Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ollut koko päivän kotona. Niinpä vaan taas tuli postilta se tuttu "emme tavoittaneet teitä, hakekaa paketti postista"! Törkeyden huippu!

Vierailija
28.11.2017 |

Joka kerta sama juttu jos jonkun paketin tilaa. Vaikka olen kotona, niin silti vaan röyhkeästi laitetaan lappu luukusta, ettei muka ketään ollut kotona ja paketin voi hakea postista. Eivät TAATUSTI edes soittaneet ovikelloa! Postin touhu on aina vaan törkeämpää ja törkeämpää.

Kommentit (222)

Vierailija
201/222 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne ota niitä paketta edes mukaan.

Postinjakajat eivät todellakaan ota mukaan mitään PAKETTEJA. Ennen he kyllä ottivat ns. maksikirjeitä, joita yrittivät sitten toimittaa ihmisille kotiin. Harvat päivällä kotona, joten paljolti turhaa touhua niitä raahata mukana. Nykyään eivät ota luukkuun mahtumattomia kirjeitä mukaan ollenkaan. Paketit jakaa sitten ihan erillinen kuljetusauto, ei se skootterilla ajeleva postimies. Paketti toimitetaan kyllä kotiin asti, jos kotiinkuljetuksesta on maksettu. Aika sovitaan etukäteen. Ihmiset nyt täälä vaan sekoittavat paketit ja suurikokoiset kirjelähetykset.

Ja höpöhöpö. Mä kerran tilasin ison tavaran ja ihan tarkoituksella ostin siihen kotiinkuljetuksen. Jotta pääsen itse vähemmällä kun ei autottoman tarvi sitä isoa pakettia postista raahata. Ja paskat. Postiluukusta tuli lappu että hae pakettis postista, et ollut kotona kun käytiin. Olin kotona koko päivän. Eivät edes yrittäneet toimittaa sitä PAKETTIA. PAKETTIA, joka oli pituudeltaan mua isompi eli päälle 170cm, leveys jotain 50cm. Se tuskin on suurikokoinen kirjelähetys, vai mitä.

Ihan turha kaunistella postin toilailuja. Niillä ei aika riitä enää postipalvelujen hoitamiseen kun pitää leikellä ruohoja ja hoivata vanhuksia. Paketteja ei toimiteta, kirjeitä ja lehtiä katoaa jne. Naapurien postia on jatkuvasti meidän laatikossa jne. Hommat tehdään vähän sinne päin ja sitten pahoitellaan jos valittaa. Viimeksi ne sössi mainostamansa postikorttipalvelun. Lähetin kortin verkosta ja saaja sai vain pahan mielen. Kortti nimittäin oli tulostettu ihan päin peffaa. Kuvassa oli iso suttu, joka pilasi koko kortin kuvan.

Ei siinä pahoittelut enää auta kun ihan kaikki sössitään kerta toisensa jälkeen.

Miksi sitten käytät niiden palvelua?

Vierailija
202/222 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postin toimitusjohtajan palkka on suurempi kuin usan presindentin vuosipalkkio.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/222 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei posti myy olematonta kotiinkuljetusta, jos tilaa sen halvimman kotiinkuljetuksen niin yritetään kerran toimittaa. Jos posteljooni ei saa paketteja kulkemaan mukana niin on yritetty ja ei ole onnistunut, paketti pitää hakea itse postista tai tilata sille erillinen kotiinkuljetus postin asiakaspalvelun kautta.

Tää on täysin bullshittiä. Tilaan säännöllisesti lemmikille ruokaa ulkomaisesta nettikaupasta. Alkuun toimitus tapahtui kuuriirilla, postin pakettiautolla ja kerran oli jopa postin teksteillä varustettu kuorma-auto. Koskaan ei ole yritetty soittaa toimitusajasta vaikka myös puhelinnro löytyy paketin tiedoista. Viime kerroilla paketteja ei edes ole yritetty toimittaa vaan on jätetty tää on yritetty toimittaa lappu. Meillä on valvontakamerat päällä 24/7 ja jos on postiauto käynyt pihassa niin se kyllä on näkymätön tai käyttää muutoin stealth-teknologiaa.

No se ulkomainen kauppahan sen tietää mitä olette tilanneet. Se EI OLE POSTIN syytä.

Kauppa on vastuussa siitä että se järjestää sen toimituksen. Älä tilaa paskoista kaupoista.

Vierailija
204/222 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi posti valittaa kirjeiden vähentymisestä, kun näköjään hukkuvat paketteihin eivätkä saa niiden pakettien kuljetukseen näköjään mitään järkevää ratkaisua. Ja hys hys ollaan pakettien määrän kasvusta.

Paketit eivät ole hyvää bisnestä. 

Vierailija
205/222 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä Saksassa postinkantajia on kahdenlaisia. Toinen kulkee kävellen tai pyörällä jakamassa kirjeet ja muut kevyemmät lähetykser. Sitten on erikseen autolla liikkuva postinkantaja, usein ihan kunnon pakettiautolla on liikkeellä ja tuo isommat paketit. Nöin toimitaan päivittäin ma - la. Miten siellä suomessa se postin peruspalvelu eli lähetysten toimittaminen perille on saatu noin kauhean huonoon jamaan?

Konduktöörejä jotka ei myy junalippuja, postinkantajia jotka ei kanna postis, mitäs seuraavaksi?

Suomessa kukaan ei ole valmis maksamaan mistään. Vaan kaikki pitää saada ilmaiseksi.

Vierailija
206/222 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa tänä vuonna on käynyt niin, että postinkantaja on unohtanut kotiinkuljetuksen, jonka olen erikseen tilannut, joten ne tuonnit piti tilata erikseen, mutta unohduksia sattuu ja Postin asiakaspalvelu hyvitti toisen unohduksen jälkeen harmini postimerkkeinä, joten se niistä.

Enemmän minua vaivaa se, että osa lähetyksistä katoaa tai jaetaan väärään osoitteeseen. Tuntuu, että joka vuosi saan muutaman kerran naapureille tarkoitettua postia, ja keväällä naapuri toi minulle kirjatun kirjeen noutoilmoituksen, jonka posti oli vahingossa jakanut hänen luukustaan. Ja meidän oviemme välissä on sentään kaksi kerrosta. Eivätkä ne minullekaan vahingossa tulleet kirjeet tai lehdet olleet tarkoitettu seinänaapureille, vaan vähän kauempana asuville ja kerran naapuritalossa asuville. Vien kyllä aina sellaiset lähetykset perille, mutta ilmeisesti kaikki eivät toimi niin, koska tiedän, että minulle tulleita lähetyksiä on kadonnut, kuten verohallinnosta tullut kirje ja mm. paperinen paketin saapumisilmoitus, jolloin paketti palasi ulkomaiselle lähettäjälle ja sain tiedon vasta, kun aloin ihmetellä toimituksen viipymistä ja otin yhteyttä myyjään.

Ihan vähän aikaa sitten kävi niin, että kotimaisesta verkkokaupasta tilaamani paketti katosi kaksi päivää matkaa tehtyään, vaikka siinä oli seurantakoodi. Eniten siinä jutussa ihmetytti se, että Postin seurantajärjestelmässä näkyi tieto toimituksen viivästymisestä ja siinä oli myös maininta, että asiaa pitää selvittää, mutta oma-aloitteisesti ei Posti siis ala etsiä kadonnutta lähetystä, vaan myyjän tai ostajan on täytettävä sähköinen lomake. Luulisi, että koska seurantajärjestelmässä näkyy tieto paketin katoamisesta, joku Postissa edes tarkistaisi tilanteen siitä paikasta, jossa lähetys on viimeksi rekisteröity, vaan eipä niin todellakaan tehdä. Odotan yhä sitä lähetystä. Olen kyllä informoinut myyjää ja uskon, että saan joko uuden tuotteen tai rahani takaisin.

Vierailija
207/222 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Postin muuttaminen yksityissektorin lainalaisuuksien mukaan toimivaksi liikelaitokseksi on monella tapaa ollut selkeä virhe. Säästöjen ja taloudellisuuden nimissä laistetaan lakisääteisten tehtävien hoidosta ja tehdään älyttömiä postin toimialaan kuulumattomia päätöksiä, joilla ei ole mitään tekemistä sen kanssa miksi Posti on ylipäätään olemassa.

Minusta Posti pitäisi muuttaaa takaisin viranomiaislaitokseksi, jonka budjetti tulee valtiolta, koska nykyinen ratkaisu ei toimi.

Ei todellakaan pitäisi.

Vaan nostaa niitä hintoja niin niillä olisi varaa niihin jakajiin.

Vierailija
208/222 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totuus on, ettei niillä postinkantajilla todellakaan ole pakettilähetyksiä mukana. Tästä on ollut juttua jo muutama vuosi sitten. Postista oli kerrottu, ettei voi tietää, kuka paketinsaaja olisi kotona ja kuka ei, ja kantajalla ei käytännön syistä ole mahdollista ottaa kaikkia paketteja mukaansa.

Onko tämä totta??? Postin homma on nimenomaan jakaa kirjeet ja paketit - sehän on postilaitoksen idea. Ei käytännön syistä mahdollista ottaa paketteja mukaan?! Mitä hittoa, ihan oikeasti?

Jos paketille ei ole tilattu kotiinkuljetusta niin Postin EI pidäkkään niitä mukana kantaa.

Voi herrajestas. Montako kertaa se pitää vääntää rautalangasta, että tässähän on puhuttu kokoajan siitä, että se paketin kotiinkuljetus optio on nettikaupassa ruksittu ja maksettu. Jos postin mielestä tätä toimintoa ei valittu, niin kai he silloin laittaisi sen lapun jossa kerrotaan, että teille on saapunut paketti ja mahdollisesti tekstarin. Nyt on kyse siitä, että kotiinkuljetus on tilattu ja maksettu. Posti ei edes yritä toimittaa pakettia asiakkaalle vaan kirjepostissa tulee lappu, että teille on yritetty toimittaa vaikkei taatusti ole käyty. Asiakas saa sitten käydä noutamassa itse pakettinsa helkutinkuusesta. Näi

Sitten vie asia käräjille ja lopeta se valittaminen

Vierailija
209/222 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totuus on, ettei niillä postinkantajilla todellakaan ole pakettilähetyksiä mukana. Tästä on ollut juttua jo muutama vuosi sitten. Postista oli kerrottu, ettei voi tietää, kuka paketinsaaja olisi kotona ja kuka ei, ja kantajalla ei käytännön syistä ole mahdollista ottaa kaikkia paketteja mukaansa.

Onko tämä totta??? Postin homma on nimenomaan jakaa kirjeet ja paketit - sehän on postilaitoksen idea. Ei käytännön syistä mahdollista ottaa paketteja mukaan?! Mitä hittoa, ihan oikeasti?

Jos paketille ei ole tilattu kotiinkuljetusta niin Postin EI pidäkkään niitä mukana kantaa.

Voi herrajestas. Montako kertaa se pitää vääntää rautalangasta, että tässähän on puhuttu kokoajan siitä, että se paketin kotiinkuljetus optio on nettikaupassa ruksittu ja maksettu. Jos postin mielestä tätä toimintoa ei valittu, niin kai he silloin laittaisi sen lapun jossa kerrotaan, että teille on saapunut paketti ja mahdollisesti tekstarin. Nyt on kyse siitä, että kotiinkuljetus on tilattu ja maksettu. Posti ei edes yritä toimittaa pakettia asiakkaalle vaan kirjepostissa tulee lappu, että teille on yritetty toimittaa vaikkei taatusti ole käyty. Asiakas saa sitten käydä noutamassa itse pakettinsa helkutinkuusesta. Näinkö tämän systeemin kuuluu sun mielestä toimia?

Vastuu on yrityksellä josta olet tuotteet tilannut. Valita sinne.

Vierailija
210/222 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen vuorotyötä ja oon usein päivisin kotona kun posti tulee. Tilailen myös aika usein paketteja, sekä Suomesta että muualta. Viimesen puolen vuoden aikana posteljooni on KERRAN soittanut ovikelloa ja ojensi mulle maksikirjeen (vai mikä se nykyään on), muuten tulee aina lappu että et ollut kotona. Vaikka olen ollut ja kuullut kun lappu luukusta tipahtaa :D Sit sen voi noutaa vasta illalla/seuraavana päivänä, ääh. 

Vierailija
211/222 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoin pikalähetyksestä useamman euron, jotta virkailija saisi varmasti ajoissa kys. paperit.

Kun sitten menin paikan päälle ja hän otti nuo paperit esille, ne oli leimattu saapuneiksi noin viikko lähetyksestä!!

Vierailija
212/222 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha tänne on joku Postin työntekijä ilmestynyt jankkaamaan.

Vierailija
213/222 |
30.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Posti nolaa itsensä aivan täysin tällaisella toiminnalla. Muuttaisivat noita lappuja edes todenmukaiseen muotoon ilman selityksiä:"Tilauksesi on noudettavissa Postista." Miksi pitää erikseen valehdella?!

Koska lähettäjä on ostanut paketilleen palvelun eli että paketti kannetaan kotiin asti. Mutta paska posti, vie rahat muttei toimita ostettua palvelua.

Ei noita "emme tavoittaneet sinua" lappuja jätetä koskien kotiin toimitettavia paketteja. Ne koskevat vain ja ainoastaan kirjelähetyksiä, jotka eivät mahdu postiluukusta. Kukaan ei siis ole jäänyt vaille maksamaansa palvelua. Lapun tekstiä pitäisi silti muuttaa, sillä postihan ei noita suurikokoisi kirjeitä nykyään edes yritä toimittaa kenellekään kotiin.

Vierailija
214/222 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei noita "emme tavoittaneet sinua" lappuja jätetä koskien kotiin toimitettavia paketteja. Ne koskevat vain ja ainoastaan kirjelähetyksiä, jotka eivät mahdu postiluukusta.

Postinkantajahan kirjoittaa niihin lappusiin kynällä päivämäärän ja kellonajan, milloin lähetys on noudettavissa. Nopeammin homma häneltäkin hoituisi, jos ihan vain soittaisi sitä ovikelloa.

Vierailija
215/222 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

NIIN yhäkin miksi ette voi jättää oven lappua että paketin voi jättää ovelle?????

Vierailija
216/222 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita kutsutaan ninjakuriireiksi, ap. Kuten ninjat, niitä ei näe eikä kuule.

Vierailija
217/222 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikoista kuitenkin, ettei Posti ole vaivautunut muuttamaan tuota lapun tekstiä - sehän on täysin typerä, koska jo lähtökohtaisesti Posti tietää, että vastaanottaja ei tule pakettiansa sillä hetkellä saamaan.

Ei tässä lapun teksti ole suurin ongelma. On petos myydä palvelua, jota ei lähtökohtaisestikaan aio tehdä.

Vierailija
218/222 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mbh kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MEE TÖIHIN

No ite pitää kaikki nykyään tehdä. Palvelua ei saa mistään.

MEE ASUUN PALVELUTALOON JA LOPETA VALITTAMINEN

Terveisin

Vierailija
219/222 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tälläistä sattunut pari kertaa. Nykyään kaiken tilaamani kuljetuksen hoitaa ihan jokin muu instanssi, kuin tuo epäluotettavin paskalafka Suomessa.

Vierailija
220/222 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on nykyään niin että pakettiautomaattiin kun tilaat paketin, niin postista joudut sen noutamaan kun pakettiautomaatit on aina täynnä. Itse tilaan aina pakettiautomaattiin koska en työn vuoksi pääse pakettia noutamaan postin aukioloaikoina. 

Olin niin iloinen kun Posti keksi nämä postiautomaatit, mutta harmittaa että eihän ne sitten niitäkään saanut toimimaan ja nyt ollaan samassa tilanteessa mistä lähdettiin. :(

Pakettiautomaattien "toimimattomuudesta" voivat ihan yksinomaan tilaajat syyttää itseään. Toimisivat ne, jos paketit haettaisiin, mutta tottakai ne täyttyvät, jos ihmiset hautovat niitä nyssäköitään viimeiseen asti ja sitten vasta käyvät hakemassa. Kun automaatit kuitenkin tarvitsevat ihan fyysistä tilaa, niin ei niihin useinkaan saa satoja ja taas satoja luukkuja mahtumaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän