Oikeudellista neuvontaa tarjolla hetken
Kerkeän tässä rauhallista lauantaita vietellessäni olla vähän yleishyödyllinen. Koska tämä on keskustelupalsta niin kaikki neuvot kannattaa tarkistaa, vaikka itse voin seistä neuvojeni takana niin sinä et voi sitä tietää. Voin vinkata tietolähteitä. Kirjoita ongelmasi mahdollisimman lyhyesti ja selkeästi.
Kommentit (70)
Mitä ajattelet kun käyt nukkumaan ja kun heräät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko lapselle testamentata siten, että hän saa omaisuuden käyttöönsä vasta 30-vuotiaana. Siis siten käyttöönsä, että saa sen myydä.
Kyllä voi! Tällainen testamentti kannattaa tosin laatia juristilla. Myyntiä ei voi ehdoksi tosin suoraan laittaa, tai siis että perillinen ei voisi kun myydä, mutta testamentin toimeenpanijanääräyksellä tämän voi kiertää jos käsitin tahtosi oikein.
Kiitos tiedosta. Kysyisin vielä, että miten toimii tuollainen testamentin toimeenpanijamääräys.
Vierailija kirjoitti:
Tapaamiset määrätty oikeuden päätöksellä 2012. Lapsi nyt melkein 9. Pelkää isää. Ei juuri fyysistä kurittamista, mutta jatkuvaa henkistä pahoinpitelyä,jokapäiväistä alkoholinkäyttöä,huutamista,raivokohtauksia ja turvattomuutta. En edes koskaan tiedä mihin hän lapsen vie.
Miten prosessi etenee,jollen pakota häntä isän luo kuten lastensuojelussa ohjeistetaan?
Se riippuu siitä, aikooko isä vaatia tapaamisia. Tällöin hän hankkii juristin ja asia viedään täytäntöönpanoasiana oikeuteen. Käsitellään yleensä aika pian, mutta ensimmäinen askel on 99% tapauksissa se, että teidät ohjataan julkisen puolen täytäntöönpanosovitteluun, jossa teidän on tarkoitus sopia ongelmanne jotka estävät tapaamiset. Ellei täällä saavuteta sovintoa, jatkuu asia oikeudessa ja jos tuomari katsoo, että olet estänyt tapaamiset, voidaan sinut velvoittaa sakon uhalla myötävaikuttamaan niihin. Ihan viimekädessä poliisi voi hakea lapsen.
Suosittelisin kuitenkin keskutelemaan lapsen isän kanssa tilanteesta jos mahdollista ja muuttamaan tapaamissopimusta. Ellei tämä ole mahdollista, hanki itsellesi juristi. Tapaamissopimuksen muutos voisi olla paikallaan. Valvottujen/tuettujen tapaamisten mahdollisuutta voidaan myös selvittää. Mutta juristi avuksi! - AP
Olen kirjoittanut salassapitosopimuksen. Työ on asiantuntijatyötä IT- ja erityisalalla. En muista, mitä siinä sanottiin palkasta, mutta tietysti jossain vaiheessa tarkistan. Voiko palkkatietojeni kertomisesta kuitenkin olla seuraamuksia? Näillä tiedoilla ei ole itselleni väliä. Haluaisin puhua palkastani, koska miksei. Joka tapauksessa saan vähän palkkaa ottaen huomioon, että kyseessä on todellakin asiantuntijatyö, jota ei ihan kadunmies pysty hoitamaan.
Olen pienituloinen ja hakemassa avioeroa. Avioero maksaa kuitenkin 300e ? Eikä minulla ole varaa siihen. Mitä ehdotat kuinka toimin ?
Vierailija kirjoitti:
Olen kirjoittanut salassapitosopimuksen. Työ on asiantuntijatyötä IT- ja erityisalalla. En muista, mitä siinä sanottiin palkasta, mutta tietysti jossain vaiheessa tarkistan. Voiko palkkatietojeni kertomisesta kuitenkin olla seuraamuksia? Näillä tiedoilla ei ole itselleni väliä. Haluaisin puhua palkastani, koska miksei. Joka tapauksessa saan vähän palkkaa ottaen huomioon, että kyseessä on todellakin asiantuntijatyö, jota ei ihan kadunmies pysty hoitamaan.
Ellei salassapitosopimuksessa ole mainintaa palkkatiedoista (en ole tällaiseen törmännyt) niin saat vapaasti puhua palkastasi, oman harkintasi mukaan. - AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapaamiset määrätty oikeuden päätöksellä 2012. Lapsi nyt melkein 9. Pelkää isää. Ei juuri fyysistä kurittamista, mutta jatkuvaa henkistä pahoinpitelyä,jokapäiväistä alkoholinkäyttöä,huutamista,raivokohtauksia ja turvattomuutta. En edes koskaan tiedä mihin hän lapsen vie.
Miten prosessi etenee,jollen pakota häntä isän luo kuten lastensuojelussa ohjeistetaan?Se riippuu siitä, aikooko isä vaatia tapaamisia. Tällöin hän hankkii juristin ja asia viedään täytäntöönpanoasiana oikeuteen. Käsitellään yleensä aika pian, mutta ensimmäinen askel on 99% tapauksissa se, että teidät ohjataan julkisen puolen täytäntöönpanosovitteluun, jossa teidän on tarkoitus sopia ongelmanne jotka estävät tapaamiset. Ellei täällä saavuteta sovintoa, jatkuu asia oikeudessa ja jos tuomari katsoo, että olet estänyt tapaamiset, voidaan sinut velvoittaa sakon uhalla myötävaikuttamaan niihin. Ihan viimekädessä poliisi voi hakea lapsen.
Suosittelisin kuitenkin keskutelemaan lapsen isän kanssa tilanteesta jos mahdollista ja muuttamaan tapaamissopimusta. Ellei tämä ole mahdollista, hanki itsellesi juristi. Tapaamissopimuksen muutos voisi olla paikallaan. Valvottujen/tuettujen tapaamisten mahdollisuutta voidaan myös selvittää. Mutta juristi avuksi! - AP
Isä vaati alunperinkin jo tapaamiset vallankäytön välineeksi. Hän on tuoton joten saa Ilmaisen oikeusavun. Varmasti vie asian oikeuteen. Henkilötodistelussa on patologisena valehtelija vahvoilla,koska on niin luonteva. Lapsi kärsii ja pelkää.
Hyviä asianajajia pääkaupunkiseudulta? Narsismin ja sosiopatian tunnistavat.
Osastolla oleva potilas kiusaa ja solvaa minua jatkuvasti, sekä levittää minusta valheellisia huhuja. Voinko vaatia korvauksia oikeusteitse?
Sh
Vierailija kirjoitti:
Olen pienituloinen ja hakemassa avioeroa. Avioero maksaa kuitenkin 300e ? Eikä minulla ole varaa siihen. Mitä ehdotat kuinka toimin ?
Haetteko yhdessä? Tällöin myös tuomioistuimen maksut puolittuvat. Muutoin ole yhteydessä oikeusaputoimistoon, voit saada oikeusapua. - AP (Tsemppiä tulevaan.)
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla paksu lakikirja?
Tuo vanha Suomen laki kirja tuolla hyllyssä on noin 10 cm paksuinen, mutta käytän oikeastaan vain Finlexiä tai Edilexiä. Läppärin paksuinen? -AP
Hyvä ystäväni sai skitsofrenian. Välillä on kuukuasia laitoksessa, vapauduttuaan ei lääkitystä ota. Nyt hän vainoaa jälleen viestein ja soitoin. Tiedän vähintään kolmen tehneen hänestä lähestymiskiellon. Ei niistä oikeasti ole tehoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haetteko yhdessä? Tällöin myös tuomioistuimen maksut puolittuvat. Muutoin ole yhteydessä oikeusaputoimistoon, voit saada oikeusapua. - AP (Tsemppiä tulevaan.)
Kiitos vastauksesta :)
Vierailija kirjoitti:
Osastolla oleva potilas kiusaa ja solvaa minua jatkuvasti, sekä levittää minusta valheellisia huhuja. Voinko vaatia korvauksia oikeusteitse?
Sh
Vie asia eteenpäin työnantajan kautta. Työnantajasi on ensi sijassa vastuussa siitä, että työolosi eivät ole vahingolliset. - AP
Miksi harpot joidenkin kommenttien ja kysymysten yli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ellei salassapitosopimuksessa ole mainintaa palkkatiedoista (en ole tällaiseen törmännyt) niin saat vapaasti puhua palkastasi, oman harkintasi mukaan. - AP
Kiitos, kiitos. Jotenkin olen otaksunut, että salassapitosopimuksissa on aina ollut palkka mainittu, ettei saa kertoa... Täytyy tarkistaa!
Perään toinen kysymys, jos sallit. Olen työssä tuolla kevytyrittäjänä 10 kk projektissa. Jos en saa projektin jälkeen uutta työtä, niin miten käy työttömyysturvani (yrittäjänä pitäisi olla 15 kk, ennen kuin saa yrittäjien kassasta mitään)?
Vierailija kirjoitti:
Miksi harpot joidenkin kommenttien ja kysymysten yli?
Koska useat noista kysymyksistä ovat typeriä.
t. ei-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko lapselle testamentata siten, että hän saa omaisuuden käyttöönsä vasta 30-vuotiaana. Siis siten käyttöönsä, että saa sen myydä.
Kyllä voi! Tällainen testamentti kannattaa tosin laatia juristilla. Myyntiä ei voi ehdoksi tosin suoraan laittaa, tai siis että perillinen ei voisi kun myydä, mutta testamentin toimeenpanijanääräyksellä tämän voi kiertää jos käsitin tahtosi oikein.
Kiitos tiedosta. Kysyisin vielä, että miten toimii tuollainen testamentin toimeenpanijamääräys.
Käytännössä joku valtuutetaan hoitamaan omaisuutta tietyllä tavalla, kunnes se voidaan antaa perillisen haltuun. Mutta siihen tosiaan liittyy paljon erityisasioita joita täytyy huomioida, joten suosittelen tosiaan kääntymään ammattilaisen apuun jos haluat varmistaa, että tämä tahto säilyy. Huonosti laadittu testamentti voidaan riitauttaa. -AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verotiedot, joista siis selviää tulot, ovat julkisia. Työnantajan olisi järjetöntä velvoittaa pitämään kenen tahansa saatavissa oleva tieto salassa. En ole ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten prosessi etenee,jollen pakota häntä isän luo kuten lastensuojelussa ohjeistetaan?Se riippuu siitä, aikooko isä vaatia tapaamisia. Tällöin hän hankkii juristin ja asia viedään täytäntöönpanoasiana oikeuteen. Käsitellään yleensä aika pian, mutta ensimmäinen askel on 99% tapauksissa se, että teidät ohjataan julkisen puolen täytäntöönpanosovitteluun, jossa teidän on tarkoitus sopia ongelmanne jotka estävät tapaamiset. Ellei täällä saavuteta sovintoa, jatkuu asia oikeudessa ja jos tuomari katsoo, että olet estänyt tapaamiset, voidaan sinut velvoittaa sakon uhalla myötävaikuttamaan niihin. Ihan viimekädessä poliisi voi hakea lapsen.
Isä vaati alunperinkin jo tapaamiset vallankäytön välineeksi. Hän on tuoton joten saa Ilmaisen oikeusavun. Varmasti vie asian oikeuteen. Henkilötodistelussa on patologisena valehtelija vahvoilla,koska on niin luonteva. Lapsi kärsii ja pelkää.
Hyviä asianajajia pääkaupunkiseudulta? Narsismin ja sosiopatian tunnistavat.
Yksikään juristi ei voi diagnosoida vastapuolen mielenterveyttä ja jos sellaisen löydät ja joka tällaisella argumentilla asiaa vie eteenpäin niin siitä tunnistat huonon juristin. Pääkapunkiseudulla on monia hyviä. Asia lähdetään siis purkamaan lapsen edun näkökulmasta ja toisaalta narsistitaoauksissa se yleensä näkyy myös lapsessa.
Eikä tuomarin pitäisi olla jo nukkumassa?