Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Välillä ärsyttää, kun naiset eivät ymmärrä miten paljon helpompaa heidän elämänsä on

Vierailija
24.11.2017 |

Ja sitten ovat vielä suuna päänä vähättelemässä ja vinkumassa poikien ja miesten ongelmia. Se ärsyttää kaikkein eniten.

Kommentit (142)

Vierailija
141/142 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, kun mullakin on kuva, että miehenä elämä olisi paljon helpompaa. Jotenkin kuitenkin tiedostan, että silloin mulla olisi myös omat ongelmani ja ymmärrän, etten tästä näkökulmasta oikeasti voi tehdä realistista vertailua. Olen tosin lukenut miehestä naiseksi sukupuolensa korjanneiden kertomuksia, joiden mukaan naisena oli yllättävän hankalaa.

On kuitenkin lähinnä hölmöä tehdä yleistyksiä, kun yhteiskunnassa on niin eri asemissa olevia yksilöitä kummastakin sukupuolesta. 

Vierailija
142/142 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisilla on elämä huomattavasti helpompaa, koska onhan se tilastollisestikin todistettua tietoa. Vai väitättekö todella, että syrjäytyneellä on helpompaa? 

Miehellä ei ole suurinta osaa naisten keskuudessa arvoa ilman statusta ja tiettyjä taloudellisia edellytyksiä. Miehet, jotka eivät tähän pääse, usein syrjäytyvät tai jäävät yksinäiksi. Naisilla sen sijaan ei ole niin merkitystä, koska melko harva nainen edes miettii rahaa, kun on itselleen valitsemassa ammattia. Naisen ei tarvitse miettiä, koska hänelle rakkaus on sitä, että mies tienaa hyvin ja luo turvan taloudellisesti. 

Naiset opetetaan pienistä asti pärjäämään itsenäisesti, hän opetetaan puhumaan tunteistaan ja käsittelemään niitä. Naisilla on enemmän ystäviä ja huomattavasti vähemmän paineita menestyä (naiset eivät tämän vuoksi edes hakeudu työelämässä niin aktiivisesti johtaviin asemiin).  Kyllä itse koen hyvin vahvasti sen, kuinka paljon helpomalla naiset pääsee. Se, että he tekevät enemmän kotitöitä (en ymmärrä, miten ne kotityöt tuntuu olevan Suomessa joku maailman isoin ja merkittävin asia, joihon menee kaikki vapaa-aika), mutta suurinta osaa perheitä mies kannattelee sen rakennelman taloudellisesti, mikä on huomattavasti raskaampi vastuu. Olen itsekin nainen ja kannan perhettä taloudellisesti, koska tienaan mieheeni nähden kolminkertaisesti. Olen ainoa ystäväpiirissäni, jossa tilanne on näin. Tiedän monia, joilla mies tienaa vähemmän, mutta ero on harvoin kovin iso. Tiedän lukuisia pareja, joissa mies tienaa huomattavasti enemmän. 

Kotityöt eivät vaadi edes alkeellista aivotyötä. 

Olen syrjäytynyt nainen. Väitätkö todella syrjäytyneellä olevan helpompaa kuin miehillä?

Naisella ei ole miesten keskuudessa arvoa ilman kauneutta ja räväkkää luonnetta.

Minulla ei ole yhtäkään ystävää. Minua ei ole opetettu puhumaan tunteistani.

Katsot asioita liikaa parisuhdenäkökulmasta. Kaikki ihmiset eivät elä parisuhteessa. Yksineläminen on hyvin yleistä. Jos kotityöt eivät vaadi aivotyötä, niin miksi miehet eivät sitten tee niitä itse? Miksi vaimojen, tyttöystävien, äitien, siskojen ja mummojen on tehtävä ne miesten puolesta?

Sinä et ole nainen. Sinä olet mies. Se näkyy viestistäsi todella selvästi.

Onko tullut mieleen, että niitä kotitöitä ei see juuri siksi, kun niillä ei nähdä mitään arvoa, kun ne todella eivät vaadi mitään aivotyötä?

Olipa harvinaisen typerä kannanotto. Että kun tiskaaminen, siivoaminen ja ruoanlaitto ei vaadi tekijältään aivoja niin sama se on olla niitä tekemättä, ihan arvotonta roskaa sellaiset.

Joskus on pakko tehdä tylsiä rutiininomaisia tehtäviä joissa ei rasiteta aivoja, koska eläminen vaatii sitä. Miksi yhteisessä kodissa asuvista kahdesta aikuisesta vain toisen pitäisi tehdä ne tylsät pakolliset duunit kun toinen ei "näe niissä mitään arvoa"? Eläköön sitten vaikka pahvilaatikossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme