Annoin miehelle luvan katsella tai mitä vain muita naisia
Sanoi, että ei katsele, ei ole tarvetta. Enpä usko. Nyt en enää välitä...Miksi on pitänyt katsella muita ensinkään, vaikka on tiennyt miten PALJON LOUKKASI MINUA!
On koko seurustelemme ajan tuijottanut muita, vaikka olen asiasta sanonut nätisti, huutanut, raivonnut tms. Olisi pitänyt erota jo silloin kauan sitten. Taidan jäädä tähän liittoon ihan miehen kiusaksi.
Kommentit (79)
Ehkä kannattaa erota jos olet niin mustasukkainen ettei mies saa KATSOA muita naisia. Sairasta.
Lukaiseppa Tunne lukkosi- kirja. Saat selitykset monille lukoillesi. Minulla juuri prosessi samojen ongelmien kanssa meneillään.
Kaikenlaisia luuseri rapaämmiä niitä on..
Vierailija kirjoitti:
Lukaiseppa Tunne lukkosi- kirja. Saat selitykset monille lukoillesi. Minulla juuri prosessi samojen ongelmien kanssa meneillään.
Kerro toki lisää mitä oivalsit ja mistä lukosta kärsit? itsekin tuon kirjan lukeneena en siitä ikävä kyllä toivomaani apua samaan vaivaan saanut... kertoisitko miten itsellesi sait siitä avun
Joissain suhteissa kunnioitetaan kumppania, toisissa ei.
Onneksi jokainen voi kumppaninsa valita. Yleensä liitot tosin tarkoittavatkin toisen häpäisemistä ja omaan napaan tuijottamista.
Minun vaimoni on samanlainen kuin ap.
Uskomattoman rasittava näiden juttujen kanssa. Juuri tuokin täsmää että tarjoaa lupaa toisten naisten katseluun.
Hän ei ole hyväksynyt elämän perusasioita. Kerran suuttuneena sanoin hänelle että on PÄIVÄN SELVÄ ASIA että 20 v nainen on viehättävämmän näköinen kuin 50 nainen ja että on luonnollinen ja ihmisen biologiaa että vanhakin mies on vielä kiinnostunut nuoristakin naisista. Nämä on faktoja joiden kanssa vaan pitää kyetä elämään eikä ulista pävittäin ja viikoittain jonkun katseen suunnista.
Ihmeellistä asettua miehen puolelle näillä tiedoilla. Voihan miehen käytös olla loukkaavaa.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kannattaa erota jos olet niin mustasukkainen ettei mies saa KATSOA muita naisia. Sairasta.
No onkin sairasta silloin, jos tyyliin naispuolisia kavereita ei saa olla koska sehän on muiden naisten katselua, tai sillon kun kadulla kävellään ja sattuu katsomaan sinne suunnalle missä on muita naisia. Oletan kuitenkin että tässä AP tarkoittaa kirjaimellisesti toisten naisten katselua eli tsekkailua mikä on mielestäni väärin suhteessa, toisen epäkunnioittamista parhaimmillaan (tai pahimmillaan). Jos on ihan pakottava tarve katsella muitakin naisia, sen voi tehdä silloin kun oma nainen ei ole vieressä. On oikeasti todella alentavaa, loukkaavaa ja epäkunnioittavaa tsekkailla muita naisia kun omansa on vieressä. Se jos mikä on sairasta.
Vierailija kirjoitti:
Enpä ole koskaan tullut ajatelleeksi, että jonkun asian katsomiseen tarvitsee suomessa luvan. Tiedän kyllä, että on yhä sellaisia valtioita, joissa tiettyjä henkilöitä tai rakennuksia ei saa luvatta katsella, mutta että suomessa.
No haloo, toisten naisten katseleminen etenkin oman naisensa seurassa on oikeasti moukkamaista ja mautonta. Vitut mistään luvista, mutta kyllä sitä käytöstavat voi aina edes yrittää harjoitella ja kunnioittaa kumppaniaan.
Katson minne haluan ja niin mieheni minne haluaa. Toisen kontrollointi ja mustasukkaisuus mitättömistä asioista on mielen rasapainottomuuden merkki eikä kuulu toimivaan parisuhteeseen. Käy puhumassa ongelmistassi avioliittoneuvonnassa, saatat päästä ilmaiseen terapiaan.
Ihan etteivät miehet kuvittelisi pelkästään naisten olevan sekaisin niin eksäni luuli minun tiirailevan miehiä, kun katsoin tv-ohjelmaa tai elokuvaa. Enkä todellakaan antanut kertaakaan mitään vinkkiä siihen suuntaan, että niin tapahtuisi.
Ja loukkaava katselu ei ole oikein kummaltakaan sukupuolelta.
Vierailija kirjoitti:
Uskomattoman rasittava näiden juttujen kanssa. Juuri tuokin täsmää että tarjoaa lupaa toisten naisten katseluun.
Hän ei ole hyväksynyt elämän perusasioita. Kerran suuttuneena sanoin hänelle että on PÄIVÄN SELVÄ ASIA että 20 v nainen on viehättävämmän näköinen kuin 50 nainen ja että on luonnollinen ja ihmisen biologiaa että vanhakin mies on vielä kiinnostunut nuoristakin naisista. Nämä on faktoja joiden kanssa vaan pitää kyetä elämään eikä ulista pävittäin ja viikoittain jonkun katseen suunnista.
Käy sääliksi vaimoasi. Varmasti löytäisi paremmankin miehen, sellaisen jolla on arvot ja kunnioitus toista kohtaan kohdillaan ja joka siitäkin huolimatta rakastaa ja ihailee vaimoaan vaikka ikää tuleekin, mikä on muuten omilla sanoillasi luonnollista ja ihmisen biologiaa. ;)
Jos oikeasti koet tarvetta kyyläillä jotain parikymppisiä naisia jotka voisivat hyvin ikänsä puolesta olla omia tyttäriäsi, ehkä sun kannattaisi harkita elää sinkkuna ja lähteä vaikkapa huoriin sen sijaan että jatkuvasti teet vaimollesi riittämättömän olon epäkunnioittavalla käytökselläsi.
Vierailija kirjoitti:
Ihmeellistä asettua miehen puolelle näillä tiedoilla. Voihan miehen käytös olla loukkaavaa.
Loukkaavuus on sitä että käy hennon itsetunnon päälle.
Tämä sitten saa aikaan sen että aletaan piinaamaan puolisoa ja sitä että missä puolison katse viivähtää. Puolison tahallinen piinaaminen se vasta loukkaavaa onkin. Tämä on sanallista ja faktoin todennettavissa olevaa piinaamista kun taas se miehen mielenliikeiden ja katseiden suunnan päätteleminen on vain riippuvainen mustasukkaisen mielikuvituksesta.
Vierailija kirjoitti:
Katson minne haluan ja niin mieheni minne haluaa. Toisen kontrollointi ja mustasukkaisuus mitättömistä asioista on mielen rasapainottomuuden merkki eikä kuulu toimivaan parisuhteeseen. Käy puhumassa ongelmistassi avioliittoneuvonnassa, saatat päästä ilmaiseen terapiaan.
Hyvät sulle, jos teidän suhteessanne tuollainen järjestely toimii. On kuitenkin yleisempää, että toimivaan parisuhteeseen kuuluu toisen kunnioitus ja arvostus ja siihen taas olennaisesti kuuluu se, ettei toista alenneta katselemalla muita. Mulle itselleni terve ja toimiva parisuhde tarkoittaa sitä, että minulla on mieheni eikä mun tarvitse muita katsella, se jäi sinne sinkkuuteen. Tämä on meillä ihan molemminpuolista ja osoittaa mielestäni kunnioitusta ja rakkautta toinen toisiamme kohtaan ja hyvin on toiminut.
Vierailija kirjoitti:
Jep, ja naisten biologiaan kuuluu tsekkailla ja himoilla kuola suunpielessä vanhoja miehiä, koska nuoret miehet on yök yök.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käy sääliksi vaimoasi. Varmasti löytäisi paremmankin miehen, sellaisen jolla on arvot ja kunnioitus toista kohtaan kohdillaan ja joka siitäkin huolimatta rakastaa ja ihailee vaimoaan vaikka ikää tuleekin, mikä on muuten omilla sanoillasi luonnollista ja ihmisen biologiaa. ;)
Jos oikeasti koet tarvetta kyyläillä jotain parikymppisiä naisia jotka voisivat hyvin ikänsä puolesta olla omia tyttäriäsi, ehkä sun kannattaisi harkita elää sinkkuna ja lähteä vaikkapa huoriin sen sijaan että jatkuvasti teet vaimollesi riittämättömän olon epäkunnioittavalla käytökselläsi.
En puhunut mitään omasta käytöksestäni vaan tarjosin faktatietoa ihmisen perusbiologiasta. Tässähän se asian suuri paradoksi onkin. Naiset syyttää miehiä vähän samasta asiasta kuin että mies syö tai hengittää ja samaan aikaan niskojaan nakkelevaa prinsessaa (puolisoa) pitäisi arvostaa ja ulkonäköä kehua tauotta.
Vierailija kirjoitti:
Tiedät vaimosi olevan epävarma itsestään ikänsä vuoksi ja silti tuijotat avoimesti muita vaimosi ollessa paikalla?
Kyllä munkin silmäni edelleen huomaa komeat miehet. Kunnioitan miestäni kuitenkin niin paljon etten nöyryytä häntä tuijottamalla muita avoimesti. Hän toimii samoin oman katseensa kanssa. Hyvin sujuu, ei ole riitoja asiasta kun molemmat rakastetaan ja arvostetaan toisiamme.
Vierailija kirjoitti:
Et kyllä voi edes aavistaa, kuinka kovaa olet vaimoasi satuttanut henkisesti. Jos vielä rakastaa sinua olen hämmästynyt. Sinä et ainakaan rakasta häntä tai et puhuisi noin. Enemmän, kuin surullista. Vaimosi tarvitsisi kuulla, että pidät häntä viehättävänä, eikä hänen tarvitse olla vähääkään huolissaan muista naisista, koska ne ei merkitse sinulle mitään, etkä ole niistä kiinnostunut. Näin meillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loukkaavuus on sitä että käy hennon itsetunnon päälle.
Tämä sitten saa aikaan sen että aletaan piinaamaan puolisoa ja sitä että missä puolison katse viivähtää. Puolison tahallinen piinaaminen se vasta loukkaavaa onkin. Tämä on sanallista ja faktoin todennettavissa olevaa piinaamista kun taas se miehen mielenliikeiden ja katseiden suunnan päätteleminen on vain riippuvainen mustasukkaisen mielikuvituksesta.
Toki on niitäkin, jotka ovat oikeasti jonkinlaisen terapian tarpeessa sairaalloisen mustasukkaisuutensa takia ja piinaavat toista mustasukkaisuudellaan ilman oikeaa syytä. Mutta usein näihin on järkevä selitys; toinen oikeasti käyttäytyy sikamaisesti ja katselee muiden perään näkyvästi, pahimmillaan jopa kommentoi muiden ulkonäköä ja flirttailee muille kumppaninsa läsnäollessa. Se, että loukkaantuu siitä, ei tarkoita heikkoa itsetuntoa tai sairaalloista mustasukkaisuutta. Jokainen meistä haluaa tuntea olevansa riittävä ja tahtoo tulla kunnioitetuksi parisuhteessa.
Piinaamista se on silloin, jos toinen ei todella ole antanut mitään syytä olla mustasukkainen. Surullisen usein kuitenkin syytä on, ja sellaista ei tarvitsekaan kenenkään sietää.
Enpä ole koskaan tullut ajatelleeksi, että jonkun asian katsomiseen tarvitsee suomessa luvan. Tiedän kyllä, että on yhä sellaisia valtioita, joissa tiettyjä henkilöitä tai rakennuksia ei saa luvatta katsella, mutta että suomessa.