Olen ollut koko päivän kotona. Niinpä vaan taas tuli postilta se tuttu "emme tavoittaneet teitä, hakekaa paketti postista"! Törkeyden huippu!
Joka kerta sama juttu jos jonkun paketin tilaa. Vaikka olen kotona, niin silti vaan röyhkeästi laitetaan lappu luukusta, ettei muka ketään ollut kotona ja paketin voi hakea postista. Eivät TAATUSTI edes soittaneet ovikelloa! Postin touhu on aina vaan törkeämpää ja törkeämpää.
Kommentit (222)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Posti nolaa itsensä aivan täysin tällaisella toiminnalla. Muuttaisivat noita lappuja edes todenmukaiseen muotoon ilman selityksiä:"Tilauksesi on noudettavissa Postista." Miksi pitää erikseen valehdella?!
Koska lähettäjä on ostanut paketilleen palvelun eli että paketti kannetaan kotiin asti. Mutta paska posti, vie rahat muttei toimita ostettua palvelua.
Ei noita "emme tavoittaneet sinua" lappuja jätetä koskien kotiin toimitettavia paketteja. Ne koskevat vain ja ainoastaan kirjelähetyksiä, jotka eivät mahdu postiluukusta. Kukaan ei siis ole jäänyt vaille maksamaansa palvelua. Lapun tekstiä pitäisi silti muuttaa, sillä postihan ei noita suurikokoisi kirjeitä nykyään edes yritä toimittaa kenellekään kotiin.
Täysin sama homma käynyt täällä useampaan kertaan. Menee hermot jo.
Mulle on käynyt samoin. Lumessa pihalla oli postiauton jäljet, mutta kukaan ei taatusti käynyt ovella. Olin keittiössä, josta näkee ulko-oven.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Posti nolaa itsensä aivan täysin tällaisella toiminnalla. Muuttaisivat noita lappuja edes todenmukaiseen muotoon ilman selityksiä:"Tilauksesi on noudettavissa Postista." Miksi pitää erikseen valehdella?!
Siksi pitää valehdella, sillä oikeasti lain mukaan heidän pitäisi toimittaa se paketti kotiovelle, kun siitä on asiakas maksanu. Mutta ovat keksineet ovelan porsaanreiän, että muka yrittäneet tavoitella ja siksi asiakkaan pitää itse hakea pakettinsa. Näin pesevät kätensä tuosta vastuustaan. Hyvä posti!
Eikä ole mitään kotiinkuljetusta kukaan maksanut. Kyseessä ei ole paketti vaan kirje, joka ei mahdu luukusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avauduin tästä asiasta kun hain postista sitä samperin pakettia jonka kotiinkuljetus oli maksettu. Virkailija lipsautti kai vahingossa että "ei posteljoonin ole pakko ottaa paketteja mukaansa jossei jaksa tai mahdu mukaan".
Onhan se lappunen nyt paljon kevyempi kantaa!Olisit vastannut että ei kai se asiakkaan vika ole jos Postilla on työnhallinnallisia ongelmia.
😂
Olen ollut postissa töissä 10 vuotta sitten ja silloin vielä kannettiin tietyn kokoiset paketit mukaan (maksikirjeet) ja soitettiin ovikelloa, jos ei mennyt luukusta läpi.
Nyt on itselle käynyt tuota samaa, että olen kotona, kun pakettia "yritetään tuoda". Viimeksi, kun posteljooni oli työntämässä lappua "et ollut kotona" luukusta sisään, ryntäsin avaamaan ovea ja sanoin olevani valmis vastaanottamaan lähetyksen. Siinä sitten postipoika ojensi yhden kolmesta pienestä paketista, jotka olin tilannut. Sanoi, ettei ottanut muita mukaan. Ai että korpesi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi pitää valehdella, sillä oikeasti lain mukaan heidän pitäisi toimittaa se paketti kotiovelle, kun siitä on asiakas maksanu. Mutta ovat keksineet ovelan porsaanreiän, että muka yrittäneet tavoitella ja siksi asiakkaan pitää itse hakea pakettinsa. Näin pesevät kätensä tuosta vastuustaan. Hyvä posti!
Eikä ole mitään kotiinkuljetusta kukaan maksanut. Kyseessä ei ole paketti vaan kirje, joka ei mahdu luukusta.
Jos on kirje, joka ei mahdu luukusta, soitetaan ovikelloa. Jos kukaan ei vastaan, lappuun laitetaan kellonaika, jolloin on käyty, pistetään luukusta sisään ja jatketaan matkaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne ota niitä paketta edes mukaan.
Postinjakajat eivät todellakaan ota mukaan mitään PAKETTEJA. Ennen he kyllä ottivat ns. maksikirjeitä, joita yrittivät sitten toimittaa ihmisille kotiin. Harvat päivällä kotona, joten paljolti turhaa touhua niitä raahata mukana. Nykyään eivät ota luukkuun mahtumattomia kirjeitä mukaan ollenkaan. Paketit jakaa sitten ihan erillinen kuljetusauto, ei se skootterilla ajeleva postimies. Paketti toimitetaan kyllä kotiin asti, jos kotiinkuljetuksesta on maksettu. Aika sovitaan etukäteen. Ihmiset nyt täälä vaan sekoittavat paketit ja suurikokoiset kirjelähetykset.
Postin palvelut on ihan täys vitsi. Mun piti lähettää kerran pikakirje, siis maksoin paljon enemmän siitä kuin ykkösluokan kirjeestä, ja sen piti mennä perille asap. Uteliaisuuteni heräsi ja päätin testata, kumpi menee nopeammin perille, se pikakirje vai ykkösluokan postikortti. Ostin postista kortin ja siihen ykkösluokan merkin ja lähetin sen samaan osoitteeseen kuin sen pikakirjeen juuri hetkeä aikaisemmin. Arvatkaa kumpi oli nopeammin vastaanottajalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on kirje, joka ei mahdu luukusta, soitetaan ovikelloa. Jos kukaan ei vastaan, lappuun laitetaan kellonaika, jolloin on käyty, pistetään luukusta sisään ja jatketaan matkaa.
Ei ne enää toimi noin, vaan jättävät suoraa sen lapun. Ainoa virhe postin toiminnassa on oikeasti se lapun teksti.
Miehelläni on yritys, jonka paketit todella tuodaan kotiin/yritykseen asti. Siksi olen ryhtynyt tilaamaan tuotteita yrityksen osoitteella, koska niin varmistan maksetun kotiinkuljetuksen. Jos yritys ryhtyy reklamoimaan postille siitä, että ei saa jo maksettuja paketteja perille, niin siitä syntyy isompi haloo kuin yksityisasiakkaiden posteista.
Vierailija kirjoitti:
Postin palvelut on ihan täys vitsi. Mun piti lähettää kerran pikakirje, siis maksoin paljon enemmän siitä kuin ykkösluokan kirjeestä, ja sen piti mennä perille asap. Uteliaisuuteni heräsi ja päätin testata, kumpi menee nopeammin perille, se pikakirje vai ykkösluokan postikortti. Ostin postista kortin ja siihen ykkösluokan merkin ja lähetin sen samaan osoitteeseen kuin sen pikakirjeen juuri hetkeä aikaisemmin. Arvatkaa kumpi oli nopeammin vastaanottajalla?
No se normaali postikortti tietenkin, daa! ;)
Mulle käynyt ihan sama juttu. Posti on perseestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Postinjakajat eivät todellakaan ota mukaan mitään PAKETTEJA. Ennen he kyllä ottivat ns. maksikirjeitä, joita yrittivät sitten toimittaa ihmisille kotiin. Harvat päivällä kotona, joten paljolti turhaa touhua niitä raahata mukana. Nykyään eivät ota luukkuun mahtumattomia kirjeitä mukaan ollenkaan. Paketit jakaa sitten ihan erillinen kuljetusauto, ei se skootterilla ajeleva postimies. Paketti toimitetaan kyllä kotiin asti, jos kotiinkuljetuksesta on maksettu. Aika sovitaan etukäteen. Ihmiset nyt täälä vaan sekoittavat paketit ja suurikokoiset kirjelähetykset.
Lihavoitu ei pidä paikkaansa, ainakaan meidän perällä. Ihan liian monta kertaa olen joutunut pakettini postista noutamaan ihan itse. Ei ole kukaan soitellut, että koskas olet kotosalla. Ja todellakin nyt puhutaan paketista, ei mistään suurikokoisesta kirjelähetyksestä, kun 14kg:n pahvilootaa saanut itse jalka- ja käsipotilaana raahata postista polkupyörän tarakalla. kele!
Ei ole ihmi, että postilla on niin huono maine. Toki mokailevatkin paljon, mutta kun ihmisillä on täysin väärät odotukset postin toiminnasta, niin totta kai ollaan tyytymättömiä. Uskokaa nyt, että niitä "emme tavoittaneet teitä" postikorttikokoisia lippulappuja ei jaeta liittyen paketeihin vaan ne liittyvät vain ja ainoastaan kirjelähetyksiin. Paketeista tulee se A4 kokoinen saapumisilmoitus. Jos paketille on maksettu kotiinkuljetus posti ottaa yhteyttä toimitusajan sopimiseksi. Sellaisia paketteja ei tuo postinjakaja.
Posti on nykyisin kieltämättä aika onneton tapaus, mutta tulipas mieleeni eräs nimeltä mainitsematon kuljetusyritys, joka ei enää alueella toimi, luojan kiitos.
Kaksi viikkoa piti heidän kanssaan tapella, kun pakettia ei vaan näkynyt. Seurasin heidän tracking-palvelun kautta toimitustilannetta ja joka päivä sinne tuli viestit "paketti on matkalla toimitusosoitteeseen" ja myöhemmin "asiakas ei kotona - yritetään uudelleen seuraavana päivänä". Kerrassaan eriskummallista, kun ulko-ovelle ei kuitenkaan johda yksiäkään ylimääräisiä jalanjälkiä lumessa eikä sitä perinteistä ilmoituslappuakaan löytynyt postilaatikosta.
Heille sitten soittelin joka pirskatin päivä, mutta tekosyitä heiltä löytyi roppa kaupalla. Vaadin pakettia toisen kuljettajan toimitettavaksi, mutta heidän mukaan minun asuinseudun toimituksista vastaa vain yksi ainoa kuljettaja.
Viimein itse paketin lähettänyt kauppa otti tilanteen haltuun ja parin päivän päästä paketti vihdoin ja viimein saapui upouuden tilapäiskuljettajan toimittamana. Ilmeisesti edelliselle kuljettajalle ei ollut oikein maistunut muidenkaan asiakkaiden pakettien toimitus, joten työt oli lähtenyt rouvalta alta. Myönnän olevani aivan kammottava vahingoniloinen korppikotka, kun koko tilanne selkisi minulle.
Vierailija kirjoitti:
Harvat päivällä kotona, joten paljolti turhaa touhua niitä raahata mukana. Nykyään eivät ota luukkuun mahtumattomia kirjeitä mukaan ollenkaan.
No niinhän posti tyhmyyksissään luulee, ettei ihmiset ole päivällä kotona. Oikeasti todella moni on päivällä kotona, kun on vuorotöitä, on perhevapaita, työttömyyttä, eläkeläisiä jne. ja etätöitä paljon enemmän tekniikan takia. Veikkaan, että todella moni on päivällä kotona, tai edes yksi perheenjäsen.
Käynyt sama täälläkin jo lukuisia kertoja.
Nykyään en enää jaksa valittaa Postiin vaan laitan suoraan palautteen sille yritykselle, jolta tavarat olen tilannut. En halua että maksavat turhaan kotiinkuljetuksesta, jota ei kuitenkaan haluta toimittaa perille. Tämä kotiinkuljetushan sitten maksetaan tuotteiden hinnassa.
Laittakaa aina palautetta sinne tavaroita myyvään yritykseen, niillä on intressi parantaa toimitusta. Postille on turha valittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihavoitu ei pidä paikkaansa, ainakaan meidän perällä. Ihan liian monta kertaa olen joutunut pakettini postista noutamaan ihan itse. Ei ole kukaan soitellut, että koskas olet kotosalla. Ja todellakin nyt puhutaan paketista, ei mistään suurikokoisesta kirjelähetyksestä, kun 14kg:n pahvilootaa saanut itse jalka- ja käsipotilaana raahata postista polkupyörän tarakalla. kele!
Onko postilla ollut tiedossa puhelinnumerosi? Kyllä minulle on 100% varmuudella tullut tekstiviesti (ei siis soitto) ajan sopimiseksi. Ja ainahan voit itse soittaa postiin ja kertoa milloin voi tuoda.
Olisit vastannut että ei kai se asiakkaan vika ole jos Postilla on työnhallinnallisia ongelmia.