Saako töistä jäädä pois tälläsesta syystä?
Minulla olisi työvuoro huomenna, mutta tuntuu, että en pysty menemään sinne. Töissä oleminen tuntuu epämukavalta ja sain tänään paniikkikohtauksen, kun ajattelin siellä olemista. Työpaikassa on tosi huono ilmapiiri ja se on oikeasti pelkkää ilkeilyä koko kahdeksan tuntia. Haukutaan ja lytätään toisten osaamista, pyöritellään silmiä ja huokaillaan, kun joku toinen kysy jotain asiaa.
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjallinen varoitus ainakin seuraa. Sinun kohtelu töissä pahenee, tuollaista ei hyväksytä.
Miten niin pahenee? Ai reagoidaanko työpaikkakiusaamiseen ja paskaan ilmapiiriin nykyään sillä, että kiusatulle kohdellaan vielä paskemmin, jos tämä ei pysty olemaan töissä? Sairasta. Tosi sairasta.
Juu sairastahan se on, mutta niin on se kiusaaminen muutenkin.
Kukaan työntekijä ei "omista" sitä työpaikkaa, tai paremmin sanottuna kukaan ei ole oikeutettu kettuilemaan muille, ja siellä pitäisi jokaisen saada tehdä työnsä rauhassa ja työasiat pitäisi hoitaa asiallisesti niidenkin ihmisten kanssa joista ei pidä.
Vierailija kirjoitti:
Miksei työuupumuksesta saa palkallista sairaslomaa?
Jos googletat asian niin löydät runsaasti keskustelua asiasta. Se vain on niin että työuupumuskoodilla palkkaa ei makseta, syytä en yhtäkkiää osaa sanoa. Tämän takia lääkärit saattavat kirjoittaa työuupumuksen masennus-koodin alle josta palkka maksetaan.
Mary83 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos googletat asian niin löydät runsaasti keskustelua asiasta. Se vain on niin että työuupumuskoodilla palkkaa ei makseta, syytä en yhtäkkiää osaa sanoa. Tämän takia lääkärit saattavat kirjoittaa työuupumuksen masennus-koodin alle josta palkka maksetaan.
Jes.
No tottakai voit olla pois yhden päivän ja hakeudut samana päivänä lääkärille jos mitenkään mahdollista. Jos ei, voit silti olla ja heti kun pääset lääkäriin (työterveyteen mielellään) niin menet ja selität tilanteen. Kannattaa tietysti aina ilmottaa töihin ettet ole menossa. Tsemppiä.
Minä sain työpaikkakiusaamisen takia palkallista lomaa. Diagnoosi oli akuutti stressireaktio tai joku vastaava. Pääsin myös työpsykologille ja sain siirron toiseen yksikköön. Se jäi hiertämään, ettei sille kiusaajapomolle kukaan tehnyt mitään, vaikka en suinkaan ollut ainoa uhri, ja kaikki tiesivät siitä. Kai kaikki odotti, että se jää eläkkeelle, ja jäihän se sitten pari vuotta myöhemmin.
Mulla kans sama.Työparina maailman negatiivisin ukko!Heti aamusta alkaa kitinä ja kätinä.Joka toinen sana on vittu(lähemmäs 50 ihminen).Oon ihan loppu kuuntelemaan tota!En enää ees kuule mitä se sanoo,lasken vaan kuin monta vittua tulee taas yhdessä lauseessa:(
Kiusaajille tai muuten paskoille työntekijöille ei varmaan voi juuri mitään, vaikka tahtoa olisi. Jos heitä yrittää irtisanoa, työnantaja on kohta oikeudessa ja pahimmassa tapauksessa firma konkurssissa.
Se on ihan lääkäristä kiinni, millä koodilla kirjoittaa ja kuinka pitkän saikun. Kerran kun minä en ollut nukkunut kuukauteen kuin vain muutaman tunnin yössä ja olin ihan finaalissa ja verenpaineet huitelivat pilvissä, niin sain Proral-purkin ja loppuviikon saikkua eli kaksi päivää. Lääkärissä nyt kuitenkin kannattaa käydä, jos vaikka sitä kautta pystyisi saamaan jotain apua.
Oikea tapa hoitaa tuo on mennä esimiehen ja työterveyden kautta ja pyrkiä ratkaisemaan tilanne tai etsiä uusi työpaikka. Jos asiat on tosiaan kuten sanot, se pitäisi muiden myös tietää ja huomata. Menemättä jättäminen ei ole aikuisen ihmisen tapa hoitaa asioita.
Vierailija kirjoitti:
Mulla kans sama.Työparina maailman negatiivisin ukko!Heti aamusta alkaa kitinä ja kätinä.Joka toinen sana on vittu(lähemmäs 50 ihminen).Oon ihan loppu kuuntelemaan tota!En enää ees kuule mitä se sanoo,lasken vaan kuin monta vittua tulee taas yhdessä lauseessa:(
Voitko sanoa työkaverille että pitää turpansa kiinni tai laittaa vaikka kuulokkeet korville? Jos ei sanomisesta usko niin sano esimiehelle että et voi tehdä töitä nykyisen parisi kanssa koska hän on sietämätön ja valittaa ja kiroilee koko työvuoron ajan. Esimies voi sanoa että ei onnistu mutta sitten sinun pitää sanoa vielä tiukemmin parille että nyt et jaksa kuunnella enää ja on hiljaa ellei ole työn suorittamiseen liittyvää sanomista. Ehkä hänkin pyytää parinvaihtoa ja kaikki menee lopulta sun kannalta hyvin? Tai sitten ikävä työkaveri alkaa vihata sinua, mutta mitä sitten, pitää teidän kavereita olla? Selän takana kyräily on halpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjallinen varoitus ainakin seuraa. Sinun kohtelu töissä pahenee, tuollaista ei hyväksytä.
Miten niin pahenee? Ai reagoidaanko työpaikkakiusaamiseen ja paskaan ilmapiiriin nykyään sillä, että kiusatulle kohdellaan vielä paskemmin, jos tämä ei pysty olemaan töissä? Sairasta. Tosi sairasta.
Ilmapiiri voi olla huono, koska työntekijät ovat kovilla ja lähellä loppuunpalamista, niin kuin ap:kin. Vaikka ei olisi tarkoitus rankaista poissaolosta, ei se ilmapiirtä paranna, että yhden työt kaatuvat muiden niskaan.
On työnantajan homma järjestää lisää työntekijöitä. Ei siinä mikään muille kiukuttelu auta.
Niinpä. Lapselliset luuserit kiukuttelee työkaverille siitä että johto ei osaa organisoida työtä ja resursseja. Jokaisella työntekijällä on oikeus sairastuessaan jäädä sairauslomalle ja siihen ei pitäisi muilla työntekijöillä olla nokan kopauttamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitko sanoa työkaverille että pitää turpansa kiinni tai laittaa vaikka kuulokkeet korville? Jos ei sanomisesta usko niin sano esimiehelle että et voi tehdä töitä nykyisen parisi kanssa koska hän on sietämätön ja valittaa ja kiroilee koko työvuoron ajan. Esimies voi sanoa että ei onnistu mutta sitten sinun pitää sanoa vielä tiukemmin parille että nyt et jaksa kuunnella enää ja on hiljaa ellei ole työn suorittamiseen liittyvää sanomista. Ehkä hänkin pyytää parinvaihtoa ja kaikki menee lopulta sun kannalta hyvin? Tai sitten ikävä työkaveri alkaa vihata sinua, mutta mitä sitten, pitää teidän kavereita olla? Selän takana kyräily on halpaa.
Oon kyllä sanonut asiasta et ei valittais koko ajan niin se alkoi vaan aukoon päätä mulle koko ajan ja haukkumaan "pomojen perseennuolijaksi."Esimies tietää asiasta mut käski mun yrittää "suodattaa kaikki negatiivinen."Mä mitään kyräile,on vaan vaihtoehot vähissä ja tympii...
Itekin pitäisi mennä töihin paikkaan, jossa uuteen suhtaudutaan negatiivisesti. Seläntakana virnuillaan ja juorutaan, kun hetken on poissa. Jos se meno jatkuu, niin saa jäädä koko paska.
Neuvo mennä esimiehen juttusille ei aina ole se kaikkein paras. Esimies saattaa olla osa sitä joukko, joka töissä kiusaa tai sitten esimies voi passiivisella toiminnallaan olla siihen välillisesti osallinen. Äitini oli loppuvuosinaan töissä työpaikkakiusattu ja siinä touhussa oli esimies mukana suosimalla muita ja toimimalla jatkuvasti välinpitämättömästi äitiäni kohtaan.
Työterveyshuolto on oikea osoite hoitaa näitä asioita.
Monissa työpaikoissa voi olla omalla ilmoituksella päivän pari pois.
Sun pitää alkaa käyttäytymään samalla tavalla, silmä silmästä -periaatteella. Haukut, lyttäät, huokailet.
Vierailija kirjoitti:
Jos uupuu työhönsä, niin ei kykene hoitamaan työtään ja on väärässä työssä.
Jos hakee masennukseen saikkua, niin pitää muistaa korostaa että masennus johtuu kaikesta muusta paitsi työstä, mutta ei millään jaksa myöskään tehdä töitä.
Mutta ei tuo ap.n onglma saikuttamalla poistu, kannattaa vaan reippaasti alkaa hakemaan uutta työtä.