Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ollut koko päivän kotona. Niinpä vaan taas tuli postilta se tuttu "emme tavoittaneet teitä, hakekaa paketti postista"! Törkeyden huippu!

Vierailija
28.11.2017 |

Joka kerta sama juttu jos jonkun paketin tilaa. Vaikka olen kotona, niin silti vaan röyhkeästi laitetaan lappu luukusta, ettei muka ketään ollut kotona ja paketin voi hakea postista. Eivät TAATUSTI edes soittaneet ovikelloa! Postin touhu on aina vaan törkeämpää ja törkeämpää.

Kommentit (222)

Vierailija
41/222 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakettien määrä on kasvanut ja postiliikenne muuttunut pakettipainotteisemmaksi eikä peruspostin jakelukalustoa ole mitoitettu pakettiliikenteen tarpeisiin. Posteljooni ei siis mitenkään voi tuoda paketteja ovelle, eihän niillä ole edes autoja kaikilla kaupunkialueilla erityisesti.

Erillisen pakettijakelun pyörittäminen normaalin perusjakelun lisäksi on taas kannattamatonta ja käytännössä aivan mahdotonta. Ei siihen ole henkilöstöä tai kalustoa olemassakaan. Eli käytännössä on täysin mahdotonta ajatella, että posti toisi paketin ovelle oli siitä maksettu erikseen tai ei.

Käytännössä paketin saa ovelle tilaamalla sille kuljetuksen erillispalveluna sen jälkeen kun se on viety postiin. Postilla on sopimus alihankkijan eli jonkun pakettipalveluihin erikoistuneen kuljetusyrityksen kanssa näiden pakettien toimituksesta, ja ko. yritys hakee paketit postitoimipaikasta ja toimittaa asiakkaille.

Tämän voi tilata postin asiakaspalvelun kautta ja se maksaa asiakkaalle 11€, joka maksetaan kuljettajalle pakettia vastaanotettaessa.

Vierailija
42/222 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli kans luukusta tollanen 'yritimme tavoittaa sinua' -lappu vaikka olin kotona. Rappukäytävään kuuluu kyllä hyvin, kun posteljooni jakaa postin. No, hain sitten postista pakettini, joka oli maksikirje, ja hetken mielijohteesta koitin mahtuisiko se luukusta. No mahtuihan se. Kyllä vitutti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/222 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne ota niitä paketta edes mukaan.

Postinjakajat eivät todellakaan ota mukaan mitään PAKETTEJA. Ennen he kyllä ottivat ns. maksikirjeitä, joita yrittivät sitten toimittaa ihmisille kotiin. Harvat päivällä kotona, joten paljolti turhaa touhua niitä raahata mukana. Nykyään eivät ota luukkuun mahtumattomia kirjeitä mukaan ollenkaan. Paketit jakaa sitten ihan erillinen kuljetusauto, ei se skootterilla ajeleva postimies. Paketti toimitetaan kyllä kotiin asti, jos kotiinkuljetuksesta on maksettu. Aika sovitaan etukäteen. Ihmiset nyt täälä vaan sekoittavat paketit ja suurikokoiset kirjelähetykset.

Lihavoitu ei pidä paikkaansa, ainakaan meidän perällä. Ihan liian monta kertaa olen joutunut pakettini postista noutamaan ihan itse. Ei ole kukaan soitellut, että koskas olet kotosalla. Ja todellakin nyt puhutaan paketista, ei mistään suurikokoisesta kirjelähetyksestä, kun 14kg:n pahvilootaa saanut itse jalka- ja käsipotilaana raahata postista polkupyörän tarakalla. kele!

Onko postilla ollut tiedossa puhelinnumerosi? Kyllä minulle on 100% varmuudella tullut tekstiviesti (ei siis soitto) ajan sopimiseksi. Ja ainahan voit itse soittaa postiin ja kertoa milloin voi tuoda.

Joko tässä on suuria alueellisia eroja tai sitten osa tavaraa myyvistä yrityksistä ostaa tuon soittopalvelun, koska täällä ei ainakaan näistä postin toimittamista paketeista ikinä soiteta, kysellä sopivaa toimitusaikaa tai muutoinkaan olla mitenkään yhteydessä.

Vierailija
44/222 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postin touhu on mennyt kyllä niin ala-arvoiseksi.

Ei ole kakkosluokan kirjettä, ei maksikirjettä ja ykkösluokkakin saa olla vaan sen max kolme senttiä ja maksaa ihan kamalasti.

Lähetyksiä katoaa, omalla kohdallani vuoden sisään on hukattu kaksi kirjettä.

Paketit tuodaan, jos tuodaan, vaikka ovelle kanto olisi maksettu. Helpompi laittaa noita heippalappuja, kuin palvella maksavia asiakkaita.

Minä työskentelen kotona yrittäjänä ja jokaisella sisäänkäynnillämme on eri ääninen ovikello, jotta tiedän varmasti, millä ovella soitellaan. Tästä huolimatta saan jatkuvasti noutaa pakettejani postista, ovella ei yksinkertaisesti vaivauduta käymään.

Meidän postinkantaja on varsinainen tapaus. Kertoi minulle kerran pakettia ovelle tuodessaan, että ai kamala, se kello tulee kaksi, nyt pitää lähteä hakemaan lasta hoidosta. Jaan loput lähetykset sitten huomenna.

Meillä haja-asutusalueella posti jaetaan postin sanoman mukaan 11-18 välisenä aikana, mutta lapsen hoidosta hakeminen on näemmä syy jättää lähetykset jakamatta.

Palvelu huononee ja hinnat nousee.

Vierailija
45/222 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää ottako kotiinkuljetusta, kun sitä ei kerran saa.

Eihän sitä paketin vastaanottaja "ota"kaan, vaan lähettäjä on sen "ottanut" ja maksanut siitä ylimääräistä.

Vierailija
46/222 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on käynyt tänä syksynä jo pari kertaa niin, että ei ole tullut edes sitä lappua että paketti on saapunut. On vaan tullut myyjältä ilmoitus, että tilaamanne tuote on palautettu takaisin kun sitä ei noudettu. Mistäköhän pitäisi tietää, että paketti on tullut postiin, jos siitä ei mitenkään kerrota? Toisella kerralla yritin käydä kysymässä, kun tiesin että paketin pitäisi olla jo postissa. Ei löytynyt. Sitten tuli taas viesti että tuote palautettu. No, rahaa säästyy kun ei enää jaksa tuota showta postipakettien kanssa.  :-( 

Vierailija
47/222 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Postinjakajat eivät todellakaan ota mukaan mitään PAKETTEJA. Ennen he kyllä ottivat ns. maksikirjeitä, joita yrittivät sitten toimittaa ihmisille kotiin. Harvat päivällä kotona, joten paljolti turhaa touhua niitä raahata mukana. Nykyään eivät ota luukkuun mahtumattomia kirjeitä mukaan ollenkaan. Paketit jakaa sitten ihan erillinen kuljetusauto, ei se skootterilla ajeleva postimies. Paketti toimitetaan kyllä kotiin asti, jos kotiinkuljetuksesta on maksettu. Aika sovitaan etukäteen. Ihmiset nyt täälä vaan sekoittavat paketit ja suurikokoiset kirjelähetykset.

Lihavoitu ei pidä paikkaansa, ainakaan meidän perällä. Ihan liian monta kertaa olen joutunut pakettini postista noutamaan ihan itse. Ei ole kukaan soitellut, että koskas olet kotosalla. Ja todellakin nyt puhutaan paketista, ei mistään suurikokoisesta kirjelähetyksestä, kun 14kg:n pahvilootaa saanut itse jalka- ja käsipotilaana raahata postista polkupyörän tarakalla. kele!

Onko postilla ollut tiedossa puhelinnumerosi? Kyllä minulle on 100% varmuudella tullut tekstiviesti (ei siis soitto) ajan sopimiseksi. Ja ainahan voit itse soittaa postiin ja kertoa milloin voi tuoda.

Kyllä on ja puhelin on kuuloetäisyydellä aina. Paketissa on joka kerta ollut puhelinnumero kun sen olen itse sitten viimein joutunut noutamaan. Ihan sillä postikustin jättämällä "emme tavoittaneet" -lipukkeella olen pakettiani käynyt karhuamassa.

Meillä sama postinjakaja jakaa paketit ja muut postit.

Vierailija
48/222 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ihmi, että postilla on niin huono maine. Toki mokailevatkin paljon, mutta kun ihmisillä on täysin väärät odotukset postin toiminnasta, niin totta kai ollaan tyytymättömiä. Uskokaa nyt, että niitä "emme tavoittaneet teitä" postikorttikokoisia lippulappuja ei jaeta liittyen paketeihin vaan ne liittyvät vain ja ainoastaan kirjelähetyksiin. Paketeista tulee se A4 kokoinen saapumisilmoitus. Jos paketille on maksettu kotiinkuljetus posti ottaa yhteyttä toimitusajan sopimiseksi. Sellaisia paketteja ei tuo postinjakaja.

Tämä riippuu ihan kuljetuspalvelusta. Postilla on useammanlaisia kuljetuspalveluita, joihinkin sisältyy tuo soitto ja toisiin ei. Suurin osa kotiinkuljetuspalveluista ei sisällä mitään soittoa, vaan esim. yhden yrityksen toimittaa pakettia jos se sattuu olemaan postinkantajalla mukana.

Vain "Ovelle sovitusti" kuljetuspalveluun ja erikseen tilattuun kotiinkuljetukseen sisältyy sopiminen vastaanottajan kanssa toimituksesta, muut on ns. "best effort" palveluita, voi olla että tulee tai sitten ei.

Vierailija
49/222 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on huijausta. Ihmiset maksavat palvelusta, jota eivät saa. Miksi mikään taho ei puutu tuohon? Olemattoman palvelun myyminen on siis laillista.

Vierailija
50/222 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Postin palvelut on ihan täys vitsi. Mun piti lähettää kerran pikakirje, siis maksoin paljon enemmän siitä kuin ykkösluokan kirjeestä, ja sen piti mennä perille asap. Uteliaisuuteni heräsi ja päätin testata, kumpi menee nopeammin perille, se pikakirje vai ykkösluokan postikortti. Ostin postista kortin ja siihen ykkösluokan merkin ja lähetin sen samaan osoitteeseen kuin sen pikakirjeen juuri hetkeä aikaisemmin. Arvatkaa kumpi oli nopeammin vastaanottajalla?

No se normaali postikortti tietenkin, daa! ;)

Mistä arvasti? Kortti saapui perille aamupäivällä normaalin postin mukana ja se pikakirje iltapäivällä erillisessä jaossa.

Vierailija
51/222 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja höpöhöpö. Mä kerran tilasin ison tavaran ja ihan tarkoituksella ostin siihen kotiinkuljetuksen. Jotta pääsen itse vähemmällä kun ei autottoman tarvi sitä isoa pakettia postista raahata. Ja paskat. Postiluukusta tuli lappu että hae pakettis postista, et ollut kotona kun käytiin. Olin kotona koko päivän. Eivät edes yrittäneet toimittaa sitä PAKETTIA. PAKETTIA, joka oli pituudeltaan mua isompi eli päälle 170cm, leveys jotain 50cm. Se tuskin on suurikokoinen kirjelähetys, vai mitä.

Ihan turha kaunistella postin toilailuja. Niillä ei aika riitä enää postipalvelujen hoitamiseen kun pitää leikellä ruohoja ja hoivata vanhuksia. Paketteja ei toimiteta, kirjeitä ja lehtiä katoaa jne. Naapurien postia on jatkuvasti meidän laatikossa jne. Hommat tehdään vähän sinne päin ja sitten pahoitellaan jos valittaa. Viimeksi ne sössi mainostamansa postikorttipalvelun. Lähetin kortin verkosta ja saaja sai vain pahan mielen. Kortti nimittäin oli tulostettu ihan päin peffaa. Kuvassa oli iso suttu, joka pilasi koko kortin kuvan.

Ei siinä pahoittelut enää auta kun ihan kaikki sössitään kerta toisensa jälkeen.

Vierailija
52/222 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakettien määrä on kasvanut ja postiliikenne muuttunut pakettipainotteisemmaksi eikä peruspostin jakelukalustoa ole mitoitettu pakettiliikenteen tarpeisiin. Posteljooni ei siis mitenkään voi tuoda paketteja ovelle, eihän niillä ole edes autoja kaikilla kaupunkialueilla erityisesti.

Erillisen pakettijakelun pyörittäminen normaalin perusjakelun lisäksi on taas kannattamatonta ja käytännössä aivan mahdotonta. Ei siihen ole henkilöstöä tai kalustoa olemassakaan. Eli käytännössä on täysin mahdotonta ajatella, että posti toisi paketin ovelle oli siitä maksettu erikseen tai ei.

Käytännössä paketin saa ovelle tilaamalla sille kuljetuksen erillispalveluna sen jälkeen kun se on viety postiin. Postilla on sopimus alihankkijan eli jonkun pakettipalveluihin erikoistuneen kuljetusyrityksen kanssa näiden pakettien toimituksesta, ja ko. yritys hakee paketit postitoimipaikasta ja toimittaa asiakkaille.

Tämän voi tilata postin asiakaspalvelun kautta ja se maksaa asiakkaalle 11€, joka maksetaan kuljettajalle pakettia vastaanotettaessa.

Älä lässytä. Tuo on postin tehtävä, ja postin on hinnoiteltava se niin, että se toimii.  Sen alihankkijan kustannuksen on sisällyttävä siihen hintaan. Kummasti toimii lähes kaikissa muissa maissa.

Mainittakoon, että se kotiinkuljetus maksetaan joihinkin paketteihin jo ulkomailla, joten postin pitää sanoutua kansainvälisestä yhteistyöstä irti ja antaa hommat muille, jos se ei kerran toimi.

Vierailija
53/222 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kans tilasin kotiinkuljetuksella paketin. Oletus toki oli että kuski soittaa ja sopii milloin voi tuoda. Onneksi oli vapaapäivä, aamulla nukuin pitkään ja heräsin kun 9 jälkeen ovikello soi. Äkkiä ylös ja ovelle; postipate oli jo peruuttelemassa pihasta pois. Selitys oli että hän oli ihan varma ettei kukaan olis ollut kotona!! Ja meinas sit vissiin varmistaa sen sillä kun ei etukäteen soittanut.

Onneksi se paketti kuitenkin löytyi autosta.

Vierailija
54/222 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehelläni on yritys, jonka paketit todella tuodaan kotiin/yritykseen asti. Siksi olen ryhtynyt tilaamaan tuotteita yrityksen osoitteella, koska niin varmistan maksetun kotiinkuljetuksen. Jos yritys ryhtyy reklamoimaan postille siitä, että ei saa jo maksettuja paketteja perille, niin siitä syntyy isompi haloo kuin yksityisasiakkaiden posteista.

Ei nouse. Vastikään yks pikkufirma facessa kertoi, että posti oli ilmoittanut että postilain mukaan vain postimerkein varustetut lähetykset on pakko kuljettaa lain mukaan säädellyssä ajassa (viestintävirasto valvoo). Muuten maksetut lähetykset voi kuljettaa miten hitaasti hyvänsä. Aika moni firma ei siunkaan läppää postimerkkejä lähetystensä päälle, joten niiden kuljettamisessa ei ole mitään aikarajaa. Ja tämän posti ihan itse kertoo, että ei kiinnosta. Lähetykset tulee kun tulee, älä kitise. E

Eli posti viis veisaa siitä kuka lähettää ja mitä. Postimerkillisiä lähetyksiä ne ehkä yrittää toimittaa rivakammin, koska laki niin määrää, mutta eipä nekään kyllä nykyisin enää oikeasti kulje.

Vierailija
55/222 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei ole koskaan käynyt niin. Tullut useita tänä vuonnakin. Toisin päin  kylläkin.

Vuosi pari sitten odotin pakettia jolle ei oltu tilattu kotiinkantoa.

Lähettäjä ilmoitti että paketti on toimitettu minulle. Postitoimisto oli ollut niin täysi että olivat jakaneet paketteja koteihin vaikka jakamisesta ei oltu maksettu. En tiennyt tästä eikä vaimoni joka kuittasi sen  huomannut sanoa että sain paketin, paketti oli tietysti kotona näkyvillä, en vain tajunnut että se oli odottamani lähetys. 

Vierailija
56/222 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin on käynyt samoin ja olen 100% varma että olisin kuullut ovikellon tai koputuksen.

Vierailija
57/222 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on nykyään niin että pakettiautomaattiin kun tilaat paketin, niin postista joudut sen noutamaan kun pakettiautomaatit on aina täynnä. Itse tilaan aina pakettiautomaattiin koska en työn vuoksi pääse pakettia noutamaan postin aukioloaikoina. 

Olin niin iloinen kun Posti keksi nämä postiautomaatit, mutta harmittaa että eihän ne sitten niitäkään saanut toimimaan ja nyt ollaan samassa tilanteessa mistä lähdettiin. :(

Vierailija
58/222 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi posti sitten myy kotiinkuljetuksia jos sillä ei ole mitään mahdollisuuksia niitä paketteja kotiin toimittaa? Eikö tuo ole petos ottaa maksu kun ei ole aikomustakaan sitä maksettua palvelua järjestää?

Ymmärrän sinänsä ongelman, mutten sitä että ihmisten rahat kelpaa, mutta itse palvelu jää saamatta. Jos mä myyn huutonetissä olematonta kännykkää niin saan tuomion. Posti saa kuitenkin jatkuvasti myydä olematonta kotiinkuljetusta ilman mitään pelkoa syytteistä. Riittää kun pistää valheellisen kortin postiluukusta, sillä koko homma on ok.

Vierailija
59/222 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kyllä seurannut näitä kotiinkuljetuksia, jos et sillä sekunnilla ole avaamassa ovea, niin pakun perävalot korkeintaan näet.

Vierailija
60/222 |
28.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä,avasin oven kun tuo lappu tuli niin jakaja sanoi ettei kuljeta edes paketteja mukana😳

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä