Kuinka usein pidät yhteyttä appivanhempiisi ja miehen sisaruksiin?
Kumpi osapuoli pääsääntöisesti soittelee? Kuinka usein tapaatte?
Kommentit (34)
En juuri ollenkaan. Mies hoitaa yhteydenpidon, välillä vaihdan jokusen sanan siinä puhelun aikana jos satun olemaan lähettyvillä. Tavataan muutaman kerran vuodessa.
Onko teillä lapsia? Jos, niin kuinka usein tapaavat isovanhempiaan?
Näen heitä muutaman kerran vuodessa, mutta en pidä itsenäisesti mitään yhteyttä.
Kuulumme pariin samaan wa ryhmään, joten sitä kautta tulee vaihdeltua kuulumisia ainakin viikottain. Ovathan he minunkin perheeni, kun kerran miehen kanssa naimisissa ollaan
Monta kertaa viikossa viestitellään miehen vanhempien ja siskon kanssa. Nähdäänkin viikottain anoppia. Appiukkoa parin kuukauden välein, kun asuu kaukana.
Miehen vanhempien luona tulee käytyä liki joka kuukausi, välillä jäädään yöksi. Miehen siskon kanssa tulee juteltua jos sillä on jotain asiaa mulle, eli harvoin. Samoin puhelimessa ei tuu puhuttua appivanhempien kanssa, mies kyllä juttelee perheelleen useasti viikossa.
Ja mullahan on siis ehkä maailman parhaat appivanhemmat, mun mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä lapsia? Jos, niin kuinka usein tapaavat isovanhempiaan?
On lapsia. Tapaavat isovanhempia sellaisen kolmesta viiteen kertaa vuodessa. Välimatka on pitkä ja eroperheessä (miehellä lapsia myös exänsä kanssa) täytyy ottaa omaa aikaa myös lapsille ja vanhemmalle.
2
Mä näen anoppia ja appiukkoa melkein joka päivä, ja jos ei nähdä niin sitten soitellaan. Miehellä 1 sisko, asuu kauempana, mutta häntäkin noin kerran kuussa nähdään ja välillä viestitellään ja soitellaan.
Kerran vuodessa tavataan, jopa harvemmin. Enpä juuri soittele.
Mies hoitaa yhteydenpidon. Saatan vastata puhelimeen kun appi soittaa. Tähän asti olen huolehtinut lapsen tekemään isänpäiväkortin apelle.
Mies näkee sukuaan muutamia kertoja vuodessa, matkaa 650km, lähden mukaan 25-50% reissuista, muksu on mukana 75% reissuista.
Miehen siskojen lapset saa synttäri- tai joululahjat vain jos olemme paikan päällä. En ole ottanut vastuuta heidän lahjomisesta, oma veljentyttö ja kummipoika riittää mun lahjottaviksi. Eipä nuo usein muista meidänkään ipanan juhlapäiviä.
Koomista kyllä ei mun veljen uusperhekään meidän muksua muista, muistamiset tulee veljen exältä :)
Anopin kanssa viestitellään varmaan viikottain, tai ainakin pari kerta kuussa. Laittelen kuvia lapsenlapsistaan ja kerron neuvolakuulumiset, sovin tapaamiset ja kyläilyt. Olen varmaan enemmän anopin kanssa tekemisissä kuin mitä mieheni, hänen poikansa on.
Appiukon kanssa en ole jutellut kuin korkeintaan pari lausetta. Häntä en yleensä näekään kuin kerran vuodessa (ei kyläile meillä muutoin kuin korkeintaan juhlapäivinä jos silloinkaan). Miehen sisarusten kanssa en myöskään ole mitään kavereita vaan lähinnä sellaisia hyvänpäiväntuttuja - moikataan jos jossain tavataan ja voidaan kyllä jostain vähän jutustellakin.
Ei soitella ellei oo tärkeää asiaa mut käydään usein anopin luona ja siinä samalla näkee miehen veljeä ko asuvat samassa pihapiirissä. Siskoa nähään harvemmin kunnolla mut hänen muksut on vähän väliä meillä kylässä ja ohimennen ko hakee lapset nii jutellaan.
En ikinä. On lapsi, mies käy siellä jiskys lapsen kanssa.
En soittele koskaan, eikä hekään mulle. Näyttäytymässä käyn 2-4 kertaa vuodessa velvollisuudesta. Niin,... ei nyt mitkään parhaat välit kyllä olekaan.
En pidä yhteyttä appivanhempiini. Näen heitä 2-3 kertaa vuodessa, miehen äiti on ollut tällöin mieheen yhteydessä.
Miehen veljen vaimoon taas olen oma-aloitteisesti yhteydessä, nähdään useamman kerran vuodessa.
Multa löytyy vain anoppi. Itse en juuri soittele hänelle, mieheni soittaa hänelle 2-3 kertaa viikossa. Hän kyläilee meillä tai me hänellä muutaman kerran vuodessa.
Anoppi on ihan ok mutta emme ole varsinaisesti ystäviä.
Lähetän ehkä kerran tai pari vuodessa kuvia lapsista, siinä kaikki yhteydenpito. Mies ei halua olla missään tekemisissä äitinsä kanssa (isä on kuollut), ei myöskään siskonsa kanssa.
Käytännössä hyvin harvoin soittele ja se soittaa kummalla on asiaa. Puoliso soitta varmaan heille suunnilleen yhtä usein kun he puolisolleni. Tapaamme sisarusten kanssa joitakin kertoja vuodessa ehkä noin kymmenen kertaa, puolison vanhempaa hiukan useammin.
En pidä mitään yhteyttä, miksi pitäisi? Mies pitää yhteyttä sen verran kuin katsoo tarvitsevan ja se riittää minulle.