Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mies ei voi mennä jumppaan taaperon kanssa?

Harmistunut
29.11.2017 |

Meillä tuli perheessä riita siitä kun minä, äiti en pystynyt menemään taaperon kanssa puolen tunnin jumpaan kuumeen takia. Miehelle jumppaan meneminen oli ehdoton ei. Hänen mielestään yritin määräillä mitä hänen tulisi tehdä lapsen kanssa äidin olessa kipeä. Yritin selittää hänelle etten voi sille mitään että olen sairaana juuri sinä päivänä kun lapsen jumppa on. Kyseessä on seitsemän kertaa järjestettävä jumppa, mihin olemme ilmoittautumalla saaneet kotihoidossa olevalle taaperolle paikan. Tämä on hänen ainut viikkotainen harrastuksensa. Hän on jo kerran ollut pois oltuaan itse kipeä ja harmitti kovasti että seitsemästä kerrasta toinenkin kerta olisi jäänyt väliin äidin sairastelun takia. Onko ihan kohtuutonta vaatia miestä viemään lapsi kerran jumppaan?

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy siltä, että käykö tulevaisuudessa niin, että jos lapsi on "kuskattava" harrastukseen, niin se jää välistä, jos äiti on kipeä?

Vierailija
2/64 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutkun mä en haluuuuu sanoo isi ja lapsi ei pääse jumppaan. Itsekäs ukko!

Meillä oli molemmat lapset pienenä vanhempi-lapsi jumpassa ja isä osallistui myös. Ja oli siellä muitakin isiä ettei sekin ole vain äitien juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis olisiko isä vain vienyt jumppaan vai onko se sellainen, että isä olisi joutunut jumppaamaan lapsen kanssa?

Vierailija
4/64 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä tehdään yhdessä mukavia jumppaliikkeitä ja ollaan temppuradalla.

Vierailija
5/64 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne ei tarvii edes kuskata kun on 100 m päässä meidän kodista.

Vierailija
6/64 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteessa on aina parempi kun ei yritä käskyttää toista,

Vierailija
7/64 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä tommosisa paikoissa ei ole vaatevaihtopaikkoja miehille ollenkaan, mee tohon pimeään siivouskomeroon missä ei suihkua tms... eli kaikin tavoin törkeää alistamista.

Vierailija
8/64 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollainen kiinnosta älykästä miestä, ihan lällällää touhua.

Vierailija
9/64 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taaperot ei tarvitse harrastuksia vaan aikaa vanhempien kanssa ja sinulla ei ole mitään diktatuurimaista rajatonta valtaa määritellä miten isä viettää aikaa lapsensa kanssa.

Vierailija
10/64 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se mies jotenkin niin introvertti että karttaa kaikkia ryhmäjuttuja vai mikä tuossa oikein mättää? Käyköhän niin että jatkossa myös kaikki vanhempainillat ym. on yksin sun vastuulla?

Vierailija
11/64 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

yleensä tommosisa paikoissa ei ole vaatevaihtopaikkoja miehille ollenkaan, mee tohon pimeään siivouskomeroon missä ei suihkua tms... eli kaikin tavoin törkeää alistamista.

Häh? Miten niin ei ole? Missä liikuntapaikassa on vain yksi pukuhuone? Yleensä nuo on kouluissa ja naiset menee tyttöjen ja miehet poikien pukkariin.

Vierailija
12/64 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä se taapero nyt varmaan kovinkaan harmistunut? 

Vierailija
13/64 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taaperot ei tarvitse harrastuksia vaan aikaa vanhempien kanssa ja sinulla ei ole mitään diktatuurimaista rajatonta valtaa määritellä miten isä viettää aikaa lapsensa kanssa.

Olen kanssasi samaa mieltä diktatuurista. Mutta kysymys kuulukin onko tosiaan liikaa diktatuuria pyytä isä viemään lapsi kerran jumpaan kun itse ei pysty.

Taaperon kanssa voi viettää aikaa myös jumppaamalla.

Vierailija
14/64 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituinen mies. Ei osaa laittaa lasta itsensä edelle. Tottakai harrastuksiin viedään vuorotellen.

Vierailija
15/64 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omituinen mies. Ei osaa laittaa lasta itsensä edelle. Tottakai harrastuksiin viedään vuorotellen.

Omituinen äiti olen sitten minäkin, kun en ole koskaan ymmärtänyt tuota lapsen edelle laittamista. Aikuinenkin saa olla itsekäs ja jos se on ap joka on sen harrastuksen valinnut hän myös siitä vastaa. Ja helppo se on siitä harrastuksesta vastata kun on päivät kotona, mutta työpäivän jälkeen sitä mielummin viettä laatuaikaa sen perheen kanssa kotona kuin harrastuksissa.

Vierailija
16/64 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kanssasi samaa mieltä diktatuurista. Mutta kysymys kuulukin onko tosiaan liikaa diktatuuria pyytä isä viemään lapsi kerran jumpaan kun itse ei pysty.

Lapsen äidin mielestä taaperon kanssa ei voi viettää aikaa minun harrastuksen merkeissä, mutta jumppaan yms tyttömäiseen pitäisi olla viemässä.

Vierailija
17/64 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin nyt syksyllä ekaa kertaa taaperojumpassa ja hämmästyin kun siellä oli 3/20 taaperoista (2-3v) isänsä kanssa. Meillä siis isällä on hirveän korkea kynnys lähteä edes takapihalle lapsensa kanssa.

En nyt ymmärrä mikä osa oli tyttömäistä, keinuttiin köysillä, kiipeiltiin puolilla, kopiteltiin palloilla, hypättiin trampoliinilla, tasapainoilua, juostiin, kanniskeltiin sitä lasta repparissa ja lentokoneena jne. Aika hyvää lihasjumppaa "sohvaperunalle". Kannattaisi kokeilla edes kerran ja vasta sitten sanoa tykkäskö vai ei :).

Vierailija
18/64 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä 3 x isä. Jos harrastus on yhteisesti (ei äiti halusi, joten päätös on yhteinen) todettu olevan hyödyllinen taaperolla, niin kyllä veisin. Ei se minun miehuutta romuta. Olisi kyllä kiva tietää, miksi miehes ei halua? Onko hänellä jotain omia menoja? Ethän vain ole niitä "suorittaja äitejä", joita näkee juoksevan tukkaputkella, stressaantunut ilme päällä, kun kaikesta on suoriuduttava. Itselläni nousee näiden äitien seurassa niskakarvat pystyyn, kun ollaanomien lasten harrastuksissa. Lapset ovat tietysti tärkeitä, mutta eivät saa hallita liikaa ajattelua ym. Kunhan sanon.

Vierailija
19/64 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, miehet tykkää sinappikoneesta sen 5 minuuttia kun sitä tehdään. Sen jälkeen olut ja sohva kutsuu.

Vierailija
20/64 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsen äidin mielestä taaperon kanssa ei voi viettää aikaa minun harrastuksen merkeissä, mutta jumppaan yms tyttömäiseen pitäisi olla viemässä.

Mistä päättelit, että kyseinen liikuntakehto on tyttömäistä? Ei siinä mieheltä tipu munat vaikka siellä joskus käykin. Se lapsi voi tykätä liikuntakerhossa käymisestä, siellä näkee myös muita lapsia. Jos tuon vertaa isä ei vaivaudu, niin epäilen, viettääkö hän lapen kanssa muutenkaan aikaa.