Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minua ei ole koskaan kuritettu ruumiillisesti kun olin lapsi. Olen 45-vuotias.

Vierailija
23.12.2023 |

Muistan kun joitakin kavereita hakattiin ja se kuulosti jo silloin sairaalta. He olivatkin hyvin säikkyjä jo lapsina. Minun kotona ei kuritettu, vaikka olin työväenluokkaa ja poika. Isä ärähti, mutta ei koskaan käynyt käsiksi. Joitakin kavereita kuulemma hakattiin remmillä niin että veri roiskui.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes tiedä miten on mahdollista pimahtaa sillä tavalla että lyö lasta.

Vierailija
2/28 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minuakaan mutta olen kyllä narsistin lapsi ja kärsinyt henkisestä väkivallasta koko ikäni

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei ole koskaan lyöty lapsena, mutta tukkapöllyä ja luunappeja sain, jos olin käyttäytynyt tosi huonosti. Olen 46-vuotias. Monet ikäiseni saivat 80-luvulla vielä remmiä.

Vierailija
4/28 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka sanotaan että lasten ruumiillinen kuritus oli ihan yleistä ennen vanhaan, niin kyllä se vaan niin oli että ne hakkaajat oli yleensä lähinnä jotakin alkkiksia ja muuta sontaväkeä. Normaalit ihmiset ei lapsiaan lyöneet 70-luvullakaan.

Vierailija
5/28 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen jo yli 50 eikä meillä ikinä lyöty. 

Ei edes mun isovanhempia, jotka syntyivät 1910- ja 1920 -luvuilla. 

Vierailija
6/28 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä sulle jos on lämpimät vanhemmat ollut. Ei tarvi kuitenkaan naamaan hieroa. Jotkut meistä joutuu laittamaan välit poikki vanhempiin ja elämään ilman turvaverkkoja. Se on aika kivulias asia.

Vierailija
7/28 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voe tokkiinsa. Minä olen 4 vuotta vanhempi ja kyllä remmiapelia sai kotona, näin jälkikäteen ajatellen kyllä taisi tulla ihan syystä joka kerta.

Vierailija
8/28 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen jo yli 50 eikä meillä ikinä lyöty. 

Ei edes mun isovanhempia, jotka syntyivät 1910- ja 1920 -luvuilla. 

Minun isovanhemmat oli syntyneet 1920-luvun alussa ja ukki oli sodassakin. Ei kuulemma ikinä ollut lyönyt isää eikä mummokaan. Eikä isä sitten lyönyt minua tai veljiä. Ajatuskin olisi ihan mahdoton, hullun merkki.

Vierailija
9/28 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voe tokkiinsa. Minä olen 4 vuotta vanhempi ja kyllä remmiapelia sai kotona, näin jälkikäteen ajatellen kyllä taisi tulla ihan syystä joka kerta.

Voihan sitä noin itselleen uskotella. Mutta sairasta se on, että kaikista maailman ihmisistä pahoinpitelee juuri lapsiaan. 

Vierailija
10/28 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voisi koskaan ajatella noin. Ylipäänsä remmillä lapsen lyöminen on sairaan ihmisen touhua, oli lapsi käyttäytynyt miten tahansa. Se on sadismia, eikä mitään oikeutta. Sinulla oli paska isä (tai äiti, ei ilmennyt kumpi pahoinpiteli sinua).

Vierailija
11/28 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ǟȫ

Vierailija
12/28 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minuakaan, enkä muista että ketään kaveriakaan. T: -77

Vierailija
13/28 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain säännöllisesti selkääni ja minua yritettiin kurittaa, koska vanhemmillani ei ollut kunnollista kasvatusmallia. En koskaan tehnyt mitään pahaa, enkä ollut rikollisilla teillä, mutta olen aina ollut äänekäs ja paha suustani. Yrittivät nöyryyttää ja hiljentää. Eivät koskaan onnistuneet.

T: äänekäs ja verbaalisesti lahjakas Nainen46

Vierailija
14/28 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minuakaan mutta olen kyllä narsistin lapsi ja kärsinyt henkisestä väkivallasta koko ikäni

Osa narsisteista on myös erittäin väkivaltaisia. Olen myös narsistin lapsi ja koko lapsuus ja nuoruus - ja vielä aikuisuus siihen päälle - tuli henkistä JA fyysistä väkivaltaa. Vasta siinä 30v iässä sain katkaistua suhteen vanhempaani. Käytiin siis päälle vaikka olin aikuisikäinen.

Vierailija
15/28 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka sanotaan että lasten ruumiillinen kuritus oli ihan yleistä ennen vanhaan, niin kyllä se vaan niin oli että ne hakkaajat oli yleensä lähinnä jotakin alkkiksia ja muuta sontaväkeä. Normaalit ihmiset ei lapsiaan lyöneet 70-luvullakaan.

Olet väärässä. Keskiluokkaissa kodeissakin remmi heilui!

Vierailija
16/28 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 48 ja ei muakaan ole lyöty tai veljeä. Edes äitiämme, nyt 76, ei ole koskaan fyysisesti kuritettu. Isä on saanut kuulemma kahdesti selkään ja isä on 81-vuotias. Syystä tuli hänen tarinansa mukaan, ei mitään ikävää muistoa. Toinen kerta liittyi jotenkin pienemmän sisaruksen vahingoittamiseen aika ikävästi.

On tästä juteltu kaveriporukassa ja ketään meistä ei ole piiskattu lapsena tai edes tukistettu. Kaikki tiedämme luokkakavereita, jotka saivat selkäänsä vielä kasarilla sen jälkeen, kun se oli laitonta, mutta meidän ydinporukasta ei kyllä fyysisesti rangaistu ketään. En tiedä, liittyykö siihen, että meillä on koulutetut vanhemmat ja suhteellisen korkealla iällä (siihen aikaan kolmekymppisenä lapsen saaneet oli "vanhoja") lapsia tehneitä. Nämä pahimmat piiskaajat oli nuoria vanhempia, jotka olivat matalasti koulutettuja. Akateemisessa maailmassa jo 50-luvulla oltiin sitä mieltä, ettei lasta tule lyödä missään tilanteessa.

Vierailija
17/28 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet väärässä. Keskiluokkaissa kodeissakin remmi heilui!

Sontaväkeä on kaikissa yhteiskuntaluokissa.

Vierailija
18/28 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sain säännöllisesti selkääni ja minua yritettiin kurittaa, koska vanhemmillani ei ollut kunnollista kasvatusmallia. En koskaan tehnyt mitään pahaa, enkä ollut rikollisilla teillä, mutta olen aina ollut äänekäs ja paha suustani. Yrittivät nöyryyttää ja hiljentää. Eivät koskaan onnistuneet.

T: äänekäs ja verbaalisesti lahjakas Nainen46

Minä sain selkääni myös koko ajan ilman mitään syytä, eli en siis tehnyt tuhmia. Vanhempani metodi oli se että pitää hakata lasta ja nujertaa lapsen itsetunto eli luulot pois. Sillä verukkeella sitten sitä harrasti.

Vierailija
19/28 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

48 ja koko elämäni tullut väkivaltaa isältä, vieläkin tulee jos erehdyn siellä käymään (enää en mene). Lapsuus oli sietämätöntä pelkoa ja väkivaltaa täynnä. Isäni on varmaan hirvein ihminen maan päällä.

Vierailija
20/28 |
23.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minuakaan ja olen 58 v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi