Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Trokarit kirppiksillä - mitä mieltä toiminnasta?

Vierailija
28.11.2017 |

Mitä mielipiteitä tuosta toiminnasta? Eli trokareista sekä "perinteisillä" kirppiksillä ja FB-kirppiksillä. Haittaako vai ei?

Eli trokareilla siis tarkoitan noita tyyppejä, jotka valehtelevat ostavansa itselleen mutta laittavatkin tarkoituksella heti myyntiin paljon kalliimmalla hinnalla jossain muualla ja monesti valehtelevat, että ovat itse ostaneet esimerkiksi ulkomailta tms. perustellakseen kalliimpaa hintaa. Eli yrittävät ansaita rahaa vetämällä välistä.

Mitä mieltä?

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama. Pääasia, että pääsen tuotteesta eroon ja saan siitä pyytämäni hinnan. Jos joku jaksaa siitä bisnestä tehdä, tavaroita säilyttää kotona ja myynti-ilmoituksia niistä tehdä, se ilo hänelle suokoon. Enemmän kirppiksillä ärsyttää (ulkomaalaiset) tinkaajat, myyn 1 euron hyväkuntoisia lastenvaatteita ja ne pitäisi 50 sentillä saada. Toinen naurettava asia on tori.fi myyminen. Myyn erästä tavaraa 50 eurolla, nouto kotoa, se on täysin uusi, pakkaus on tallessa ja uusi maksaa 100 euroa (tuote ei koskaan tarjouksessa). Saan viestejä, että postitanko ja tarjotaan 30 euroa sisältäen postikulut. Anteeksi kuinka? Tinkaan 20 euroa, pakkaan vaikean mallisen tuotteen, ajan postiin, maksan postikulut omasta pussista..

Vierailija
22/51 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuli tuota harrastettua henkensä pitimiksi opiskeluaikoina jonkin verran. Täytyy sanoa, että pieneksi jäi tuntipalkka kun ensin etsi niitä rytkyjä tuntikaupalla kirppareilta, sitten kuvasi ja laittoi myynti-ilmoituksia toriin ja huutikseen. Päälle pesut, silitykset, paketoinnit ja raijaaminen postiin. Niin ja tietenkin kaiken maailman kyselijöille vastaaminen ja ohariostajien kanssa takkuaminen. Mutta oli se aika hauskaakin tavallaan. Esimerkiksi joskus pelastin 2 euroa maksavan likaisen miesten Gantin ulkoilutakin kirpparilta, pesin sen ja myin jollekin tarvitsevalle 50 eurolla. Myös Marimekon vaatteista saa nettikirppareilla hyvän hinnan, tavallisella ei juuri  mitään. Vähän tuntuu, ettei itsepalvelukirppareille kannata viedä mitään merkkituotteita. Ne joko pöllitään tai sitten kukaan ei osta jos hinta yli kympin.

Nykyään olen "oikeissa" töissä, enkä ehdi enää kirppareita koluamaan kuin satunnaisesti. Tarvitsemani ostan nettikirppareilta ja olen vain tyytyväinen, että joku on se himoitsemani rytkyn minulle sieltä kirpparilta etsinyt, vaikka olisikin ilmiselvää että kyseessä on trokari. Onhan näitä aika paljon. Ei kellään voi olla loputtomasti myytävää vaatetta, ainakaan niin että koot vaihtelevat xs-xxxl :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taitaa tosiaan sitten olla tosi erilainen suhde rahaan ja tavaraan kuin suurimmalla osalla. No, ensinnäkään, en ole koskaan vaivaantunut menemään kirpparille myymään. Siis perinteiselle. Ihan liikaa vaivaa.

Jotain paikallisia FB-kierrätysryhmiä (huom! ideana juuri kierrätys, ei kirppis, joten ihmiset lahjoittavat myös paljon hyvää tavaraa pois yms.) olen kokeillut. Ideana juuri se, että tarttee päästä tavarasta eroon. Mutta kun mun kovalla työllä ansaitsemilla rahoilla ne olen ostanut, ja yleensä ne ovat olleet arvokkaitakin, niin kyllä se myyntihinta tai lahjoitus on nimenomaan hyväntekeväisyyttä. Jolloin kyllä itse valkkaan, että kenelle haluan antaa hyväntekeväisyyttä. Kun sehän on sama kuin antaisi jollekin kerjäläiselle lahjoituksen.

Joten joko pitää olla viehättävä ja samaan yhteiskuntaluokkaan kuuluva ihminen joka on mukava ja joka joko maksaa jopa ylihintaa tai/ja antaa lahjan päälle arvostukseksi tai sitten sellainen tosi säälittävä ja kiitollinen köyhä jolle almun antamisesta tulee hyvä mieli koska se merkkaa paljon ihmiselle.

Joten jollekin vastenmieliselle sossupummille joka ei kuulu kumpaankaan noista kategorioista ja yrittää tehdä rahaa tuolla lahjoituksella niin en kyllä todelllakaan kovalla työllä hankkimiani rahoja lahjoita. 

Joten siksi en tosiaan enää mitään FB-kirppareitakaan tai nettikirppareita harrasta. Annan joko tutuille tai heitän kaatopaikalle tai annan suoraan aitoon hyväntekeväisyyteen.

Ja jos joskus olen ollut ostamassa, niin miltään trokarin tyyppiseltä en kyllä ole harkinnut koskaan ostaa yhtään mitään.

Vierailija
24/51 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten kenenkään mielestä voi olla oikein, että vaikka joku köyhä yh-äiti myy epätoivoissaan vanhoja lastenvaatteita tai vanhemmilta perittyjä astioita saadakseen rahaa elämiseen ja joku toinen köyhä yh-äiti tarvitsisi epätoivoisesti noita halpoja lastenvaatteita että rahaa riittää ruokaan - ja sitten joku välistävetäjä käy valehdellen (jollain valehdellulla säälitarinalla omasta köyhyydestään) hamstraamassa halvalla myynnissä olevat tavarat, laittaa hinnat moninkertaiseksi ja käyttää rahat viinaan?

Ja sitten kirpparilla ei enää olekaan sille toiselle köyhälle yh:lle mitään halpaa ostettavaa kun trokarit on vetäneet hinnat pilviin ja se köyhän, epätoivoisen myyjän rahat on huijattu? 

Ja joo, joku älypää voisi sanoa että kun kukaan ei myy sille trokarille mitään niin ongelma ratkaistu ... mutta eivät kaikki osaa tunnistaa taitavia huijareita ja valehtelijoita.

En vain tajua, miten kenenkään mielestä tämä voi olla yhtään mitenkään oikein?

Ei sen trokarin tarvitse mitään feikkiä nyyhkytarinaa keksiä, kirpparilla myydään sille joka ekana ostaa eikä sille joka kertoo olevansa köyhin.

Meinaat oikeasti että myyjät ei valkkaa ostajia? Omituista. 

No en minä ainakaan, miksi valkkailisin? Kirppari on kirppari eikä mikään hyväntekeväisyyslaitos jossa ihminen jolla menee huonoiten saa tavarat.

Okei, ja sua ei haittaa saada vain murto-osaa niistä rahoista joilla se trokari sitten myy sen eteenpäin? Tosi omituisia ajatuksia ihmisillä.

Ihan itse saat hinnoitella tuotteesi. Jos joku on ottanut asioista selvää ja osaa hinnoitella tuotteet paremmin ja viitsii nähdä vaivaa ja lähteä korkeasta hinnasta pudottaen sitä pienin askelin, niin hän saa todennäköisesti isomman voiton. Voit kuitenkin itse tehdä täysin saman ja tuotteesi ostaa joku muu kuin jälleenmyyjä. Se on kuitenkin paljon vaivalloisempaa, kuin myyminen hinnalla, jolla tuote menee helposti kaupaksi. Toki silloin saattaa joskus tuote mennä todella halvalla ja saattaa harmittaa, että joku myy sen paljon kovempaan hintaan, mutta ihan itseään siitä saa syyttää, että ei ottanut asiasta selvää ja koittanut myydä ensin korkeampaan hintaan. 

Vierailija
25/51 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö noh, kenellä tahansa on oikeus trokarointiin ja prokarointiin. Se on jonkun mielestä törkeää, joku ei ole asiasta mitään mieltä ja joku puolustaa, mutta mitään kiellettyä siinä ei ole.

Vierailija
26/51 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuli tuota harrastettua henkensä pitimiksi opiskeluaikoina jonkin verran. Täytyy sanoa, että pieneksi jäi tuntipalkka kun ensin etsi niitä rytkyjä tuntikaupalla kirppareilta, sitten kuvasi ja laittoi myynti-ilmoituksia toriin ja huutikseen. Päälle pesut, silitykset, paketoinnit ja raijaaminen postiin. Niin ja tietenkin kaiken maailman kyselijöille vastaaminen ja ohariostajien kanssa takkuaminen. Mutta oli se aika hauskaakin tavallaan. Esimerkiksi joskus pelastin 2 euroa maksavan likaisen miesten Gantin ulkoilutakin kirpparilta, pesin sen ja myin jollekin tarvitsevalle 50 eurolla. Myös Marimekon vaatteista saa nettikirppareilla hyvän hinnan, tavallisella ei juuri  mitään. Vähän tuntuu, ettei itsepalvelukirppareille kannata viedä mitään merkkituotteita. Ne joko pöllitään tai sitten kukaan ei osta jos hinta yli kympin.

Nykyään olen "oikeissa" töissä, enkä ehdi enää kirppareita koluamaan kuin satunnaisesti. Tarvitsemani ostan nettikirppareilta ja olen vain tyytyväinen, että joku on se himoitsemani rytkyn minulle sieltä kirpparilta etsinyt, vaikka olisikin ilmiselvää että kyseessä on trokari. Onhan näitä aika paljon. Ei kellään voi olla loputtomasti myytävää vaatetta, ainakaan niin että koot vaihtelevat xs-xxxl :D

Mutta kun noita trokareita alkaa olla noilla nettikirppareillakin. Eikö sua häiritse jos se trokari on ostanut sen sun ostaman paidan tai laukun yhdestä ryhmästä tyyliin hintaan 20 euroa ja myy sen sulle hintaan 40 euroa, tekemättä tavaralle mitään? Kun tuossa nettikirppailussa ei nyt sitä vaivaakaan paljon tule. Kun sä olisit voinut saada sen siitä viereisestä nettikirpparista puolella hinnalla.

Varsinkin jos noiden nettikirppareitten säännöt kieltää täysin tuollaisen toiminnan? No, onhan siinä se riski sitten, että heti kun tollainen trokari jää kiinni niin se saa porttikiellon kaikkiin noihin parhaisiin ryhmiin.

Vierailija
27/51 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öö noh, kenellä tahansa on oikeus trokarointiin ja prokarointiin. Se on jonkun mielestä törkeää, joku ei ole asiasta mitään mieltä ja joku puolustaa, mutta mitään kiellettyä siinä ei ole.

No itse asiassa on se monessa FB-kierrätys/kirppariryhmässä kiellettyä säännöissä. Siis niin, että heti lentää ryhmästä ulos ja blokataan pysyvästi. Tietyissä parhaissa ryhmissä alkaa olla tosi vaikea päästä edes ryhmän jäseneksi ja porukkaa laitetaan pihalle ja blokataan tosi ahkerasti. 

Vierailija
28/51 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No itse asiassa on se monessa FB-kierrätys/kirppariryhmässä kiellettyä säännöissä. Siis niin, että heti lentää ryhmästä ulos ja blokataan pysyvästi. Tietyissä parhaissa ryhmissä alkaa olla tosi vaikea päästä edes ryhmän jäseneksi ja porukkaa laitetaan pihalle ja blokataan tosi ahkerasti. 

Jonka lisäksi monessa ryhmässä aletaan olla tosi tarkkoja siitä, että jos ei asu just tarkalla alueella niin ei pääse ryhmään tai saa hatkat jos on jotenkin onnistunut pääsemään. Ja/tai pitää olla tuttu suosittelijana.

Juuri noiden trokareiden takia. 

Vierailija
29/51 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei haittaa, mutta en muutenkaan suostu maksamaan vaatteesta sikahintoja. Kirpparitoiminta on käytetyn tavaran kauppaa, jossa liian korkea hinta kyllä karsii ostajat äkkiä. Trokareita enemmän kirpparilla ärsyttävät ns. ikuisuuspöydät, jotka notkuvat jostain vinkuintiasta rahdattua krääsää.

Vierailija
30/51 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on OT, mutta tuli mieleen tuosta yhdestä viestistä jossa kerrottiin ihmisten törkeistä yrityksistä tingata. Mulla varmaan törkeän käytöksen huippu oli, kun lahjoitin - siis täysin ilmaiseksi - kaksi huonekalua pois. Halusin vain päästä nopeasti eroon. Siis FB-kirppiksen kautta.

Ok, eli minä olen siis antamassa täysin ilmaista lahjaa ja tämä viiskymppinen pariskunta ilmaantuu hakemaan niitä. Täysin tyhjin käsin!!! Vaikka valokuvista näki tasan mitä oli hakemassa ja mitat oli annettu ja kaikki. Siis ei edes muovikassia!!!

Ja sitten rupesi kiukuttelemaan, että miksei mulla ole niille pakkaustarpeita, eli laatikoita ja pehmusteita ja isoja kasseja yms. ja kaikkea muuta mahdollista että noi olisi pystynyt ne kantamaan!!!!!

Siinä teki kyllä mieli sanoa että WTF,  te olette saamassa rahanarvoista tavaraa TÄYSIN ILMAISEKSI ja sitten MUN pitäisi ne teille pakata!!!!???? WTF!!!!!!?????? 

Ja kun mulla nyt ei ollut mitään mega-ammattitasoisia pakkaushässäköitä, niin nekös kiukutteli. Siis uskomatonta. Vaikka koko jutun ajatus oli se, että toi FB-ryhmän oli tiukan paikallinen, niin että ihmiset voi kipaista hakemassa tavaroita parin korttelin päästä helposti. Siihen ei olisi saanut edes kuulua ulkopuoliset, joita nämä olivat. 

Siis oikeasti, sulle lahjoitetaan hyväntekeväisyytenä jotain täysin ilmaiseksi ja sä et näe edes sitä vaivaa että otat yhden muovipussin mukaan ja alat kiukutella lahjoittajalle että pakkausmatskut ei kelpaa!!!

Vierailija
31/51 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä siis vastaus 26 kommenttiin. En näköjään vaan osaa lainata.

Vierailija
32/51 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun noita trokareita alkaa olla noilla nettikirppareillakin. Eikö sua häiritse jos se trokari on ostanut sen sun ostaman paidan tai laukun yhdestä ryhmästä tyyliin hintaan 20 euroa ja myy sen sulle hintaan 40 euroa, tekemättä tavaralle mitään? Kun tuossa nettikirppailussa ei nyt sitä vaivaakaan paljon tule. Kun sä olisit voinut saada sen siitä viereisestä nettikirpparista puolella hinnalla.

Varsinkin jos noiden nettikirppareitten säännöt kieltää täysin tuollaisen toiminnan? No, onhan siinä se riski sitten, että heti kun tollainen trokari jää kiinni niin se saa porttikiellon kaikkiin noihin parhaisiin ryhmiin.

Oho, täällä taitaa olla aika paljon sääntöjä rikkovia trokareita kun alapeukkuja tuli neljä, ihan vain siitä että totesin mitkä yleensä ryhmien säännöt on.

Vierailija
33/51 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä kirppiksen pitäjälle se tekee hallaa koska minä en ainakaan jaksa kiertää kirppiksiä jos ei sieltä koskaan tee löytöjä. Trokarit hamstraa parhaat päältä.

Vierailija
34/51 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaa.

Vierailija
35/51 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne jotka tätä harrastaa on ainakin mun ”tuttavapiirissä” kunnon elämämkoulua. Halpamaista yrittää pistää rahoiksi jollain muiden kirpparikamalla, menisivät oikeisiin töihin.

Joo, juuri tuollaisia tosi vastenmielisiä sossupummeja ne on. Toiminta kun on samaa tasoa kuin sossutukien huijaaminen.

Vierailija
36/51 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä kirppiksen pitäjälle se tekee hallaa koska minä en ainakaan jaksa kiertää kirppiksiä jos ei sieltä koskaan tee löytöjä. Trokarit hamstraa parhaat päältä.

Kyllä ne taitaa pilata aika tehokkaasti koko kirppistoiminnan kun vie jutusta koko järjen. Kirppiksiltä nimenomaan ostetaan halvalla. Kun trokarit nostaa hinnat liian korkeiksi (ja trokarit on vielä yleensä tosi vastenmielisiä) niin eihän kukaan sellaiselle kirppikselle enää viitsi mennä ostamaan.

Vierailija
37/51 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaa.

Mutta kun ei kukaan maksa noiden trokareiden hintoja. Jolloin koko kirppis sitten hyytyy.

Vierailija
38/51 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Typerää olla kateellinen jollekin trokarille. Oletko myynnyt koskaan mitään nettikirpparilla? Se on kuule aika työlästä. Tuotteesta pitää ottaa hyvä kuva, jos on vähänkin ryppyjä, ei mene kaupaksi. Myynti-ilmoitus nettiin, tämän jälkeen vastailet typeriin kysymyksiin, mittailet mittanauhalla laukun kokoa, kenkien sisämittaa, paidan kainalo-hiha mittaa tms. Tämän jälkeen tulee av-tyypit ja odottelet muutaman päivän, ottaako tuotteen vai ei, ei muuten ota. Sen jälkeen alat käydä jonossa olevien kanssa kauppaa, sovit treffejä ja saat kestää ohareita. Lopulta tulee oikea ostaja, sovitte haun kello 16, odotat kotona, käyt kurkkimassa ikkunassa ja kello 19 tuote tullaan hakemaan.

Vierailija
39/51 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei trokaus liity kyllä mitenkään tähän yhteyteen. Tuo on ihan tavallista tavaroiden ostamista ja myymistä. Trokaaminen liittyy tilanteeseen, jossa tuotetta myydään rajallinen määrä kiinteään hintaan ja joku ostaa ne kaikki tai suuren määrän ja koittavat hyötyä muiden tarpeesta myymällä niitä eteenpäin kovempaan hintaan. Yksittäisen tuotteen tai muutaman tuotteen ostaminen ei ole mitään trokaamista. Tottakai jos saa halvalla, niin kannattaa ostaa jos ei koe suureksi vaivaksi myydä tuotetta itse eteenpäin kovemmalla hinnalla. En usko, että nämä ihmiset ovat mitenkään suuri ongelma nettikirppiksillä ja toisekseen heidän toimintaansa on aika vaikea estää, kun foorumeja myydä on niin paljon.  

Vierailija
40/51 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Typerää olla kateellinen jollekin trokarille. Oletko myynnyt koskaan mitään nettikirpparilla? Se on kuule aika työlästä. Tuotteesta pitää ottaa hyvä kuva, jos on vähänkin ryppyjä, ei mene kaupaksi. Myynti-ilmoitus nettiin, tämän jälkeen vastailet typeriin kysymyksiin, mittailet mittanauhalla laukun kokoa, kenkien sisämittaa, paidan kainalo-hiha mittaa tms. Tämän jälkeen tulee av-tyypit ja odottelet muutaman päivän, ottaako tuotteen vai ei, ei muuten ota. Sen jälkeen alat käydä jonossa olevien kanssa kauppaa, sovit treffejä ja saat kestää ohareita. Lopulta tulee oikea ostaja, sovitte haun kello 16, odotat kotona, käyt kurkkimassa ikkunassa ja kello 19 tuote tullaan hakemaan.

Mistä ihmeestä sä tuon kateellisen keksit? Totesin vain perusfaktan siitä, mitä ne FB-kirppareitten säännöt yleensä on. Voit vaikka yrittää tiettyihin liittyä ja lukea ihan itse sieltä ne säännöt.