Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tyrmäystippojen käyttö lisääntyy Helsingissä.

Vierailija
28.11.2017 |

http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201711282200564579_u0.shtml

Hyvä, että tähän kiinnitetään huomiota. Sain itse myös juomaani näitä muutama viikko sitten Kalliossa. Taju pois hetkessä, mutta onneksi selvisin vain säikähdyksellä.

Eikö nuo ääliöt jotka sitä juomaan laittaa ymmärrä, että siihen voi kuolla? Voi tukehtua omaan oksennukseen, kaatua naama edellä veteen ja hukkua tai ihan vain sydän pysähtyä.

Vinkiksi muille, että jos näette sekaisen oloisen ihmisen kadulla jolla on luonnottomia kramppeja raajoissa ja naamassa, hän EI OLE KÄNNISSÄ! Ainakaan jos ei ole puliukko. Minunkin tapauksessa minulla on välähdyksiä ihmisistä jotka kävivät vain nauramassa vieressäni minun kuntoa. Onneksi ehdin pois paikalta jossa minut huumattiin, etteivät huumaajat päässeet käyttämään tilaani hyväksi.

Kommentit (182)

Vierailija
81/182 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Naisten alkoholin käyttö lisääntyy Helsingissä" korjattu

Mistä sä ton naisen tänne repäsit? Kyllä mä uskon, että miehiä enemmän huumataan ryöstö tarkoituksessa. He eivät osaa varoa kännissä.

Naisten alkoholin käyttö on nousussa tutkimuksien mukaan. Miesten ei.

Vierailija
82/182 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa, että huumaava voi olla myös baarimikko ainakin ulkomailla on näitä.

Kyllä. Itselleni kävi Lissabonissa näin, että baarimikko flirttaili lipevästi koko illan ja sitten antoi juomia. Join siis illan aikana kaksi juomaa ja menin ihan sekaisin. En missään kohtaa jättänyt juomaa yksin eikä vieressä ollut muita tyyppejä kuin baarimikko. Onneksi tajusin aika pian että nyt ei ole kaikki kunnossa ja sain suostuteltua sattumalta näkemäni tutun portugalilaisen puolitutun viemään minut hotellille. Seuraavana aamuna minulla oli järjetön päänsärky ja oksentelin koko päivän. Ei ole mahdollista, että olisi tullut kahdesta drinkistä noin huono olo. Onneksi pääsin hotellille kaverin kyydissä! Jälkikäteen kaveri kertoi, että joskus myös baarimikoille maksetaan siellä, että laittavat jotain tietyn tyypin juomaan. Hyi helvetti! 

Portugalissa "alkoholipitoinen drinkki" ei ole kovin säädelty, joten siinä ei aina ole sitä Suomen perus 10 grammaa alkoholia, koska siellä ei ole niin montaa örveltäjää. Kannattaa tietää kuinka vahvoja juomia juo.

Joo tiedän että juomat on vahvempia siellä, mutta ei se maistunut erityisen viinapitoiselta ja se sekaisin menon ja krapulan aste ei ollut normaali. Sellainen silmissä sumeneminen mikä mulle tuli, niin sellaista en ole koskaan kokenut kaatokännissäkään. 

Alkoholin maun peittää monet maut, kuten vaikka makea. Ei alkoholin nauttimisen jälkeen sivuvaikutukset ole aina täysin samoja.

Miksi koet tarvetta uskotella, että sinulle tuntematon ihminen ei mahdollisesti ole joutunut huumatuksi? 

Yritän kertoa, koska muuten ihmiset luulevat huumaamisen olevan marginaali ilmiötä suurempi ilmiö ja sen takia juovat enemmän.

Outo logiikka sulla. miksi tyrmäystipois kerominen lisäisi juomista? Ennemminkin vähentää. Ja jos joku vaikka on kaatokännissä, oikeuttaisiko se käyttämään hyväksi tai varastamaan lompakon? minusta ei. 

Se on joku huumaaja joka vähättelee ettei ihmiset varoisi tulevaisuudessa. Pelkää jäävänsä kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/182 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen todella paljon tuota kommentoijaa (uskon että kyseessä on yksi ja sama ihminen), joka vähättelee täällä uutista ja ihmisten kertomuksia. Onko hän itse tyrmäystippojen tiputtelija? 

Uutisissa puhuttiin epäilyistä, mutta yhtään todistettua tapausta ei ole.

Vierailija
84/182 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen todella paljon tuota kommentoijaa (uskon että kyseessä on yksi ja sama ihminen), joka vähättelee täällä uutista ja ihmisten kertomuksia. Onko hän itse tyrmäystippojen tiputtelija? 

Mä en tarvitse uutisia, riittää kun katsoo ympärille kuinka paljon sitä lakkaa on liikkeellä. Toki jos huumeet ovat täysin vieras juttu niin voi olla outo väite.

Vierailija
85/182 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa, että huumaava voi olla myös baarimikko ainakin ulkomailla on näitä.

Kyllä. Itselleni kävi Lissabonissa näin, että baarimikko flirttaili lipevästi koko illan ja sitten antoi juomia. Join siis illan aikana kaksi juomaa ja menin ihan sekaisin. En missään kohtaa jättänyt juomaa yksin eikä vieressä ollut muita tyyppejä kuin baarimikko. Onneksi tajusin aika pian että nyt ei ole kaikki kunnossa ja sain suostuteltua sattumalta näkemäni tutun portugalilaisen puolitutun viemään minut hotellille. Seuraavana aamuna minulla oli järjetön päänsärky ja oksentelin koko päivän. Ei ole mahdollista, että olisi tullut kahdesta drinkistä noin huono olo. Onneksi pääsin hotellille kaverin kyydissä! Jälkikäteen kaveri kertoi, että joskus myös baarimikoille maksetaan siellä, että laittavat jotain tietyn tyypin juomaan. Hyi helvetti! 

Portugalissa "alkoholipitoinen drinkki" ei ole kovin säädelty, joten siinä ei aina ole sitä Suomen perus 10 grammaa alkoholia, koska siellä ei ole niin montaa örveltäjää. Kannattaa tietää kuinka vahvoja juomia juo.

Joo tiedän että juomat on vahvempia siellä, mutta ei se maistunut erityisen viinapitoiselta ja se sekaisin menon ja krapulan aste ei ollut normaali. Sellainen silmissä sumeneminen mikä mulle tuli, niin sellaista en ole koskaan kokenut kaatokännissäkään. 

Alkoholin maun peittää monet maut, kuten vaikka makea. Ei alkoholin nauttimisen jälkeen sivuvaikutukset ole aina täysin samoja.

Miksi koet tarvetta uskotella, että sinulle tuntematon ihminen ei mahdollisesti ole joutunut huumatuksi? 

Yritän kertoa, koska muuten ihmiset luulevat huumaamisen olevan marginaali ilmiötä suurempi ilmiö ja sen takia juovat enemmän.

Outo logiikka sulla. miksi tyrmäystipois kerominen lisäisi juomista? Ennemminkin vähentää. Ja jos joku vaikka on kaatokännissä, oikeuttaisiko se käyttämään hyväksi tai varastamaan lompakon? minusta ei. 

Jos syntipukki otetaan pois huomaa, että juo liikaa, joten vähentää. Ei ole oikeutettua ottaa lompakkoa tak hyväksikäyttää, vaikka toinen olisi humallassa. Miksi niin meinaat?

Vierailija
86/182 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Naisten alkoholin käyttö lisääntyy Helsingissä" korjattu

Mistä sä ton naisen tänne repäsit? Kyllä mä uskon, että miehiä enemmän huumataan ryöstö tarkoituksessa. He eivät osaa varoa kännissä.

Tajuton nainen kadulla saa suurimman osan soittamaan poliisin. Miehet taas juovat usein liikaa joten heistä ei niin välitetä. Siksi ovat hyviä huumauskohteita.

Naisia on myös koko ikänsä varoitettu huumatuksi tulemisesta, mies varoo baarireissulla turpasaunaa toiselta mieheltä eikä edes selvinpäin usko jonkun haluavan huumata hänet.

Vierailija
87/182 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en tarvitse uutisia, riittää kun katsoo ympärille kuinka paljon sitä lakkaa on liikkeellä. Toki jos huumeet ovat täysin vieras juttu niin voi olla outo väite.

Miten erotat lakkkaa ja alkoholia ottaneet? Lakkaa tosiaan on liikkeekkä, mutta siinä on sama asia kuin jokaisessa muussa päihteessä eli riippuvaiset käyttävät suurimman osan tuoteteista. Tiedän huumeista sen verran, että tiedän myös että lakka on ihan yleinen päihde siinä missä mdma ja amfetamiini.

Vierailija
88/182 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten erotat lakkkaa ja alkoholia ottaneet? Lakkaa tosiaan on liikkeekkä, mutta siinä on sama asia kuin jokaisessa muussa päihteessä eli riippuvaiset käyttävät suurimman osan tuoteteista. Tiedän huumeista sen verran, että tiedän myös että lakka on ihan yleinen päihde siinä missä mdma ja amfetamiini.

"pakkoliikkeet" ja raajojen kontrollin menettäminen kertovat hyvin. Koska lakka on yleinen päihde sitä myös käytetään huumamiseen.

Vierailija
89/182 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumaaminen on todella yleistä. Itsehuumaus on se yleisin muoto ja se yleensä toteutetaan alkoholilla.

Vierailija
90/182 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"pakkoliikkeet" ja raajojen kontrollin menettäminen kertovat hyvin. Koska lakka on yleinen päihde sitä myös käytetään huumamiseen.

Lakka ei aiheuta pakkoliikkeita, kuin vieroituksessa ja alkoholikin tekee saman. Raajojen kontrollin menettäminen on myös alkoholin sivuvaikutus.

Vierailija
91/182 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lakka ei aiheuta pakkoliikkeita, kuin vieroituksessa ja alkoholikin tekee saman. Raajojen kontrollin menettäminen on myös alkoholin sivuvaikutus.

Et näytä tietävän lakasta mitään, ns. robottikävely on lakan yleinen oire.

Motoriset ongelmat johtavat tuohon robottikävelyyn ja niitä aiheuttaa myös alkoholi.

Vierailija
92/182 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varokaa näitä myrkyttäjiä!

Vierailija
93/182 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen kaverini saaneen  tyrmäystippoja eräässä etelä-suomen baarissa noin 10v sitten!   Tilasimme  lonkerot ja menimme pelaamaan bilistä, minulla oli  juoma kädessä mutta ystäväni laski omansa  kaiteen päälle. Juotuani menin vessaan ja takaisin tultua ystäväni nojasi bilispöytään ja sammalsi todella pahasti, ihmettelin että miten se nyt noin känniin  yhdestä siideristä meni? Muistan että läheisessä pöydässä istui kaksi ei- kantasiakkaisiin-kuulunutta,  baarin tasoon nähden kumman sliipattua miestä, jotka tuijottivat meitä mutten kiinnittänyt asiaan huomiota.

Päätin  sitten viedä ystäväni kotiin, oli pimeä talvilta ja  matkaa  noin kilometri taloon jossa kumpikin asuimme,   kun siinä  vaapuimme tajusin että viereisen pöydän miehet  olivat poistuneet baarista jälkeemme ja kävelivät perässämme! Kaivoin kännykän esiin ja esitin soittavani  " Moi !Tuu vastaan, Jenni on räkäkännissä. Ota Turre mukaan niin se saa lenkin samalla"  Oli miesten kävely perässämme sattumaa tai ei, mutta "puheluni" jälkeen   tekivät kummasti  katoamistempun.

Toisaalta  ihmetyttää, eikö parempi saalistusalue olisi joku keskustan yökerho eikä lähiräkälä, mutta ehkä jonkun pubiruusun ajateltiin olevan helppo uhri?

Vierailija
94/182 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myrkyttäjistä voisi todellakin puhua. Vuosia sitten yksi kaveri sai juomansa jotain ja joutui sairaalaan tiputukseen. Hän on yli 180 cm vahva mies. Minä en noista aineista mitään tiedä mutta mietin mitä minulle puolet kevyemmälle ja 30 cm lyhyemmälle naiselle olisi voinut käydä jos se olisi ollut minun juomani.

Vierailija
95/182 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin epäilys että oon saanut jotain tippoja männä vuosina. Lähdin yksin baariin pikku nousuhumalassa. Ainut mitä muistan on ensimmäiset juomat jotka tilasin, shotti ja olut. Kortti ei jostain syystä toiminut ja aloin kännykällä ja tunnuslukortilla (huono idea) katsoa onko tililtä lähtenyt joku suoraveloitus tms miksi rahaa ei olisi. Oli vaan joku virhe.

Tuon oluen ja shotin jälkeen en muista yhtään mitään seuraavaan aamuun asti ja taksinkin olin soittotietojen perusteella tilannut vasta puoli kahdeksalta aamulla. Hiukset oli sekaisin ja alakertaan sattui.

Ihme jos yksi shotti ja olut olisi siinä kunnossa saanut minut niin huonoon kuntoon. Olen kuitenkin 152cm 48kg nainen.

Varokaa ja olkaa varovaisia!

Vierailija
96/182 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin aineeseen liittyy vielä aamulla esiintyvät oudot nykimiset ja krampit? Turussa jouduin vuosi sitten tällaiseen tilanteeseen ja kaveri onneksi pelasti paikalta.

Vierailija
97/182 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin aineeseen liittyy vielä aamulla esiintyvät oudot nykimiset ja krampit? Turussa jouduin vuosi sitten tällaiseen tilanteeseen ja kaveri onneksi pelasti paikalta.

Lakka/gamma kuten tässäkin ketjussa on jo todettu. Todella yleinen aine Suomessa.

Vierailija
98/182 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myrkyttäjistä voisi todellakin puhua. Vuosia sitten yksi kaveri sai juomansa jotain ja joutui sairaalaan tiputukseen. Hän on yli 180 cm vahva mies. Minä en noista aineista mitään tiedä mutta mietin mitä minulle puolet kevyemmälle ja 30 cm lyhyemmälle naiselle olisi voinut käydä jos se olisi ollut minun juomani.

Lakkaan kuolee vuosittain yli 10 ihmistä ja moni pelastuu täpärästi sairaalahoidon avulla. Mitkä näistä ovat itseaiheutettuja ja mitkä huumauksen aiheuttamia jää hämärän peittoon koska uhri on kuollut.

Vierailija
99/182 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut ja kaverini huumattiin tallingin laivalla baarimikon toimesta. Ostin tiskiltä 2 olutta ja heräsimme satama alueelta Tallinnasta. Onneksi vain reput olivat vieneet, jossa oli vaan varavaatteet..

Vierailija
100/182 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Gammabutyrolaktoni eli lakka on paljon vahvempaa kuin gamma - jo puolen millilitran yliannostus voi olla kohtalokas.

- Seurauksena voi olla kuolema. Yliannostus aiheuttaa muun muassa tajuttomuutta, pahoinvointisuutta ja kouristelua"