Menikö nyt Juha Hurmeen kirjat boikottiin?
Av-palstan älykköraati ainakin repi eilen perseensä ihan totaalisesti Finlandia-voittajan kiitospuheesta, jota kai kukaan heistä ei ollut katsonut tai kuunnellut, mutta lehtien clickbait-otsikkojen perusteella piiskasivat itsensä ylemmyydentuntoiseen raivoon. Hurme pyysi kuitenkin anteeksi pahoiten mielensä pahoittaneelta Sampo Terholta, mutta ei av-mammoilta/papoilta!
http://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/201711302200570609_vd.shtml
Kommentit (80)
Juu, mua ärsytti sekä alkuperäinen mukavitsikäs junttikehoitus mutta vielä enemmän tuo lapsellinen ärsyyntynyt muka-anteeksipyyntö. Ihan kuin viisivuotiaan reaktio, kun käsketään pyytämään anteeksi eikä kuitenkaan oikeasti pyydä.
En aio lukea Finlandiavoittajaa, tänäkään vuonna. Luen kyllä todella paljon mutta en juuri mitään suomeksi, Amazonin Kindlestä kun ei suomalaisia kirjoja juuri löydy.
Vierailija kirjoitti:
Pyysi anteeksi, juu. Sitä, ettei *kuulijoilla* ole huumorintajua, ei omaa käytöstään. Ns. Axl Smith -pahoittelu.
Sarkasmi on vaikea laji, sen tämäkin lainaamani kommentti osaltaan todistaa.
Siinä Hurme varmaan menettää montakin kolikkoa kun palstan älymystö alkaa boikotoida Hurmeen kirjoja erityisesti....
Mulla meni Anna Puu boikottiin, kun ei valinnu Mauri Kunnasta voittajaksi.
Aika aggressiivinen tyyppi. Eikä puhunut kovin hyvää ruotsia. Siis puhunut.
Vierailija kirjoitti:
Juu, mua ärsytti sekä alkuperäinen mukavitsikäs junttikehoitus mutta vielä enemmän tuo lapsellinen ärsyyntynyt muka-anteeksipyyntö. Ihan kuin viisivuotiaan reaktio, kun käsketään pyytämään anteeksi eikä kuitenkaan oikeasti pyydä.
En aio lukea Finlandiavoittajaa, tänäkään vuonna. Luen kyllä todella paljon mutta en juuri mitään suomeksi, Amazonin Kindlestä kun ei suomalaisia kirjoja juuri löydy.
Kukakohan tässä nyt oli viisivuotias? Sampo Terho yritti todella säälittävällä tavalla repiä irtopojoja. Jotain rajaa uhriutumisellakin!
Minä olen ehdoton pakkoruotsin vastustaja, mutta arvon Sampo Terho, uhriutumisella me emme pääse pakkoruotsista koskaan eroon, ei varsinkaan n oin säälittävällä tavalla.
En ole kiinnostunut Hurmeen sepustuksista muutenkaan joten ei tarvitse boikotoida.
Tällä palstallakin olisi monella pipo-ostoksen paikka.
Taisi sanoa tuon sarkasmilla "Opetelkaa ruotsia, juntit. Maailmankuvanne avautuu kummasti."
Vierailija kirjoitti:
Huomaatko itse miten surkuhupaisa heitto tämä oli juuri tässä keskustelussa?
ainakin minä otin kirjoitti:
Taisi sanoa tuon sarkasmilla "Opetelkaa ruotsia, juntit. Maailmankuvanne avautuu kummasti."
Ei suotta maininnut kansalliskirjailija Aleksis Kiveä jolla oli syvä ja laaja kiinnostus ruotsin kieleen ja ruotsalaiseen kirjallisuuteen.
Asia jonka nämä suomenmieliset 'mimosat' usein unohtavat.
Ainakin puheet suomalaisten sisäsiittoisuudesta voidaan lopettaa
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan kuullutkaa äijästä, mutta googlasin sen verran että se on täyshullu! Ollut nuppihoidossa mutta hoito ei tehonnut. 😁
Älä viitsi! On meinaan tosi moni kirjailija j taiteilija ja ihan normikin ollut nuppihoidossa.
Mitä sitten. Oli ainakin sanottavaa.
Musta on sangen huvittavaa, että suurimmalla osalla, jotka nyt meuhkaa ja uhriutuu, ei ole hajuakaan mistä Hurmeen voittajateos Niemi kertoo.
Miten voisi vaatia, että kirjat, joita lukee tai ihmiset, joiden kanssa elää olisivat justiinsa samaa mieltä kaikista asioista, ihan sama olisi jo keskutsella peilin kanssa ja kirjoittaa itselleen kirjeitä.
Minua rupesi kiinnostamaan tuossa Hurmeessa se tiedeosuus, eri mieltä olen mahdollisisesti sitten globalisaatiosta. Ilman muuta aion lukea kirjan.
Hauskaa seurata tässä ketjussa palstan*tsien uhriutumista :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sampo Terholle kuuluu ehdottomasti vuoden 'Prinsessa ja herne' -palkinto.
Ei se Terho varmaan tyhmyyttään ole ministeriksi päässyt. Ihan hyvin ymmärtää mitä Hurme tarkoitti, mutta piti vanhana populistina lähteä apajille kun arvasi millainen paskamyrsky potentiaalisten kannattajien keskuudessa syntyy.
Juuri näin. Tämä loikkari on iskenyt itsensä hillotolppaan ja on kaikkien aikojen eriarvoisuutta eniten suosivan hallituksen jäsen. Mielensäpahoittaja yrittää lypsää persuilta vielä jäänyttä pakkoruotsitissiä mutta säälittävä yritys.
Vierailija kirjoitti:
Hauskaa seurata tässä ketjussa palstan*tsien uhriutumista :)
Oho, lipsahti väärään ketjuun, vaikka nyt kun tarkemmin ajattelen, niin sopiihan tuo tähänkin ketjuun, mutta en sitä siis tähän ketjuun tarkoittanut.
Vierailija kirjoitti:
ainakin minä otin kirjoitti:
Ei suotta maininnut kansalliskirjailija Aleksis Kiveä jolla oli syvä ja laaja kiinnostus ruotsin kieleen ja ruotsalaiseen kirjallisuuteen.
Asia jonka nämä suomenmieliset 'mimosat' usein unohtavat.
En nyt tiedä tuosta kiinnostuksesta, tuohon aikaan ruotsin taito oli pakollinen paha jos halusi opiskella.
"Aleksis Kivi hankki ruotsin kirjakielen taidon muutettuaan 12-vuotiaana Helsinkiin kouluun, mikä oli edellytys ylioppilaaksi ja edelleen papiksi lukemiselle"
Ai, se yliajaja ja rattijuoppo Niikko. Ei helevetti. Mielisairaalasta suoraan eduskuntaan. :D