Mitä teet itsenäisyyspäivänä?
Kommentit (149)
Vierailija kirjoitti:
Mutta meneekö Linnan juhlat ja Kassahihna päällekäin?
Iltalehden otsikossa puhutaan itsenäisyyspäivästä, mutta itse jutussa sanotaan: "S-ryhmä käynnistää Hihna247 goes global -kamerat Prisma Kaaresta tiistaina 5. joulukuuta kello 16. Kassahihnaa kuvataan 12 tuntia." Eli lähetys tulee kai itsenäisyyspäivän aaton iltapäivästä itsenäisyyspäivän yöhön klo 04 asti. Ei siis mene päällekäin linnan juhlien kanssa :-)
Nautin rauhasta ja katson kuinka tasavallan ykkösnaisen masu kasvaa kera Saulin. Hyvää ruokaa, poikani todennäköisesti kotona ja kaksi kynttilää palaa klo 18 lähtien. Isänmaa, kallis ja rakas.
Omassa kotikaupungissani mainostettiin suurta Suomi100-itsenäisyyspäiväjuhlaa ohjelmineen. Kävin nettisivuilta katsomassa mitä ohjelma piti sisällään. Noh, se käsitti vain sotamuisteloita, veteraaneja, kynttilöiden sytytystä, kulkueita ja jumalanpalveluksia kirkoissa. Todella ankeaa! Missä ilo, musiikki, tanssi, laulu, torin tunnelmalliset ruoka- ja glögikorut, taide, hauskuus, ilotulitukset, jne jne? Miksi Suomen itsenäisyyspäivän juhlinta, vieläpä 100-v. juhlavuoden, on aina tällaista masentavaa hautajaismeininkiä? Miksei ole lupa kunnioittaa ja juhlia maatamme ilon kautta? Miksi valitsemme pimeyden ja kurjuuden valon ja riemun sijasta?
Muistelen Suomen itsenäisyyttä kaiholla. 1917-1995 oli hienoa aikaa, sitten itsenäisyys luovutettiin Eu:lle. No muistot säilyy, vaikka päätäntävalta ja oma valuutta lähtivätkin.
Vain Suomessa ihmiset katsovat telkkarista kun muut juhlivat! Missä tahansa muualla ihmiset juhlisivat ihan itse. :D
Makaan krapulassa ja tilaan turkkilaisilta suomalaista perinneruokaa kebabbia. T: Isäm maam puollustaja
Juhlin satavuotiasta Suomea. Sata vuotta sitten ilmeisesti käytiin talvi- ja jatkosota. Sata vuotta sitten syntyi legenda tuntemattomasta sotilasta. Sata vuotta sitten kaatui suomalaisia, joita kunnioitetaan 6.12. kunniavartiolla. Suomi 100 on ihme juhla, kun siinä juhlitaan 1940-luvulla tapahtuneita asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vain Suomessa ihmiset katsovat telkkarista kun muut juhlivat! Missä tahansa muualla ihmiset juhlisivat ihan itse. :D
Mut täähän on parasta just näin. Saa kärpäsenä katossa katsella meininkejä, mutta itse säästyy krapulalta, ei mene rahaa kalliisiin iltapukuihin ja kampauksiin, ei tarvitse kärsiä linnan kuumuudesta ja ruuhkista, eikä kukaan arvostele sun juhlalookias vaan säilytät yksityisyytesi :)
Vierailija kirjoitti:
Muistelen Suomen itsenäisyyttä kaiholla. 1917-1995 oli hienoa aikaa, sitten itsenäisyys luovutettiin Eu:lle. No muistot säilyy, vaikka päätäntävalta ja oma valuutta lähtivätkin.
Alapeukuttajilta täysin kateissa itsenäisyyden käsite. Oma lainsäädäntö, kieli ja valuutta ovat olennaisimpia kriteereitä. Kieli meillä vielä on, ei muuta. Muistakaa tämä kun seuraavan kerran manaatte Brysselistä tulevia sääntöjä, pakolaisia, Kreikan tukipaketteja jne. Itsenäinen valtio saa asioista itsenäisesti päättää. Me emne.
Vierailija kirjoitti:
Haha. True dat. :D
Vierailija kirjoitti:
Juhlin satavuotiasta Suomea. Sata vuotta sitten ilmeisesti käytiin talvi- ja jatkosota. Sata vuotta sitten syntyi legenda tuntemattomasta sotilasta. Sata vuotta sitten kaatui suomalaisia, joita kunnioitetaan 6.12. kunniavartiolla. Suomi 100 on ihme juhla, kun siinä juhlitaan 1940-luvulla tapahtuneita asioita.
Taidat olla kohtalaisen kuutamolla Suomen historiasta. :D Tiivistelmä: Lenin lahjoitti Suomelle itsenäisyyden. 40-luvulla hävittiin sota, mutta itsenäisyys annettiin säälistä pitää. Pois luettuna tietysti Karjala, Salla-Petsamo jne. Lisäksi häviäjänä meidän tietysti piti maksaa mittavat sotakorvsukset. Sitten 90-luvulla luovuimme ihan vapaaehtoisesti suvereenista päätäntävallasta EU:hun liittymisen yhteydessä.
Isämmaalliset marssit leijonaviinan sijaan Finlandia vodkaa. Toivottavasti marsilla on tänä vuonna naisiaki niin vois pesää vongata ja jos sais niin olis hieno 100 vuotis juhla se!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mut täähän on parasta just näin. Saa kärpäsenä katossa katsella meininkejä, mutta itse säästyy krapulalta, ei mene rahaa kalliisiin iltapukuihin ja kampauksiin, ei tarvitse kärsiä linnan kuumuudesta ja ruuhkista, eikä kukaan arvostele sun juhlalookias vaan säilytät yksityisyytesi :)
Minkä yksityisyyden menettäisit juhliessasi omalla tyylilläsi läheistesi kanssa? Etkö osaa juhlia ilman krapulaa?
Ensin töitä,ja sitten salille. Illalla kokkaan itselleni juhla-aterian tai syön ulkona. Mies on reissussa joten vähän yksinäinen ilta tulee. Jos jaksan valvoa niin netistä katson linnan juhlia. En asu Suomessa mutta kyllä tuntuu erityisen tärkeältä tuo seuraava itsenäisyyspäivä.
En mitään erikoista. Täällä ei järkätä mitään tapahtumia silloin , jotain jumalanpalvelusta ja ankeilu konsertteja... Normi vapaapäivä siis perheen kesken.
Hankin opistosta juhlaseuralaisen joka antaa rimjobia ja lypsää minua.
Matkoilla. Harmi sinänsä koska olisi ollut kiva katsoa onko mitään erityistä 100v synttärihäppeningiä järjestetty muillekin kuin linnan väelle.