Mitä teet itsenäisyyspäivänä?
Kommentit (149)
Lähden vatsa kurnien päiväkävelylle ja katselen, kuinka taajamamme hotelli on täynnä sotapakolaisia lähi-idän maista. Heillä on sentään säännöllinen ruokatarjoilu, ja kaikki tuodaan eteen ja maksajanahan ovat me veronmaksajat!
Suomella ei ole enää mitään juhlimista itsenäisyydessään, tällä maan kamaralla on ohjaus annettu eu:n isommille valtioille direktiiveineen.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan vain makoilen ja katson leffoja. Naapurin pizzeriayrittäjän tukeminen on myös ollut perinteenä.
Jos on karvakäsi niin älä tue.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä juhlimisen aihetta suomalaisilla on itsenäisyytemme satapäivänä?
Suomi ei ole ollut enää eu:hun liittymisen jälkeen täysin itsenäinen valtio, vaan direktiivit määräilevät...
Voihan sitä juhlia vaikka ylimääräistä vapaapäivää.
Ai vai ylimääräistä vapaapäivää juhlia, hahahahhaha, olen pitkäaikaistyötön, jolla näitä vapaapäiviä on riittänyt tässä armaassa valtiossamme, jossa ei ole muutamalle sadalletuhannelle muullekaan kolleegalleni kokopäivätöitä normipalkkataulukon mukaisella palkalla ollut enää vuosikausiin.
Haistakoot "kermaperseet" ja "suojatyöpaikan omaavat" veronmaksajien palkolliset pitkän p...n!
Palkatkin kun maksetaan euroina, eikä Suomen markoilla.
Työtön minäkin olen. Olen myös eläkeläinen 61-vuotiaana. Minut pyydettiin töihin ja menenkin sinne keväällä vähäksi aikaa.
Olen töissä, samoin kuin joulunakin.
Teen karjalanpiirakoita ja pipareita. Niiden välissä pihautan sumpit.
Kyllä, ihan oikeasti, näin aion tehdä.
Yleensä en katso linnanjuhlia kuin sivusilmällä, mutta tänä vuonna herättää mielenkiintoa se, miten Jenni viimeisillään raskaana selviää kättelyrumbasta. Olisin suonut hänen jäävän sivuun siitä hommasta tänä vuonna.
Leivon joulutorttuja ja kutsun isäni kylään. Ehkä katsomme sivusilmällä linnanjuhlia tai jonkin eöokuvan.
Aamupäivästä varmaankin lapsen kanssa kootaan ja koristellaan piparitalo, (tänä vuonna kaupasta, kun ei ole energiaa leipoa itse). Tuo piparitalo on tullut jo itsenäisyyspäivän perinteeksi. Iltapäiväksi ajellaan mummalaan syömään ja jätetään lapsi sinne loppuviikoksi hoitoon. Sitten lähdetään miehen kanssa kotiin katsomaan linnanjuhlia ja ottamaan rennosti lapsivapaasta nauttien.
Työttömät ja kaikenkarvaiset pienituloiset jumppaavat itsenäisyyspäivänä mentaliteetilla: KYYKKYYN YLÖS!!!!