Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä äiti tai mummo: Mitä haluaisit joululahjaksi?

Vierailija
26.11.2017 |

Palstalta saa jatkuvasti kuulla kun äidit ja mummot marisee siitä kun kukaan ei heitä muista ja toiset kertovat taas omista äideistään ja anopeistaan että heille ei mikään kelpaa. Itse haluaisin kovasti muistaa sekä äitiäni että mummoani nyt jouluna, mutta he ovat niin hankalia lahjottavia.

Olen nuori aikuinen ja elämäntilanteessani en voi kauheasti rahaa käyttää eikä ole edes lapsia että voisi antaa jotain ”lapsilta” tai lapsiin liittyvää. Mitä ihmettä keksisin? Mitä äiti ja mummoihmiset yleensä haluavat lapsiltaan/lapsenlapsiltaan?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä, minunhan se pitäisi heidät tuntea ettei tarvitsisi neuvoa kysyä, mutta kun en vaan tunne. Se harmittaa minua ihan riittävästi ilman että tarvitsee siitä valittaa :/

Ap

Vierailija
2/44 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivistynyt ja tunne-elämältään terve ihminen ilahtuu mistä vain lahjasta, sillä se kertoo heille että heitä on ajateltu ja haluttu ilahduttaa.

Marttyyrimummot ja -äidit eivät puolestaan ilahdu mistään lahjasta, sillä uhrimentaliteetti on niin vahva, ja itsetunto niin pirstaloitunut etteivät usko kenenkään haluavan heitä ilahduttaa, vaan kaikki lahjat ja ystävällisyys tulkitaan tahallaan väärin jotta päästään märisemään miten heitä ei kukaan arvosta.

Nimim. Kokemusta on

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee itse jokin syötävä lahja?

Vierailija
4/44 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 70-vuotias äiti haluaa aina jalkahoidon joululahjaksi ja se saakin. Voi tietty olla vähän kallis sun budjetilla?

Vierailija
5/44 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki brunssilahjakortti, ei ole liian kallis, mutta varmasti mieluinen lahja.

Vierailija
6/44 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis ihanaa saada jotain itsetehtyjä leivonnaisia :) 

Vierailija
7/44 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäisin vaikka jostain shampoo&hoitoaineesta tai suihkugeeli&saippuasta.

Vierailija
8/44 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä mummo ei haluaisi mitään.

Lastenlasten kannalta on toki suotavaa, että joulupukki on muistanut mummoakin.

Parhain lahja on diabetes-hopeasukat, jotka eivät kiristä ja joissa on pehmeää froteeta sisäpohja, ovat maailman parhaat sukat, oli sitten diabetesta tai ei.

Ostetaan niitä miehen kanssa S-marketista ja Tokmannilta.

Vierailija
9/44 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna aikaa tai joku itse tehty juttu (käsityö, leipomus). Erityisesti se mummo saattaa olla yksinäinen tai vaikka ei olisikaan niin arvostaisi sitä, että hänen kanssaan ollaan. Se olisi ehkä paras tapa osoittaa välittämistä. Mene käymään ja vie kahvileivät mukanasi (paitsi jos on sellainen huushollaska, joka loukkaantuu ko. viemisistä). Lähde mummon kanssa kauneimpiin joululauluihin tms mistä hän pitää. Jos ei neulo itse niin vie villasukat. Moni vanhempi ihminen alkaa palella ja erityisesti lämpimät sukat tuntuvat olevan in. Jos vietät joulua heidän kanssaan niin osallistu jouluvalmisteluihin. Näyttää, että arvostat ja on yhteistä aikaa sekin.

Vierailija
10/44 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olis ihanaa saada jotain itsetehtyjä leivonnaisia :) 

Ei leivonnaiset ole lahja vaan tuliainen. Pari leffalippua tai ravintolan lahjakortti, niistä joka äiti ilahtuu.

Vierailija
11/44 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotakin käytännöllistä. Ilahtuisin vaikka käsipyyhkeistä tai itseleivotuista korvapuusteista tai kuivakakusta.

Vierailija
12/44 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brunssi voisi tosiaan olla hyvä lahja. Mutta minä en haluaisi brunssilahjakorttia vaan brunssille lasten ja/tai miehen kanssa. Lasten kanssa jos lapset eivät asuisi kanssani, miehen kanssa jos lapset vielä kotona.

Vierailija
13/44 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsivapaat pyhät!

T: Mummo

Vierailija
14/44 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole halunnut kahteen vuoteen mitään joululahjaa. Tämän ikäisillä kun jo on tarvittava. Eikä turhuutta tarvita. Olen raivannut kaiken ylimääräisen huushollista muutenkin pois.

Liiallinen tavaroiden määrä on tutkitusti ahdistavaa.

Joulukukka on riittävä lahja, sen lapset perheineen tuovatkin.

Syntymäpävikseni toivon elokuvalippuja tai lippuja Teatteriin.

Vierailija
15/44 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä toivoin erästä lehteä pikkupätkän. 😊 Ei koko vuotta tartte, muutama kuukausi, siinä saa monesti lahjan antajakin lahjan, muumimukin tai jotain. 😊

Vierailija
16/44 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna aikaa.Ihan käynti mummun luona kahvittelemassa olisi jo minusta ihanaa.

Vierailija
17/44 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein ikävimpiä lahjoja olisivat esim. pyyhkeet ja liinat(kaappi täynnä) ja muutenkin kaikki tavara. Elämyslahjat ovat parhaita. Itse olen saanut mm. Ekbergin lahjakortin ja kutsun taidenäyttelyyn Emmaan ja lipun Tapiola sinfoniettan konserttiin. Ihania lahjoja!

Vierailija
18/44 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä maalla olisi outo lahja kaikille yli 30-vuotiaille. Oma mummoni varmaan lähinnä ihmettelisi.

Vierailija
19/44 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan 2 lapsivapaata viikonloppua kuukaudessa! Siis kokonaan lapsivapaata, ei  lapsenlasta edes kauppareissun (4 tuntia) ajaksi meille. Tänä vuonna olen saanut kokonaista kaksi omaa viikonloppua, muulloin on joku 4 lapsenlapsesta kiikutettu meille, koska vanhemmat ei nyt vaan jaksa arkea, siinä menee parisuhde ja sen on minun vikani, jos lapsenapsesta tulee erolapsi.

Vierailija
20/44 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä maalla olisi outo lahja kaikille yli 30-vuotiaille. Oma mummoni varmaan lähinnä ihmettelisi.

Asun maalla, käyn brunssilla 6-8 kertaa vuodessa. Ikää on jo yli 50v. Taidan olla outo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi