Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Välillä ärsyttää, kun naiset eivät ymmärrä miten paljon helpompaa heidän elämänsä on

Vierailija
24.11.2017 |

Ja sitten ovat vielä suuna päänä vähättelemässä ja vinkumassa poikien ja miesten ongelmia. Se ärsyttää kaikkein eniten.

Kommentit (142)

Vierailija
121/142 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisillahan ei ole mitään omaa. Nainen tekee perheessä kaiken, kotityöt, joutuu palvomaan ja paapomaan miestä, kasvattamaan lapset. Nainen sitoutuu usein enemmän ja haluaa avioliittoa enemmän. Yksikään mies ei nimeään perheen takia vaihda, se on aina nainen. Lisäksi miestä kutsutaan perheen ja naisen pääksi pienemmällä panoksella vaikka mies pettäisi.

Kelpaisi että nimeäni arvostettaisiin niin paljon että se kelpaa jatkumaan vain sukupuoleni takia. Lisäksi nainen on ihan näkymätön perheessä. Työ ei tilastoidu mihinkään eikä sitä arvosteta. Ihanaa olla noin identiteetitön ja turha.

Tai sit olet vaan paskassa parisuhteessa. Yhtälailla on paljon vaimoja jotka hädintuskin saavat mitään kotona aikaan "kun on niin rankkaa vahtia lapsia". Isän pitää kuitenkin jaksaa täyden työpäivän jälkeen tehdä ne kotityöt joita nainen ei jaksa tai "ehtinyt", käydä kaupassa, Vahtia lasta että "äitiki saa levätä" ja  siihen päälle tehdä vielä ne "miehiset" kotityöt jotka feministit tuppaavat kätevästi aina unohtamaan, kuten kodin kunnossapitoa, nurmikon ajamista, lumitöitä, auton huoltoa yms.

Erosin juuri tästä syystä ja tuntuu että pääsen luvattoman helpolla. Lapset ja kotityöt ei ollutkaan ongelma, naisen saamattomuus. Ei hän pärjää enää yksinkään. Ehdotin lääkäriä, harrastuksia mitä kaikkea. Hukkasin elämästäni liian monta vuotta. Kaikki tiedetään paremmin kuin typerät miehet, mutta kun pitäisi jotain tehdä, niin aina on selitys miksi nyt ei voi.

Itseä pelottaa tuo sama skenaario, toisaalta tahtoisi uskoa että kyllä tämä tästä, mutta toisaalta missä vaiheessa pitää olla itsekäs ja uskoa ettei toinen tule muuttumaan ja saa itse olla aina kantavana osapuolena parisuhteessa

Niin sitä aikansa odottaa ja odottaa.. Raivostuttavinta on kuunnella solvauksia samalla kun koittaa pyörittää arkea. Vähintä mitä toivoa, että toinen aikuinen korjaisi edes omat jälkensä, mutta ei. Netissä on aikaa roikkua ja lukea elämänhallintablogeja, maritusta, laihduttamista ym. Siinä se päivä sitten meneekin. Tiedetään varsin hyvin mitä pitäisi tehdä, mutta ei. Milloin on asunnossa liian vähän kaappeja ja milloin ne kaapit on rumia tai vie tilaa. Ja ei tarvitse arvailla kuka niitä kaappeja kasailee, siirtää ja toimittaa kaatopaikalle. Ei tulisi mieleenkään yleistää tätä koskemaan kaikkia naisia, vaikka ei tämäkään niin harvinaista ole. Onneksi valtaosa naisista sekä miehistä näkee yhteisen hyvän ja sen että tasa-arvo kuuluu molemmille sukupuolille.

Vierailija
122/142 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

miesten oma miehikkyyskompleksi on se ongelma... ja jos naiset vaa seuraa miehiä, nii ei niiltäkää kohta kuulis tätä "miehillä pitää olla vähintään 6pack" eikö?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/142 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miesten oma miehikkyyskompleksi on se ongelma... ja jos naiset vaa seuraa miehiä, nii ei niiltäkää kohta kuulis tätä "miehillä pitää olla vähintään 6pack" eikö?

Sehän olisikin helppoa jos naisia saisi hankkimalla 6-packin.

Tosielämässä nainen kuitenkin sanoo "ei tarvitse olla 6-packia tai mikään bodari, kunhan on vähintään X cm ja sellainen raamikas".

...ja hupsista, näin rajattiinkin se lyhyt ja hoikka mies pois.

Tietysti jos olet se pitkä ja raamikas mies, omaat jykevän leuan ja sinulla on matala ääni, sitten on helpompaa kuin naisilla. Mutta taas kerran, se helppous koskee vain muutamia geenivoittajia.

Vierailija
124/142 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se miehen elämä todellakin pirullisen vaikeaa ja kestämätöntä.

Ajatelkaa nyt naiset; sellaista keskimäärin 80 kiloista ruhoa vie ja määrää yksi pienen pieni nahkaretale jalkojen välissä! Mies on täysin avuton ja sen orja.

Naisilla on kokonainen Elämä kaikkine puolineen, niin hyvine kuin huonoineenkin. Naiset voivat Elää ja tuntea elävänsä, mies parka joutuu tottelemaan sen pikkuretaleen oikkuja.

Jos nainen ei sitä arvosta, mies tekee hirttosilmukan tai juo itsensä hengiltä. En kyllä ikinä vaihtaisi osia!

Vierailija
125/142 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua miten jaksatte vängätä tästä mies-nais-kysymyksestä monta sivua. Eiköhän se ole selvä, että molemmilla on ongelmansa liittyen siihen, miten sukupuoli tai siihen liittyvät roolitukset kaventavat elämään, mutta on täysin yksilökohtaista kuinka vahingolliseksi kukin nämä kokee. Esim.: jollain naisella on tosi hankalat kuukautiset, epäsäännölliset ja kivuliaat, jotain toista naista kuukautiset eivät juuri vaivaa. Joku mies pitää armeijan käyntinä mielekkäänä, toista se turhauttaa, jne... Onnellisimpia ovat ne, jotka eivät anna vastoinkäymisten liikaa lannistaa ja suhtautuvat elämään aidosti positiivisesti. Me ollaan ihmisiä. Kaikilla on jotain "rajoitteita" joiden kanssa syntyy. Alatteko seuraavaksi keskustella siitä kummalla on vaikeampaa, kuurolla vai sokealla? Onko se oikeasti mielekästä keskustelua? Eikö voisi vaikka keskustella siitä, miten meistä voisi kaikista tulla onnellisia näihin rajoitteisiin katsomatta, miten voitaisiin elää yhdessä sopusoinnussa.

Vierailija
126/142 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset kuitenkin tietävät varmuudella, että heidän lapset ovat heidän itsensä eikä kenenkään muun naisen tekemiä kun ovat itse ne synnyttäneet. Naiset myös tietävät, montako lasta ovat saaneet (elleivät ole esim. dementian myötä unohtaneet). Paljon mieluummin kestäisin 9 kk raskautta ja siihen synnytyksen päälle kuin loppuiän kestävän epävarmuuden.

Meidän lapset on tehty koeputkessa joten kumpikaan meistä ei ole sen varmempi biologisesta vanhemmuudestaan kuin toinenkaan. Noin teoriassa on mahdollisuus että labratyöntekijät olisivat sählänneet meille väärät sukusolut. Miehen isyys on varmempi kuin minun äitiyteni, ksoka lapset ovat ihan isänsä näköisiä. 

Vierailija
127/142 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisilla on elämä huomattavasti helpompaa, koska onhan se tilastollisestikin todistettua tietoa. Vai väitättekö todella, että syrjäytyneellä on helpompaa? 

Miehellä ei ole suurinta osaa naisten keskuudessa arvoa ilman statusta ja tiettyjä taloudellisia edellytyksiä. Miehet, jotka eivät tähän pääse, usein syrjäytyvät tai jäävät yksinäiksi. Naisilla sen sijaan ei ole niin merkitystä, koska melko harva nainen edes miettii rahaa, kun on itselleen valitsemassa ammattia. Naisen ei tarvitse miettiä, koska hänelle rakkaus on sitä, että mies tienaa hyvin ja luo turvan taloudellisesti. 

Naiset opetetaan pienistä asti pärjäämään itsenäisesti, hän opetetaan puhumaan tunteistaan ja käsittelemään niitä. Naisilla on enemmän ystäviä ja huomattavasti vähemmän paineita menestyä (naiset eivät tämän vuoksi edes hakeudu työelämässä niin aktiivisesti johtaviin asemiin).  Kyllä itse koen hyvin vahvasti sen, kuinka paljon helpomalla naiset pääsee. Se, että he tekevät enemmän kotitöitä (en ymmärrä, miten ne kotityöt tuntuu olevan Suomessa joku maailman isoin ja merkittävin asia, joihon menee kaikki vapaa-aika), mutta suurinta osaa perheitä mies kannattelee sen rakennelman taloudellisesti, mikä on huomattavasti raskaampi vastuu. Olen itsekin nainen ja kannan perhettä taloudellisesti, koska tienaan mieheeni nähden kolminkertaisesti. Olen ainoa ystäväpiirissäni, jossa tilanne on näin. Tiedän monia, joilla mies tienaa vähemmän, mutta ero on harvoin kovin iso. Tiedän lukuisia pareja, joissa mies tienaa huomattavasti enemmän. 

Kotityöt eivät vaadi edes alkeellista aivotyötä. 

Olen syrjäytynyt nainen. Väitätkö todella syrjäytyneellä olevan helpompaa kuin miehillä?

Naisella ei ole miesten keskuudessa arvoa ilman kauneutta ja räväkkää luonnetta.

Minulla ei ole yhtäkään ystävää. Minua ei ole opetettu puhumaan tunteistani.

Katsot asioita liikaa parisuhdenäkökulmasta. Kaikki ihmiset eivät elä parisuhteessa. Yksineläminen on hyvin yleistä. Jos kotityöt eivät vaadi aivotyötä, niin miksi miehet eivät sitten tee niitä itse? Miksi vaimojen, tyttöystävien, äitien, siskojen ja mummojen on tehtävä ne miesten puolesta?

Sinä et ole nainen. Sinä olet mies. Se näkyy viestistäsi todella selvästi.

Tässä puhuttiinkin KESKIMÄÄRIN. Ei muuta mitään se, että olet syrjäytynyt, kun miehiä on paljon enemmän syrjäytyneenä kuin naisia. Ja ei, en ole mies. En tajua, miten vaikea sellaista voi olla ymmärtää. Onko tullut mieleen, että niitä kotitöitä ei see juuri siksi, kun niillä ei nähdä mitään arvoa, kun ne todella eivät vaadi mitään aivotyötä?

Vierailija
128/142 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten ovat vielä suuna päänä vähättelemässä ja vinkumassa poikien ja miesten ongelmia. Se ärsyttää kaikkein eniten.

Sanopa muuta! Meilläkin mies joutuu huolehtimaan siitä, että talo pysyy lämpimänä. Minä huolehdin vain lapset aamuisin kouluun ja tarhaan ja itseni töihin. Töiden jälkeen lapset tarhasta ja kaupan kautta kotiin. Ruokaa laittamaan ja siinä välissä pyykkikone pesemään. Ruokin lapsukaiset, mies tulee  ihan itse valmiiseen pöytään, onneksi häntä ei tarvitse syöttää.  Sitten  mies sohvalle lepäämään rankan päivän jäleen ja minä siivoan keittiön. Laitan pyykit kuivumaan ja vien edellisenä päivänä pestyt pyykit kaappeihin. Sitten lasten vientiä harrastuksiin ja sieltä kotiin laittamaan iltapalaa.  Ja ehkä imurointia. Aamulla koko rulianssi uudelleen. Ottaa kyllä meilläkin miestä pattiin, kun minä pääsen niiiiiin paljon vähemmällä. Miehellä on iso ongelma siinä, miten saa aikansa kulumaan, kun ei vapaa-ajalla ole mitään harrastusta hänellä. Hän on todella katkera minulle, jolla on kädet täynnä tekemistä. 

Vierailija
129/142 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisilla on elämä huomattavasti helpompaa, koska onhan se tilastollisestikin todistettua tietoa. Vai väitättekö todella, että syrjäytyneellä on helpompaa? 

Miehellä ei ole suurinta osaa naisten keskuudessa arvoa ilman statusta ja tiettyjä taloudellisia edellytyksiä. Miehet, jotka eivät tähän pääse, usein syrjäytyvät tai jäävät yksinäiksi. Naisilla sen sijaan ei ole niin merkitystä, koska melko harva nainen edes miettii rahaa, kun on itselleen valitsemassa ammattia. Naisen ei tarvitse miettiä, koska hänelle rakkaus on sitä, että mies tienaa hyvin ja luo turvan taloudellisesti. 

Naiset opetetaan pienistä asti pärjäämään itsenäisesti, hän opetetaan puhumaan tunteistaan ja käsittelemään niitä. Naisilla on enemmän ystäviä ja huomattavasti vähemmän paineita menestyä (naiset eivät tämän vuoksi edes hakeudu työelämässä niin aktiivisesti johtaviin asemiin).  Kyllä itse koen hyvin vahvasti sen, kuinka paljon helpomalla naiset pääsee. Se, että he tekevät enemmän kotitöitä (en ymmärrä, miten ne kotityöt tuntuu olevan Suomessa joku maailman isoin ja merkittävin asia, joihon menee kaikki vapaa-aika), mutta suurinta osaa perheitä mies kannattelee sen rakennelman taloudellisesti, mikä on huomattavasti raskaampi vastuu. Olen itsekin nainen ja kannan perhettä taloudellisesti, koska tienaan mieheeni nähden kolminkertaisesti. Olen ainoa ystäväpiirissäni, jossa tilanne on näin. Tiedän monia, joilla mies tienaa vähemmän, mutta ero on harvoin kovin iso. Tiedän lukuisia pareja, joissa mies tienaa huomattavasti enemmän. 

Olen syrjäytynyt nainen. Väitätkö todella syrjäytyneellä olevan helpompaa kuin miehillä?

Naisella ei ole miesten keskuudessa arvoa ilman kauneutta ja räväkkää luonnetta.

Katsot asioita liikaa parisuhdenäkökulmasta. Kaikki ihmiset eivät elä parisuhteessa. Yksineläminen on hyvin yleistä. Jos kotityöt eivät vaadi aivotyötä, niin miksi miehet eivät sitten tee niitä itse? Miksi vaimojen, tyttöystävien, äitien, siskojen ja mummojen on tehtävä ne miesten puolesta?

Tässä puhuttiinkin KESKIMÄÄRIN. Ei muuta mitään se, että olet syrjäytynyt, kun miehiä on paljon enemmän syrjäytyneenä kuin naisia. Ja ei, en ole mies. En tajua, miten vaikea sellaista voi olla ymmärtää. Onko tullut mieleen, että niitä kotitöitä ei see juuri siksi, kun niillä ei nähdä mitään arvoa, kun ne todella eivät vaadi mitään aivotyötä?

Niin. Monet ymmärtävät tämän vasta vanhemmalla iällä. Kotityöt ei tosiaankaan vie kaikkea aikaa. Tunti tehokkaasti joka päivä riittää varmasti.

Vierailija
130/142 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhutaanko tässä nyt taas siitä seksin saamisesta vai mistä ihmeestä? 

No esimerkiksi siitä kuinka miesten sukupuolirooli on ahtaampi ja he ovat yliedustettuna niin pitkäaikaistyöttömissä, itsemurhan tehneissä, väkivallan ja henkirikoksien uhreissa, päihdeongelmaisissa, asunnottomissa, vangeissa jne. Armeijasta ja pariutumisen vaikeudesta nyt puhumattakaan.

Joo, mutta siellä jakauman yläpäässä sitten ovat huipputason tiedemiehet, urheilijat, ja muut superyksilöt. 

Joista kukaan ei ole päässyt asemaansa ilmaiseksi, vaan tekemällä töitä enemmän kuin naiset. Mieht tuomitaan samoista rikoksistakin ankarammin kuin naiset, koska naisiin suhtaudutaan aina empaattisemmin. Ette edes ymmärrä miten paljon helpommalla pääsette elämässä sen ansiosta.

Ihan käsittämätön ja kiehtova juttu, että meillä elää keskuudessamme Homo sapiensin alalaji, joka kammiossaan töikseen mietiskelee miesten ja naisten välistä eroa ja asiaan liittyvää kaikkinaista epäreiluutta. Heti aamu seitsemältä remmissä, ja ilta yhteentoista painaa näppis sauhuten palstalta toiselle spämmien tätä p*skaa. Vaatii varmaan suunnatonta paneutumista saada näkökenttänsä noin äärimmäisen putkimaisen suppeaksi ja valikoivaksi. Siitä hatunnosto.

Vierailija
131/142 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

12121212 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti jos olet se pitkä ja raamikas mies, omaat jykevän leuan ja sinulla on matala ääni, sitten on helpompaa kuin naisilla. Mutta taas kerran, se helppous koskee vain muutamia geenivoittajia.

Sinulla on ihmeellinen addiktio pituuteen, isoon leukaan ja matalaan ääneen. Joka ketjussa monta kertaa sama luettelo. Osaatko yhtään kertoa, mistä tuo tulee? Ei ainakaan reaalielämän naisten haaveista, sen voin näin naisena vannoa. Amerkanihmeiden kotkotuksia, vai omia salaisia unelmiasi?

Vierailija
132/142 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kokemusta molemmista! Olen siis sukupuolen korjannut transmies. Tiedän tosin vain millaista on elää "oletettavasti tyttönä", enkä pienenä poikana. Vastaavasti tiedän millaista on olla nuori mies, mutta ei hirveästi kokemusta millätavalla tulee kohdelluksi aikuisena naisena. Tämän kokemuksen valossa (tyttölapsi vs. aikuinen mies) sanoisin että on helpompi olla mies, niin monella tavalla. Voi tosin olla että ne naiseuden raamit tuntui itsestä vielä ahtaammilta, kun en itse mahtunut niihin millään tavalla.

Vierailija
133/142 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin oma elämäni on ollut kaikkea muuta kuin helppoa. Olisi mukava kuulla millä perusteella naisten elämä olisi helpompaa. Mieheni elämä on ollut kuin ruusuilla tanssimista. Hän ei ole kohdannut mitään vastoinkäymisiä ja saanut elämässään kaiken valmiina. Taloudellinen puolikin on turvattu perinnöillä.

Itse olen kärsinyt esimerkiksi masennuksesta ja muista vastoinkäymisistä todella pahasti. Masennuksen olen onneksi kukistanut jo muutamia vuosia sitten, mutta muita vastoinkäymisiä näyttää tulevan tasaiseen tahtiin. En olisi jaksanut ilman miestäni.

Opintojen jälkeen ole saanut palkkatyötä. Töissä ollessa tai töitä hakiessa mm. taitojani on epäilty vain siksi, koska olen nainen, joka työskentelee tekniikan alalla. Jotkut keski-ikäiset miesasiakkaat suhtautuivat minuun epäkunnioittavasti, koska mitäpä tällainen tyttö tietäisi.

Nyt olen seitsemännellä kuulla raskaana eikä tämä raskauskaan ole ollut helppoa. Stressiä, jatkuvaa kipua, unettomia öitä, pahoinvointia...

Vierailija
134/142 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Monet ymmärtävät tämän vasta vanhemmalla iällä. Kotityöt ei tosiaankaan vie kaikkea aikaa. Tunti tehokkaasti joka päivä riittää varmasti.

Johtuisiko siitä, että vasta vanhemmalla iällä, lasten muutettua kotoa tuo tunti kotitöitä on realistinen? Sitä ennen niitä todellakin tehdään pitkin päivää ja jatkuvasti.

Vierailija
135/142 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No esimerkiksi siitä kuinka miesten sukupuolirooli on ahtaampi ja he ovat yliedustettuna niin pitkäaikaistyöttömissä, itsemurhan tehneissä, väkivallan ja henkirikoksien uhreissa, päihdeongelmaisissa, asunnottomissa, vangeissa jne. Armeijasta ja pariutumisen vaikeudesta nyt puhumattakaan.

Joo, mutta siellä jakauman yläpäässä sitten ovat huipputason tiedemiehet, urheilijat, ja muut superyksilöt. 

Joista kukaan ei ole päässyt asemaansa ilmaiseksi, vaan tekemällä töitä enemmän kuin naiset. Mieht tuomitaan samoista rikoksistakin ankarammin kuin naiset, koska naisiin suhtaudutaan aina empaattisemmin. Ette edes ymmärrä miten paljon helpommalla pääsette elämässä sen ansiosta.

Ihan käsittämätön ja kiehtova juttu, että meillä elää keskuudessamme Homo sapiensin alalaji, joka kammiossaan töikseen mietiskelee miesten ja naisten välistä eroa ja asiaan liittyvää kaikkinaista epäreiluutta. Heti aamu seitsemältä remmissä, ja ilta yhteentoista painaa näppis sauhuten palstalta toiselle spämmien tätä p*skaa. Vaatii varmaan suunnatonta paneutumista saada näkökenttänsä noin äärimmäisen putkimaisen suppeaksi ja valikoivaksi. Siitä hatunnosto.

Ei tämä asia noilla henkilöhyökkäyksillä miksikään muutu. Itsenne te vain tuolla nolaatte.

Vierailija
136/142 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä asia noilla henkilöhyökkäyksillä miksikään muutu. Itsenne te vain tuolla nolaatte.

😘

Vierailija
137/142 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. On paljon fiksumpaa hyökätä kokonaisen sukupuolen kimppuun kuin kohdentaa sanansa sille yksilölle, jonka toimintaa haluaa kommentoida. Tämän kun muistaa, niin keskustelee samalla tasolla palstamiesten kanssa. Siis IHAN KAIKKIEN palstamiesten, ehkäpä jopa kaikkien suomimiseten!!!11!

Vierailija
138/142 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupia ransuksi.

Vierailija
139/142 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämmöisiä avauksia syntyy, kun tarkastelee jotain itselleen täysin vierasta ilmiötä valmiiksi muodostettujen ennakkoluulojen värittämän lasin läpi. Todellisuus suodattuu pikkurisen ikkunan kautta ja vääristyy tunnistamattomaksi, mutta itse tarkkailija ei sitä ymmärrä, koska hänellä ei ole mitään tosielämän kontaktipintaa tuohon todellisuuteen. On vai omien harhaluulojen, valikoitujen propagandakanavien ja suunnattomien pelkojen vääristämä kuva; olkiukko, jota pitää sylkeä, potkia ja vihata.

Mielenterveyspalveluista voisi löytyä apua, mutta sairaudentunto taitaa puuttua edelleen?

Vierailija
140/142 |
25.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johtuisiko siitä, että vasta vanhemmalla iällä, lasten muutettua kotoa tuo tunti kotitöitä on realistinen? Sitä ennen niitä todellakin tehdään pitkin päivää ja jatkuvasti.

En tiedä mitä sinä touhuat, mutta minulle riittää tunti, siistiä on ja lapset saavat ruokansa. Kotitöihin uppoaavaan aikaan vaikuttaa myös ne kuuluisat omat valinnat..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi