Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mies ei voi mennä jumppaan taaperon kanssa?

Harmistunut
29.11.2017 |

Meillä tuli perheessä riita siitä kun minä, äiti en pystynyt menemään taaperon kanssa puolen tunnin jumpaan kuumeen takia. Miehelle jumppaan meneminen oli ehdoton ei. Hänen mielestään yritin määräillä mitä hänen tulisi tehdä lapsen kanssa äidin olessa kipeä. Yritin selittää hänelle etten voi sille mitään että olen sairaana juuri sinä päivänä kun lapsen jumppa on. Kyseessä on seitsemän kertaa järjestettävä jumppa, mihin olemme ilmoittautumalla saaneet kotihoidossa olevalle taaperolle paikan. Tämä on hänen ainut viikkotainen harrastuksensa. Hän on jo kerran ollut pois oltuaan itse kipeä ja harmitti kovasti että seitsemästä kerrasta toinenkin kerta olisi jäänyt väliin äidin sairastelun takia. Onko ihan kohtuutonta vaatia miestä viemään lapsi kerran jumppaan?

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taaperot ei tarvitse harrastuksia vaan aikaa vanhempien kanssa ja sinulla ei ole mitään diktatuurimaista rajatonta valtaa määritellä miten isä viettää aikaa lapsensa kanssa.

Olen kanssasi samaa mieltä diktatuurista. Mutta kysymys kuulukin onko tosiaan liikaa diktatuuria pyytä isä viemään lapsi kerran jumpaan kun itse ei pysty.

Taaperon kanssa voi viettää aikaa myös jumppaamalla.

Minä en todellakaan isänä olisi lähtenyt mihinkään taapero jumppaan millään muulla keinolla kuin raudoitettuna, pakkopaitaan puettuna ja väkisin kantamalla, ja siinä olisi kaatunut monta miestä ennen kuin kyseiset toimenpiteet olisi minulle tehty. Taaperoita ei tarvitse viedä mihinkään harrastuksiin, kotona oleminen ja välillä ihan pihalla käyminen riittää. Jos se joka jumpan on järjestänyt, on kipeänä, olkoon menemättä. Minun mielestäni hölmöläisten hommia järjestää tuollaisia, ja pahimmillaan jopa maksaa niistä. Lasten ympärillä hössöttäminen saa yhä järjettömämpiä piirteitä. 

Vierailija
22/64 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, vai tyttömäistä. Kaverin mies on urheilullinen tyyppi, ja hän on nimenomaan se joka kuskaa lapsiaan ties mihin jumppiin ja vie leikkipuistoihin. Tajuaa, kuinka tärkeää lapsille on liikkua ja pienestä pitäen oppia tykkäämään liikunnasta. Joku taaperojumppa on oikeasti todella monipuolista ja fysiikkaa kehittävää. Ja muksut tykkää.

Mutta joo, onhan se miehekästä kasvattaa lapsi passiiviseksi ruuduntuijottelijaksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kalastelee sympatiaa yksipuolisella ja vähän lapsellisella avauksella. Emmehän voi tietää millainen matriarkka hän todellisuudessa on.

Ps. En itse ole koskaan ymmärtänyt miten lapsen kanssa touhuilu romuttaisi miehuuden. Kaikki tuntemani isät leikkivät ja puuhaavat lastensa kanssa. Jos oma mies ei käytä aikaa lapsiinsa, niin voi miettiä millaisessa seurassa lapsensa on tehnyt.

Vierailija
24/64 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että liika harrastaminen ja hössötys on turhaa, mutta ap:n 7 kertaa puolen tunnin jumppa ei kuulosta siltä. Eikä se, että isä kerran lapsen sinne veisi.

Meillä isä käy taaperon kanssa uimassa. Ei siksi, että pitäisi harrastaa, vaan siksi, että taaperomme kiljuu riemusta uidessaan.

Ja joidenkin tutkimusten mukaan juuri isien on helpompi luoda suhde lapseen sitten, kun lapsi alkaa liikkua ja puuhata. Enkä kaiva teille kyselijöille näitä tutkimuksia. On tarttunut tieto mukaani opiskeluaikana.

Sääli, jos isällä on kynnys lähteä jumppaan, mutta toki, jos ei tunnu yhtään omalta jutulta, niin ymmärrän senkin.

Vierailija
25/64 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies77 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taaperot ei tarvitse harrastuksia vaan aikaa vanhempien kanssa ja sinulla ei ole mitään diktatuurimaista rajatonta valtaa määritellä miten isä viettää aikaa lapsensa kanssa.

Olen kanssasi samaa mieltä diktatuurista. Mutta kysymys kuulukin onko tosiaan liikaa diktatuuria pyytä isä viemään lapsi kerran jumpaan kun itse ei pysty.

Minä en todellakaan isänä olisi lähtenyt mihinkään taapero jumppaan millään muulla keinolla kuin raudoitettuna, pakkopaitaan puettuna ja väkisin kantamalla, ja siinä olisi kaatunut monta miestä ennen kuin kyseiset toimenpiteet olisi minulle tehty. Taaperoita ei tarvitse viedä mihinkään harrastuksiin, kotona oleminen ja välillä ihan pihalla käyminen riittää. Jos se joka jumpan on järjestänyt, on kipeänä, olkoon menemättä. Minun mielestäni hölmöläisten hommia järjestää tuollaisia, ja pahimmillaan jopa maksaa niistä. Lasten ympärillä hössöttäminen saa yhä järjettömämpiä piirteitä. 

Mikä vuoden isä!

Oma mieheni kävi todella mielellään 80-luvulla lasten kanssa taaperojumpissa ja muskarissa eikä miehuus kärsinyt:)

Vierailija
26/64 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies77 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossapa mies, joka ei ole tehnyt lasten kanssa yhtään mitään. Eron jälkeen kiukuttelee, kun eukko vei lapset. Ei ne lapset halua tavata ihmistä, joka ei ole heistä kiinnostunut ja joka on jäänyt ihan vieraaksi.

Vierailija
27/64 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän miestäsi ja olen nainen. Vauva ei harmistu, jos ei pääse jumppaansa. Eri asia on vanhempien lasten kohdalla. Silloin mielestäni se vie joka ehtii ja jaksaa, mutta harrastuksen tulee olla sellainen johon vanhempien ei tarvitse osallistua. Toinen vanhemmista voi tykätä yhdessä lapsen kanssa harrastamisesta ryhmässä ja toinen taas ei ollenkaan. Tässä tapauksessa mies ei ja vaimosta se on jostain syystä hauskaa. Minusta ei olisi.

Vierailija
28/64 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Knausgårdin "taisteluni" kirjassa oli mukava kuvaus kun hän vei lapsensa vauvajumppaan ensimmäisen ja viimeisen kerran. Sanoi tunteneensa itsensä siellä mammojen keskellä kastrotuksi testosteronin menettäneeksi epämieheksi.

Vierailija
29/64 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee kyllä sille taaperolle ihan hyvää nähdä muitakin lapsia.

Vierailija
30/64 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies77 kirjoitti:

Olen joskus ihmetellyt mistä niitä lapsia tulee, kun eivät osaa edes juosta kun koordinaatiokyky ei riitä. En ihmettele enää.

Vierailija
31/64 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän miestäsi ja olen nainen. Vauva ei harmistu, jos ei pääse jumppaansa. Eri asia on vanhempien lasten kohdalla. Silloin mielestäni se vie joka ehtii ja jaksaa, mutta harrastuksen tulee olla sellainen johon vanhempien ei tarvitse osallistua. Toinen vanhemmista voi tykätä yhdessä lapsen kanssa harrastamisesta ryhmässä ja toinen taas ei ollenkaan. Tässä tapauksessa mies ei ja vaimosta se on jostain syystä hauskaa. Minusta ei olisi.

Aloituksessa ei ole kyse vauvasta vaan leikki-ikäisestä. Leikki-ikäinen osaa harmistua, jos mukava meno jää välistä vanhemman laiskuuden ja itsekkyyden vuoksi.

Vierailija
32/64 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Knausgårdin "taisteluni" kirjassa oli mukava kuvaus kun hän vei lapsensa vauvajumppaan ensimmäisen ja viimeisen kerran. Sanoi tunteneensa itsensä siellä mammojen keskellä kastrotuksi testosteronin menettäneeksi epämieheksi.

Mikäs estää miehiä perustamasta isä-lapsi-liikuntakerhoja? Ai niin, laiskuus. Siinähän joutuisi vielä olemaan lapsen kanssa kahden, hui.

Vierailija
33/64 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että isä veisi taaperon jumppaan. Mutta en kyllä veisi itsekään. Enkä ainakaan mihinkään muskariin. Isompaa lasta kuskataan harrastuksiinsa vuorotellen.

Vierailija
34/64 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies77 kirjoitti:

Olen joskus ihmetellyt mistä niitä lapsia tulee, kun eivät osaa edes juosta kun koordinaatiokyky ei riitä. En ihmettele enää.

Lasten luontainen liikunta on niin vähentenyt, että lapset ei osaa enää liikkua ilman ohjausta. Ei kiipeillä enää puissa, ei rakennella majaa, jne vaan lapset liikkuu ohjatusti yksipuolisesti kuten robotit. 

Vierailija
35/64 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies77 kirjoitti:

Olis. Lapsen koordinaatio ei kehity ohjattujen jumppien varassa vaan arjessa. Kyllä meidän lapsi juoksee, kiipeää puolapuut ja hyppää tasajalkaa vaikka ei ole jumpassa ikinä käynyt. Ikää 1.5v.

Vierailija
36/64 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs estää miehiä perustamasta isä-lapsi-liikuntakerhoja? Ai niin, laiskuus. Siinähän joutuisi vielä olemaan lapsen kanssa kahden, hui.

Kaksin? Ehkä ongelma olikin siinä, että isä mielummin työpäivän jälkeen viettää aikaa lapsen kanssa kaksin rauhoittuen, kuin hälinässä joissain ryhmässä jossa yksi kiukuttelee, yksi säntäileen sinne sun tänne.

Vierailija
37/64 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis olisiko isä vain vienyt jumppaan vai onko se sellainen, että isä olisi joutunut jumppaamaan lapsen kanssa?

Mitä väliä, ei pieni jumppa ketään tapa.

Vierailija
38/64 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksin? Ehkä ongelma olikin siinä, että isä mielummin työpäivän jälkeen viettää aikaa lapsen kanssa kaksin rauhoittuen, kuin hälinässä joissain ryhmässä jossa yksi kiukuttelee, yksi säntäileen sinne sun tänne.

Tämä. Työssä joutuu olemaan sosiaalinen, on kaikenlaista hälinään, jne...on ihan parasta, kun saa vaan tulla töistä kotiin! Ottaa se lapsi kainaloon ja lukea hänelle esim. kirjaa kun lähteä yhtään mihinkään.

Vierailija
39/64 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies77 kirjoitti:

Toista se oli entisaikaan, kun isät veivät taaperonsa jumppaan... eiku.

Vierailija
40/64 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies77 kirjoitti:

Kyllä se koordinaatiokyky ja kunto on ollut lapsilla erittäin hyvä tuonne -90 luvulle asti, ilman mitään taapero jumppia.  -80 ja vielä -90 luvulla 3000m Cooperin juoksi yksi jos toinenkin, vasta 2000 luvulla on lasten ja nuorten kunto laskenut kuin lehmän häntä. Asialla ei liene mitään tekemistä taapero jumpan kanssa. Ennen oli vanhemmilla järki päässä, eikä lapsille pureskeltu ruokaakin valmiiksi. Vasta kun lapsista tuli perheen epäjumalia, alkoi ulkomuotokin heillä muistuttaa erehdyttävästi sitä läskiä buddhaa. Autolla joka paikkaan kuskattu lihapulla ei jaksa juosta, eikä koordinaatio ole kummoinen.