Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ollut koko päivän kotona. Niinpä vaan taas tuli postilta se tuttu "emme tavoittaneet teitä, hakekaa paketti postista"! Törkeyden huippu!

Vierailija
28.11.2017 |

Joka kerta sama juttu jos jonkun paketin tilaa. Vaikka olen kotona, niin silti vaan röyhkeästi laitetaan lappu luukusta, ettei muka ketään ollut kotona ja paketin voi hakea postista. Eivät TAATUSTI edes soittaneet ovikelloa! Postin touhu on aina vaan törkeämpää ja törkeämpää.

Kommentit (222)

Vierailija
61/222 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään nää riippuu asuinpaikasta. Mä teen etätöitä ja oon vastaanottanu nyt kahden viikon aikana viisi pakettia kotiovelle kannettuna. Osa oli isoja kirjeitä, jotka ei mahtunu laatikkoon, osa ihan verkkokaupasta ilman mitään erikoismaksuja tilattuja paketteja. Postinjakaja on tuonut samalla myös ne päiväpostit, ei tarvinnu käydä niitäkään laatikosta hakemassa :)

Vierailija
62/222 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyään ei postinjakajan tarvitse tuoda paketteja.ei siis tartte soittaa ovikelloa.ennenhän piti tarjota joka nyssäkkää.niin se maailma muuttuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/222 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakettien määrä on kasvanut ja postiliikenne muuttunut pakettipainotteisemmaksi eikä peruspostin jakelukalustoa ole mitoitettu pakettiliikenteen tarpeisiin. Posteljooni ei siis mitenkään voi tuoda paketteja ovelle, eihän niillä ole edes autoja kaikilla kaupunkialueilla erityisesti.

Erillisen pakettijakelun pyörittäminen normaalin perusjakelun lisäksi on taas kannattamatonta ja käytännössä aivan mahdotonta. Ei siihen ole henkilöstöä tai kalustoa olemassakaan. Eli käytännössä on täysin mahdotonta ajatella, että posti toisi paketin ovelle oli siitä maksettu erikseen tai ei.

Käytännössä paketin saa ovelle tilaamalla sille kuljetuksen erillispalveluna sen jälkeen kun se on viety postiin. Postilla on sopimus alihankkijan eli jonkun pakettipalveluihin erikoistuneen kuljetusyrityksen kanssa näiden pakettien toimituksesta, ja ko. yritys hakee paketit postitoimipaikasta ja toimittaa asiakkaille.

Tämän voi tilata postin asiakaspalvelun kautta ja se maksaa asiakkaalle 11€, joka maksetaan kuljettajalle pakettia vastaanotettaessa.

Miksi posti sitten myy kotiinkuljetuksia jos sillä ei ole mitään mahdollisuuksia niitä paketteja kotiin toimittaa? Eikö tuo ole petos ottaa maksu kun ei ole aikomustakaan sitä maksettua palvelua järjestää?

Ymmärrän sinänsä ongelman, mutten sitä että ihmisten rahat kelpaa, mutta itse palvelu jää saamatta. Jos mä myyn huutonetissä olematonta kännykkää niin saan tuomion. Posti saa kuitenkin jatkuvasti myydä olematonta kotiinkuljetusta ilman mitään pelkoa syytteistä. Riittää kun pistää valheellisen kortin postiluukusta, sillä koko homma on ok.

Ei posti myy olematonta kotiinkuljetusta, jos tilaa sen halvimman kotiinkuljetuksen niin yritetään kerran toimittaa. Jos posteljooni ei saa paketteja kulkemaan mukana niin on yritetty ja ei ole onnistunut, paketti pitää hakea itse postista tai tilata sille erillinen kotiinkuljetus postin asiakaspalvelun kautta.

Koko suomessa ei ole samat olosuhteet postinjakelun kannalta. Jossain jakelupiirissä voi olla perusjakelu autolla ja sen verran vähemmän jaettavaa että paketit voidaan mahdollisesti tuoda mukana, mutta esimerkiksi jossain kaupunkiympäristössä pakettien jakelu peruspostin mukana ei vaan kertakaikkiaan toimi.

Ja osoitekohtainen seulonta, voidaanko pakettia toimittaa kotiin vai ei tietyllä palvelulla, on käytännössä mahdotonta erityisesti ulkomaan paketeille. Jos paketin kotiintoimitus halutaan varmistaa niin siihen on sitten se palvelu, missä asiakkaan kanssa sovitaan erikseen jakeluajankohta ja paketti käydään sitten tuomassa, yleensä alihankkijan toimesta.

Se on lähettäjän ongelma, jos asiakkalle luvataan muuta kuin millainen palvelu on tilattu. Jos ulkomaan paketti pitää saada ovelle asti varmuudella niin sitten on ihan nämä kuriirifirmat jotka hoitaa homman, mutta tottakai kuluja tulee sitten myös sen mukaisesti.

Vierailija
64/222 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tilannut Postnordin kautta kerran kotiinkuljetuksen ja he ainakin toimivat ihan moitteettomasti. Tilasin verkkokaupasta tavaraa ja valitsin Postin sijaan Postnordin, koska joidenkin pohjoismaalaisten verkkokauppojen toimitukset ovat aiemmin tulleet noutopisteeseen sitä kautta. Mulle tuli viesti yks päivä missä luki 3 eri ajankohtaa mistä sain valita milloin tulevat. Paketti oli arvioitu tulevaksi klo. 8-16 välillä ja minun piti lähteä kahden aikoihin niin laitoin oveen lapun, että paketin saa jättää ovelle (asun omakotitalossa). Kun tulin suihkusta, huomasin, että lappu oli kadonnut ja paketti tilalla :)

Vierailija
65/222 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne ota niitä paketta edes mukaan.

Postinjakajat eivät todellakaan ota mukaan mitään PAKETTEJA. Ennen he kyllä ottivat ns. maksikirjeitä, joita yrittivät sitten toimittaa ihmisille kotiin. Harvat päivällä kotona, joten paljolti turhaa touhua niitä raahata mukana. Nykyään eivät ota luukkuun mahtumattomia kirjeitä mukaan ollenkaan. Paketit jakaa sitten ihan erillinen kuljetusauto, ei se skootterilla ajeleva postimies. Paketti toimitetaan kyllä kotiin asti, jos kotiinkuljetuksesta on maksettu. Aika sovitaan etukäteen. Ihmiset nyt täälä vaan sekoittavat paketit ja suurikokoiset kirjelähetykset.

Lihavoitu ei pidä paikkaansa, ainakaan meidän perällä. Ihan liian monta kertaa olen joutunut pakettini postista noutamaan ihan itse. Ei ole kukaan soitellut, että koskas olet kotosalla. Ja todellakin nyt puhutaan paketista, ei mistään suurikokoisesta kirjelähetyksestä, kun 14kg:n pahvilootaa saanut itse jalka- ja käsipotilaana raahata postista polkupyörän tarakalla. kele!

Onko postilla ollut tiedossa puhelinnumerosi? Kyllä minulle on 100% varmuudella tullut tekstiviesti (ei siis soitto) ajan sopimiseksi. Ja ainahan voit itse soittaa postiin ja kertoa milloin voi tuoda.

Kyllä on ja puhelin on kuuloetäisyydellä aina. Paketissa on joka kerta ollut puhelinnumero kun sen olen itse sitten viimein joutunut noutamaan. Ihan sillä postikustin jättämällä "emme tavoittaneet" -lipukkeella olen pakettiani käynyt karhuamassa.

Meillä sama postinjakaja jakaa paketit ja muut postit.

No miksi sitten et itse ole soittanut postiin? Siis jos kerran on ollut kyse paketisti, jolle on maksettu kotiinkuljetus? Minulla kävi kerran verkkokaupasta tilatessa niin, että sain kotiin normaalin saapumisilmoituksen vaikka paketti piti tulla kotiin. Soitin postiin ja paketille sovittiin toimitusaika jolloin se myös tuotiin. 

Vierailija
66/222 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ihmi, että postilla on niin huono maine. Toki mokailevatkin paljon, mutta kun ihmisillä on täysin väärät odotukset postin toiminnasta, niin totta kai ollaan tyytymättömiä. Uskokaa nyt, että niitä "emme tavoittaneet teitä" postikorttikokoisia lippulappuja ei jaeta liittyen paketeihin vaan ne liittyvät vain ja ainoastaan kirjelähetyksiin. Paketeista tulee se A4 kokoinen saapumisilmoitus. Jos paketille on maksettu kotiinkuljetus posti ottaa yhteyttä toimitusajan sopimiseksi. Sellaisia paketteja ei tuo postinjakaja.

No ei kyllä soittele. Just olen tilannut 2 pakettia. Toisen kuljetuksen aikaan ketään ei ollut kotona, joten jouduin postista hakemaan. Toisen kuljetuksen aikaan lapseni oli kotosalla, joten sain kotio. Mietin kyllä tuota, että miten saisin pakettini kotiin asti, jos ketään ei ole kotona. Nyt oli sen verran pieni paketti, että mahtui farmariautooni. Mutta entä jos en omistaisi autoa? Kuljettaako posti paketin kotio jos ilmoitan, että en kykene sitä kuskaamaan? Vai pitäisikö taksilla käydä? Molemmista paketeista oli kotiinkuljetus maksettu.

Vierailija
67/222 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu tunne, kiva maksaa maltaita kotiinkuljetuspalvelusta.

Vierailija
68/222 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MEE TÖIHIN

No ite pitää kaikki nykyään tehdä. Palvelua ei saa mistään.

Vierailija
69/222 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikolla lapun mukaan, jonka päiväposti oli tuonut perjantaina, posti oli tavoitellut minua jo torstaina. Samaisesta paketista tuli vielä tänään erikseen paperinen saapumisilmoitus. Paketin hain postista perjantaina...

Vierailija
70/222 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö te voi tilata paketteja työpaikallenne? Ei nyt ehkä jonnekin sairaalaan tai kaupan kassalle, mutta jos olette toimistotyössä. Minä teen aina niin ja saan taatusti paketit ovelle kannettuina. 

Vierailija
71/222 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei posti myy olematonta kotiinkuljetusta, jos tilaa sen halvimman kotiinkuljetuksen niin yritetään kerran toimittaa. Jos posteljooni ei saa paketteja kulkemaan mukana niin on yritetty ja ei ole onnistunut, paketti pitää hakea itse postista tai tilata sille erillinen kotiinkuljetus postin asiakaspalvelun kautta.

Tää on täysin bullshittiä. Tilaan säännöllisesti lemmikille ruokaa ulkomaisesta nettikaupasta. Alkuun toimitus tapahtui kuuriirilla, postin pakettiautolla ja kerran oli jopa postin teksteillä varustettu kuorma-auto. Koskaan ei ole yritetty soittaa toimitusajasta vaikka myös puhelinnro löytyy paketin tiedoista. Viime kerroilla paketteja ei edes ole yritetty toimittaa vaan on jätetty tää on yritetty toimittaa lappu. Meillä on valvontakamerat päällä 24/7 ja jos on postiauto käynyt pihassa niin se kyllä on näkymätön tai käyttää muutoin stealth-teknologiaa.

Vierailija
72/222 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin joskus Adlibrikseltä kirjan, tietäjät tietää millainen on yhden kirjan paketti; ei mahdu postiluukusta. Näppärä postimies oli tunkenut sitä pakettia urakalla luukkuun että oli jäänyt jumiin ja killui siinä luukussa puoliksi sisällä. Sain kiskoa tosissani että sain sen irti, kiva jos joku naapuri olisi sen varastanut >:(

Vierailija
73/222 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos Posti näin työllistää itseään enemmän? Ensin viedään lappu ovelle ja sen jälkeen vielä riittää asiakkaita, jotka itse omin kätösin hakevat sen paketin. 

Vierailija
74/222 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma, että noita lappuja teille tulee. Itse olen töissä vastaanotossa, jossa voin ottaa asukkaiden paketteja vastaan. Yhdellekään paketille ei ole tullut tuota korttia.

Vierailija
75/222 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilasin joskus Adlibrikseltä kirjan, tietäjät tietää millainen on yhden kirjan paketti; ei mahdu postiluukusta. Näppärä postimies oli tunkenut sitä pakettia urakalla luukkuun että oli jäänyt jumiin ja killui siinä luukussa puoliksi sisällä. Sain kiskoa tosissani että sain sen irti, kiva jos joku naapuri olisi sen varastanut >:(

Sitäkin olen ihmetellyt kun Adlibriksen kirjapakkaus mahtuu kuitenkin postiLAATIKKOON, niin miksi sitä ei sinne voi toimittaa? Ja yleensäkin, ennen pienet paketit toimitettiin aina postilaatikkoon, nykyään lähes kaikki pitää poikkeuksetta hakea Postista. Mikä on muuttunut?

Vierailija
76/222 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vierestä katsonut kun postinjakaja pudottaa sen lapun postilaatikkooni. Autosta nousematta. Olin sattumalta koiran kanssa lähdössä lenkille ja just postiukko kurvasi laatikolle. Varmaan näki peilistä että menin ottamaan sen lapun sieltä.

Soitin postin aspaan heti. Pitkän jonotuksen jälkeen sain kuulla ettei postiautoon oteta kirjan kokoisia paketteja kun ne ei yleensä mahdu laatikkoon. Kas kummaa. Seuraavana päivänä paketti olikin mahtunut laatikkoon oikein hyvin...

Jos vain on valinnanvaraa niin jotain muuta vehjettä käytän kuin postia. Esim Matkahuoltoa. Tosin postin kiusaksi tilailen joskus eBaysta pieniä parinkymmenen sentin arvoisia ruuvipusseja ym törkyä Kiinasta. Riittää jakajille sitä kovasti kaivattua työtä :D

Vierailija
77/222 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaettavan postin määrä on yleensä sen verran suuri, että postit eivät mahdu kerralla postinjakajan pyörään, tai työnnettävään kärryyn mukaan. Tämän vuoksi postinjakajan jakoreitin varrella on ns. "täyttöpisteitä", eli punttilaatikoita, joista postinjakaja sitten käy täyttämässä pyörää reitin varrella. Jotkut saattavat ihmetellä, mitä tienposkessa olevat pienien sähkömuuntajien näköiset metalliset "kassakaapit" oikein ovat. No, ne ovat juuri näitä postin punttilaatikoita, hyvin lukittuja tietenkin. Postissa autokuski vie erikseen postit sinne punttilaatikkoon odottamaan, että pyörän kanssa tai kärryn kanssa kulkeva postinjakaja ne sieltä hakee. Yleensä paketteja ei tule niin paljon, että ne eivät mahtuisi punttilaatikoihin. Joskus (esim. joulun aika) pakettien määrä on niin valtava, että ne eivät mahdu punttilaatikoihinkaan. Silloin tehdään useampi kierros. Eli ensin jaetaan ne postit, mitkä ovat mukaan pyörään/kärryyn ja punttilaatikoihin mahtuneet, ja sen jälkeen mennään takasin jakelupisteeseen hakemaan loput. Siis jos paketteja on niin paljon, että ne eivät mahdu mukaan, eikä punttilaatikoihin reitin varrella, niin loput haetaan sitten erikseen. Tähän menee h...vetisti aikaa, mutta kaikki paletit jaetaan. Paitsi että...Hirveässä kiireessä postinjakaja pääsee helpommalla, kun lykkää suoraan postiluukusta tuon, et ollut kotona, kun jaoin postia-lappusen. Postissa on hirveä kiire, ja työaika on kortilla. Työajan ylittämisestä tulee ongelmia. Sääliksi käy jakajia.

Vierailija
78/222 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totuus on, ettei niillä postinkantajilla todellakaan ole pakettilähetyksiä mukana. Tästä on ollut juttua jo muutama vuosi sitten. Postista oli kerrottu, ettei voi tietää, kuka paketinsaaja olisi kotona ja kuka ei, ja kantajalla ei käytännön syistä ole mahdollista ottaa kaikkia paketteja mukaansa.

Erikoista kuitenkin, ettei Posti ole vaivautunut muuttamaan tuota lapun tekstiä - sehän on täysin typerä, koska jo lähtökohtaisesti Posti tietää, että vastaanottaja ei tule pakettiansa sillä hetkellä saamaan.

Ehkä Posti voisi jättäytyä ruohonleikkuusta ym. oheistoiminnasta niin siihen pääpointtiin eli postinjakeluun riittäisi rahkeet. Miksei voisi esim. etukäteen selvittää ketkä näistä kotiintilauksen tehneistä on  mihinkin aikaan kotona.  Esim. tilauksen yhteydessä, jos on valinnut kotiinkuljetuksen niin järjestelmä kysyy tarkkaa aikaa, jolloin on kotona. Jollei tälöin ole kotona niin sitten paketin joutuu noutamaan suoraan postista.

Vierailija
79/222 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postin toiminta paranisi jos jakajilta vaadittaisiin akateeminen tutkinto.

Vierailija
80/222 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jakaja ja on satoja kertoja käynyt näin: pimpom ja kuulen selvästi että kotona ollaan mutta ei avata ovea. Kurkitaan jopa ovisilmästä, heiluttelen, huhuilen, pimpotan uudestaan. Ei avata. Enää en odottele idiootien ovien takana vaan jossei kertasoittelu riitä niin hakekaa riepunne mistä lystäätte.

Juu ja sitten soitellaan postille palautesoittoja ja tässä pari syytä miksei avattu vaikka oli kotona:

-mies oven takana

Eli jakajan pitää olla nainen??

-ei ollut vaatteita päällä

No huuda vaikka "hetki pieni"?????!!!

Ja tämä on useimmiten syy;

-ai en muistanut että olin tilannut

Eli postimies pimpottelee huvikseen ihmisten ovikelloja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän