Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olipa shokeevaaraa nähdä kahden vanhan luokkakaverini nimet muistolehdon kivessä

Vierailija
13.07.2023 |

Kävin kotipitäjäni hautausmaalla kastelemassa isovanhempieni haudalla olevia kukkasia.
Kyseessä on pieni kunta joten hautausmaa ei ihan hirveän suuri ole.
Hautausmaalla on avattu pari vuotta sitten muistolehto ja sen muistolehdon yhteydessä on kivi johon omaiset saavat kiinittää raikkaidensa nimilaatat joiden tuhkat ovat ripoteltu tuonne muistolehtoon.
Olin järkyttynyt kun näin kahden luokkakaverini nimikyltit kivessä. Olin ja olen näköjään vieläkin tuon toisen vainajan Facebook kaveri.
No ihmisiä syntyy ja kuolee mutta silti tuo oli järkytys nähdä että henkilö johon olin alakoulussa jopa ihastunut niin onkin poistunut keskuudestamme vain 60 vuoden iässä.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö kuusikymppinen jo joudakin lähteä, elämä on eletty jo.

Vierailija
2/24 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kirjoitti meille nimimerkki Elviira 83v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista shokeeraavan juttu tuossa on se, että ilmeisesti muistolehto on ollut olemassa vain vähän aikaa ja siihen on ehtinyt jo siitä huolimatta peräti kaksi samasta porukasta jotka eivät yleensä nyt kovinkaan valtavia ole.

Vierailija
4/24 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuossa mitään erityisen shokeeraavaa ole. Minulta kuoli paras ystävä 38 vuotiaana ja toinen 47 vuotiaana. Ei siitä ole mitään takuita, että kaikki vanhuksiksi eläisivät.

Jo parikymppisenä minulta kuoli muutama koulukaveri, liikenneonnettomuuksissa ja itsemurhassa.

Vierailija
5/24 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan tuossa iässä on moni kuolleena.

Vierailija
6/24 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää shokeeraavaa tietoa! Ihmiset kuolevat aikanaan, joku jo ennen syntymäänsä, joku elettyään pitkän elämän. Usein siltä väliltä. Etkö muka ole vielä aiemmin tähän yksinkertaiseen väistämättömyyteen ollut törmännyt? Missä tynnyrissä olet viettänyt mainitsemasi kuusikymmentä vuotta?

Vierailija
7/24 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 65 ja lapsuuspitäjän hautausmaalla jo monta tuttua nimeä.

Vierailija
8/24 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi tietää päivää seuraavaa ...

Vierailija
9/24 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tynnyrissä pitää elää että tuo olisi mitenkään shokeeraavaa.

Vierailija
10/24 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on yllätys, kun tuttava tms. kuolee melko nuorena. Sedän kaikki 3 lasta kuolivat 42- 48 v. Kyllä herätti.

Vierailija
11/24 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että olet 25 v.

Vierailija
12/24 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kovin yleistä ole kuolla ennen eläkkeelle pääsyä.

Vierailija
13/24 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo vanha, mutta aikanaan oli järkyttävää, kun kaksi koulukaveriani kuolivat kolareissa. Toinen kansakoulussa, toinen oppikoulussa. Tyttöjä molemmat ja siis 14- ja 15-vuotiaina. Molempien kotona olin kyläillyt.

Vierailija
14/24 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kovin yleistä ole kuolla ennen eläkkeelle pääsyä.

Aika pljon kyllä ihmiset sairastelevat tai kuoleva tapaturmaisesti alle 65-vuotiaina. 

Vierailija
15/24 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisää shokeeraavaa tietoa! Ihmiset kuolevat aikanaan, joku jo ennen syntymäänsä, joku elettyään pitkän elämän. Usein siltä väliltä. Etkö muka ole vielä aiemmin tähän yksinkertaiseen väistämättömyyteen ollut törmännyt? Missä tynnyrissä olet viettänyt mainitsemasi kuusikymmentä vuotta?

Olen törmännyt isoveljeni kuoli aivoverenvuotoon kun olin 17 vuotias. Myös isovanhempani ovat kuolleet samoin äitini. Eli kyllä kuolema minua on aika läheltäkin koskettanut.

Sorry nyt jos minusta silti oli shokeevaaraa nähdä parin luokkakaverini nimet hautausmaalla.

Kaikki ei ole niin kovia tunteettomia jätkiä kuin sinä tunnut olevan.

T : ap

Vierailija
16/24 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin itse hautakiven, että luokkakaveri olisi kuollut 25-vuotiaana.

Vierailija
17/24 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta lukion jälkeen jo kolme omalla tai rinnakkaisluokalla ollutta oli kuollut. Auto-onnettomuus, sydänvika ja diabetes. Sittemmin vuosien myötä porukka on harventunut edelleen.

Vierailija
18/24 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jo vanha, mutta aikanaan oli järkyttävää, kun kaksi koulukaveriani kuolivat kolareissa. Toinen kansakoulussa, toinen oppikoulussa. Tyttöjä molemmat ja siis 14- ja 15-vuotiaina. Molempien kotona olin kyläillyt.

Leikkitoverini naapurista kuoli muutamia päiviä ennen kun oltiin menossa ekalle luokalle. Edellisenä iltana leikittiin ja pelattiin palloa heidän pihallaan ,seuraavana päivänä hän jäi siinä kotipihan vieressä auton alle. En oikein tajunnut koko asiaa ennenkuin vanhempana.

Vierailija
19/24 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shokeeraannu sitten, kun alat saamaan postia, joka on osoitettu perikunnallesi. Tai löydät hautausmaalta oman muistolaattasi.

Vierailija
20/24 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisin olla jo 45v kun yhtenä iltana tajusin voivani kuolla milloin tahansa. Olihan se pieni järkytytys. Eno ei tajunnut sitä edes 84v sairaalassa aivohalvauksen saatuaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan