Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olin ajatellut (tai en ees ajatellut vaan itsestään selvää) äänestää Niinistöä, mutta nyt vaan ärsyttää liikaa!

Vierailija
29.11.2017 |

Niinistö typisti kampanjansa kuukauden pituiseksi, ja vieläpä niin että on suuria juhlia tässä ja lomia välissä. Ennakkosuosikin kannattaa vaan olla hiljaa ja tehdä mahdollisimman vähän. Onhan se fiksua.

Vaalitenteissä vois melkein katsoa maalin kuivumista.

Millä tavalla tää on demokraattista? Ei mulla ole mitään hajua, millä tavalla Niinistö haluaa johtaa Suomea seuraavat 6 vuotta? Maailma on muuttunut, mutta Niinistö on jämähtäneenä ja pysyy. Miksei sitä haasteta kunnolla, että tietäisi ees jotain? Business as usual ei välttämättä toimi, tai ainakin se pitäis pystyä perustelemaan.

Ilmeisesti kakkoskierrosta ei tule. Ekaa kertaa Suomen historiassa. Taidan laittaa protestiäänen sille, kuka johtaa kakkosena gallupissa. Ihan vaan, ettei Niinistö itsekin heräis :/

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ilmiselvää, että Haaviston kampanjatoimistolta tama avaus.

Vierailija
2/32 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aika paljon nuorempi kun viime vaalit oli, mutta muistan, että silloin tosissaan kyllä puhuttiin ja väiteltiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaapa muuten ehdokkaiden vaalikonevastauksia. Huhtasaari on ainoa joukosta erottuva, kaikkien muiden vastaukset taitaa olla mielipidemittausten perusteella laadittu vastaamaan keskimääräistä äänestäjää. Niinistö samassa ryppäässä muiden kanssa.

Vierailija
4/32 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin aika paljon nuorempi kun viime vaalit oli, mutta muistan, että silloin tosissaan kyllä puhuttiin ja väiteltiin.

Olit täsmälleen kuusi vuotta nuorempi. Voin kertoa sen jo nyt, sinua yhtään enempää tuntematta.

Vierailija
5/32 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luule sinä mitä haluat. Musta on ihan ok, että Niinistö voittaa, mutta sen eteen pitäs kyllä tehdä vähän enemmän! Se voittaisi kyllä silti.

Onko se johtajuutta, reiluutta ja demokratiaa, mitä nyt näet? Vai mukavuudenhaluista välttelyä, saavutettujen etujen varjossa? Onko sellainen susta presidentillistä? Oon jotenkin tosi pettynyt tähän "kampanjaan".

Huomaako kukaan ees, että meillä on kohta vaalit? No ei...

Vierailija
6/32 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haavistoa aion itse äänestää sekä ensimmäisellä että toisella kierroksella. Ihan sama kuinka paljon homman pojan tänne näitä äänestyskeskusteluja masinoivat.

Vierailija
7/32 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olit täsmälleen kuusi vuotta nuorempi. Voin kertoa sen jo nyt, sinua yhtään enempää tuntematta.

On eronsa, oliko 36 vuotias 30, vai 19 vuotias 13.

Voin kertoa sen jo nyt, sinua yhtään enempää tuntematta.

Vierailija
8/32 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi Niinistön pitäisi kampanjoida. Eikö mennyt kausi riitä todisteeksi vai mitä oikein haluatte? Sirkushuveja?

Vierailija
9/32 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luule sinä mitä haluat. Musta on ihan ok, että Niinistö voittaa, mutta sen eteen pitäs kyllä tehdä vähän enemmän! Se voittaisi kyllä silti.

Onko se johtajuutta, reiluutta ja demokratiaa, mitä nyt näet? Vai mukavuudenhaluista välttelyä, saavutettujen etujen varjossa? Onko sellainen susta presidentillistä? Oon jotenkin tosi pettynyt tähän "kampanjaan".

Huomaako kukaan ees, että meillä on kohta vaalit? No ei...

Suomalaiset ovat ylisummaan hyvin tyytyväisiä Niinistöön. Hän saa kannatusta muistakin puolueista, joskus jopa enemmän kuin niiden omat ehdokkaat.

Näkeehän tuon siitäkin, että muut puolueet ovat enemmän tai vähemmän puolivaloin liikkeellä. Puheenjohtajat eivät ole halunneet kuluttaa naamaansa tällä kierroksella ehdokkaina, kun tulos on jo ennakolta selvä. Kuuden vuoden päästä on jo enemmän latausta ja varmasti ei ole esim. kepulta ja sossuilta ehdokkaiden B-kaarti liikkeellä.

Ei ole joo intohimoa näkyvillä näissä vaaleissa, mutta aika ymmärrettäväähän tuo on. Miksi Niinistö taistelisi hurjana, kun kukaan muukaan ei sitä tee? Huhtasaarta ehkä lukuunottamatta.

Vierailija
10/32 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi Niinistön pitäisi kampanjoida. Eikö mennyt kausi riitä todisteeksi vai mitä oikein haluatte? Sirkushuveja?

Maailmanpolitiikan valtasuhteet on muuttuneet niin rajusti ja epätasapainotila voi viedä minne vain. Että ei tosiaan riitä, haluaisin tietää mitä näkemyksiä on TULEVALLE 6 vuodelle. Ja miten tuon ikäinen mies muutenkaan jaksaisi olla samaan aikaan isä lapselleen JA presidentti? Jompi kumpi kärsii, ja musta se on vaan hirveetä.

Vierailija
11/32 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On toki. Voin lisätä muitakin ikään liittyviä eroja. Esimerkiksi on eri asia olla 94, 54, 12, 34, 80, 60 tai 42. Eronsa on noissa, en yhtään kiistä.

Vierailija
12/32 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin viime vaalien aikaan just sen 18 vuotta ja innoissani seurasin prosessia. Nyt en melkein muistanut koko vaaleja ennen kuin eilen törmäsin vaalikoneeseen. Paljon enemmän on tapetilla Sipilän hallituksen jatkuvat sekoilut.

Vierailija
13/32 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On toki. Voin lisätä muitakin ikään liittyviä eroja. Esimerkiksi on eri asia olla 94, 54, 12, 34, 80, 60 tai 42. Eronsa on noissa, en yhtään kiistä.

Hyvä. Oli mielenkiintoista seurata ajatteluprosessiasi. Nyt varmaan voidaan jatkaa itse asiasta.

Vierailija
14/32 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maailmanpolitiikan valtasuhteet on muuttuneet niin rajusti ja epätasapainotila voi viedä minne vain. Että ei tosiaan riitä, haluaisin tietää mitä näkemyksiä on TULEVALLE 6 vuodelle. Ja miten tuon ikäinen mies muutenkaan jaksaisi olla samaan aikaan isä lapselleen JA presidentti? Jompi kumpi kärsii, ja musta se on vaan hirveetä.

"Maailmanpolitiikan valtasuhteet"...  Voi LOL sinua. Keksit tuon, kun se kuulostaa hyvältä. Mitä nyt on niin eri kuin kuusi vuotta sitten? Obama on vaihtunut Trumpiksi, siinä kaikki. Ovatko valtasuhteet todellakin sen vuoksi muuttuneet RAJUSTI? No eivät ole. USA on edelleenkin voimakas, Kiina edelleenkin voimistuu hitaasti ja Venäjä edelleenkin on kiinnostunut lähinnä itsestään.

Jos maailmanpolitiikan valtasuhteet todellakin ovat muuttuneet kuudessa vuodessa rajusti ja olemme epätasapainotilassa, niin eikö se sitten kerro että näkemyksillä kuudelle tulevalle vuodelle ei oikein ole väliä? Tässä sinun epätasapainotilassasihan voi tapahtua mitä vaan, eikä tänään puhuttu päde enää kuuden vuoden päästä.

Vierailija
15/32 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä. Oli mielenkiintoista seurata ajatteluprosessiasi. Nyt varmaan voidaan jatkaa itse asiasta.

Tämän takia tällaiset keskustelupalstat ovat tosi hyvä juttu. Sinäkin opit jotain uutta tänään eri ikäkertoimista. Enää ei tarvitse ilmaista itsään niin epätäsmällisesti kuin teit, vaan voit heti ladata uudet faktasi pöytään.

Vierailija
16/32 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Maailmanpolitiikan valtasuhteet"...  Voi LOL sinua. Keksit tuon, kun se kuulostaa hyvältä. Mitä nyt on niin eri kuin kuusi vuotta sitten? Obama on vaihtunut Trumpiksi, siinä kaikki. Ovatko valtasuhteet todellakin sen vuoksi muuttuneet RAJUSTI? No eivät ole. USA on edelleenkin voimakas, Kiina edelleenkin voimistuu hitaasti ja Venäjä edelleenkin on kiinnostunut lähinnä itsestään.

Jos maailmanpolitiikan valtasuhteet todellakin ovat muuttuneet kuudessa vuodessa rajusti ja olemme epätasapainotilassa, niin eikö se sitten kerro että näkemyksillä kuudelle tulevalle vuodelle ei oikein ole väliä? Tässä sinun epätasapainotilassasihan voi tapahtua mitä vaan, eikä tänään puhuttu päde enää kuuden vuoden päästä.

Putin ottanut palan Ukrainaa. Brexit. Katalaanit. Pohjois-Korean ohjukset. Skotlannin itsenäisyysneuvottelut. Globalisaatiosta ollaan käännytty sisäänpäin. Asevarustelu kiihtyy. Venäjä Lähi-idässä. Pakolaisvirrat sekä sota-alueelta, että sisällissodan sekä nälänhädän runtelemasta Afrikasta. Kansallismielisyyden nousu. EU-politiikan tulevaisuus.

Mä olen pahoillani, että sulle maailmanpolitiikan seuraaminen ja ymmärtäminen sekä siitä huolissaan oleminen on "hyvän kuuloista". Siis ihan aidosti olen todella surullinen tuollaisesta pohjattomasta typeryydestä.

Vierailija
17/32 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia tällaiset keskustelupalstat ovat tosi hyvä juttu. Sinäkin opit jotain uutta tänään eri ikäkertoimista. Enää ei tarvitse ilmaista itsään niin epätäsmällisesti kuin teit, vaan voit heti ladata uudet faktasi pöytään.

Aww. Osaan kuvitella minkälainen oot siviilissä. Pus!

Vierailija
18/32 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Presidentinvaalit on typerät, koska presidentin sijasta maan ylintä valtaa käyttää pääministeri, jota me ei edes valita vaaleilla. Mun mielestä nämä presidentinvaalit saa just sen 0-huomion, minkä ne ansaitsee. Ei presidentillä ole juurikaan merkitystä konkreettisessa politiikassa. ps. äänestän silti, totta kai. 

Vierailija
19/32 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Putin ottanut palan Ukrainaa. Brexit. Katalaanit. Pohjois-Korean ohjukset. Skotlannin itsenäisyysneuvottelut. Globalisaatiosta ollaan käännytty sisäänpäin. Asevarustelu kiihtyy. Venäjä Lähi-idässä. Pakolaisvirrat sekä sota-alueelta, että sisällissodan sekä nälänhädän runtelemasta Afrikasta. Kansallismielisyyden nousu. EU-politiikan tulevaisuus.

Mä olen pahoillani, että sulle maailmanpolitiikan seuraaminen ja ymmärtäminen sekä siitä huolissaan oleminen on "hyvän kuuloista". Siis ihan aidosti olen todella surullinen tuollaisesta pohjattomasta typeryydestä.

Krimin valtaaminen syöksi Venäjän limboon. Katalaanit ja Skotlanti eivät aikuta "maailmanpolitiikan valtasuhteisiin" sitä eikä tätä, koska niiden emämaat eivät ole mitään suurvaltojakaan. Brexit heiluttaa vain Eurooppaa. Pohjois-Korean ohjukset ovat ainoa todella maailmanpoliittiseen tasapainoon vaikuttava tekijä listallasi.

Sinun ongelmasi on, että kuvittelet että ne asiat jotka ovat mediassa kärjessä ovat oikeasti niitä jotka eniten "maailmanpolitiikan valtasuhteisiin" vaikuttavat. Siksipä rustaat tuollaisen mediajulkisuuslistan tuohon nähtäville, mutta oikeasti et ole analysoinut lainkaan mikä vaikuttaa nimenomaan maailmanpolitiikan valtasuhteisiin.

Ensin sinun pitäisi katsoa ketkä niitä maailmanpolitiikan valtasuhteiden näkökulmasta oikeasti tärkeitä ovat. Sen jälkeen katsot mikä vaikuttaa niiden väliseen voimatasapainoon. Huomaisit, että uudet energiamuodot ja harvinaisten metallien lähteiden hallinta on paljon tärkeämpää kuin joku Brexit.

Höpinäsi jostakin nälänhädän runtelemasta Afrikasta on koomista huomioiden, että isossa osassa Afrikkaa talous on kasvanut kuusi kertaa Suomea nopeammin jo vuosia. Nälänhädästä uutisoidaan, mutta eihän se koske kuin pientä osaa suurta mannerta. Olet jotenkin liikuttavan stereotyyppinen, kun ymmärrät asioista vain sen minkä media sinulle kertoo.

Vierailija
20/32 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aww. Osaan kuvitella minkälainen oot siviilissä. Pus!

Muistutan tietenkin vanhempiasi, jotka nopeasti oppivat millä tasolla sinua parhaiten käsitellä. Meillä kolmella on hyvä hoksnokka silviisii.