Mies haluaisi nimetä tulevan tyttäremme edesmenneen siskonsa mukaan
Ongelma on siinä etten pidä kyseisestä nimestä, koska yksi koulukiusaajistani oli sen niminen. En tiedä kehtaanko sanoa miehelle asiasta, en haluaisi pahoittaa mieltä 😢
Kommentit (46)
Hävettääkö niin paljon kiusaamistausta ettet kehtaa ukolles sanoa asiasta? 😂😂😂
En suostuisi siihen.
Kehtaat kyllä sanoa, sinun ei tarvitse tuntea häpeä kiusauksesta.
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on siinä etten pidä kyseisestä nimestä, koska yksi koulukiusaajistani oli sen niminen. En tiedä kehtaanko sanoa miehelle asiasta, en haluaisi pahoittaa mieltä 😢
Siskon menettäminen on ikuista ja pahempaa kuin koulukiusaaminen. Kuolema on pyhä. Suu suppuun ja nimi on annettava.
T. myös koulukiusattu.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai kehtaat. Annettavan nimen pitää olla molemmille mieleen. Mutta yritä kuitenkin käsittää miehesikin mielipide tässä.
Nimeä ei siis vielä olla päätetty, mutta nimivaihtoehdoista on ollut puhetta.
Ei se nimi ole ruma vaan oikeastaan kaunis ja ymmärrän kyllä että mies haluaisi kunnioittaa siskonsa muistoa antamalla tämän nimen omalle tyttärelleen. Ainoa haitta on nimen stigma mun menneisyyden inhottavaan ihmiseen, siksi tämä on vaikea tilanne.
Ap
Kyllä kehtaat sanoa. Onko mitään mahdollisuuksia siihen, että tottuisit vielä tähän nimeen, tai voisiko siskon toiset nimet olla hyviä vaihtoehtoja tytön nimeksi?
Se, että suostuisit miehesi ehdotukseen, osoittaisi että olet viimein päässyt tuon kiusaamisen yli. Vaikka lapsellasi olisi kiusaajan nimi, ei se tee lapsestasi sitä kiusaajaa. Parhaimmillaan kai jopa muuttaisi suhtautumistasi ko. nimeen nyt kun nimenvalinnan taustalla on tuo siskon menetys jne. ja jos kerta nimi on kaunis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siskon menettäminen on ikuista ja pahempaa kuin koulukiusaaminen. Kuolema on pyhä. Suu suppuun ja nimi on annettava.
T. myös koulukiusattu.
Älytön logiikka. Ei ole mitään velvollisuutta toteuttaa elämässään itselle negatiivista asiaa sen takia, että jollekin toiselle on sattunut vielä jotain suhteessa negatiivisempaa. Kuolleen ihmisen muistoa voi kunnioittaa muillakin tavoilla, ei se ole myöskään sen nimettävän lapsen harteille työnnettävä velvollisuus toimia elävänä muistomerkkinä jollekin toiselle henkilölle.
Nimen täytyy olla hyväksyttävä molemmille vanhemmille. Minun pahimmalla kiusaajallani oli sama nimi kuin äidilläni ja äitini on maailman paras. Minulle kiusaaja ei siis koskaan henkilöitynyt nimeen. kiusaaja oli määrätty henkilö ei määrätty nimi.
Minusta on aika huolestuttavaa, että et pysty sanomaan tällaista asiaa miehellesi ja lapsesi isälle vaan avaudut siitä täällä.
Mistä muista asioista et pysty puhumaan miehesi kanssa ja mitä se kertoo teidän suhteesta?
Vierailija kirjoitti:
Se, että suostuisit miehesi ehdotukseen, osoittaisi että olet viimein päässyt tuon kiusaamisen yli. Vaikka lapsellasi olisi kiusaajan nimi, ei se tee lapsestasi sitä kiusaajaa. Parhaimmillaan kai jopa muuttaisi suhtautumistasi ko. nimeen nyt kun nimenvalinnan taustalla on tuo siskon menetys jne. ja jos kerta nimi on kaunis.
Siinähän se ongelma onkin kun en ole päässyt yli kiusaamisesta, tuskin tulen pääsemäänkään. Muistan ikuisesti kaikki hirveydet mitä jouduin kokemaan, ei ne unohdu. Sitten jos oma lapsi on nimeltänsä sama kuin kiusaajani niin ei kiva 😞
Ap
Entä sisaren toinen/kolmas nimi?
Minusta nimen täytyy olla mieluisa molemmille. Älä suostu jos tuntuu pahalta.
Minullakin oli aluksi ikävä assosiaatio (hyvin ilkeä ja vielä eronkin jälkeen minua nöyryrtänyt ex-anoppikokelas) miehen haluamaan nimeen, mutta niin se vaan muuttunut tarkoittamaan oman rakkaan toista nimeä, eikä sitä kamalaa ihmistä. Kuolleen siskon nimeä en antaisi ensimmäiseksi/kutsumanimeksi, vaikka ei olisi tuota kiusaajataustaa, sisar on kuitenkin varmasti menehtynyt ennen aikojaan, joten on hyvin eri asia kun kierrättää vanhana kuolleen rakkaan isovanhemman nimi. En ole taikauskoinen, mutta en haluaisi yrittää korvata siskoa uudella lapsella.
Voih nyyh puuh olin kiusattu yyh nyyh uhriudutaan niisk 😂😂😂
Huonolla pohjalla suhde jos ei jotakin voi sanoa siksi ettei toinen vahingossakaan pahoittaisi mieltään.
Sun mieheltä on kuollut sisko. Ehkä se on vähän isompi juttu. Antakaa toiseksi nimeksi vaikka.
Tottakai voit sanoa ja ehdottaa vaikka pientä muunnosta nimeen. Esim erikseen elinaksi, Marja Mariksi jne
Vierailija kirjoitti:
Minusta on aika huolestuttavaa, että et pysty sanomaan tällaista asiaa miehellesi ja lapsesi isälle vaan avaudut siitä täällä.
Mistä muista asioista et pysty puhumaan miehesi kanssa ja mitä se kertoo teidän suhteesta?
Ihmettelen tätä itsekin. Asia on tosi tärkeä miehelle ja oikeasti pelkään pahoittavani hänen mielen. Jotrnkin tuntuu että miehen näkökulmasta mun syy hylätä tuo nimi on vähäpätöinen. Siksi tein tämän avauksen että saisin neuvoja/uusia näkökulmia asiaan. Suhde voi hyvin ja siksi mua ahdistaakin tämä nimi asia nyt.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tottakai voit sanoa ja ehdottaa vaikka pientä muunnosta nimeen. Esim erikseen elinaksi, Marja Mariksi jne
Pahoittelut kirjotusvirheestä
*erika elinaksi
Tottakai kehtaat. Annettavan nimen pitää olla molemmille mieleen. Mutta yritä kuitenkin käsittää miehesikin mielipide tässä.