Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oikeudellista neuvontaa tarjolla hetken

Vierailija
25.11.2017 |

Kerkeän tässä rauhallista lauantaita vietellessäni olla vähän yleishyödyllinen. Koska tämä on keskustelupalsta niin kaikki neuvot kannattaa tarkistaa, vaikka itse voin seistä neuvojeni takana niin sinä et voi sitä tietää. Voin vinkata tietolähteitä. Kirjoita ongelmasi mahdollisimman lyhyesti ja selkeästi.

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vituttaa.

Vierailija
2/70 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko35 kirjoitti:

Vituttaa.

Mahtavan kompaktisti muitoiltu. Vähän joudut kyllä avaamaan tilannetta, niin voin neuvoa miten vois vituttaa vähemmän. Noin yleisesti suosittelen, että käyt tänään vielä kaverin kanssa kaljalla, huomenna käyt lenkillä, teet hyvää ruokaa jaja mietit yhden asian, jolla voit vaikuttaa siihen, että ensi viikolla vituttaisi vähän vähemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin (vanhempana) kannattaa vedota, kun jos haluaa kostaa henkilölle,joka pilasi lapsen elämän, sitten kun vapautuu vankilasta..

Vierailija
4/70 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten auttaa masentunutta ja unetonta tyyppiä? Mistä löytyy kiva duuni tuollaiselle?

Vierailija
5/70 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko avioehto "vanhentua" kotona, jos se on allekirjoitettu kesäkuussa, mutta sitä ei ole vielä(kään) viety maistraattiin rekisteröitäväksi?

Vierailija
6/70 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko lapselle testamentata siten, että hän saa omaisuuden käyttöönsä vasta 30-vuotiaana. Siis siten käyttöönsä, että saa sen myydä.

Vierailija
7/70 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävälläni on karkkipussi ja sitten hän vain mussuttaa niitä yksin vaikka minä olen hänen kanssa ja hän ei anna mulle yhtään karkkia ei edes tarjoa karkkia niin onko se sinusta oikein? Kun ollaan silloin kahdestaan?

Vierailija
8/70 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko lapselle testamentata siten, että hän saa omaisuuden käyttöönsä vasta 30-vuotiaana. Siis siten käyttöönsä, että saa sen myydä.

Kyllä voi! Tällainen testamentti kannattaa tosin laatia juristilla. Myyntiä ei voi ehdoksi tosin suoraan laittaa, tai siis että perillinen ei voisi kun myydä, mutta testamentin toimeenpanijanääräyksellä tämän voi kiertää jos käsitin tahtosi oikein.

Vierailija
9/70 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pian tapahtumasta henkilön/henkilöt voi haastaa oikeuteen, ennen kuin oikeus oikeuteen haastamiseen umpeutuu?

Vierailija
10/70 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko avioehto "vanhentua" kotona, jos se on allekirjoitettu kesäkuussa, mutta sitä ei ole vielä(kään) viety maistraattiin rekisteröitäväksi?

Ellei avioehtoa ole rekisteröity, se on täysin hyödytön. Mutta allekirjoituspäivällä ei ole merkitystä, viekää maistraattiin vaan ennen eroa. Mielellään mahdollisimman nopeasti tietty, koskaan ei voi tietää. Lisätietoa löytyy maistraatin sivuilta.

Vierailija
11/70 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toinen kertoo enemmän toiselle tunteistaa ku toine, niin mitä siitä noin tota nii ku pitäisi oikei ajatella? Onko se nii että jos se toinen ei kerro mitää nii ei sitte se vaa o kiinnostunut, vai se ku toine o vaa hiljaa mykkänä nii onki tosi kiinnostunu koska ei uskalla sanoa mitää vai onko se vaa epävarma tai ehkä jotenki sillai jotenki vaa. Mitä pitäis oikei ajatella?

Vierailija
12/70 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaamiset määrätty oikeuden päätöksellä 2012. Lapsi nyt melkein 9. Pelkää isää. Ei juuri fyysistä kurittamista, mutta jatkuvaa henkistä pahoinpitelyä,jokapäiväistä alkoholinkäyttöä,huutamista,raivokohtauksia ja turvattomuutta. En edes koskaan tiedä mihin hän lapsen vie.

Miten prosessi etenee,jollen pakota häntä isän luo kuten lastensuojelussa ohjeistetaan?

Vierailija
13/70 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ellei avioehtoa ole rekisteröity, se on täysin hyödytön. Mutta allekirjoituspäivällä ei ole merkitystä, viekää maistraattiin vaan ennen eroa. Mielellään mahdollisimman nopeasti tietty, koskaan ei voi tietää. Lisätietoa löytyy maistraatin sivuilta.

Kiitos vastauksesta!

Vierailija
14/70 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystävälläni on karkkipussi ja sitten hän vain mussuttaa niitä yksin vaikka minä olen hänen kanssa ja hän ei anna mulle yhtään karkkia ei edes tarjoa karkkia niin onko se sinusta oikein? Kun ollaan silloin kahdestaan?

No ei ole yhtään oikein! Sano kaverille jämäkästi, että meidän täytyy puhua ja sitten kerrot tunteistasi. Voit sanoa, että AV:llakin sanottiin ettei ole oikein.

Allekirjoitus jäi kahdesta yllä olevasta vastauksesta. - AP

Vierailija
15/70 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän vastausta, sinä senkin valetuomari!

Vierailija
16/70 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän vastausta, sinä senkin valetuomari!

Kiitos vastauksesta, et olekaan valetuomari. :)

Vierailija
17/70 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka pian tapahtumasta henkilön/henkilöt voi haastaa oikeuteen, ennen kuin oikeus oikeuteen haastamiseen umpeutuu?

Se riippuu todella paljon millaisesta jutusta on kyse, rikosasia vai riita asia? Jos kyse on rikosasiasta, voit kurkata itse rikoslaista, 8 luku, löytyy finlex.fi sivustolta. Tätä varten sinun tarvitsee tietää rikosnimike ja jokaisen rikosnimikkeen kohdalta löydät rangaistusasteikon. Jos kyse on siviiliasiasta, vaihtoehtoja on todella monia, riippuen asiasta. -AP

Vierailija
18/70 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla paksu lakikirja?

Vierailija
19/70 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko nais vai mies oikeusneuvoja?

Vierailija
20/70 |