Välillä ärsyttää, kun naiset eivät ymmärrä miten paljon helpompaa heidän elämänsä on
Ja sitten ovat vielä suuna päänä vähättelemässä ja vinkumassa poikien ja miesten ongelmia. Se ärsyttää kaikkein eniten.
Kommentit (142)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useimmat naiset ottavat miehen vaatimuksen DNA-testistä epäluottamuksen osoituksena ja epäilynä pettämisestä. Olipa epäilys sitten aiheellinen tai aiheeton, se johtaa riitoihin ja epäluottamuksen ilmapiiriin parisuhteessa, pahimmassa tapauksessa eroon. Miehellä voi vaihtoehdot olla vähissä: tule jätetyksi tai ole loppuikäsi epävarma isyydestäsi.
No eikö se sitten muka ole epäluottamuksen osoitus? Jos elät epävarmuudessa, niin sehän juuri on sitä epäluottamusta. Ei ole sellaista tilannetta, jossa vaadit testiä, mutta sen ollessakin oikea, saisit rehellisesti sanoa, että luotit koko ajan. Ethän luottanut.
Tavallaan olet kyllä oikeassa. Miehet joutuvat käyttämään epäluottamuksen osoitusta keinonaan saadakseen sataprosenttisen varmuuden isyydestään, koska muita keinoja ei ole. Naiset eivät joudu tuota keinoa käyttämään, koska voivat automaattisesti olla varmoja siitä, että lapsi on oma. Tässä asiassa naisilla on helpompaa.
Vierailija kirjoitti:
[Miksi aloituksessa sitten lukee, että ärsyttää, kun naiset eivät ymmärrä? Siinähän pitäisi lukea, että miksi miehet eivät ymmärrä ja tue toisiaan? Koetapas tehdä aloitus tästä näkökulmasta, niin voin taata, että palstan naiset antavat sinulle tukea ja ymmärrystä aika paljonkin.
Koska miehet ymmärtää, mut meidät opetetaan että pitää kestää ja olla vahva. Tosimies ei näytä tunteitaan ja tietää kyllä mitä pitää tehdä. Se tuen hakeminen on suorastaan häpeällistä ja osoitus omasta heikkoudesta. Iso osa naisista ei puolestaan tunnu edes ymmärtävän, minkälaista on elää ku pää on täynnä perkeleitä.
Vierailija kirjoitti:
Mies voi lähteä ovesta ulos vain kampaamalla tukkansa. Mulla menee puol tuntia laittautua ennen kuin kehtaan edes ovesta ihmisten ilmoille. Ja vain siksi että olen nainen!!!
Pöh, mä olen nainen ja voin ihan hyvin viiä roskat tai lähtee koiran kans huppari päällä lenkille ees kampaamatta niitä hiuksia. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useimmat naiset ottavat miehen vaatimuksen DNA-testistä epäluottamuksen osoituksena ja epäilynä pettämisestä. Olipa epäilys sitten aiheellinen tai aiheeton, se johtaa riitoihin ja epäluottamuksen ilmapiiriin parisuhteessa, pahimmassa tapauksessa eroon. Miehellä voi vaihtoehdot olla vähissä: tule jätetyksi tai ole loppuikäsi epävarma isyydestäsi.
No eikö se sitten muka ole epäluottamuksen osoitus? Jos elät epävarmuudessa, niin sehän juuri on sitä epäluottamusta. Ei ole sellaista tilannetta, jossa vaadit testiä, mutta sen ollessakin oikea, saisit rehellisesti sanoa, että luotit koko ajan. Ethän luottanut.
Tavallaan olet kyllä oikeassa. Miehet joutuvat käyttämään epäluottamuksen osoitusta keinonaan saadakseen sataprosenttisen varmuuden isyydestään, koska muita keinoja ei ole. Naiset eivät joudu tuota keinoa käyttämään, koska voivat automaattisesti olla varmoja siitä, että lapsi on oma. Tässä asiassa naisilla on helpompaa.
Mutta vastapainona, miesten harvemmin tarvitsee miettiä sitä, onko vaimo saanut jonkun toisen naisen raskaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Naiset kuitenkin tietävät varmuudella, että heidän lapset ovat heidän itsensä eikä kenenkään muun naisen tekemiä kun ovat itse ne synnyttäneet. Naiset myös tietävät, montako lasta ovat saaneet (elleivät ole esim. dementian myötä unohtaneet). Paljon mieluummin kestäisin 9 kk raskautta ja siihen synnytyksen päälle kuin loppuiän kestävän epävarmuuden.
Tästä voi varmistua isyystestillä. Reilu nainen suostuu siihenkin, jos alkaa vastustella niin se on sitten epäilyttävää. Mä olen ainakin miehelleni luvannut, että voidaan ihan hyvin tehdä isyystesti vauvan synnyttyä niin hänen ei tarvitse asiaa sitten koskaan murehtia.
N29
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset kuitenkin tietävät varmuudella, että heidän lapset ovat heidän itsensä eikä kenenkään muun naisen tekemiä kun ovat itse ne synnyttäneet. Naiset myös tietävät, montako lasta ovat saaneet (elleivät ole esim. dementian myötä unohtaneet). Paljon mieluummin kestäisin 9 kk raskautta ja siihen synnytyksen päälle kuin loppuiän kestävän epävarmuuden.
Tästä voi varmistua isyystestillä. Reilu nainen suostuu siihenkin, jos alkaa vastustella niin se on sitten epäilyttävää. Mä olen ainakin miehelleni luvannut, että voidaan ihan hyvin tehdä isyystesti vauvan synnyttyä niin hänen ei tarvitse asiaa sitten koskaan murehtia.
N29
Jos kaikki naiset suhtautuisivat asiaan tuolla tavalla, ongelmaa ei olisi. Valitettavasti monet naiset suhtautuvat pyyntöön isyystestistä raivostumalla, riitelemällä ja syyllistämällä, jotkut jopa eroamalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
[Miksi aloituksessa sitten lukee, että ärsyttää, kun naiset eivät ymmärrä? Siinähän pitäisi lukea, että miksi miehet eivät ymmärrä ja tue toisiaan? Koetapas tehdä aloitus tästä näkökulmasta, niin voin taata, että palstan naiset antavat sinulle tukea ja ymmärrystä aika paljonkin.
Koska miehet ymmärtää, mut meidät opetetaan että pitää kestää ja olla vahva. Tosimies ei näytä tunteitaan ja tietää kyllä mitä pitää tehdä. Se tuen hakeminen on suorastaan häpeällistä ja osoitus omasta heikkoudesta. Iso osa naisista ei puolestaan tunnu edes ymmärtävän, minkälaista on elää ku pää on täynnä perkeleitä.
Eli miehet eivät tue toisiaan, vaan pilkaavat toisiaan heikkoudesta, mutta silti tästä epäkohdasta ei tarvitse heille kertoa, koska he tietävät, miten kamalaa se on? Miksi he eivät sitten tee asialle mitään, jos kaikkien mielestä se on niin kamalaa? Miten naisten ymmärtämättömyyden itkeminen liittyy asiaan? Jos Suomessa on jokin asia pielessä, niin ei kai me nyt mennä ruotsalaisille valittamaan, kun he eivät ymmärrä eikä heiltä heru empatiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dna-testi on keksitty. Tai vaihtoehtoisesti ei kannata panna kaikkea liikkuvaa ja sitten dumpata. Koska eihän tuollainen tilanne ole mahdollinen, jos esim. ei harrasta seksiä koskaan tai sitten sitä seksiä on vain parisuhteessa ja vaadit raskauden sattuessa dna-testin. Tällöin olet jatkuvasti tietoinen lapailukumäärästäsi. Ihan oma vika on, jos olet sellainen huoripukki, joka ei edes lapsistaan tiedä.
Nyt ei ollutkaan kyse siitä, millainen on paheksuttavaa seksuaalikäyttäytymistä ja millainen ei. Pointti oli se, että nainen voi olla kuinka halpa, kevytkenkäinen ja seksuaalisesti vastuuton tahansa, mutta tietää silti montako lasta on saanut. Miehellä yksikin lipsahdus voi johtaa loppuiän kestävään epävarmuuteen. Tässä suhteessa evuluutio ei ole tehnyt miehestä ja naisesta tasa-arvoisia, vaan naisilla on asiassa selkeä etu. DNA-testiin liittyen vasta-argumentti tuossa ylempänä.
Toisaalta, miehelle on fyysisesti mahdollista käydä siittämässä vaikka sata jälkeläistä itselleen eri naisten kanssa. Nainen voi saada ehkä maksimissaan 10 lasta fysiologisista syistä, kyllä siinä kohtaa sietääkin varmistua, että ne on kaikki omia.
Sitä paitsi tässä uusperheiden 2000-luvulla on ihan normaalia tietoisestikin kasvattaa toisten lapsia ja kohdella heitä (ihannetapauksessa) tasa-arvoisesti omiin lapsiinsa nähden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N29
Jos kaikki naiset suhtautuisivat asiaan tuolla tavalla, ongelmaa ei olisi. Valitettavasti monet naiset suhtautuvat pyyntöön isyystestistä raivostumalla, riitelemällä ja syyllistämällä, jotkut jopa eroamalla.
Huomaatko, mikä se ongelman ydin on? Se ei ole suinkaan se, että miesreppana vain haluaa varmuuden ja nainen ei tätä hänelle soisi, vaan se jo mainitsemasi epäluottamus. Joko luotat tai et. Seuraukset kannat itse molemmissa tapauksissa.
Niin, minullakin naisena on ollut helppo elämä kun kouluaikana tytöt tyytyivät kiusaamaan henkisesti, ja pojat tönivät ja potkivat. Jos olisin mies, olisi minut varmaan hakattu henkihieveriin ja lässyttäisin nyt palstalla, miten helppoa naisilla onkaan. Huomatkaa sarkasmi.
Naiset saa pukeutua paljon laajemmalla skaalalla vaihtoehtoja.
Miehille kaikki väritkään ei tunnu olevan sallittuja, eivätkä kaikki tekstiilimateriaalitkaan.
Hameiden vapaasta käytöstä kaikkialla nyt puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
Eli miehet eivät tue toisiaan, vaan pilkaavat toisiaan heikkoudesta, mutta silti tästä epäkohdasta ei tarvitse heille kertoa, koska he tietävät, miten kamalaa se on? Miksi he eivät sitten tee asialle mitään, jos kaikkien mielestä se on niin kamalaa? Miten naisten ymmärtämättömyyden itkeminen liittyy asiaan? Jos Suomessa on jokin asia pielessä, niin ei kai me nyt mennä ruotsalaisille valittamaan, kun he eivät ymmärrä eikä heiltä heru empatiaa.
Koska naiset on se mikä tuo miehen elämään merkityksellistä sisältöä. Jos mies on heikko ja epähaluttava naisten silmissä, niin se vähäinenkin syy elää on menetetty. Yksin kärsimällä pystyt edes säilyttämään illuusion siitä, että olet vahva ja määrätietoinen mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta vastapainona, miesten harvemmin tarvitsee miettiä sitä, onko vaimo saanut jonkun toisen naisen raskaaksi.
Mutta sitten kun ero tulee, ei ole enää väliä onko mies laittanut muita naisia raskaaksi vai ei. Se on siitä eteenpäin ex-miehen ja hänelle mahdollisesti raskaana olevien naisten ongelma. Epävarmuus isyydestä sen sijaan säilyy loppuiän, vaikka eroaisikin puolisostaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sanoo. Tälläkin palstalla miehet haukkuvat ylipainoisia naisia jatkuvasti, ja väittävät ylipainon olevan oma valinta. Ei se läheskään aina ole. Suurin osa syömishäiriöisistä on ylipainoisia.
Valitettavasti idiootteja ja empatiakyvyttömiä ihmisiä löytyy kaikkialta, sekä miehiä että naisia. Yleensä vaa naisille on helpommin tarjolla vertaistukea noissa tilanteissa, ku mihille vaa sanotaan että kasvata pallit ja lopeta ruikutus.
Vähättelet naisten ongelmia. Mikset sano miestenkin ongelmista vain että "Valitettavasti idiootteja ja empatiakyvyttömiä ihmisiä löytyy kaikkialta, sekä miehiä että naisia."
MISTÄ naiset saavat vertaistukea? Eivät mistään. En minä ainakaan saa. Joka kerta, kun olen tälläkin palstalla kertonut ongelmistani, minua haukutaan provoksi. Viimeksi kerroin siitä, etten ole saanut koskaan seksiä. Silloinkin haukuttiin provoksi, hoettiin vain että kun oranki ja vammainenkin saavat seksiä, niin minäkin kuulema saan. EN SAA.
Miehiä tällä palstalla hyysätään ja palvotaan kuin jumalia. MIKSI?
Näin ohiksena pakko kysyä (kun jäi tuo ketjusi näkemättä, linkkaa toki, jossei sitä poistettu), että millä tavoin olet yrittänyt saada seksiä? Lesbona saaminen toisilta naisilta voi toki olla vähän konstikkaampaa, mutta ainakin miesten iskeminen on naurettavan helppoa, jos on valmis tinkimään laadusta. Itse lähdin viimeksi arki-iltana kännissä kadulle joskus aamuyöstä ja iskin tyyliin ensimmäisen vastaantulijan. Enkä ole edes mikään nätti, tällainen huonosti pukeutuva läski.
Yleensä naiset, jotka eivät saa seksiä, asettavat laatukriteerit tosi korkealle, eivät suostu hakemaan seuraa baarista, Tinderistä, tms. Ehkä oikeammin pitäisi sanoa, että sinkkunaisen on vaikeaa saada laadukasta seksiä, etenkin, kun maksullisia miehiä ei saa niin helposti kuin maksullisia naisia.
N29
Vierailija kirjoitti:
Miten naisten elämä on muka helpompaa?
Miesvaltaisella alalla on vaikeampi saada töitä naisena, koska joko epäillään ettet pysty samoihin suorituksiin kuin miehet, tai pelätään, että jäädään heti äitiyslomalle ja saikutetaan aina kun lapset ovat sairaita.
Kuukausittaiset kivut, jotka pahimmillaan vie jalat alta ja jotka on pakko kestää ja jos tahtoo lisääntyä, niin raskaus ja synnytys, joista miesten ei tarvitse kärsiä.
N26 vela
Nainen on koko elämänsä turvassa väkivallalta kaikkialla missä liikkuu vain siksi, että on nainen. Tämä on valtava etu jo kouluajoista alkaen. Itse et tietenkään osaa sitä arvostaa, koska olet nainen, etkä osaa edes kuvitella realistisesti joutavasi väkivallan kohteeksi.
Synnyttäminen ja äitien saama erikoiskohtelu vanhempana ovat valtavia etuoikeuksia, eivät taakka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N29
Juu, alettuani kiinnostua miehiin kohdistuvasta epätasa-arvosta olen alkanut huomata, että monet miesten ongelmat vähenisivät, jos useammat naiset olisivat yhtä suoraviivaisia ja miehet huomioivia kuin minäkin.
Vähän niinkuin naisiin kohdistuva syrjintä ei voi lähteä ilman miesten osallistumista tasa-arvotalkoisiin niin kyllä meillä naisillakin on tehtävää, jos haluamme yhteiskunnan kohtelevan miehiäkin tasa-arvoisesti.
Henkilökohtaisesti en edes ymmärrä monien naisten tarvetta väheksyä miehiä ja kohdella heitä julmasti. Kaikilla meillä kuitenkin on esim. se oma rakas isä, monella myös rakkaita veljiä, puoliso ja poikalapsia, joillain - kuten minulla - myös rakkaita miespuolisia pitkäaikaisia ystäviä. En minä halua, että tämä yhteiskunta, naiset tai toiset miehet kohtelevat heitä epäoikeudenmukaisesti ja törkeästi sen enempää kuin naisiakaan.
Toki minullakin on monessa suhteessa parantamisen varaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten naisten elämä on muka helpompaa?
Miesvaltaisella alalla on vaikeampi saada töitä naisena, koska joko epäillään ettet pysty samoihin suorituksiin kuin miehet, tai pelätään, että jäädään heti äitiyslomalle ja saikutetaan aina kun lapset ovat sairaita.
Kuukausittaiset kivut, jotka pahimmillaan vie jalat alta ja jotka on pakko kestää ja jos tahtoo lisääntyä, niin raskaus ja synnytys, joista miesten ei tarvitse kärsiä.
N26 velaNainen on koko elämänsä turvassa väkivallalta kaikkialla missä liikkuu vain siksi, että on nainen. Tämä on valtava etu jo kouluajoista alkaen. Itse et tietenkään osaa sitä arvostaa, koska olet nainen, etkä osaa edes kuvitella realistisesti joutavasi väkivallan kohteeksi.
Synnyttäminen ja äitien saama erikoiskohtelu vanhempana ovat valtavia etuoikeuksia, eivät taakka.
Mulla on 2 naispuolista kaveria, toinen pikkupaikkakunnalta Keski-Suomesta, toinen pk-seudulta, kumpikin hakattu kouluaikoina kiusaajien toimesta.
Lisäksi naiset joutuvat kyllä väkivallan uhreiksi, niin kotona kuin sen ulkopuolellakin. Naisena on myös paljon isompi riski joutua seksuaalisen väkivallan uhriksi.
Se pitää myös huomioida, että naisen mahdollisuudet kehittää itseään fyysisesti sellaiseen kuntoon, että pystyy tappelemaan vastaan, on aika rajallinen miehiin verrattuna.
Itse ajattelen että naisilla sakin olla helpompaa, jos he eivät valita. Teen mielelläni enemmän kotitöitä jos siitä saa palkaksi turhista asioista valittamattoman naisen. Aina saankin noin pariksi vuodeksi, kunnes se taas alkaa. Nainen pihalle ja uusi tilalle. Kai joskus vielä tärppää..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sanoo. Tälläkin palstalla miehet haukkuvat ylipainoisia naisia jatkuvasti, ja väittävät ylipainon olevan oma valinta. Ei se läheskään aina ole. Suurin osa syömishäiriöisistä on ylipainoisia.
Valitettavasti idiootteja ja empatiakyvyttömiä ihmisiä löytyy kaikkialta, sekä miehiä että naisia. Yleensä vaa naisille on helpommin tarjolla vertaistukea noissa tilanteissa, ku mihille vaa sanotaan että kasvata pallit ja lopeta ruikutus.
Eiköhän netistä löydy palstoja, joissa mies saa "ansaitsemaansa" arvostusta.
Sitä emätinkuvausta ei muuten voinut tehdä koska se sattui liikaa...