Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voi tulla raiskatuksi kaksi kertaa?

Vierailija
10.04.2006 |

(viittaan toiseen ketjuun) Olen syntynyt ja kasvanut Helsingin Kontulassa. Nyt olen 37-vuotias.

Olen nähnyt itsensäpaljastajia porttikongeissa, olen nähnyt siiviilihuumepoliisin työssään ja asunut Kalliossa Hesarilla. Olen tehnyt iltöitä ja kulkenut öisin vaikka missä. Mutta en koskaan elämässäni ole ollut lähelläkään, että minut olisi raiskattu.

Tarkotuksenani ei ole syyllistää ketään, mutta ihan vilpittömästi ihmettelen.

Vai onko minulla jotenkin parempi itsesuojeluvaisto, että olen välttänyt pimeitä kujia, en ole kulkenut oikopolkuja ja missään nimessä en ole koskaan mennyt kenenkään kotiin.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen pahoillani :-(

Yritän vain pohtia sitä, miksi salama iskee kaksi kertaa samaan paikkaan. Jotenkin yhden kerran ymmärrän erittäin hyvin, mutta miten tuo toinen kerta on edes tilastollisesti mahdollista?

ap

Vierailija
2/37 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sama juttu kuin ap:llä, näin jälkeenpäin ajatellen olen ollut joskus jopa turhan varomaton. Silti ei ole koskaan ollut mitään uhkaavia tilanteita.

Olen myös pitkähkö, 170 cm. Ehkä myös olemukseltani " vahvan" näköinen, vaikuttaisiko?

Ei tosiaan tarkoitus ole syyllistää, eikä mielestäni ap millään lailla siihen suhtaan ole vihjannut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

toki voi myös koko vaikuttaa. Riippuu miten laskelmoiva raiskaaja on kysessä jne. p.s eikö näitä voi pohtia hiljaa mielessään, mitään mitä sanotte ei oikein voi uskoa, musta viittaa selvään halveksintaan ja ylimielisyyteen.

Vierailija
4/37 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva kuulla, että edes joku ymmärttää pointtini.

Ehkä tuo koko tosiaan vaikuttaa - tuurin ohella. Minäkin olen vahvan näköinen (177cm 63 kg), ja vahva olenkin naiseksi.

Tosin kaverini, joka raiskattiin, oli myös minun pituinen. Hänet lamautti pelko. Ei kuulemma saanut sanaa suustaan, kun veitsi laitettiin kurkulle.

ap

Vierailija
5/37 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat tekijät tunsin. Ensimmäinen kerta sukulainen, toinen vanha tuttu.

Minullekaan ei kuitenkaan vielä tullut selväksi mitä ap haki aloituksellaan...

Vierailija
6/37 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole lainkaan ylimielinen, olen hyvin empaattinen teitä kohtaan :-(. Olen ystävieni kanssa yhdessä itkenyt tapahtunutta.

Olen kuitenkin eri mieltä siitä, että tätä pitäisi yksinään pohtia. Missä tätä sitten ihmetellään, ellei anonyyminä av:lla? En minä ikimaailmassa kehtaa tätä ääneen sanoa kellekään?

ap

Vierailija
7/37 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on täällä tyhmempääkin pohdittu.

Vierailija
8/37 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan kyllä se on aina tekijän ominaisuus joka raiskaukseen on syynä. Miten sitten selität sen että vammaisilla naisilla on huomattavasti suurempi riski tulla raiskatuiksi kuin " terveillä" ?

Vierailija
9/37 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minut raiskataan veitsi kurkulla, niin minut raiskataan veitsi kurkulla. En ole sanonut, ettei minua voisi raiskata. En ole sanonut, että jos sinut raiskataan se on sinun vikasi.

Minusta sinun pitää mennä hoitoon, jos suhtaudut tähän noin tunteella.

ap

Vierailija
10/37 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ihan vitun tyhmä ja sairas. Onnekis teitä on aika vähän maailmassa. Suurin osa naisista EI HALUA tulla raiskatuksi,sinä ilmisesesti oikeen kadehdit. OLET SAIRAS!

Vierailija
11/37 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrä silti, että raiskaukseen liittyy usein paljon häpeää ja itsensä syyllistämistä, joten tuollainen aloitus saa ne tunteet pintaan, vaikkei olisi tarkoituskaan.

Vierailija
12/37 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vilpittömän ihmettelyn negatiiviseksi syyttelyksi?

Minä luulen, että osasyynä on se, kuinka helpolta uhrilta nainen näyttää. Melko pienikokoinen ja hento, reilusti humaltunut, kenties vielä vähissä vaatteissa oleva nainen tuntuu varmasti helpommalta kohteelta kuin jatkuvasti valppaana oleva, pitkä ja vahvan näköinen nainen.

Epäreiluahan se on, mutta näin saattavat puskaraiskaajat ihmisiä lajitella.

Sitten myös se, että jos on tuttavana paljon miehiä, niin sinne joukkoon eksyy helposti joku mätä tapaus, joka yrittää raiskata. Jos ei tunne juurikaan kuin naisia, ei tämä ole niin todennäköistä.

Ikinä en kellekään toivoisi tapahtuvan niin pahaa asiaa kuin raiskaus. Ikinä en myöskään toivoisi, että joutuisin johonkin mieheen pettymään aivan täydellisesti, kun hän osoittautuisi raiskaajaksi.

Juttelin nuoruudessani kerran erään luokallani olevan pojan kanssa. Meille tuli puhetta siitä, minkälaiset miehet raiskaavat tai pahoinpitelevät naisen. Hän oli asiasta hyvin tuohtunut ja sanoi, ettei todellakaan ymmärrä, kuka sellaista voisi tehdä. Hän teki hyvin selväksi, ettei hän koskaan voisi tehdään mitään niin kamalaa ja että hänen kunnioituksensa raiskaajia kohtaan on nollassa.

Muutama vuosi sitten kuulin, että tämä luokkakaveri oli tuomittu naisen pahoinpitelystä ja raiskauksesta.

Pettymykseni määrää ei voi sanoin kuvailla :( Miten voi ihminen noin paljon muuttua? Vai valehteliko hän alun perinkin?

Vierailija
13/37 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:n pointti ollut että miten on mahdollista, että raiskaus tapahtu kaksi kertaa samalle ihmiselle? Minustakin se tuntuu aika kamalalta ajatukselta. Minua ei ole raiskattu mutta voisin kuvitella että jos niin kävisi, tekisin juuri niin kuin yksi tähän ketjuun kirjoittaneista ja menisin suurinpiirtein joka paikkaan ovelta ovelle autolle niin että olisi yksinkertaisesti mahdotonta että minua voitaisiin toisen kerran raiskata.

Tietenkin kaikki on mahdollista eikä raiskaus ole koskaan uhrin syy. Silti joutuminen kaksi kertaa raiskauksen uhriksi kuulostaa aika uskomattomalta..

Vierailija
14/37 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhoja mummoja, invalideja sekä lapsia raiskataan. Tuskin nämä yöllä kävelee pitkin katuja. Oma aviomieskin voi raiskata. AP, älä syyllistä enää, kyllä sitä jo muutenkin tehdään ihan liikaa. Et voi sanoa olevasi empaattinen tms, jos tulet tuommoisia juttuja tänne kirjottelemaan.

Vierailija
15/37 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten sanoin, raiskaus ei ole koskaan uhrin syy. Silti ajatus siitä että joku joutuu kaksi kertaa raiskatuksi kuulostaa mielestäni uskomattomalta.

38

Vierailija
16/37 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en saanut mitään sympatiaa kun minut vieraan toimesta raiskattiin kadulla. Yksi kaveri kysyi " oliko edes hyvännäköinen" .

Että en ihmettele aloitusta. Tätä tämä naisen elämä on.

Vierailija
17/37 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko mahdolisesti menneet ensitapaamisella johonkin paikkaan, jossahän olisi voinut raiskata. Mä ainakin lähdin ensitapaamisella kuuntelemaan musiikkia mieheni kanssa, ei tullut raiskaus mieleen ja onneksi niin ei käynyt. Mutta huonolla tsägällä olisi voinut. Enhän häntä kovinkaan hyvin tuntenut. AP, käsi sydämellä, etkö itse ole koskaan tehnyt jotenkin noin?

Vierailija
18/37 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan rehellisesti - jos koette tämän ketjun syyllistämisenä, niin te raiskatut ette ole todellakaan vielä käsitelleet asiaa vaan prosessointi on vielä kesken.

Kyllähän tällä palstalla kysellään, miltä tuntuu, kun mies pettää ja oma lapsi kuolee - mutta onko tämä aihe niiiiiiin tabu, ettei siitä saa puhua????

Ei, en yhtään ihmettele, että menee pupu pöksyyn, kun veitsi kurkulla. En ole sitä edes ihmetellyt - eli mikä ihme teitä riivaa, kun nousette takajaloillenne?

Vierailija
19/37 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En SILTI tarkoittanut sitä syyllistääkseni, ei ole mitään syytä syyllistää raiskattuja koska olen todella sitä mieltä että olivatpa he teon tapahtuessa pukeutuneet miten tahansa, tehneet mitä tahansa, he olivat SILTI uhreja.

Ehkä kyse on sitten vain tuurista, huonosta tai hyvästä, tuleeko raiskatuksi ja montako kertaa.

38/41

Vierailija
20/37 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

se voi kuulostaa samalta kuin sanoisi, ' ei voi olla mahdollista' , jolloin merkitykseen tulee aavistuksen syyllistävä sävy. Jos taas sanoisi vaikka että tuntuu ' uskomattoman kauhealta' , syyllistävä sivumerkitys puuttuisi sanonnasta.

Olisiko tästä kyse?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi