Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miljoonien afrikkalaisten pelätään suuntaavan Eurooppaan - samaan aikaan Helsinki suunnittelee antavansa toimeentulon laittomille maahantulijoille

Vierailija
29.11.2017 |

Joita tosin YLE agendansa mukaan ei suostu kutsumaan laittomiksi, ainoastaan "ihmisiksi jotka syystä tai toisesta ovat jääneet Suomeen". Hyvin pysyy neukkupropagandan käsikirja yleläisillä hanskassa - ei suoria valheita, kunhan puhutaan asioista "vähän eri nimillä".

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipilän businekset tulevat kukoistamaan :D

Vierailija
2/27 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saakohan Luonan osakkeita jostain hankittua. 🤔

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, ihan varmasti taas kriisi yllättää eikä voida olla tarkkoja rahasta.

Sitten ihmetellään miten jotain vanhaa mörskää vuokrattiin 600 000€ vuodessa ja miten sattuikin että sukulaisia oli firmassa...

Ja kannatus senkun nousee, koska hei persuthan on juntteja.

Elämän kevät.

Vierailija
4/27 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehitysapuun tuhlatut miljoonat meni siis hukkaan.

Vierailija
5/27 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy äkkiä hankkia Luonan osakkeita, kohtaa alkaa vyöry suomeen. Myös sijoitusasuntoja olisi hyvä ostella, niillä tienaa vyöryn aikana. Itse voi sitten muuttaa pohjoiseen, pois pakolaisten alta.

Vierailija
6/27 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko.

En voi uskoa, että rahat menis hukkaan. Nenäpäiväkin on pidetty jo 10 vuotta. Nenäpäivälapsilla on omia lapsia, joista tulee taas nenäpäivälapsia.

Mutta eihän ne rahat hukkaan mee?

Tuleeko joku mukaan kantamaan valoa ämpärillä saunaan?

Vierailija
7/27 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että Helsinkiin kun siellä ne hulluimmat suvaitsevaiset asuu. Miten niitä vastaanottokeskuksia voisi keskittää Vallilan ja Käpylän suuntiin?

Vierailija
8/27 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy äkkiä hankkia Luonan osakkeita, kohtaa alkaa vyöry suomeen. Myös sijoitusasuntoja olisi hyvä ostella, niillä tienaa vyöryn aikana. Itse voi sitten muuttaa pohjoiseen, pois pakolaisten alta.

Kiitos ideasta. Omistan yksiön vantaalta, meinasin laittaa myyntiin, mutta odotankin tätä vyöryä, koska sitten voin myydä kämppäni siihen hintaan kuin haluan. Koska ottajista ei ole pulaa, suomen hallitushan tukee tulijoita, oli hintalappu mitä tahansa. Kiitos, me rikastutaan tällä. Tervetuloa koko afrikka, saan hyvän hinnan kämpästäni ja pääsen pohjoissuomeen asumaan, pois tästä kaaoksesta.

Vierailija
9/27 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitit kai miljardit?

Vierailija
10/27 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne rahat hukkaan menneet. Nyt kehitysapu lapset ovat kasvaneet sinun ostamalla leivällä aikuisiksi ja tulevat Suomeen koska haluavat olla lähempänä sinua jotta ostamastasi leivästä menee vähemmän postimaksuja.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
11/27 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otetaan vaan kehitysapu pois. Sodat lähtee sotimalla. Ei ole vaikeaa pysäyttää aseistamattomia rajalle.

Vierailija
12/27 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tässä on kyse?

-en oikein seuraa politiikkaa

Vierailija
13/27 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miljoonat? Miljardit. Tänäkin vuonna menee miljardin luokkaa kehitysapuun ja saman verran maassa jo olijoihin.

Vierailija
14/27 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Posetiivarin apina

On kevät 2017, minulla on kiire ja olen ajatellut pääseväni keskustaan nopeammin metrolla kuin autolla. Kun metro on seissyt Itiksen asemalla pitempää kuin tarpeeksi, alan kuitenkin miettiä pitääkö vaihtaa kyytiä. Ovet ovat kuitenkin kiinni ja ei auta kuin istua ja odotella. Ikkunan läpi näkyy, kuinka nuori afrikkalaismies pyrkii laiturilla olevien koulutyttöjen seuraan. Likat väistelevät, eivätkä anna aihetta jatkaa lähentymistä. Mies kai huutaa jotakin, ja tytöt kuittailevat alentuvasti takaisin. On siinä laiturilla aikuisiakin, mutta eiväthän nämä tohdi tuommoiseen. Miten se osaakaan aikuinen ihminen olla katsomatta minnekään. Pää kääntyy ja katse tarttuu johonkin jota ei ole. Tämä kertoo läsnäolijoille, että minua ei ole, enkä siis osallistu.

Sitten metrovaunun ovet aukeavat ja väki pääsee laiturilta sisään. Tyttöjen seuraan pyrkinyt afrikkalainen jantteri liittyy seuraamme ja kohdistaa nyt tarmonsa vanhaan mieheen. Seuraa perkeleellinen huuto kun nuorukainen alkaa kiskoa vanhuksen ostoksia itselleen. Vanha suomalaisäijä ei luovuta ja huutaa ilmoille rasistisia herjauksia. Joku kantasuomalainen mies menee väliin, mutta siirtolainen vääntää viileästi takaisin. Käsietäisyydellä istuvat kantasuomalaiset nuoret miehet pälyilevät ujosti tilanteesta poispäin eikä kukaan ei mene kolmanneksi. Lopulta minä sitten menen kun edessäni istuva ikäiseni vanha akka alkaa kiljua hysteerisenä. Afrikkalainen luovuttaa ja hän jää suosiolla Kulosaaren seisakkeelle.

Näinhän se menee kun julkisessa tilassa nähdään jotakin täysin tavatonta. Kynnys mennä väliin väkivaltatilanteeseen on korkea. Sielu huutaa esivaltaa ja yritämme pienin vaistomaisin elein luoda itsestämme vaikutelman, että emme kuulu häiriön piiriin. Kaikenlainen kovaäänisyys, vaativa katse ja tarttuminen on äärimmäisen vastenmielistä ja sellainen menee salamannopeasti suomalaisen ihon alle. Sopivaisuuden rajat ovat piirtyneet syvälle mielenkarttaamme.

Metelöivät siirtolaisnuorukaiset ottavat julkisen tilan itselleen, miten tahtovat. Iloisesti he antavat musan pauhata ja kokiksen lentää metron istumaloosissa, kun minä väistän nyrpeänä toiseen kulkuneuvoon. Päädyn siitä sitten huonosti suomea, ruotsia, saksaa tai englantia hallitsevan taksikuskin kyytiin, joka kaistapäisesti autoilemalla yrittää neuvotella liikennesääntöjä uusiksi. Vähä vähältä koen, että minut haastetaan, jollakin oudolla ja kipeällä tavalla. Metrossa ja taksissa minut pakotetaan osallistumaan johonkin, joka riitelee syvästi omien käsitysteni kanssa. Kulkuvälineissä, katukäytävillä ja kassajonossa tapakartastoani rypistellään ja alan tuntea vierautta siellä, missä olin aiemmin kokenut rutinoitua tuttuutta.

http://peterlindberg.puheenvuoro.uusisuomi.fi/243771-posetiivarin-apina

Vierailija
15/27 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sekin toimeentulo voitaisi antaa heikoimmassa asemassa oleville opiskelijoille tai eläkeläisille?

Vierailija
16/27 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirtolaisen huono käytös metrossa jättää minut fyysisesti rauhaan, mutta kajoaa siihen, kuka minä mielestäni olen. Kun minulta tullaan joukolla kerjäämään, ei minua pelota, koska olen melkein kaksimetrinen ja satakiloinen äijä. Lapsuuteni helsinkiläislähiöt olivat hurjia kasvupaikkoja ja jokainen räkänokka, rasvis ja pitkätukka oppi tarkalleen, mitä pitää ja mitä ei saa koskaan tehdä - muuten tulee kipeästi pipiä nokkaan. Olenkin sisäistänyt pitkän litanian syvälle kuhmuiseen kallooni iskostuneita sääntöjä ja käytänteitä, joita sovellan julkisessa (tai yksityisessä) tilassa. Nämä säännöt eivät ole mitä tahansa litanioita, vaan niiden tarjoamassa kehikossa minä olen ajattelevana ja tuntevana subjektina kiinnittynyt yhteisööni. Näitä tapoja ja sopimuksia sovelletaan pikkutyttöihin ja vanhoihin ukkoihin: ne ovat aivan jäykkiä, eikä niistä voida kustannuksitta neuvotella. Jopa liikennesääntöjen on oltava niiden kanssa ristiriidattomia. Kun joku selkeästi manifestoi yhteisöni käytänteiden olevan triviaaleja, minä tulen itselleni naurettavaksi ja oudolla tavalla loukatuksi. Minut on opetettu väistämään ja siihen, että itsestään ei saa tehdä numeroa koskaan. Kun tumma käsi tunkeutuu taskuuni ratikassa, olen heikko ja nolattu omieni edessä. Ja korostettakoon, että kaikki mitä tässä tekstissä sanotaan, koskee vieraskulttuurin aikuisia miehiä. Oman tapatodellisuutensa puitteissa he ovat ”alfoja”, jotka määräävät alistettujensa olemisesta.

Koulutytöt osasivat suvereenisti torjua tuon ilmeisen kielitaidottoman nuoren miehen seurastaan. Vieressä kuitenkin oli myös mykkä aikuisten joukko osaamatta ja uskaltamatta. Katselemme marginalisoituina, kun ekspressiiviseen kuluttamiseen viehättyneet miesjoukkiot rakentelevat mikromaailmojaan tupakan- ja kebabinkatkuun ihastuneina. Tunnetun ja ennustettavan julkisen tilan sisälle avautuu nyt uusi muualta tuotettu muodin, kulutuksen ja sopivaisuussääntöjen selkeästi rajaama olemisen tila. Nyt sotakuntoiset miehet ryhmäytyvät jalkakäytäville ja ostoskeskuksiin pysyvästi ylläpitämään valtaamaansa reviiriä ja julkinen tila ottaa tämän erilaisin väistömenetelmin huomioon. Julkisuuteen syntyy uudenlaista merkistöä, kuten viranomaisohjeita puheesta, pukeutumisesta sekä turvallisista kellonajoista. Meitä vaaditaan hyväksymään virallisen Suomen rahoittama vierastodellisuus karvoineen kaikkineen. Uusi yhteiskuntafragmentti saa heti omaa kokoansa suuremman merkityksen kantasuomalaisen kannalta, koska siitä aiheutuvat kustannukset ovat mittavia. Arkikokemukseemme alkavat kuulua konepistooleita kantavat poliisit ja betoniesteet ja perusteltu väkivallan uhka.

Vierailija
17/27 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi ei ole enää valtio.

Suomi on kaikella rehellisyydellä, totuudella ja normaliteeteillä mitattuna Hullujenhuone.

Millään muulla tavoin tätä kaikkea täällä tapahtuvaa ei voi, eikä myöskään ole mahdollista määritellä; mielisairaat tekevät mitä mielisairaampia ehdotuksia, yksi ehdotus toisensa perään ja ne kaikki menevät läpi joukon toisia hulluja hurratessa ja vielä puolustellessa ja ylistäessä ehdotuksen tehneitä mielipuolia.

Tästä maasta on pakko muuttaa pois ettei itsekin tulisi hulluksi.

Vierailija
18/27 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyypä myydä yksiöni y-säätiölle kovaan hintaan. Kyseinen säätiö antaa asuntoja turvapaikanhakijoille, ennen suomalaisia asunnottomia. Sossu maksaa vuokrat. Hakunilassa näitä kämppiä löytyy.

Vierailija
19/27 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyypä myydä yksiöni y-säätiölle kovaan hintaan. Kyseinen säätiö antaa asuntoja turvapaikanhakijoille, ennen suomalaisia asunnottomia. Sossu maksaa vuokrat. Hakunilassa näitä kämppiä löytyy.

Asun myös hakunilassa. Yt-säätiö omistaa osaketaloissa enemmistön asuntoja. Ulkomaalaiset asuvat näissä asunnoissa, sosiaalihuollon kustannuksella. Kukaan suomalainen ei osta enää asuntoja täältä. Remonttikulut jäävät vähenevien osakkaiden maksettaviksi, nämä sossun asukit vain loisivat ilmaiseksi.

Vierailija
20/27 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sekin toimeentulo voitaisi antaa heikoimmassa asemassa oleville opiskelijoille tai eläkeläisille?

Nuo, keille se toimeentulo annetaan, ovat niitä kaikkein heikoimmassa asemassa olevia. Viherpunamädättäjien mielestä suomalaisilla on asiat liian hyvin ja olemme velkaa noille "paperittomillekin".