Kuinka paljon teillä isovanhemmat hoitaa lapsia?
Kun luki tuota toista ketjua niin en enää tiedä mikä on normaalia.. meillä mun vanhemmat asuu toisella paikkakunnalla, mutta kesälomastaan koululaiset 7v ja 12 v viettävät siellä muutaman päivän
Kommentit (11)
Eivät ole hoitaneet koskaan yhtään. Omat vanhemmat asuu kaukana ja ovat iäkkäitä, eivät jaksa mitään lasten sähläystä. Appivanhemmat hoitavat ainoastaan miehen siskon lasta. Joskus on kysäisty, mutta ei koskaan sovi.
Kaikki isovanhemmat työelämässä. Omat vanhempani käyvät meillä 2-6krt kuukaudessa (mutta siis moikkaamassa lapsia, ei hoitamassa) ja ottavat omasta pyynnöstään yökylään niitä muutaman kerran vuodessa. Yleensä yksi yö kerrallaan, joskus kesällä 2. Äitini saattaa myös pyytää lapset joskus päiväkylään, eli aamupäivästä heille ja haetaan illalla kotiin.
Isän puolen isovanhemmat nähdään harvemmin, mutta anoppi pyytää lapsia yökylään yleensä pari kolme kertaa vuodessa. Lisäksi käydään siellä kylässä muuten vaan koko perhe. Matkaa on vähän, joten varsinaisia hoitokertoja ei tule niin montaa enää, mutta ei nyt sinänsä tarvitakaan tällä hetkellä enempää hoitoapua.
MIKSI isovanhempien pitäisi hoitaa lapsia? Hoitaako naapuri, postikuski ja kaupan myyjäkin lapsiasi?
Hoitaisivat monta kertaa kuukaudessa mutta lapsi on vielä niin pieni ettei anneta.. Mutta siis aina kun halutaan pääsee hoitoon, yöksi myös.
Minä hoidin esikoislapsenlastani kahdeksan kuukauden iästä 2,5 vuotiaaksi. Paljon hoidan nykyään viittä pientä. Saanko 👑?
Meillä on muutakin hoitoapua kuin isovanhemmat. Saamme hoitoapua aina kun tarvitsemme. Lapsiamme hoitavat äitini uuden miehensä kanssa, isäni, kaksi siskoani, miehen äiti, miehen sisko, miehen äidin sisko ja miehen serkku. Ystävistä hoitoapua tarjoavat mun kolme ystävääni ja miehen kaksi ystävää.
Mun äiti hoiti usein lapsiani, aion itse tehdä samoin, elleivät lapseni kasvata omistaan jotain monstereita.
Siskon lapset ovat joka viikko meidän vanhemmilla hoidossa. Yleensä viikonloppuisin ja usein myös koulun jälkeen, koska äitini hakee heitä koulusta ja kuskaa kavereille. Kyseessä on teinejä, joten sillä tavalla ei tarvitse enää vahtia. Mutta tietty tehdä ruokaa ja tosiaan kuskata paikasta toiseen. Pienin lapsi (alle kouluikäinen) on harvemmin, mutta kyllä hänkin muutaman kerran kuussa.
Yleensä joka toinen launtai/sunnuntai pari tuntia kun käydään isommin kaupassa. Kolme/neljä kertaa vuodessa yökylässä.
Enkä tiedä onko tää paljon vai vähän??