Haluaisin töihin mutten siedä ateistista ilmapiiriä
näin uskovaisena ei ole kiva olla töissä ateistien kanssa, pahinta ollut miesvaltaisissa tehdastöissä, ateistit pilkkaavat uskoani vaikak tekisin kaikki hyvin, sitten on tuo kirkko jossa naispapit vainoavat tosi uskovia miehiä kuten mnua
olen ajautunut pois yhteiskunnasta pummiksi koska minnekään ei voi mennä töihin ateistien takia
Kommentit (16)
Paras syy pitkiin aikoihin lusmuilla. "Olen liian uskovainen."
Eivätkö henkiolentosi annakaan sinulle henkistä tukea? Voi parkaa.
Ahaa..no mene seurakuntaan töihin.
Lopeta se uskostasi paasaaminen, eihän sulta kukaan Suomessa tule kyselemään mitään jumalsatumieltymyksiäsi, jos et niitä itse mainosta jatkuvasti.
Ja ehkä kannattaisi uskoa johonkin vähän vähemmän typerään, niin ei tarvitse sietää irvailuakaan? Mieti nyt vaikka sitäkin, miksi uskot kuten uskot. Syynä on lähes aina vanhemmat/yhteiskunta, joka on sut pienenä aivopessyt. Aasiassa syntyneenä uskoisit jotain ihan muuta.
Siunattuja leipiä ja kaloja sinulle vaan! Muista pitää kynttilää vakan alla.
Huono provo taas. (...no eipä yllätä enää mikään täällä, eli siis tällä 'keskustelun pohjanoteeraus-'palstalla)
Miten ateismi työpaikoilla tulee esille? Tarkoitatkohan "ateistisuudella" sitä, että hengellisyyttä ei erityisesti korosteta tai suosita? Koet, että uskovaisia syrjitään, jos työpaikalla ei sallita ruokarukouksia ja aamuhartauksia? Ajatuksesta on vaikea saada kiinni, koska en ole ikinä ollut "ateistisessa" työyhteisössä, ainoastaan sellaisissa, joissa uskonasiat ovat yksityisasioita.
enempi ateistisissa typaikoissa tulee sellainen feelis että ei ole palvelemassa jumalaa vaan saatanan systeemiä, joka ei vie mihinkään elämässä muuta kuin maalliseen oravanpyöräään
ehkä joku 4 tunnin työpäivä olisi ok, sitten voisi taas eristäytyä kotiin rukoilemaan loppupäiväksi tai sitten joku autolla-ajo ammatti jossa voi yksin ajaa autoa ja puhua kielillä. sellainen olikin kerran mutta työajat rasittavia, klo 02 töihin ja joskus päivällä loppui työt
ap
Vierailija kirjoitti:
Lopeta se uskostasi paasaaminen, eihän sulta kukaan Suomessa tule kyselemään mitään jumalsatumieltymyksiäsi, jos et niitä itse mainosta jatkuvasti.
Ja ehkä kannattaisi uskoa johonkin vähän vähemmän typerään, niin ei tarvitse sietää irvailuakaan? Mieti nyt vaikka sitäkin, miksi uskot kuten uskot. Syynä on lähes aina vanhemmat/yhteiskunta, joka on sut pienenä aivopessyt. Aasiassa syntyneenä uskoisit jotain ihan muuta.
Miesvaltaisissa tehdastöissä paras ilmapiiri, ja olen FM ja nainen.
Usko ei ole typerää. Eikä mua ole aivopesty, en kestä mitään aivopesua tai painostusta. Usko on voimavara tässä epävarmassa maailmassa ja elämässä. En mainosta uskoani enkä tyrkytä. Eikä ateistit haittaa, paljon työkavereina. Väärät luulot uskosta ja uskovaisista kyllä ärsyttää joskus. Moni ei esim. erota Jehovan todistajia kristityistä.
Ap:n kirjoitus oli mauton provo.
oikeastaan haluaisin lähetysaarnaajaksi Kiinaan mutten tiedä miten menisin kun ei oo rahaakaan enkä käy srkssa, luterilaisessa kirkossa ei jaksa olla muutenkaan
kai seon vaan paastottava 40 päivää vedellä niin voi tulla apua ylhäältä, ei muuten
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Ap:n kaltaisia on monta ja on aika surullista että tällaisessa tilanteessa kokee muiden olevan "väärässä" kun eivät usko samaan satuolentoon juuri samalla tavalla kuin itse. Tässä pitäisi ap:n ottaa tiukka tuijotus peiliin ja pohtia miksi uskoo niin kuin uskoo. Suurella todennäköisyydellä uskomukset johtuvat lapsuudessa opituista tavoista ja rituaaleista, sen sijaan että henkilö olisi päätynyt kyseiseen uskontoon eri vaihtoehtoja punniten.
Itse pidän uskovaisia tältä osin ammattiavun tarpeessa olevina mielenterveydeltään häiriintyneinä henkilöinä, ja surullista tässä on että omat vanhemmat ovat lähes aina ne jotka ovat tämän aiheuttaneet. Olen syyllistynyt tähän itsekkin "kirjaamalla lapseni kirkkoon" muutamien kuukausien ikäisinä koska "se nyt vain on tapana". Kuuluin silloin itsekkin kirkkoon ja pidin sitä normaalina asiana, ja vasta jälkeenpäin olen tullut siihen tulokseen että vanhemmilla ei ole oikeutta tehdä tällaista päätöstä lastensa puolesta.
Mitä sä töissä tekisit? Kyllä Herra pitää huolta. Katso taivaan lintuja.
aluan vaan napata nuoren uskovaisen vaimon mukaan ja Aasiaan tai Australiaan asumaan, ehkä on vaan irtisanottava asunto, elettävä kelan rahoilla asunnottomana Aasiassa, ehkä filippiineiltä saa nopeasti vaimon
*huutonaurua*