Mitä teet itsenäisyyspäivänä?
Kommentit (149)
Vapaata on onneksi. Meinaan vaan olla ja nauttia. En vietä mitenkään itsenäisyyspäivää.
Sitä samaa mitä muinakin päivinä, ei vaikuta mitenkään mihinkään.
Katon sarjaa dvd:ltä, (telkusta tuskin tulee mitään mua kiinnostavaa), syön hyvin, makaan sängyssä ja koitan nukkua. Tylsiä tollaset vapaapäivät mun kaltaiselleni nolifelle. Lenkille tuskin jaksan lähteä ja varmaan sääkin ihan paska siihen. Plääh, mulla on maailman tylsin elämä. Mielummin olisin töissä niin olis tekemistä :(
Töitä aamulla klo 5-9. Päivällä leivotaan lasten kanssa pipareita ja torttuja ja laitan jotain ruokaa siinä ohessa. Keittiöstä näkee telkun, niin kai siinä tulee samalla silmäiltyä sitäkin. Tuntematon sotilas sieltä ainakin tulee ja mies sen katsoo, niin että sitä sitten. Töihin takaisin 15-18.30. Töiden jälkeen suihkuun ja linnanjuhlia telkusta ja iltapalaksi niitä pipareita, torttuja ja glögiä.
Tulen Suomeen, pukeudun pitkään iltapukuun ja juhlin pitkän kaavan mukaan isoissa juhlissa.
Aamupäivällä sankarihaudalla käynti, sitten aloitan valmistautumisen illan juhlia varten :)
Menen edellisenä päivänä kotikotiin, eli vanhempien kanssa keksin jotain. Varmaan katsotaan linnanjuhlia, pelataan korttia ja kokataan jotain hyvää. Ja kuoharia otetaan tämän 100-vuotiaan maamme kunniaksi. Varmaan minut myös nakitetaan soittamaan pianolla Maamme, Finlandia, Lippulaulu jne.
Linnanjuhlia ja netistä natsimarsseja 612 livenä. Kuka skriimaa?
Nautin vapaapäivästä, rentoudun, syön jotain vähän parempaa, juon lasillisen pari jotain pirskahtelevaa ja katson linnanjuhlia TV:stä.
Luen seuraavana päivänä olevaan tenttiin, jotta valmistun joulukuussa. Työpaikkakin on jo odottamassa. Osallistun siis Suomen nostamiseen nousuun :)
Itse asiassa ainoita päiviä, jolloin joudan tehdä omia TÖITÄ!
Nukun pitkään vapaapäivän kunniaksi. Päivällä telkkarista Tuntematon sotilas, jota katsoessani olen aiempina vuosina aina kirjoittanut joulukortit, ehkä tänäkin vuonna. Illalla sitten linnan juhlia, suklaakonvehteja, pipareita ja aurajuustoa. Rennosti. :)
Jos on hyvä sää, käy kävelyllä hautausmaalla ja sytytän kynttilän muualle haudattujen muistomerkille isoisäni muistoksi. Jos ei ole kävelysää, sytytän kynttilän kotiin. Katselen telkkarista itsenäisyyspäivän ohjelmia, mitä sieltä nyt tulee, ja puuhailen samalla kotona mitä tarvitsee. Teen jotain hyvää ruokaa ja katan itselleni juhlapöydän, yleensä syön telkkarin ääressä. Illalla laitan kynttilät ikkunalle, katson linnan juhlia ja juon muutaman lasin kuohuvaa, napostelen jotain jos tekee mieli.
Osallistun 612 soihtukulkueeseen ja sen jälkeen käyn vielä viemässä kynttilän hiljakkoin menehtyneen sotainvalidi-isoisäni haudalle.
Laitan uunikalaa ja aurajuustokastiketta. Selkäsairauteni rajoittaan liikkumista, mutta jos suinkin mahdollista käyn haudoilla. Illalla laitan Suomen lipun pöydälle ( siis se pienoismalli, 50cm korkea) ja kynttilät. Katselen tv:ä, ainakin Tuntemattoman ja Linnan juhlat. Siemailen ehkä vähän viiniä tai Puolustulaitoksen viinaa.( On ollut Alkossa myynnissä jonkun aikaa.)
9/20 on ihan oikeassa. Suomi ei ole enää itsenäinen.
Menemme katsomaan elokuvateatteriin Tuntemattoman sotilaan, sen jälkeen sukulaisille viettämään iltaa, yhdessä ruuanlaittoa ja syömistä.