Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tyrmäystippojen käyttö lisääntyy Helsingissä.

Vierailija
28.11.2017 |

http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201711282200564579_u0.shtml

Hyvä, että tähän kiinnitetään huomiota. Sain itse myös juomaani näitä muutama viikko sitten Kalliossa. Taju pois hetkessä, mutta onneksi selvisin vain säikähdyksellä.

Eikö nuo ääliöt jotka sitä juomaan laittaa ymmärrä, että siihen voi kuolla? Voi tukehtua omaan oksennukseen, kaatua naama edellä veteen ja hukkua tai ihan vain sydän pysähtyä.

Vinkiksi muille, että jos näette sekaisen oloisen ihmisen kadulla jolla on luonnottomia kramppeja raajoissa ja naamassa, hän EI OLE KÄNNISSÄ! Ainakaan jos ei ole puliukko. Minunkin tapauksessa minulla on välähdyksiä ihmisistä jotka kävivät vain nauramassa vieressäni minun kuntoa. Onneksi ehdin pois paikalta jossa minut huumattiin, etteivät huumaajat päässeet käyttämään tilaani hyväksi.

Kommentit (182)

Vierailija
101/182 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryökäleet kirjoitti:

Minut ja kaverini huumattiin tallingin laivalla baarimikon toimesta. Ostin tiskiltä 2 olutta ja heräsimme satama alueelta Tallinnasta. Onneksi vain reput olivat vieneet, jossa oli vaan varavaatteet..

Ruotsinlaivoilla ainakin huumataan raiskaustarkoituksessa paljon naisia.

Vierailija
102/182 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän on helppo ratkaisu, ei kannata juoda alkoholia. Mikään aine ei ole aiheuttanut niin paljon ongelmia kun tuo paska litku millä ei tule edes hyvää oloa. Miksi käyttää päihdettä mikä heikentää jokaista aistia? Mulla on edelletys, että pitää tulla hyvä olo ja antaa voimaa jos ei kumpaakaan saa se ei kelpaa mun systeemiin, access denied.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/182 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän on helppo ratkaisu, ei kannata juoda alkoholia. Mikään aine ei ole aiheuttanut niin paljon ongelmia kun tuo paska litku millä ei tule edes hyvää oloa. Miksi käyttää päihdettä mikä heikentää jokaista aistia? Mulla on edelletys, että pitää tulla hyvä olo ja antaa voimaa jos ei kumpaakaan saa se ei kelpaa mun systeemiin, access denied.

Voihan tipat laittaa muuhunkin kuin alkoholiin. On tapauksia missä ei olla ehditty juoda edes ensimmäistä juomaa loppuun kun taju on lähtenyt.

Vierailija
104/182 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan tipat laittaa muuhunkin kuin alkoholiin. On tapauksia missä ei olla ehditty juoda edes ensimmäistä juomaa loppuun kun taju on lähtenyt.

Mihin muka? Mä en juo muuta kuin vettä ja kahvia kotona. En käy baareissa. Mä oon ku haukka, aina tarkkailen ympäristöä ja ihmisiä, selvinpäin aina aistit terävänä. Niiku mä sanoin, jos siitä ei saa voimaa se on turhaa.

Vierailija
105/182 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin muka? Mä en juo muuta kuin vettä ja kahvia kotona. En käy baareissa. Mä oon ku haukka, aina tarkkailen ympäristöä ja ihmisiä, selvinpäin aina aistit terävänä. Niiku mä sanoin, jos siitä ei saa voimaa se on turhaa.

Sun kannattaa kantaa vetesi ja ruokasi joka paikkaan mukana. Katsos kun kahvilassa tai ruokalassa joku voi myrkyttää sut.

Vierailija
106/182 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä on kuule laitettu kahviinkin.

Vierailija
107/182 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun kannattaa kantaa vetesi ja ruokasi joka paikkaan mukana. Katsos kun kahvilassa tai ruokalassa joku voi myrkyttää sut.

Mähän sanoin, että kotona. Vain kotona syön ja juon. Kaikki on otettu huomioon.

Vierailija
108/182 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut huumattiin neljä vuotta sitten kalliossa. Illan aikana piti nähdä paria kaveria ja näiden väliin jäi pieni hetki, jolloin olin yksin juomassa. Kaverin saapuessa olin ollut sammumispisteessä ja uuden tutun seurassa, joka oli esittäytynyt poikaystävänä. Itsellä katkeaa muisti toisen kaverin poistumiseen ja kaksi seuraavaa päivää kului jäätävässä päänsäryssä.

Vierailija
109/182 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeks opsikelijabileissä kaveri tilas juomaa, siihen viereen tuli joku jätkä selittämään ja kaverin huomio herpaantui hetkeksi, sanoi että jätkä oli heilunut juoman lähellä ja ainakin koskenut lasiiiin.. en muista kunnolla tilannetta. Kaveri ei uskaltanut enää juoda tuota juomaa, kun jätkä oli niin epäilyttävä.

Vierailija
110/182 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeks opsikelijabileissä kaveri tilas juomaa, siihen viereen tuli joku jätkä selittämään ja kaverin huomio herpaantui hetkeksi, sanoi että jätkä oli heilunut juoman lähellä ja ainakin koskenut lasiiiin.. en muista kunnolla tilannetta. Kaveri ei uskaltanut enää juoda tuota juomaa, kun jätkä oli niin epäilyttävä.

Eipä ole kauaa kun Otaniemen opiskelijapileissä sama juttu, tämä uutinen 3.11.2017

Opiskelijajärjestöt: Joku käytti tyrmäystippoja lauluillassa Espoossa – uhri sairaalaan

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005436149.html

Samasta uutisoitiin jo paljon aiemmin Helsingin puolelta jolloin asia oli jo laajalti tiedossa. Tämä uutinen vuodelta 2014.

http://kioski.yle.fi/omat/kioski-tutki-opiskelija-bileiden-pimeaa-puolta

Huumaamiseen ei tarvita mitään alkoholijuomaa. Samalla lailla huume toimii myös esimerkiksi limun tai kahvin joukkoon sekoitettuna. Mitään juomaa ei voi jättää valvomatta, ei edes vettä. 

Jos juoman joutuu jättämään valvomatta niin se on sitten jätetty eikä siihen enää kosketa. Tämä on uusi normaali. Kun näette keskustelussa jonkun tahallisesti vähättelevän riskiä tai syyllistävän uhreja on tyyppi joko tarkoituksellinen trolli tai sitten itse syystä tai toisesta johtuen ei halua liian monen saavan tietoa tyrmäystipoista. Syitä tuohon tarpeeseen voitte itse miettiä.

Vierailija
111/182 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kammottavaa että pitää opettaa ihmisille ettei edes vesipulloa voi jättää koululuokkaan kun käy vessassa koska kuka tahansa voi iskeä koska tahansa.

Sen sijaan että opetettais kaikille että muut ihmiset on myös ihmisiä, ei leluja.

Jossain vaiheessa ollaan taidettu unohtaa opettaa tää lapsille kun kasvatetaan niitä. Koko kylä on unohtanu.

Mistä tää psykopatian räjähdysmäinen kasvu oikein johtuu joka puolella? :/

No, kukaan ei kuitenkaan tee tällekään asialle mitään. Koska kukaan ei voi.

Koska salaa suurin osa maailmasta on ihmisiä jotka tykkää ja hyötyy tästä.

Vierailija
112/182 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko urbaania legendaa koko tyrmäystipat tai ainakin 99% väitetyistä tapauksista. Testeissähän ei tietenkään ikinä löydetä mitään. Varovaisuus toki kannattaa aina.

Vierailija
113/182 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei oo koskaan huumattu, mutta yks mun ja kaverin seuraan ängennyt mies halusi väkisin meidän kielloista huolimatta ostaa meille juomat (ei nähty ostotapahtumaa) ja yritti sitten syyllistää ja maanitella meitä juomaan ostamiaan "kalliita" juomia. Tuli tosi epäilyttävät vibat tosta miehestä, eikä kumpikaan koskettukaan juomiimme. 

Vierailija
114/182 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kammottavaa että pitää opettaa ihmisille ettei edes vesipulloa voi jättää koululuokkaan kun käy vessassa koska kuka tahansa voi iskeä koska tahansa.

Sen sijaan että opetettais kaikille että muut ihmiset on myös ihmisiä, ei leluja.

Jossain vaiheessa ollaan taidettu unohtaa opettaa tää lapsille kun kasvatetaan niitä. Koko kylä on unohtanu.

Mistä tää psykopatian räjähdysmäinen kasvu oikein johtuu joka puolella? :/

No, kukaan ei kuitenkaan tee tällekään asialle mitään. Koska kukaan ei voi.

Koska salaa suurin osa maailmasta on ihmisiä jotka tykkää ja hyötyy tästä.

Riittää, että riittävän iso osa ihmisistä katsoo että rikollisilla pitää olla oikeus tehdä rikoksia. Ja että jos niistä rikoksista jää kiinni niin sitten saadaan ensikertalaisalennusta ja ehdollisia tuomioita. Onneksi kyseessä ovat kuitenkin vain henkilöön ja terveyteen kohdistuvat rikokset eikä esimerkiksi vihapuhe ja viharikokset. Tuossa uhreina on kuitenkin vain yksittäisiä ihmisiä.

Vierailija
115/182 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko urbaania legendaa koko tyrmäystipat tai ainakin 99% väitetyistä tapauksista. Testeissähän ei tietenkään ikinä löydetä mitään. Varovaisuus toki kannattaa aina.

https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/37819/Ilonen_Anne_liite.p…

Tuon mukaan "GHB:tä on vaikea jäljittää huumetesteillä, sillä se on elimistön oma aine."

"Gamma on suurina annoksina myrkyllinen aiheuttaen sekavuutta, tajunnan tason laskua koomaan asti, kouristuksia ja hengityksen lamaantumista. Suomessa on ollut joitakin myrkytyskuolemia. Lakka on gammaa moninkertaisesti vahvempaa, mistä syystä jo puolen millilitran yliannostus voi olla kohtalokas. Lakka on aiheuttanut kuolemantapauksia myös Suomessa."

Nuoren miehen sekavuus ja lihaskudosvaurio

http://www.duodecimlehti.fi/api/pdf/duo11627

"GHB ei kuulu normaaliin huumeseulaan. Lisäksi sen puoliintumisaika on erittäin lyhyt ja se poistuu elimistöstä viimeistään kahdeksan tunnin kuluessa. Se ei siis paljastu virtsanäytteessä, ellei näytettä ole otettu viimeistään 12 tunnin kuluessa käytöstä."

Juu, ei siis näy testeissä siinä vaiheessa kun testaaminen ymmärretään tehdä ja on siksi niin suosittu aine. Jos huumatuksi tulemista epäilee niin pissanäyte pitäisi ottaa välittömästi kun herää jotta asian voisi todeta siitä. Vaan kukapa huumauksen jälkeen tokkurassa oleva sitä itse tajuaa tehdä kun tajunnan tila on mitä on.

Vierailija
116/182 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, on tapahtunut itselle. Baarista sulkemisajan jälkeen änkesi seuraan kaksi vihamielisesti käyttäytyvää miestä ulkosalla baarin edessä, tilanne alkoi välittömästi muodostua uhkaavaksi, aloin hädissäni vilkuilla poispääsyä tilanteesta. Päässä alkoi tuntua sellainen "kevyt" tunne ja samaan aikaan jäsenet alkoivat tuntua oudon raskailta. Samalla hetkellä ohi kurvasi kuin taivaan lahjana naispuolinen taksinkuljettaja, sain huitomalla pysäytettyä tuon taksin joka kuljetti minut 5 min matkan asunnolleni. Normaalioloissa olisin siis voinut kävellä kotiin. Tuossa tilanteessa tunsin ettei ole todellakaan kaikki kunnossa ja yritin kiirehtiä, olen viime minuuteilla ennen tajun lähtöä saanut kotioven perässäni kiinni mutta siitä ei ole enää muistikuvaa. Seuraavana aamuna säpsähdin hereille, olin rojahtanut suorilta jaloilta eteisen lattialle, ulkovaatteet päällä edelleen ja olin virtsannut alleni. Kuin olisi leikkausnukutuksesta herännyt, välissä oli täydellinen pimeys. Todella pelottava kokemus, nousee pala kurkkuun edelleen kun mietin mitä olisi voinut tapahtua ja mikä uskomaton onni tuo ohikulkeva taksi juuri oikealla hetkellä oli.

Vierailija
117/182 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs Mikkoon ja Pekkaan on mennyt?

Vierailija
118/182 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylen uutinen tyrmäystipoista vuodelta 2009

Tyrmäystipat yöelämän epämiellyttävä riesa

https://yle.fi/uutiset/3-5854439

Ylen uutinen tyrmäystipoista vuodelta 2015

Tyrmäystipat vaiettu ongelma – uhrit ilmoittavat asiasta harvoin poliisille

https://yle.fi/uutiset/3-8221614

Jos epäilette tälläistä tapahtuneen kohdallanne niin tehkää rikosilmoitus vaikka syylliset todennäköisesti eivät juuri siitä kiinni jäisi. Siitä on apua rikossarjoja selvitettäessä. Tyrmäystippojen käyttäjät harrastavat samaa useampia kertoja.

Vierailija
119/182 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on jo aikaa, mutta mut ja mieheni huumattiin Istanbulissa. Oltiin ihan tavallisen oloisessa kahvilassa, jossa juotiin omenateetä. Pöytään istui paikallinen X, joka halusi puhua englantia kieltä treenatakseen. Kohteliaasti hän tiedusteli, haluaisimmeko lisää teetä. No jopas tahdottiin.

Ja siinä se virhe tehtiin.

Aikamme jutusteltuamme halusimme lähteä syömään pitkät pätkät kaupungilla käveltyämme. No, paikallisella X:llä oli tietty serkku, jolla oli ruokaravintola. Sinne siis, kun ei siinä vaiheessa muuta ymmärretty. Tilattiin raflassa alkujuomat ja pari kulausta siemaistuani huomasin, että nyt ei kaikki ole kohdallaan, mutta janoisena horsin lasin tyhjiin. Sitten meinasikin mennä taju.

Sanoin miehelleni , että nytpäs lähdetään kiitään ja otetaan taksi. Kun hotelliin päästiin, nukahdimme heti ja heräsimme seuravana päivänä iltapäivällä.

Omenateehen oli sekoitettu mitä ilmeisemmn jotain opiaattia. Karseeta olisi ollut, jos olisi havahtunut siihen, että kotilento lähti jo eilen. Miksi näin? Oletetut luottokortit ja käteinen kiinnostivat. Oltiin nostettu paikallista valuuttaa hotellin läheistöllä sijainnneesta pankista ja käyttäneet rahaa ainakin läheisessä basaarissa ynnä ostaneet paikalliselta tehtaalta tavaraa myytäväksi eteenpäin.

Vierailija
120/182 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen todella paljon tuota kommentoijaa (uskon että kyseessä on yksi ja sama ihminen), joka vähättelee täällä uutista ja ihmisten kertomuksia. Onko hän itse tyrmäystippojen tiputtelija? 

Uutisissa puhuttiin epäilyistä, mutta yhtään todistettua tapausta ei ole.

Mä en tarvitse uutisia, riittää kun katsoo ympärille kuinka paljon sitä lakkaa on liikkeellä. Toki jos huumeet ovat täysin vieras juttu niin voi olla outo väite.

Miten erotat lakkkaa ja alkoholia ottaneet? Lakkaa tosiaan on liikkeekkä, mutta siinä on sama asia kuin jokaisessa muussa päihteessä eli riippuvaiset käyttävät suurimman osan tuoteteista. Tiedän huumeista sen verran, että tiedän myös että lakka on ihan yleinen päihde siinä missä mdma ja amfetamiini.

Mikä oksettava narkki sä oot. Todellakaan lakka ei ole yleinen päihde siinä missä mdma tai piri. Tai jos jossain kunnon rupisakissa pyörii, tilanne voi olla eri.

Itse tiedän ihmisiä jotka käyttää huumeita kylläkin, mutta lakkaa ei pyöri heidän piireissä ollenkaan joten älä väitä, että se on yleistä.