Mies haluaisi nimetä tulevan tyttäremme edesmenneen siskonsa mukaan
Ongelma on siinä etten pidä kyseisestä nimestä, koska yksi koulukiusaajistani oli sen niminen. En tiedä kehtaanko sanoa miehelle asiasta, en haluaisi pahoittaa mieltä 😢
Kommentit (46)
En haluaisi antaa lapselle nimeksi kuolleen sukulaisen nimeä. Minusta se ei ole kaunis ajatus. Lapsi ansaitsee ihan oman nimen, ei vainajasta muistuttavaa.
Ehkä nimi alkaisi yhdistyä mielessäsi kiusaajan sijaan mukavaan ja ihanaan asiaan ja pystyisit päästä irti kiusaamismuistoistasi? Ja olisiko ajatus yhtä paha, jos nimi olisi vaikka kolmantena nimenä? Entä sellainen vaihtoehto, että annatte jonkun siskosta muistuttavan nimen? Vaikka Noorasta Eleonoora jne. Tai jos sisko tykkäsi kesästä, niin Suvi.
Miehellesi kannattaa kertoa kiusaamisesta. Tulee turhia riitoja ja mielenpahoittamisia, jos ilman syytä tyrmäät idean siskon nimestä.
Eli, jos miehen sisko olisi hengissä, et voisi olla hänen kanssaan ollenkaan tekemisissä, koska siskolla oli kiusaajan nimi?
Eikö kannattaisi mieluummin tehdä nimestä neutraali.
Veljeni kaveri antoi lapselleen oman kiusaajansa nimen. Tosin sitä itse tajuamatta, koska kiusaaminen tapahtui niin nuorena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on siinä etten pidä kyseisestä nimestä, koska yksi koulukiusaajistani oli sen niminen. En tiedä kehtaanko sanoa miehelle asiasta, en haluaisi pahoittaa mieltä 😢
Siskon menettäminen on ikuista ja pahempaa kuin koulukiusaaminen. Kuolema on pyhä. Suu suppuun ja nimi on annettava.
T. myös koulukiusattu.
^tämä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä sisaren toinen/kolmas nimi?
Minusta nimen täytyy olla mieluisa molemmille. Älä suostu jos tuntuu pahalta.
Sisaren toinen nimi on sellainen joka ei oikein sovi etunimeksi.
Ap
Kai se sisarellakin oli etunimi? Tuskin sukunimi kuitenkaan. (Selvennys: etunimi EI tarkoita ensimmäistä nimeä. Suomessa ihmisellä voi olla 1-3 etunimeä.)
Sanot että oot taikauskonen ja uskot että kuolleen siskon nimen antaminen lapselle tuo epäonnea
No sehän on sulle hyvä keino unohtaa lopullisesti koko tyyppi, kun otat nimen ja yhdistät sen johonkin paljon miellyttävämpää asiaan!
Lapsi ansaitsee oman nimen eikä mitään kuolleiden sukulaisten tai mummojen jämä -nimiä.
Vierailija kirjoitti:
On sullakin ongelmat 😂😂😂
Menehän koulukiusaaja nyt tekemään niitä läksyjä, niin päädyt muuksikin kuin siivoojaksi/kassaneidiksi ja ehkä joskus opitkin jotain elämästä.
En antaisi lapselle miehesi kuolleen siskon nimeä, vaikka se ei olisikaan ollut kiusaajasikin nimi. Lapsen tarkoitus ei ole olla jonkun toisen (jo edesmenneen) muistona, vaan ihan omana itsenään omine nimineen kaikkineen. Kyllä miehesi pitää osata kunnioittaa sisarensa muistoa muulla tavalla kuin antamalla sisarensa nimi vauvalle. Ja ehdottomasti nimi pitää olla sellainen, josta sinäkin pidät. Ei muistona kamalasta kiusaajasta.
Entäs kun joku puhuu tästä kuolleesta sisaresta niin lapsenne joutuisi kuulemaan nimensä surullisessa yhteydessä. Oletan, että sisar on kuollut sairauteen tai tapaturmaisesti.
Onhan se ihan tavallista, että annetaan joku suvussa kulkeva nimi lapselle ja useimmiten henkilö on varmaan jo kuollutkin. En nyt siis tajua noita kommentteja ettei kenenkään kuolleen nimeä voisi antaa.
Omassa lähipiirissä lapselle annettiin isänsä kuolleen kummitädin nimi, eikä kukaan varmaan pitänyt sitä outona, ainoastaan lämpimänä eleenä edesmenneelle. Eikä myöskään lapseen suhtauduta minään kuolleen reinkarnaationa. Aivan outo ajatuskin.
Ap:n tilanteessa ymmärrän miten nimi aiheuttaa ahdistavia muistoja, eikä asiassa nyt oikein pääse eteenpäin kuin puhumalla suoraan miehen kanssa asiasta.
NImi on kirjainyhdistelmä, ei muuta.
Kunnioittaisin tässä tapauksessa miehesi tahtoa. Sisarensa menettäminen on takuusti rankempaa kuin sinun kiusaamiskokemuksesi, joita vaikuttaa palstan perusteella olevan vähän joka toisella. Katsoiko joku pahasti vai ihan jopa tyhmäksi sanoi?
Kurkkua myöten olen täynnä näitä kiusattujen uhriutumisia ja vallankäyttöä sen verukkeella.
Tiedättekö muuten yhtään alle kolmikymppistä julkimoa, jota ei olisi kiusattu?
En voisi ikinä antaa lapselle nimeksi sen katalan "ystävän" nimeä joka yhdessä eksäni kanssa alkoi pettää minua selkäni takana. Myöskään sen petturimiehen nimeä en voisi koskaan antaa lapselleni. Kuka haluaa omaa lastaan katsoessa muistella ikäviä ihmisiä? Voisiko kiusaajan nimi olla esimerkiksi kolmantena nimenä, ei kutsumanimenä?
Vierailija kirjoitti:
Se, että suostuisit miehesi ehdotukseen, osoittaisi että olet viimein päässyt tuon kiusaamisen yli. Vaikka lapsellasi olisi kiusaajan nimi, ei se tee lapsestasi sitä kiusaajaa. Parhaimmillaan kai jopa muuttaisi suhtautumistasi ko. nimeen nyt kun nimenvalinnan taustalla on tuo siskon menetys jne. ja jos kerta nimi on kaunis.
Samaa mieltä. Lisäksi miehelläsi on painava syy antaa juuri tuo nimi. Mielestäni kaunis symbolinen ele.
Olisi eri asia, jos mies muuten vain haluaisi antaa tuon nimen, mutta nyt syy on painava.
Ei tulisi mieleenkään antaa siskoni tai mieheni siskon nimeä lapselle.
Maailma on nimiä täynnä, siitä vain valitsemaan kauneinta.
Vierailija kirjoitti:
NImi on kirjainyhdistelmä, ei muuta.
Kunnioittaisin tässä tapauksessa miehesi tahtoa. Sisarensa menettäminen on takuusti rankempaa kuin sinun kiusaamiskokemuksesi, joita vaikuttaa palstan perusteella olevan vähän joka toisella. Katsoiko joku pahasti vai ihan jopa tyhmäksi sanoi?
Kurkkua myöten olen täynnä näitä kiusattujen uhriutumisia ja vallankäyttöä sen verukkeella.
Tiedättekö muuten yhtään alle kolmikymppistä julkimoa, jota ei olisi kiusattu?
Helppo sinun on tulla rääpimään päätäsi kun et ilmiselvästi ole koskaan joutunut kiusatuksi. Asenteestasi huokuu se, että olet itse ollut kiusaaja tai jopa edelleen kiusaat.
Itse olin koko ylä-asteajan kiusattu. Olin kiusaajien mielestä h***ra, ruma ja kaikkea muuta mitä he vain milloinkin keksivät huudella minulle koko koulun kuullen. He myös hakkasivat minua. Pystytkö kuvittelemaan mitä se tekee nuoren tytön itsetunnolle? Minä yritin itsemurhaakin, koska koin etten ole tarpeeksi hyvä tähän maailmaan. Mitä jos sinun tyttärellesi joku tekisi samoin? Vieläkö vähättelisit kiusatuksi joutuneita???
Saisiko siitä nimestä jonkun toisen version muotoiltua ja laittaisi se toiseksi nimeksi? Siis tyyliin Katriina - Riina, Anni - Annika, Eveliina - Eevi.
Sisaren toinen nimi on sellainen joka ei oikein sovi etunimeksi.
Ap