Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mies ei voi mennä jumppaan taaperon kanssa?

Harmistunut
29.11.2017 |

Meillä tuli perheessä riita siitä kun minä, äiti en pystynyt menemään taaperon kanssa puolen tunnin jumpaan kuumeen takia. Miehelle jumppaan meneminen oli ehdoton ei. Hänen mielestään yritin määräillä mitä hänen tulisi tehdä lapsen kanssa äidin olessa kipeä. Yritin selittää hänelle etten voi sille mitään että olen sairaana juuri sinä päivänä kun lapsen jumppa on. Kyseessä on seitsemän kertaa järjestettävä jumppa, mihin olemme ilmoittautumalla saaneet kotihoidossa olevalle taaperolle paikan. Tämä on hänen ainut viikkotainen harrastuksensa. Hän on jo kerran ollut pois oltuaan itse kipeä ja harmitti kovasti että seitsemästä kerrasta toinenkin kerta olisi jäänyt väliin äidin sairastelun takia. Onko ihan kohtuutonta vaatia miestä viemään lapsi kerran jumppaan?

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Knausgårdin "taisteluni" kirjassa oli mukava kuvaus kun hän vei lapsensa vauvajumppaan ensimmäisen ja viimeisen kerran. Sanoi tunteneensa itsensä siellä mammojen keskellä kastrotuksi testosteronin menettäneeksi epämieheksi.

Mikäs estää miehiä perustamasta isä-lapsi-liikuntakerhoja? Ai niin, laiskuus. Siinähän joutuisi vielä olemaan lapsen kanssa kahden, hui.

Kaksin? Ehkä ongelma olikin siinä, että isä mielummin työpäivän jälkeen viettää aikaa lapsen kanssa kaksin rauhoittuen, kuin hälinässä joissain ryhmässä jossa yksi kiukuttelee, yksi säntäileen sinne sun tänne.

Pienten jumppakerhot kestää max 45 minuuttia, joten jää siinä aikaa vielä muuhunkin kuten tuohon lukemiseen. Ryhmät on myös melko pieniä, ei ainakaan oman lapsen ryhmissä mitään isoa hälinää ollut. Itsekin kirjoitit, mitä isä mieluummin tekee, ei sitä, mitä lapsi haluaisi tehdä.

Lapset poikkeuksetta haluaisivat olla vanhempiensa kanssa kaikessa rauhassa. Näin ainakin meillä. T. Kolmen äiti.

Vai olisiko niin, että teidän lapset ovat niitä "poikkeuksia"?

Kukin tokin taaplaa tavallaan, mutta miten äiti-lapsijumpassa käyminen eroaa esim. pulkkamäessä käymisestä? Oletan nyt, että pulkkamäessä oleminen on sitä "kaikessa rauhassa olemista" ja taaperojumppa "stressaavaa harrastamista".

Pulkkamäessä mennään omaa tahtia omassa porukassa. Tekstistäsi paistava omahyväisyys ja oikeassa oleminen suorastaan kirvelee silmiä. Juuri tuollaisten täydellisten äitien vuoksi en voi sietää juuri niitä taaperojumppia yns.

Vierailija
62/64 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on niin parasta käydä keskustelua tällä forumilla mutta miksikäs ei :)

Vaimoni kirjoitti alkuperäisen kysymyksen.

Vaimo sanoi että oli kipeä eikä voisi olla lapsien kanssa niin piti työpäivän sijaan miettiä jotain muuta tekemistä muksujen kanssa.

Kun koirakin oli viemättä ulos niin ajattelin mennä muksujen kanssa ulos metsään kävelemään niin menisi kaksi kärpästä yhdellä iskulla. (Mikäli vanhempi taapero ei pääse ulos niin seinät kaatuu päälle). Kun olin pukemassa muksuille ulkokamppeita päälle niin ilmoitettiin että muskari alkaakin kohta ja on vähän kiire, koira pitää ensin viedä koirapuistoon ja sitten kiireenvilkkaa muksu sinne muskariin.

Myönnettäköön, en oikein pidä noista muskareista. Olen niissä muutaman kerran käynyt. Mikäli tapahtuma olis ollut vaikka nukketeatteri tai joku uimahomma niin olisin ollut helpommin suostuteltavissa menemään.

Kun ajattelin että kyse ei ole mistään pakollisesta esim koulusta tai jostain mistä muksu pitää paljon. Viime kerralla kun kävin puoliksi pakotettuna muskarissa niin oli hirveä työ että poika olisi ollut edes vähän kiinnostunut niistä lauluista, sen sijaan leikki enemmänkin huoneessa olleilla leluilla. (Toki sillä kerralla vetäjäkin oli normaalia kehnompi)

Tiesin että riitahan siitä syntyy jos en muksua sinne muskariin vie. Kun en vienyt niin vaimo vei itse muksun muskarii vaikka oli kipeä, siinä oli sellaista talvisodan meininkiä että perkele se muksuhan menee nyt sinne muskariin.

Mielestäni tässä ei ole kysymys oikeastaan muksuista ja vaan siitä että kuinka pitkälle pitää toisen mielihalujen mukaan liikkua.

Vähän on ristiriitainen fiilis. Osa minusta toivoo että olisin vienyt muksun muskariin niin oltais päästy niin paljon helpommalla ja vaimokin olis tykännyt mut toisaalta oon myös tyytyväinen että pidin oman pääni.

Huh, ei mulla muuta :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aviomies kirjoitti:

Vaimo sanoi että oli kipeä eikä voisi olla lapsien kanssa niin piti työpäivän sijaan miettiä jotain muuta tekemistä muksujen kanssa.

Kun koirakin oli viemättä ulos niin ajattelin mennä muksujen kanssa ulos metsään kävelemään niin menisi kaksi kärpästä yhdellä iskulla. (Mikäli vanhempi taapero ei pääse ulos niin seinät kaatuu päälle). Kun olin pukemassa muksuille ulkokamppeita päälle niin ilmoitettiin että muskari alkaakin kohta ja on vähän kiire, koira pitää ensin viedä koirapuistoon ja sitten kiireenvilkkaa muksu sinne muskariin.

Myönnettäköön, en oikein pidä noista muskareista. Olen niissä muutaman kerran käynyt. Mikäli tapahtuma olis ollut vaikka nukketeatteri tai joku uimahomma niin olisin ollut helpommin suostuteltavissa menemään.

Kun ajattelin että kyse ei ole mistään pakollisesta esim koulusta tai jostain mistä muksu pitää paljon. Viime kerralla kun kävin puoliksi pakotettuna muskarissa niin oli hirveä työ että poika olisi ollut edes vähän kiinnostunut niistä lauluista, sen sijaan leikki enemmänkin huoneessa olleilla leluilla. (Toki sillä kerralla vetäjäkin oli normaalia kehnompi)

Tiesin että riitahan siitä syntyy jos en muksua sinne muskariin vie. Kun en vienyt niin vaimo vei itse muksun muskarii vaikka oli kipeä, siinä oli sellaista talvisodan meininkiä että perkele se muksuhan menee nyt sinne muskariin.

Mielestäni tässä ei ole kysymys oikeastaan muksuista ja vaan siitä että kuinka pitkälle pitää toisen mielihalujen mukaan liikkua.

Vähän on ristiriitainen fiilis. Osa minusta toivoo että olisin vienyt muksun muskariin niin oltais päästy niin paljon helpommalla ja vaimokin olis tykännyt mut toisaalta oon myös tyytyväinen että pidin oman pääni.

Eikö se ollut taaperojumppa eikä muskari?

Vierailija
64/64 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aviomies kirjoitti:

...sellanen aviomies. Ei vielä 61 kommenttia luettuaankaan tajua että kyseessä ei ollut muskari vaan jumppa. Tässä tapauksessa kaksi ihan eri aktiviteettia. Sitä paitsi olit lähdössä yksin koiran kanssa ulos. Jumpaan oli vielä yli tunti aikaa. Sanoit ettet jaksa sitä pukemisrumbaa...