Menikö nyt Juha Hurmeen kirjat boikottiin?
Av-palstan älykköraati ainakin repi eilen perseensä ihan totaalisesti Finlandia-voittajan kiitospuheesta, jota kai kukaan heistä ei ollut katsonut tai kuunnellut, mutta lehtien clickbait-otsikkojen perusteella piiskasivat itsensä ylemmyydentuntoiseen raivoon. Hurme pyysi kuitenkin anteeksi pahoiten mielensä pahoittaneelta Sampo Terholta, mutta ei av-mammoilta/papoilta!
http://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/201711302200570609_vd.shtml
Kommentit (80)
Boikottiin menee, vaikka en usko niiden vaikutuksiin. Periaatekysymys sano. Mies elää eri tavalla kuin opettaa. Vastustaa aiempien kirjoitustensa perusteella eliittiä, mutta kumartaa seteliselkärankaisena ruotsalaiseliittiä.
Vierailija kirjoitti:
Ai, se on kallovikainen? No, hulluillahan on hullujen puheet.
Olikohan se heitto oikeasti tarkoitettu ruotsinkielisille jotka vaatii suomenkielisiltä palvelua ruotsiksi? Nimittäin tavasi niin hitaasti sen o-pe-tel-kaa ruot-si-a, että ei sitä oikein suomenkielisille tuon perustella ollut osoitettu. Rivien välistä lukemalla vittuili siis nimenomaan suomenruotsalaisille.
koko puhe vilisi sarkasmia, eikö sillä perustella tuo opetelkaa ruotsia -heittokin ollut sitä?
En tuomitse sisältöä taitelijan toilailujen perusteella, mutta olenkin ruotsia eli sivistystä ymmärtämätön juntti.
Vierailija kirjoitti:
Olikohan se heitto oikeasti tarkoitettu ruotsinkielisille jotka vaatii suomenkielisiltä palvelua ruotsiksi? Nimittäin tavasi niin hitaasti sen o-pe-tel-kaa ruot-si-a, että ei sitä oikein suomenkielisille tuon perustella ollut osoitettu. Rivien välistä lukemalla vittuili siis nimenomaan suomenruotsalaisille.
Se oli kyllä monitulkintainen puhe. Sarkastinen.
Luulen, että se vittuili kaikille niille/meille, joiden maailma kiertää omaa napaa.
"Tyhmyydelle minä olen vihainen ja äreä kuin rakkikoira; mutta viisaus ei ole kaikille annettu. " ajatteli hän varmaan.
Vierailija kirjoitti:
Hauskaa seurata tässä ketjussa palstan*tsien uhriutumista :)
Natsikortti heti pöytään, bonuksena vielä "coolia" vittuilua ilmentävä hymiö.
Vierailija kirjoitti:
Juu, mua ärsytti sekä alkuperäinen mukavitsikäs junttikehoitus mutta vielä enemmän tuo lapsellinen ärsyyntynyt muka-anteeksipyyntö. Ihan kuin viisivuotiaan reaktio, kun käsketään pyytämään anteeksi eikä kuitenkaan oikeasti pyydä.
En aio lukea Finlandiavoittajaa, tänäkään vuonna. Luen kyllä todella paljon mutta en juuri mitään suomeksi, Amazonin Kindlestä kun ei suomalaisia kirjoja juuri löydy.
Voi idiootti! Käsketään pyytämään anteeksi :D Ei Hurmeen TARVITSE pyytää anteeksi yhtään keneltäkään tai noudattaa jotain Terhon käskyjä. Hän ei ole ministeri tai mikään muukaan virkamies, hän on kirjailija. On vapaa sanomaan ihan mitä lystää, kunhan ei lakia riko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta on sangen huvittavaa, että suurimmalla osalla, jotka nyt meuhkaa ja uhriutuu, ei ole hajuakaan mistä Hurmeen voittajateos Niemi kertoo.
Eh? Eiköhän se kerrottu jokaisessa eilisessä uutisessa, jotka palkintoa käsittelivät.
No mutta eihän näistä uhriutujista valtaosa ole edes nähnyt koko uutispätkää, itse puheesta puhumattakaan! Palstapersulle riittää, että näkee otsikossa ruotsin kielen, niin johan alkaa uhriutuminen. Voisi sanoa Hurmeen sanoin, että lukekaa juntit ja ottakaa selvää, ennen kuin uhriudutte.
Vierailija kirjoitti:
ainakin minä otin kirjoitti:
Taisi sanoa tuon sarkasmilla "Opetelkaa ruotsia, juntit. Maailmankuvanne avautuu kummasti."
Ei suotta maininnut kansalliskirjailija Aleksis Kiveä jolla oli syvä ja laaja kiinnostus ruotsin kieleen ja ruotsalaiseen kirjallisuuteen.
Asia jonka nämä suomenmieliset 'mimosat' usein unohtavat.
Ruottalaiset voisivat itse oppia Suomea ja heidän maailmansa avartuis.
Ensin ajattelin, että vain tyhmät ei ymmärtäneet sitä heittoa joko sarkasmiksi tai provokaatioksi, kun alettiin sitä junttiutta niin kovasti vastustaa.
Nyt oli Hesarissa jo uusimmassa artikkelissa kommentti, jossa ruotsinkieliset oikeasti kiittelivät, että Hurme sanoi totuuden siitä junttiudesta.
Eli kolmella tavalla tuon saattoi ymmärtää, kaksi niistä ehkä vähän....
Ei h*lvetti, persuja voi syyttää mistä vaan ja haukkua miten vaan. Kepu ja Kokoomus on hallituksessa myös! Ja ettei vaan se ollut Sipilä, joka vei kunnan työntekijöiltä lomarahoja! Kokoomuslaiset voivat sanoa mitä sontaa vaan, mutta ah! kun ne on niin hyviä ja kaikki toivoo rikastuvansa, kun äänestää kokoomusta.
Kauhea älämölö nyt Terhon muka-vaatimuksesta! Kun ollaan niin fiksuja ja avaramielisiä. Ääliöt!
Vierailija kirjoitti:
Ei h*lvetti, persuja voi syyttää mistä vaan ja haukkua miten vaan. Kepu ja Kokoomus on hallituksessa myös! Ja ettei vaan se ollut Sipilä, joka vei kunnan työntekijöiltä lomarahoja! Kokoomuslaiset voivat sanoa mitä sontaa vaan, mutta ah! kun ne on niin hyviä ja kaikki toivoo rikastuvansa, kun äänestää kokoomusta.
Kauhea älämölö nyt Terhon muka-vaatimuksesta! Kun ollaan niin fiksuja ja avaramielisiä. Ääliöt!
Ai, loukkaantuko koko hallitus?
Valtioneuvostoltako Hurmeen pitäisi pyytää anteeksi?
Mene nyt vaikka torille pitämään mielenosoitusta.
Vierailija kirjoitti:
Sampo Terholle kuuluu ehdottomasti vuoden 'Prinsessa ja herne' -palkinto.
Jokohan Sampo on kirjoittanut pukille ja toivonut isompaa pipoa?
P.S. Tästä tulee vuoden myydyin kirja ja siinä ei paljon mammojen boikotit auta.
Haistakaa pitkä p Terho / siniset / persut. Suurin osa tippuu ensi vaaleissa maltan tuskin odottaa ! Buahhhhaaaa......
Vale anteeksipyyntö, hah. Ymmärsi, että hänen tulonsa ovat junttien taskussa. Ikinä en osta tai lainaa hänen kirjojaan, en vaikka värityskirjan tekis.
Luen laatukirjallisuutta ja toi pässi ei kuuulu siihen piiriin. Ihan sama mulle koko äijä
Vierailija kirjoitti:
Pyysi anteeksi, juu. Sitä, ettei *kuulijoilla* ole huumorintajua, ei omaa käytöstään. Ns. Axl Smith -pahoittelu.
Ensimmäinen järkevä kommentti tässä ylemmyydentuntoisten ketjussa. Sampo terhon reaktio oli aivan asiallinen, ja tämä kirjailija vastasi siihen vain suoltamalla lisää scheissea suustaan. Huoh. Ennen kirjailijoista sentään oli älymystöksi.
Suomalaisten haukkuminen ja vähättely on meidän eliitin mielestä ollut hauskaa jo satoja vuosia. Se on niin arkipäiväistä että meidän ei anneta tuohtua siitä edes.
Eh? Eiköhän se kerrottu jokaisessa eilisessä uutisessa, jotka palkintoa käsittelivät.