich tai Iommi saati kukaan noista muista soittajista osallistui tähän keskusteluun ja kehui, kuinka myssypäissään on soittanut jatsia hienommin, kuin koskaan ja siitä on onnistunut video.

No antaa olla, myönnän, etten erota polyrytmiaa triolista saati rudimentteja ja sun mitä vuorolyöntejä niitä onkaan. Mutta muistutan, etten ole missään vaiheessa sellaista väittänytkään tässä keskustelussa.

Vierailija
206/345 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi lukea vähän faktaa. Portugalissa veriteitse tarttuvat taudit väheni huumeiden dekriminalisaation myötä, huumekuolemat väheni, rikokset väheni. Kannabis on monille lääke. Mutta mene ihmeessä hakemaan se masennuslääkeresepti lääkäriltä niin hyvin menee. :D

Vierailija
207/345 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niitä kysytään,  onks linkkejä kannabiksen alaisena soitettuun huippujatsiin, vai pitäisikö jotenkin hienovaraisemmin?

Vierailija
208/345 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No antaa olla, myönnän, etten erota polyrytmiaa triolista saati rudimentteja ja sun mitä vuorolyöntejä niitä onkaan. Mutta muistutan, etten ole missään vaiheessa sellaista väittänytkään tässä keskustelussa.

Hienoa ja väkevää todistusta.

Jännä kyllä ajatella, että jonkun pitäisi esitellä omaa soittoaan jollain anonyymillä palstalla, jossa pyörii kuitenkin hyvinkin pahasti häiriintyneitä ja fanaattisen kannabisvastaisia ihmisiä. Varmaan on elämän suurinpia unelmia tuhota ihmisiä ja perheitä kannabiksen takia, kun on ensin omansa saanut tuhottua.

Vierailija
209/345 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niitä kysytään,  onks linkkejä kannabiksen alaisena soitettuun huippujatsiin, vai pitäisikö jotenkin hienovaraisemmin?

Tuo on aika hyvä tapa esittää asia ammattipalstalla. 

Vierailija
210/345 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoh kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kokeillut kannabista itse, enkä pidä pilvessä olevista ihmisistä, kuten en humalaisistakaan. Juon kyllä itse, mutta erittäin satunnaisesti. Eli mulla ei ole mitään omaa agendaa takana, kun nyt sanon tämän.

Vain ihminen, joka uskoo mutu-tuntumaansa, väittää kannabiksen olevan erityisen haitallinen juttu Suomen kaltaisessa maassa, jossa viina pilaa ihmisiä silmiemme edessä, ja maailmanlaajuisesti myös tilastoissa. Viinan käyttö on meidän mielestä ihan normaalia esimerkiksi juhlissa. Monet juhlamme perustuvat lähes yksin humaltumisen ympärille, ja tätä ei katsota yhtään kieroon. Lisäksi moni laillinen lääke on paljon vahvempaa, kuin kannabis. Mä en voi käsittää, että kun joku on laillista, sen luullaan olevan okei.

Kuitenkin, koska kannabis on laitonta tällä hetkellä, sitä ei pitäisi käyttää. Rangaistuksista pitää syyttää itseään, sillä laittomuus on tiedossa. Mutta itse en monen muun virallisen tahon ohella kuitenkaan puoltaisi laittomuutta. On kuitenkin aina hölmöä rikkoa lakia, jos sellainen on.

Mua vaan oikeasti ällöttää suomalaisten asenne alkoholiin ja laillisiin lääkkeisiin, ja tämä tekopyhyys. Ottakaa hitto jo selvää, mihin ottamanne alkoholiannokset oikeasti vaikuttavat, ja mitä kaikkia riskejä ne lisäävät, ja tehkää sama jokaisen vahvemman lääkkeen kohdalla. Alkoholi ei ole ainoastaan haitallista, jos olet juoppo, ja et ole mitenkään vähemmän lääkepöllyissä, jos sinulla on lupa käyttää jotain lääkettä. Psyykenlääkkeetkin yleistyvät koko ajan, eikä kukaan sano mitään.

Keski-ikäiset ja vanhemmat ovat pahimpia näissä asioissa, kun he eivät osaa kyseenalaistaa mitään.

Kyllä alkoholin ja psyykenlääkkeiden käytöstä sanotaan paljonkin.

Väsyttää tällainen jankkaus, jossa argumentoidaan, että kannabis pitäisi sallia, koska vähemmän haitallista, kuin alkoholi. Mikä ihmeen peruste se on. Ajatteleeko joku, että jos kannabis laillistetaan, ihmiset lopettavat alkoholin väärin käyttämisen. Eivät lopeta.

Mene selittelemään mutu-syytöksiäsi päivystyspsykiatristen osastojen henkilökunnalle. Siellä kannabiksen ongelmat kyllä näkyy.

Ketä täällä niitä mutu-syytöksiä heittelee?

Sun argumettis on, että mene psykiatrisen osastojen henkilökunnalle selittelemään😂 vittu että voikin olla yksinkertainen ihminen...sulla siellä löytyy interwebbi ni googlaileppas vähän. Ei sen vertaa viittitä vaivautua vaan huudellaan täällä sitä samaa vanhaa mantraa mikä on kuultu jo 20 vuottasitte! Jo ensimmäinen kannabispiikki voi tappaa😝 kannabis on niin yleinen ” päihde” nyky-yhteiskunnassa että näköjään sinä eikä moni muukaan vaan sitä tajua. Ihan joka yhteiskuntaluokassa. Ja mitä tähän psykoosia asiaan tulee...ettei tartte laiskan ja tyhmän itse vaivautua. Joo kyllä voi kannabis laukaista psykoosin, mutta sen voi laukaista ihan mikä muu tahansa asia, alko, lääkkeet, ja niin edespäin, Jos on altis mielenterveydelisille ongelmille.

Minun ei tarvitse mutu-juttuja googlailla, kun ihan livenä olen näitä surullisen hahmon ritareita jo kohta 20 vuotta katsellut. Ensimmäiset viisikin vuotta voi mennä ihan lujaa ja elämä hymyilee, mutta sitten pyristellään ja rypistellään 10-15 vuottakin, jotkut lopun ikäänsä. Kenellekään ei sellaista kohtaloa haluaisi, vaikka huomaahan sen edellisestä kommentista, kuinka turhaa on ulkopuolelta yrittää saada ajatuksia perille.

Jokaisellahan on oikeus elämänsä tietysti pilata ja siinä sivussa läheistensä myös, mutta ei sitä minun mielestäni yhteiskunnan ja lainsäädännön keinoin tarvitse tukea.

Tarkoitatko nyt, että olet siellä psykiatrisella töissä?

Jos näin on niin pitäisihän sinun alan ihmisenä jo 20 vuoden kokemuksella tietää, että ne salit ei täyty mistään kannabiksesta johtuvasta psykoosista...

Kyllä se on ihan muut aineet mitkä sinne polille vie. Kuten sanoin jo ylempänä, sinulla ja kaikilla muillakin on täällä kaikki avaimet siihen tietoon mitä kannabiksesta on...kun vähän vain viitsisi, mutta kun ei. Minä tiedän, minä olen nähnyt, minä, minä minä... En väitä, että kannabis on täysin vaaraton, mutta kyllä se on päihteistä vaarattomin...se on Ohan fakta. Joillekin ihmisille se on vaan niin vaikeeta käsittää sitä, että ihmisellä joka poltaa niin voi olla silti ihan tavallinen elämä...auto, asuntolainaa, perhe.

Se on ihan harhakuvitelmaa, että ne kannabiksen polttajat pystyy tuolta katukuvasta erottamaan.

En ole psykiatrisella töissä. Eikä minulla ole harhakuvitelmia mistään päihteisiin liittyvistä asioista, älä huoli. Ja tosiaan tietoakin on teoreettista ja käytännön kokemuksella hankittua.

Eli toisin sanoen olet pelkkä propakandan uhri joka tosiaan huutelee täällä mutu-tuntumalla tai paska trolli, et mitään muuta...argumentit on kun minä olen osastolla nähnyt....ei jatkoon

Valitettavasti en ole edelleenkään propagandan tai harhaluulojen uhri, vaan  ihan omakohtaisesti tiedän näistä asioista, kuten sanoin lähes 20-vuoden kokemuksella.

Nyt tuntuu siltä, että luetun ymmärtäminen on sinulle jostain syystä vaikeaa tai et muista keskustelua paria kommenttia enempää taaksepäin. Tai sitten trollaat ja tahallasi provosoit. Hyi, jos niin on. Tai no, ihan sama.

Kerro nyt ihmeessä meille kaikille muille tästä sun 20vuoden kokemuksesta? Veditkö kannabispiikistä öyskyt vai joku läheinen? On nyt vähän vaikee tässä arvuutella

Ei tarvitse arvuutella mitään, mutta koettaa sisäistää se, että jos ihmisellä on omakohtaista kokemusta jostain asiasta, niin se ei ole sama asia, kuin että on kuullut propagandaa ja uskonut sen.

Minullakin on yli 30 vuoden kokemus kannabiksesta. Luulen, että sinun kokemuksesi ovat enemmän kokemuksia päihteiden sekakäytöstä, mutta olet päättänyt syyttää kannabista kaikesta kuten Irti Huumeista ry:n perustajakin tekee.

No, luulo ei ole tiedon väärti.

Mutta sinäkin varmaan olet kanssani samaa mieltä, että jos kerrot jollekin sinulla olevan 30 vuoden kokemuksen jostain asiasta ja hän käskee sinun etsimään tietoa googlesta, kun olet propagandan uhri, niin onhan se aika heikkoa kommunikointia.

No aloitetaan alusta. En luule mitään. Kerro mulle tästä sun 20 vuoden kokemuksesta?! Äläkä vittu jankkaa samaa mantraa... vähän vaikee tässä on samaistua mitenkään kun kaveri selittää vaan joo 20 vuotta on kokemusta...MISTÄ?

Vierailija
211/345 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko vielä niistä soiton nyansseista noiden videoiden osalta?

En, kun halusin arvioida sitä jonkun muun keskustelijan onnistunutta videoitua  musiikillista nyanssointia kannabiksen vaikutuksen alaisena.

Vierailija
212/345 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Savutukat heränneet tähän päivään.

Olette noloja luusereita.

Jazz-musiikki syntyi kannabiskultuuriin.

Väitätkö että muinaiset jazz-muusikot olivat luusereita ja noloja?

Louis Armstrong käytti todella paljon kannabista ja hän kertoi että se auttaa luovuuteen ja on osa jazzia.

Pitäisikö jazz julistaa myös laittomaksi?

Parhaat soittoni olen kannabiksen vaikutuksen alaisena soitellut. Lisää herkkyyttä, intuitiota ja tunnetta.

onkohan yleisö (jos sitä on ollut) samaa mieltä...

Miksi edes kuvittelet, että ei olisi ollut? Luuletko, että pieni kannabispäihtymys vaikeuttaa soittamista? Monenko tunnin kokemus sinulla asiasta on?

Paukuissa varmaan voi kuulostaakin ihan hyvältä, kuka tietää.

Otetaan esimerkiksi biisi child in time. Aivan helvetin hyvä ja soittajatkin sellaisia ettei niitä oikeasti voi haukkua huonoiksi. Selvinpäin aivan helvetin hyvä biisi. Paukuissa sama kuulostaa vain vieläkin paremmalta.

Paukut ei tee biisä, seksiä tai mitään muutakaan huonosta hyväksi. Ei se muuta makua mutta se saa hyvän vielä paremmaksi. Vahvistaa muutenkin tunteita etten ainakaan suosittele hautajaisiin, siinä saattaa tippa olla linssissä vähän liikaakin.

Kun päihteenä käyttää niin kannattaa miettiä milloin käyttää. Mulla on jo lähes 28 vuotta kokemusta epäsäännöllisestä pössyttelystä. Tiedän mitä on liikaa ja käytän vain halusta. Taukoja pidän siitä syystä että sitä kolahtamisen tunnetta ei saa jatkuvalla käytöllä. Siksihän lääkekäytöllä kannabis ei tunnu juuri miltään.

Siitä erikoinen päihteenä että jatkuvassa käytössä päihdevaikutus vähenee huomattavasti.

Oikein hc käytössä sitä saa kiskoa kuin röökiä. Siitäkin kokemusta kun kasvatin. Se on ihmisestä paljon itsestä kiinni kehittääkö jostain nautintoa antavasta ongelman. Ylipainokin on oikeasti pahempi ongelma kuin kannabiksen käyttö. Niin vain ei saa sanoa koska se on "väärin".

Viesti linkattu poliisille.

Linkkaa myös Phil Collins.

t. cuppilaine

Vierailija
213/345 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi lukea vähän faktaa. Portugalissa veriteitse tarttuvat taudit väheni huumeiden dekriminalisaation myötä, huumekuolemat väheni, rikokset väheni. Kannabis on monille lääke. Mutta mene ihmeessä hakemaan se masennuslääkeresepti lääkäriltä niin hyvin menee. :D

Suomessa alkoholihaitat sen sijaan kasvaa, mitä enemmän lakia höllennetään, joten varmaan menetettäisi ainakin yksi sukupolvi kannabikselle, jos sen käyttö tulisi lailliseksi.

Siitä olen samaa mieltä, että Portugalin malli sen suhteen, että käyttäjät ohjataan hoitoon eikä vankilaan, on hyvä.

Vierailija
214/345 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen saanut sellaisen käsityksen, että poliisin käyttämä pikatesti mittaa kannabiksen aineenvaihduntatuotteita, jotka eivät ole psykoaktiivisia. Verikokeet paljastavat sitten aktiivisten yhdisteiden määrän elimistössä. 

Jos alkometrin sijaan testattaisiin alkoholin aineenvaihduntatuotteita niin voivoi sitä "käryjen" määrää.

Verikoe tulee kertomaan oliko rikos uhriton vai ei. Eli vaaransiko kanssaliikennöijät vai ei. 

Asethyldahydi ja asetoni on alkoholin rikkoutumistuotteita ja ne katoaa tunneissa. Jos alkoholi näkyisi 100 päivää, kuten kannabis niin Suomesta lähtisi aika monta korttia.

Vierailija
215/345 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meni kyllä maku Mikael Gabrieliin, vaikka ei tämä nyt yllätyksenä tullut. Ei se menestyskään tuo onnea, jos on sisältä rikki. Näkyyhän se tässäkin ja monen muun kohdalla, että sitten pitää koittaa vältellä sitä sisäistä tuskaa pössyttelemällä pää sekaisin.

Käyttäähän aika moni alkoholiakin ja se tuntuu olevan ihan ok.

Viikonloppuisin kun baarit sulkeutuu niin harvempi sieltä selvinpäin on tulossa, kyllä niillä on pää sekaisin, enemmän tai vähemmän.

Alkoholia ei ikimaailmassa lailistettais jos se nyt ois vielä kiellettyjen aineiden listalla.

Miten paljon alkoholi aiheuttaa haittoja, onnettomuuksia, väkivaltaa, tappeluja ja jopa henkirikoksia.

Ei alkoholikaan jatkuvasti käytettynä mitenkään hyvää tee, kännit jo kerran viikossa tai harvemmin aiheuttaa vaikka mitä, työllistää poliisiakin aikalailla vaikka on ns. laillinen päihde.

Ja ei, itse en käytä kannabista, eli tässä ei nyt ole siitä kyse.

Jostain syystä alkoholilainsäädäntöä kuitenkin ollaan höllentämässä taas kerran. Että vaikea sanoa, miten sen laillistamisen kanssakaan olisi.

Tottakai kun se on laillista, niin sama kai se ostaako sen viinipullon tai vahvaa olutta kaupasta vai Alkosta, kun sitä saa laillisesti ostaa.

Mutta jos alkoholi olisi vielä kiellettyjen listalla, niin sitä ei todellakaan laillistettaisi.

Lisäksi jos halpaa alkoholia haetaan vaikka Virosta tai muualta, Suomi menettää valtavasti verotuloja. Siksi ei ole järkeä kiristää alkoholilakia, ihmiset ostaa sitä kuitenkin kun se on laillista, vaikka ulkomailta.

Sen takia kannabis on monessa maassa laillistettu kun ei haluta rahan menevän rikollisille vaan siitä valtio saa kivasti rahaa veroina.

Harvassa taitaa olla pelkän kannabiksen vaikutuksen alaisena tehdyt väkivaltarikokset, tapot, myrkytyskuolemat yms.

Kyllä alkoholilla saa itsensä vedettyä aika huonoon kuntoon, joten haitat ei kannabiksessa taida olla ainakaan pahempia, jotain haittoja varmasti on, mutta ne on erilasia kun alkoholissa.

Mulle on ihan se ja sama laillistetaanko kannabis, kun itse en käytä, mutta en usko että se aiheuttaisi ainakaan pahempia haittoja kun alkoholi, veikkaan että haitat kohtuukäyttäjillä olisi samanlaisia tai jopa pienempiä kun alkoholin kohtuukäyttäjillä.

Vierailija
216/345 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko vielä niistä soiton nyansseista noiden videoiden osalta?

En, kun halusin arvioida sitä jonkun muun keskustelijan onnistunutta videoitua  musiikillista nyanssointia kannabiksen vaikutuksen alaisena.

Kaikkea sitä voi haluta, mutta kaikkea ei saa vaikka kuinka haluaisi.

Vierailija
217/345 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä kompetenssilla sinä sitä arvioisit? Pelkillä mielipiteillä kun ei ole arvoa asiassa.

Vierailija
218/345 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

onnistunutta videoitua  musiikillista nyanssointia kannabiksen vaikutuksen alaisena.

Mitä nyansseja tarkoitat?

Vierailija
219/345 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä alkoholi ja muutkin huumeet laillistettaisiin ennen pitkään.

Kieltolaki ei vaan toimi. Toimiihan se siten että se luo rikolliset jotka myyvät tuotetta sitä haluaville ja sen ympärille YK rakensi oman bisneksensä.

Kun tiedetään että kannabiksen käyttäjiä on eniten laitomien huumeiden käyttäjistä ja pieni osuus kovien huumeiden käyttäjistä niin ongelmaa ei haluta poistaa laillistamalla.

Se työllistää yksinkertaisesti liian montaa sektoria.

Kannabiksen kieltolakihan kehitettiin heti alkoholin kieltolain tilalle ettei poliisit ja muut tahot menettäisi töitään jenkeissä.

Olisi tärkeää turvata näiden turhien työpaikkojen kuten irti huumeista ry;n jatko, vaikka ne vain syövätkin sellaisia verorahoja, jotka eivät koskaan aiheuta taloudellista nousua.

Poliisin tuskin tarvitsee pelätä töiden vähenemistä kun kannabis poistetaan työlistalta. Tilalla on terroristit ja resursseja voi käyttää paremmin johonkin joka ei ole niin helppoa tuntipalkka hommaa kuin kannabiksen käyttäjien ratsailu tai kesäisin kannabiskasvustojen kitkeminen Suomen luonnosta. Aika helppoa hommaa ja korkeat tuntipalkat, kun vertaa vaikkapa vihertyöntekijöiden rikkaruohojen kitkemispalkkaan.

Silti monta turhaa työpaikkaa katoaisi ja lääkeyhtiöt menettäisivät paljon. Alkoholiteollisuuden on turha pelätä, koska tutkitusti kannabiksen käyttäjät käyttävät myös alkoholia paljon.

Tämä on ihan faktaa tutkimustulosta. Oluen myynti on kohonnut Coloradossa.

Ensisijaisesti nyt jokaisen pitäisi olla huolissaan Iisakista ja hänen urastaan, koska Mikael on pahapoika.

Vierailija
220/345 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ihan faktaa tutkimustulosta. Oluen myynti on kohonnut Coloradossa.

Itsekin tykkään nauttia muutaman laatuoluen kannabiksen kanssa. Olen maistellut monia oluita, mutta humalassa en ole ollut vuosikausiin.