Lääkäri teki lasun
Kun olemme unohtaneet kaksi lääkärikäyntiä. Mitä ihmettä nyt tapahtuu? Olemme normaali perhe, molemmat olemme töissä ja lapset päiväkodissa. Pk on sujunut hyvin.
Ahdistaa. Sosiaalityöntekijää menemme tapaamaan....
Kommentit (195)
Vierailija kirjoitti:
Onhan se julmaa perheellisille tää elämä kun kaikki kyttäävät ja tekevät lasuja mut tällaista tää on... Itseä kans ahdistaa, lisää lapsia en aio tehdä.
Asenteesi perusteella en olisi suonut sinulle sitä ensimmäistäkään...
Vierailija kirjoitti:
Minä kyllä ymmärrän, että asioita unohtuu. Kun lapset olivat pienempiä, olin työpaikassa, missä oli älytön stressi koko ajan ja vuoroja vaihdettiin. Mutta pakko oli kulkea töissä, koska rahaakin oli saatava. Olin välillä niin väsynyt, että en muistanut kaikkia asioita. Onneksi pojalla on älyttömän hyvä muisti ja muisti kaikki hammaslääkärit yms. kun itse unohdin ne. Muuten olisi sinä syksynä lasuja paukkunut useampikin. Jälkeen päin tuntui, että se vuosi oli pitkää ja pimeää mustaa, kun olin niin väsynyt.
Onneksi sain vaihtaa työpaikkaa, niin elämä helpottui.
Ja kyllä, oli asiat seinäkalenterissa ja puhelimen kalenterissa. Mutta silti oli päiviä, että en muistanut kaikkia asioita, joita olisi pitänyt huolehtia.
Lasu olisi ollut paikallaan lastesi kohdalla eli mitä nyt yrität todistella?
Jos ap:kin kulkee täydessä sumussa ja ei muista mitään, niin tietysti ilmoitus on aiheellinen.
No onhan toi nyt outoa, 2 kertaa unohdettu lapsen lääkäri kun "no ei oltu huolissaan"?!?! Joo o..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun kaverilta huostaanotettiin kaksi nuorinta lasta kun olivat liian kipeitä käyttämään lapsiaan lääkärillä
No v...u niin varmaan. Mitään muutahan ei koskaan ollut. Eli juu, uskotaan, että tuosta tulisi huostaanotto. Not. Kauheeta wt porukkaa taas liikkeellä.
Että minulla käy hermoille tämmöiset jeesustelijat. Odotapa vaan kun tilanne sattuu omalle kohdallesi. Siinäpähän sitten näet olisiko kannattanut esittää tietävänsä asioita, joista ei tiedä yhtään mitään. Viranomaisten käytös voi olla täysin sattumanvaraista, mielivaltaista ja vaarallisen piittamatonta, mutta aina löytyy näitä ääliöitä, jotka eivät usko mitään ennen kuin sattuu omalle kohdalle.
t. Lastensuojelun harjoittamaa käsittämätöntä vainoamista sivusta seurannut
No ihan turhaa. Me on unohdettu neuvoloita ja hammaslääkäreitä. Ei ole kukaan tehnyt lasua.
Normaaleja ollaan, mutta kiire ja kolme alle 5-vuotiasta.
Vierailija kirjoitti:
No ihan turhaa. Me on unohdettu neuvoloita ja hammaslääkäreitä. Ei ole kukaan tehnyt lasua.
Normaaleja ollaan, mutta kiire ja kolme alle 5-vuotiasta.
Ei oo terveydenhoitohenkilökunta ajan tasalla. Siitä olisin sinuna huolissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun kaverilta huostaanotettiin kaksi nuorinta lasta kun olivat liian kipeitä käyttämään lapsiaan lääkärillä
No v...u niin varmaan. Mitään muutahan ei koskaan ollut. Eli juu, uskotaan, että tuosta tulisi huostaanotto. Not. Kauheeta wt porukkaa taas liikkeellä.
Että minulla käy hermoille tämmöiset jeesustelijat. Odotapa vaan kun tilanne sattuu omalle kohdallesi. Siinäpähän sitten näet olisiko kannattanut esittää tietävänsä asioita, joista ei tiedä yhtään mitään. Viranomaisten käytös voi olla täysin sattumanvaraista, mielivaltaista ja vaarallisen piittamatonta, mutta aina löytyy näitä ääliöitä, jotka eivät usko mitään ennen kuin sattuu omalle kohdalle.
Nä on samaa luokkaa kun ne jutut "siis poliisi vaan pidätti mut, mä en tehnyt mitään!!" joo koska niillä ei ole parempaa tekemistä kun ottaa randomeita kadulta kyytiin ilman syytä.. Jep jep.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Sivusta seurannut"
Te ette tosiaan näytä tajuavan, ennenkuin osuu omalle kohdalle. Onko teillä teinejä? Joka päivä lähtee helkkarin iso pinkka lasuilmoitus-kirjeitä ihan hyville perheille. Katsos, kun Suomessa on meneillään valtavat huumekokeilujen määrät ihan sinunkin paikkakunnallasi. Jos et kulje metriä teinisi perässä hänen tavatessaan kavereitaan, saataa postilaatikko/luukku kolahtaa sinunkin kohdallasi. Silloin ei tarvita päihdeperhettä, laiminlyöntejä kasvatuksessa tai taloudellisia ongelmia. Ei sitten minkäänlaista historiaa missään epämääräisessä. Tarvitaan vain yksi utelias teini, joka vanhempien vaivannäöstä ja puheesta huolimatta haluaa kokeilla. Joku näkee sen. Ilmoittaa nimen eteenpäin. Tulee lasu. Ja alkaa se rumba, joka on ensinnäkin shokeeraava ja pidemmän päälle (jonoja on) täysin mehut vievä. Kenen tahansa teini voi joutua houkutukseen! Eihän nämä huumekokeilut muuten olisi räjähtämässä käsiin! On tärkeää että ollaan selvillä, mutta kun kirje postilaatikosta paljastuu, on siinä melkoiset fiilikset. Minä en ole mieheni kanssa sivusta seurannut. Tämä on osunut meidän omalle kohdallemme, emmekä ole ainoita. Perusteellisen asian tutkimisen jälkeen todettiin yhdessä sos.työntekijöiden kanssa palaverissa, että ilmoitus on ollut aiheeton. Asia on loppuunkäsitelty. Mutta! Silti kävimme läpi sen helvetin. Vain epäilys riittää. Meidän nuoremme kohdalla riitti, että oli joskus pysähtynyt juttelemaan porukan liepeille, jossa joku/jotkut käyttivät. Niin että päivittäkää tietämystänne! Lasu on kelle tahansa mahdollinen, jopa yhä todennäköisempi.
Meistä tehtiin myös koska unohdin psykiatri ajan enkä vastannut puhelimeen. Onneksi sossutäti ymmärsi hyvin ja ei ollut huolissaan kun vielä rehellisesti kerroin masennuksesta ja et sen takia terapiassa käyn.
Totta, moni ei tiedä, että teinin kohdalla huume-epäilyksistä lähtee tosi helposti lasu. Kuitenkaan esim. terkkarit eivät suosittele nuoren pitämistä "väkisin" kotona niin, ettei tämä saisi nähdä frendejään. Kavereiden joukossa voi sit olla vaikka mitä. Ja sitten käy noin. Hassua, et edelleen luullaan, että vain rappiovanhemmat saavat ilmoja. Ei ei ei.
Onko tuo ihan oikeesti totta? Itse olen unohdellut hammaslääkäriaikoja, neuvola-aikoja, en tainnut edes käyttää lasta yhdessä vuositarkastuksessa, eikä meistä mitään lasuja ole tehty.
Vierailija kirjoitti:
Te ette tosiaan näytä tajuavan, ennenkuin osuu omalle kohdalle. Onko teillä teinejä? Joka päivä lähtee helkkarin iso pinkka lasuilmoitus-kirjeitä ihan hyville perheille. Katsos, kun Suomessa on meneillään valtavat huumekokeilujen määrät ihan sinunkin paikkakunnallasi. Jos et kulje metriä teinisi perässä hänen tavatessaan kavereitaan, saataa postilaatikko/luukku kolahtaa sinunkin kohdallasi. Silloin ei tarvita päihdeperhettä, laiminlyöntejä kasvatuksessa tai taloudellisia ongelmia. Ei sitten minkäänlaista historiaa missään epämääräisessä. Tarvitaan vain yksi utelias teini, joka vanhempien vaivannäöstä ja puheesta huolimatta haluaa kokeilla. Joku näkee sen. Ilmoittaa nimen eteenpäin. Tulee lasu. Ja alkaa se rumba, joka on ensinnäkin shokeeraava ja pidemmän päälle (jonoja on) täysin mehut vievä. Kenen tahansa teini voi joutua houkutukseen! Eihän nämä huumekokeilut muuten olisi räjähtämässä käsiin! On tärkeää että ollaan selvillä, mutta kun kirje postilaatikosta paljastuu, on siinä melkoiset fiilikset. Minä en ole mieheni kanssa sivusta seurannut. Tämä on osunut meidän omalle kohdallemme, emmekä ole ainoita. Perusteellisen asian tutkimisen jälkeen todettiin yhdessä sos.työntekijöiden kanssa palaverissa, että ilmoitus on ollut aiheeton. Asia on loppuunkäsitelty. Mutta! Silti kävimme läpi sen helvetin. Vain epäilys riittää. Meidän nuoremme kohdalla riitti, että oli joskus pysähtynyt juttelemaan porukan liepeille, jossa joku/jotkut käyttivät. Niin että päivittäkää tietämystänne! Lasu on kelle tahansa mahdollinen, jopa yhä todennäköisempi.
Luulin, että kirjoittaja olisi ensisijaisesti huolissaan lapsestaan, mutta suurin hätä onkin lastensuojeluilmoituksesta. Eipä ihme, että lapsi harhailee.
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo ihan oikeesti totta? Itse olen unohdellut hammaslääkäriaikoja, neuvola-aikoja, en tainnut edes käyttää lasta yhdessä vuositarkastuksessa, eikä meistä mitään lasuja ole tehty.
Niillekin sinulle varatuille ajoille olisi varmaan joillain ollut käyttöä, mutta yhteiskunta kun maksaa, niin kaikki on ilmaista. Ainakin hammaslääkärille on kipupotilaita jonossa odottamassa, mutta tosi kivaa, että et turhaan huolehdi.
Sääntösuomi:
Lääkärillä,koulun terkkarilla,hammaslääkärillä yms
EI ole lupa antaa vanhemmille tietoa mistään yli 10 v lapsen tiedoista jos LAPSI on sen itse kieltänyt.
Omakanta-palvelussakaan et näe yli 10 v LAPSESI tietoja esim reseptejä,hammaslääkäri aikoja yms.sähköisesti et voi asioida kuin lapsen henk.koht esim pankkitunnusten kanssa..
Vierailija kirjoitti:
Niin, mitä sitten? Ei yksi lasu ole mitään käsittämätöntä vainoamista ja viranomaisten mielivaltaista käytöstä :,D
Vierailija kirjoitti:
Sääntösuomi:
Lääkärillä,koulun terkkarilla,hammaslääkärillä yms
EI ole lupa antaa vanhemmille tietoa mistään yli 10 v lapsen tiedoista jos LAPSI on sen itse kieltänyt.
Omakanta-palvelussakaan et näe yli 10 v LAPSESI tietoja esim reseptejä,hammaslääkäri aikoja yms.sähköisesti et voi asioida kuin lapsen henk.koht esim pankkitunnusten kanssa..
Tavallisissa suomen tarhoissa ja kouluissa pe ja ma ovat päivät,jolloin ruoka on kaikista tuhdimpaa ja energiarikkainta.syy tähän on se että lapsia ei ruokita kunnolla viikonloppuna.
Miksiköhän?
Kiitos Suomi 100
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulin, että kirjoittaja olisi ensisijaisesti huolissaan lapsestaan, mutta suurin hätä onkin lastensuojeluilmoituksesta. Eipä ihme, että lapsi harhailee.
Luitkohan tarpeeksi huolella tekstini? Me vanhemmathan nimenomaan olimme huolissamme. Siksi kirjeen saaminen olikin sellainen shokki! Ei se ollut mukavaa miltään kantilta. Alkoi perusteellinen selvitystyö teinin kanssa, kuten kirjoitin. Se oli kaikkea muuta kuin kevyttä, jos nyt edes ymmärrät mitä tarkoitan. Huoli oli teinistä ja siitä mitä tuleman pitää. Lisäksi tietysti pelättiin leimautumista, joka lienee ihan luonnollistakin. Vai pitäisikö lasu-ilmojen vastaanottamisesta tehdä jotenkin jokapäiväinen asia joka ei hetkauta? Se ei ole sitä, eikä se sellaiseksi muutu. Tarkoitukseni oli tuoda esille, että kuka tahansa voi joutua näiden asioiden kanssa tekemisiin. Myös sinä, joka kirjoitustani lainasit ja omaan tapaasi tulkitsit. Onko sinulla lapsia? Tiedätkö, missä he liikkuvat joka sekunti? Ettet vain olisi sinisilmäinen ja täysin kyvytön tiedostamaan tätä mahdollisuutta? Aika moni on.
Voi hyvää päivää. Joku tekee lasun -> jäätävä rage turhasta systeemin kuormittamisesta. Jättää lasun tekemättä -> jäätävä rage lasten laiminlyönnistä. Tässä taistelussa ei vaan voi voittaa.